Angst voor vrouwen

05-12-2010 23:26 164 berichten
...
Alle reacties Link kopieren
Misschien is internetdaten iets voor je? Dat je iemand eerst een beetje kan leren kennen via email enzo?

En ja, daten is eng.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hoi victor, er worden intimiteits cursussen gegeven voor jongeren met een stoornis in het autistisch spectrum. Misschien heb je daar wat aan?
Nog éven iets doorgroeien Vikk.
quote:Spijker schreef op 05 december 2010 @ 23:34:

Misschien is internetdaten iets voor je? Dat je iemand eerst een beetje kan leren kennen via email enzo?

En ja, daten is eng.Internetdaten lijkt me helemaal eng, dan wordt je gekeurd ofzo.
Met daten word je altijd gekeurd, dat is nou juist wat het best eng maakt.

En er zijn op de aardkloot nou eenmaal een stuk méér mensen met wie je geen relatie aan kan gaan dan mensen met wie je dat wel kan. Dus als je gaat daten ontmoet je hoogstwaarschijnlijk niet in een keer de ware. Dat betekent een aantal ontmoetingen met hartezeer en afwijzing. Dat doet pijn, geeft verdriet, is soms bitter, en hoort erbij ben ik bang.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
gewoon gaan Vik. zo te zien ben je prima in staat jezelf op papier uit te drukken (da's al heel wat in 2010) dus waarom zou dat verbaal dan ineens niet gaan?

tip: een vechtsport is heel goed voor je zelfvertrouwen
Vikk, is het moeilijk voor jou om contact te maken met vrouwen door je stoornis? Of omdat je zelf denkt dat vrouwen je niet leuk zullen vinden als je hen moet vertellen dat je een stoornis hebt en een Wajong geniet?
Maar waarom forceren? Vikk komt vanzelf bij een punt dat hij ook weet 'hoe'.
Hulp kan iedereen gebruiken, toch?
quote:curly73 schreef op 05 december 2010 @ 23:49:

Hulp kan iedereen gebruiken, toch?Maar als hijzelf het vertrouwen nog niet heeft kunnen wij roepen wat we willen, toch?
Sorry, klinkt onvriendelijker dan bedoelt.

Vikk, je bent op de goede weg, je bent je zelfvertrouwen aan het opbouwen.

Hoe je nu contacten moet gaan leggen is gewoon een kwestie van uitproberen.

Zoals Spijker zegt, de ware zul je niet makkelijk vinden
anoniem_21913 wijzigde dit bericht op 05-12-2010 23:56
Reden: d/t???
% gewijzigd
Stel gewoon vragen en luister naar het antwoord. Vanuit het antwoord stel je weer een vraag. Vervolgens vertel je wat jij vindt. Dan stel je weer een vraag.

Bijvoorbeeld: Sport je hier vaker? Welke apparaten vindt je het prettigst? Ik vind dat fijn om mee te sporten. Hoe ziet jouw oefen schema eruit? etc.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voor victor is het niet een kwestie van zelfvertrouwen maar het leren van gepast gedrag

Als ik verkeerd heb viktor dan moet je het maar zeggen
Voor victor is het niet een kwestie van zelfvertrouwen maar het leren van gepast gedrag

Als ik verkeerd heb viktor dan moet je het maar zeggen
Vikk,

We kunnen elkaar de hand wel schudden. Ik ben ook iemand met een autismespectrumstoornis. Met vrouwen wil het niet lukken. Ik maak vorderingen, maar naar de mening van de maatschappij onvoldoende.

Ik moet wel zeggen dat ik leuke omgang heb met collega's en leerlingen (werk op school). Er wordt zelfs gezegd dat ik "goed ben met vrouwen", maar in hoeverre is dat zo als je nooit een relatie hebt gehad.

Ik zie weinig in internetdaten. Ik heb wel een paar datingsites uitgeprobeerd, maar dat levert niets op. Ik ben een paar maand betalend lid geweest, maar daarna - zonder resultaat - heb ik het lidmaatschap gedowngraded naar gratis lidmaatschap. Af en toe kijk ik op de sites waar ik lid ben of ben geweest.

quote:gewoon gaan Vik. zo te zien ben je prima in staat jezelf op papier uit te drukken (da's al heel wat in 2010) dus waarom zou dat verbaal dan ineens niet gaan?

Verbaal ben ik wel ad rem, maar niet zoals op papier. Ik kan nadenken over datgene wat ik in een bericht zet. Ik kan het wijzigen als ik er spijt van heb, nog voordat ik op "Verstuur bericht" klik. Als het er staat wordt het nog niet direct gelezen, tenzij anderen zitten te F5-en (constant de pagina zitten te refreshen). Op het gebied van communicatie loop ik weleens tegen problemen aan. Collega's onderbreken mij geregeld, maar ze hebben zero-tolerance als ik hen onderbreek. Maar ja, misschien ben ik een man met op zijn zachtst gezegd een lastig karakter, wie weet.

Ik heb ook last van vooroordelen en veroordelingen. Ik vermoed dat mensen denken dat ik een verstandelijke handicap heb, of dat ze een verkeerd beeld hebben van autisme. Ik tetter dat buiten fora ook niet rond. Maar ik kan niet voorkomen, dat mensen me raar vinden.
World of Warcraft: Legion
quote:Enn schreef op 06 december 2010 @ 00:04:

Stel gewoon vragen en luister naar het antwoord. Vanuit het antwoord stel je weer een vraag. Vervolgens vertel je wat jij vindt. Dan stel je weer een vraag.

Bijvoorbeeld: Sport je hier vaker? Welke apparaten vindt je het prettigst? Ik vind dat fijn om mee te sporten. Hoe ziet jouw oefen schema eruit? etc.Ik probeer dat regelmatig te oefenen. Maar mensen moeten hiervoor open staan. Mensen zijn erg snel afgeleid als ze met mij communiceren. Waarschijnlijk zijn ze in gedachten of ze laten zich door iemand onderbreken die niet kijkt of hij/zij met mij in gesprek is. Waarschijnlijk is mijn belangstelling niet zo gepast. Nou ja... dan geen social talk of een gesprek zoals Enn bedoelt.
World of Warcraft: Legion
Nee Hans de conclusies die jij trekt hoeven niet zo te zijn. Mensen kunnen door van alles afgeleid zijn. Dat hoeft niets met jouw belangstelling te maken te hebben. Mensen kunnen best rond kijken tijdens een casual gesprek. Dat hoeft geen indicatie van desinteresse te zijn.

In hoeverre gebruik jij jouw wijze van communiceren om te bepalen wat de ander wellicht denkt en ervaart.? Wanneer je een vorm van Ass hebt kan dat mede bepalend zijn. Dat is wellicht ook een aspect om over na te denken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik wilde al zeggen: Hans, kom er maar in!

Maar je bent er al
Ik dacht: Ik zeg het je maar omdat je aangeeft regelmatig te oefenen.
quote:hans66 schreef op 06 december 2010 @ 00:13:

[...]

Ik probeer dat regelmatig te oefenen. Maar mensen moeten hiervoor open staan. Mensen zijn erg snel afgeleid als ze met mij communiceren. Waarschijnlijk zijn ze in gedachten of ze laten zich door iemand onderbreken die niet kijkt of hij/zij met mij in gesprek is. Waarschijnlijk is mijn belangstelling niet zo gepast. Nou ja... dan geen social talk of een gesprek zoals Enn bedoelt.

Dat overkomt ook mensen die geen stoornis hebben hoor, kennelijk is het heel normaal tegenwoordig om zomaar in een gesprek in te breken.

Jouw belangstelling heeft er niet veel mee te maken denk ik.
quote:Vikk2891 schreef op 05 december 2010 @ 23:26:

Ik ben Viktor 28 jaar, en heb het nogal lastig om contact met vrouwen op te bouwen.Hoe gaat het contact met vriendschap bij mannen je af...?
Zoek een autistische vrouw . Simpel toch.

Iets serieuzer, angst is maar angst, hoe je ermee omgaat bepaalt het meeste. Probeer om te beginnen in contact te komen met vrouwen buiten een seksuele context om voordat je de stap verder probeert. Ik heb erg veel gehad aan het wonen met huisgenotes bijvoorbeeld, juist omdat het me geleerd heeft vrouwen ook primair als mensen te zien (ja, dat is evident hoor, maar niet in een flirtsituatie als je angstig bent) en ook gewoon kritiek van ze te kunnen krijgen zonder dicht te klappen.
...
Vervelend voor je.

Wat ik me dan weer afvraag, waarom heb je geen baan? Je drukt je prima uit, en je sport veel (dus geen lichamelijke beperking neem ik aan). Is er geen mogelijkheid om uit die Wajong te komen? Dat lijkt me voor je zelfvertrouwen een enorme boost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven