ADD, welke symptomen hebben jullie?

02-11-2012 21:08 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al!
Ik zou zeggen laat je testen en ga in therapie/medicatie.. Als je er dusdanig last van hebt tenminste. De diagnose zelf kan al veel rust geven (bevestiging) is mijn ervaring..
Lees eens mee met ADHD moeders of kijk eens bij gordijnen dicht topic. Advies van gewoon doen etc gaat niet echt op als je ADHD/ADD hebt. Beetje hetzelfde als tegen een doven zeggen dat hij gewoon moet luisteren.... Bezoekje aan arts en doorverwijzing vragen.
Nou tantejos, dat advies is hier gegeven door mensendieck zelf ook ADD hebben, waaronder ikzelf.

Alles wat je er zelf bij verzint, doet namelijk niets af aan het feit dat je uiteindelijk dingen gewoon moet doen. Schema's, roosters, agenda's, herinneringen en gewoon doen.
? Omdat jij het kan moet elke ad(h)d er het maar kunnen?!
Je moet adem halen. Verder moet je niets.. Ik ben blij voor jou dat jij wel al die dingen kunt, andere kunnen het niet!
Kijk ik heb natuurlijk zelf ook vaak lijstjes gemaakt maar die raak ik kwijt, hou ik niet bij etc. Vaak komt dat omdat het thuis een rotzooi is en ik dan geen rust heb.

Ik heb goede hoop dat het beter wordt als beide kinderen naar school gaan. Dan heb ik meer tijd om het huis schoon te houden en zal het ook rustiger in m'n hoofd worden.
.
anoniem_85353 wijzigde dit bericht op 02-11-2012 23:13
Reden: link niet zichtbaar, kijk maar op www.levente.nl
% gewijzigd
Hoop met je mee (0:
quote:qupida schreef op 02 november 2012 @ 21:31:

Nou ja, ik vind niet dat ADD hebben inhoud dat er iets 'mis' met je is. Je hebt gewoon een extra bijlage in je gebruiksaanwijzing.

De dingen die je noemt waar je nu last van hebt, is vooral een vorm van zelfdiscipline. Het labeltje ADD krijgen veranderd daar niets aan.

Qupida, als ik vragen mag, heb jij zelf ad(h)d? Ik ben het vooral met je laatste alinea erg oneens en denk daarom dat jij zelf geen ad(h)d hebt.

Edit: mosterd zie ik. Maar blijf het oneens met je laatste alinea. Gelukkig kun jij je wel houden aan de dingen die je moet doen. Ik moet bekennen dat ik daar best jaloers op ben.
Ze zei net al van wel. Ben ook niet mee ens. Doven gaan ook niet horen met zelfdisipline.
Als je ADD hebt, is er iets in je hersenen verkeerd. Dat los je niet zomaar even op door gewoon maar even zelfdiscipline te krijgen.
quote:tantejos schreef op 02 november 2012 @ 23:10:

Ze zei net al van wel. Ben ook niet mee ens. Doven gaan ook niet horen met zelfdisipline.Ik las het Tantejos. Heb iets te snel gereageerd, had nog niet alles gelezen.
ADHD?
quote:tantejos schreef op 02 november 2012 @ 23:15:

ADHD?Hoe kom je DAAR nou bij...
quote:aaquamarine schreef op 02 november 2012 @ 23:12:

Als je ADD hebt, is er iets in je hersenen verkeerd. Dat los je niet zomaar even op door gewoon maar even zelfdiscipline te krijgen.Verkeerd, verkeerd... Anders
Ik heb bij mezelf ook een vermoeden van ADD.

Ben aan het overwegen om dat te laten uitzoeken.
quote:roodpaars schreef op 02 november 2012 @ 23:16:

[...]

Hoe kom je DAAR nou bij...
Ik zeg niet dat het voor iedereen het zelfde werkt, dat geldt voor jullie dus ook zo.

Na 20 jaar ADD weet ik precies waar mijn valkuilen liggen en hoe ik daar omheen kan manoeuvreren.

Ritme en regelmaat brengen mij het beste resultaat. Dat betekent niet dat ik dat maar gewoon doe, dat kost me heel veel pijn en moeite.

Ontbijten zit er bv. nog steeds niet in, op tijd in en uit bed komen en een goed ochtendritueel lukken me nog steeds niet.
quote:_flower_ schreef op 02 november 2012 @ 23:18:

Ik heb bij mezelf ook een vermoeden van ADD.

Ben aan het overwegen om dat te laten uitzoeken.Zeker doen. Alleen geen wondere verwachten van hulp en pillen. Deed ik stiekem teveel. Was een koude kermis...
quote:_flower_ schreef op vrijdag 02 november 2012 23:18 Ik heb bij mezelf ook een vermoeden van ADD.

Ben aan het overwegen om dat te laten uitzoeken.

Waar heb jij dan 'last' van?

En heb je dat al sinds je kindertijd?
quote:madski schreef op 02 november 2012 @ 23:22:

[...]

Waar heb jij dan 'last' van?

En heb je dat al sinds je kindertijd?

Het is altijd zeer chaotisch in mijn hoofd.

Gedachten die maar blijven komen en een concentratie van niets.

Stemmingswisselingen en vermoeidheid.

En nog wel wat klachten maar ik weet niet of ze nou allemaal met ADD te maken kunnen hebben of niet.

Volgens mij had ik dat ook in mijn kindertijd, maar weet dat niet helemaal goed meer.
quote:qupida schreef op 02 november 2012 @ 23:20:

Ik zeg niet dat het voor iedereen het zelfde werkt, dat geldt voor jullie dus ook zo.

Na 20 jaar ADD weet ik precies waar mijn valkuilen liggen en hoe ik daar omheen kan manoeuvreren.Na meer dan 30 jaar lukt het mij nog steeds niet. Gebrek aan doorzettingsvermogen en zelfdisipline ligt het niet aan. ADHD is iets complexer. Misschien heb jij het in lichtere mate. Ben je alleen maar een botte flapuit? Voor andere is het niet gewoon een kwestie van doen. Is het een dagelijkse strijd. Waar geen eind aan komt... Het verschil tussen slechtziend en blind wellicht? Tussen slechthorend en doof. Het heeft geen eens een beetje met zelfdisipline te maken.
quote:tantejos schreef op 02 november 2012 @ 23:20:

[...]

Zeker doen. Alleen geen wondere verwachten van hulp en pillen. Deed ik stiekem teveel. Was een koude kermis...Nee wonderen verwacht ik niet van hulp of pillen. Enkel dat het misschien een positieve bijdrage kan leveren.
Zou er neutraal in gaan. Kan het niet tegen vallen. Zat mensen hebben veel baat bij medicijnen. Andere niets of nadeel. Het weten vind ik wel schelen dus daarvoor zou je kunnen laten testen. Als je ADHD hebt gewoon maar het pad volgen. Hopelijk helpt het.
Tantejos, ik heb er ook BPS bij, dus je kan niet echt zeggen dat ik iets in mindere mate heb.

Misschien ervaar ik andere symptomen, maar het blijft wel degelijk een dagelijks gevecht. Tegen beide stoornissen overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven