Boem, ze is zwanger

16-06-2012 07:26 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is lang geleden verhuisd naar het buitenland. Van een beste vriendin werd ze ineens een vriendin op afstand. Ik ben er geweest en als in Nederland is, komt ze langs.

Op zich niets raars. Nu had ik vanmorgen een mailtje van haar, leuk! Ze is zwanger, mijn liever vriendin is zwanger. Dat kan niet denk ik, ze is jonger dan ik..maar het kan wel, ze woont al lang samen en ik ben ook al30+.

Ik vind het heel leuk, echt! Maar het vliegt me naar de keel. Nooit zullen er twee van die dikke armpjes om mijn nek vliegen en me 'mama' noemen, nooit een zelfgeknutseld moederdagkado. Nooit zo'n lekkere natte kus op mijn wang of een stemmetje wat zegt 'jij bent lief,mama'.

Het doet pijn, pijn om te worden ingehaald door vrouwen jonger dan mij. Pijn om te worden ingehaald door mijn vriendin.

En ik weet dat dat niet mag, ik moet blij zijn en dat ben ik ook.

Maar het voelt als weer een bevestiging, ik ben niet gemaakt voor dit leven, het is niks en zal nooit iets worden. ik doe mijn best en iedere keer wordt ik teruggeduwd.

Ik haat het leven, mijn leven. Waarom doe ik nog mijn best, waarom?
Geloof mij maar, ik ben slimmer dan hem.
Je moet je partner niet over de streep trekken. Zoiets moet hij of zij zelf willen. En hem een schuldgevoel aan praten omdat hij niet wil wat jij wel wil, vind ik not done.

De enige keuze die overblijft is bij hem weggaan, hoe moeilijk ook. Wat je je moet afvragen is of de wens voor een kind groter is dan de liefde voor je vriend. Geen makkelijke keuze, maar je moet je wel beseffen dat je een keuze hebt. Ik ken talloze mensen in mijn omgeving die helaas geen keuze hebben hierin, zij blijven ongewenst kinderloos.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 11:23:

Ik heb er gvd alles aan gedaan om hem toch over de streep te trekken.

Ik heb hem gevraagd of hij echt zijn ouders en zus zó teleur wil stellen. (Zijn ouders en zus zeggen vaak dingen in de trant van nog een kleinkind/neefje/nichtje.)

Ik heb 'm gezegd dat we het heus wel redden.

Ik heb 'm gezegd dat ik alle nachtvoedingen/nachtdingen doe, zodat hij kan slapen (hij werkt).

Ik heb 'm gezegd dat ik alle luiers verschoon.

Ik heb hem gezegd dat hij me zo enorm gelukkig zou maken als hij wel wil.Hij weet dat jij er nog niet klaar voor bent, je zit nog zo met jezelf in de knoop, als jij niet kan zeggen: wij zijn er nog niet klaar voor. Dan moet hij het doen.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 11:28:

Geloof mij maar, ik ben slimmer dan hem. Je hebt al eerder niet zo liefdevol over je partner gesproken, maar bovenstaande vind ik triest. Het geeft m.i. aan hoe je over hem denkt. Is jullie relatie nog wel ok?
Als hij niet wil dan wil hij niet he. Zo simpel is het.

Je zal geduld moeten hebben Truffelmaffia.

Je moet er beide achter staan in een relatie om een kind te krijgen. Als je vriend het nog niet wil dan zit er niks anders op dan te wachten.

Mijn vriend wil ooit wel een kind, ik weet dat nog niet. Misschien wel misschien niet, maar tot ik het weet zal hij moeten wachten.

Geloof mij maar, ik ben slimmer dan hem. "slimmer dan hij".
Kijk, ik denk ook vaak: sommige mensen zouden helemaal geen kinderen moeten krijgen. Zitten teveel met zichzelf en/of hun partner in de knoop. Of je ziet van tevoren als aankomen dat ongezonde familiepatronen zich gaan herhalen.

Voor mij sterkt me dat alleen maar in de gedachte dat kinderen krijgen een zorgvuldige afweging moet zijn waarbij goed nagedacht wordt over wat je een kind nou eigenlijk wil en kan bieden. Bij sommigen hier, TO en Truffelmania, lijkt het niets anders dan een infantiel 'willen' omdat je zelf iets mist. Jullie staan nog net niet stampvoetend van "ik wil het, ik wil het, ik wil het!"

Denk eens even a of je uberhaupt wel emotioneel en pedagogisch in staat bent om een kind gelukkig, stabiel en vol zelfvertrouwen inde wereld te zetten. Jullie hebben geen benul hoe je dat moet doen en dat kan ik met zekerheid zeggen want van wat ik hier lees weten jullie niet eens hoe je het voor jezelf moet doen.
HElemaal eens met bloemetje, ik lees je best vaak Truffelmaffia en ik denk dat je beter eerst aan jezelf kan gaan werken en aan je vele problemen voor je aan een kind gaat denken.

Onstabiele mensen maken vaak geen stabiele ouders.

Geloof mij maar, ik ben slimmer dan hem. Je komt allesbehalve slim over. Ik gun geen kind jou als moeder als je in het echte leven ook zo bent.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:10:

Ik snap je heel goed!

Mijn angst is dat de (jongere) vriendin van mijn broertje eerder zwanger is dan ik.

En als dat gebeurd, dan wil je me niet kennen. Ik ben dan zo ongelofelijk woest dat ik ze echt niet ga feliciteren. No way! Echt niet!

Plus dat mijn vriend mij heel wrs niet meer zo leuk zal vinden...

Ik hoop dat als dat gebeurt, ze je beweegredenen zullen kennen en het zullen begrijpen. Anders doe je ze pijn, zonder dat ze ook maar iets gedaan hebben om dat op zich af te roepen.

Mag ik vragen hoe oud je bent, en hoe lang jij en je vriend samen zijn? Wil hij wel ooit kinderen, of wil hij echt nooit kinderen?
Ik ben heel goed in staat een kind prima op te voeden. Daarbij moet iedereen het leren.

Je klinkt als een verwende puber die haar zin niet krijgt. Kom op, ik weet als geen ander hoe moeilijk een onvervulde kinderwens kan zijn, maar hij zal er toch echt achter moeten staan....

quote:Ik heb hem gevraagd of hij echt zijn ouders en zus zó teleur wil stellen. (Zijn ouders en zus zeggen vaak dingen in de trant van nog een kleinkind/neefje/nichtje.)

Heel slechte reden om "dan maar" aan kinderen te beginnen. En emotionele chantage, vind ik.

quote:Ik heb 'm gezegd dat we het heus wel redden.

Hij is daar blijkbaar niet van overtuigd? Wat zijn zijn argumenten?

quote:Ik heb 'm gezegd dat ik alle nachtvoedingen/nachtdingen doe, zodat hij kan slapen (hij werkt). Ik heb 'm gezegd dat ik alle luiers verschoon.

Vader en moeder zijn houdt veel en veel meer in dan dat.

quote:Ik heb hem gezegd dat hij me zo enorm gelukkig zou maken als hij wel wil.Tja..... Het gaat hier om een kind, een mens. Niet om een mooi horloge. Je klinkt echt ontzettend onvolwassen en labiel.

Geloof mij maar, ik ben slimmer dan hem. Dan hij. Je praat al net zo liefdeloos en minachtend over je huidige vriend als over je vorige. Waarom wil je een kind met hem? Of wil je gewoon een kind, ongeacht van wie?
Heel erg eens met Pandora.
Ik sluit me aan bij Pandora. Toen mijn zusje zwanger was kwam dat gevoel ook naar boven. Ik schrok me kapot. Et gevoel ging wel heel snel weg, omdat ik ook gewoon heel blij voor haar was en kon meegenieten met haar zwangerschap.

Overigens steekt het bij mij ook soms in andere situaties. Bij mensen die 'zomaar' kinderen krijgen (per ongeluk zwanger, of erg jong, of wanneer men niet goed voor eigen kinderen zorgt) bijvoorbeeld. Terecht is het niet, dat weet ik, maar het voelt soms wel zo. Ik denk niet dat iemand dat in mijn ongeving weet, het is en blijft natuurlijk mijn probleem.
quote:bloemetje77 schreef op 16 juni 2012 @ 11:34:

[...]

Je komt allesbehalve slim over. Ik gun geen kind jou als moeder als je in het echte leven ook zo bent.Zo, jij kan ook weer lekker slapen vanavond?
Truffelmania waarom open je geen eigen topic?
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 11:36:

Ik ben heel goed in staat een kind prima op te voeden. Daarbij moet iedereen het leren.

Maar nog maals, ik heb nog geen antwoord op mijn vragen.

Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie samen?

Heeft hij te kennen gegeven geen kinderen te willen of alleen nu nog geen kinderen?
Gelukkig weet truffelmaffia in ieder geval al wel zeker dat het toch echt not done is om tijdens je bevalling je van krachttermen te bedienen... Zeg TM, kaap je nu onder deze nick ook alweer andermans topics?
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:10:

Ik snap je heel goed!

Mijn angst is dat de (jongere) vriendin van mijn broertje eerder zwanger is dan ik.

En als dat gebeurd, dan wil je me niet kennen. Ik ben dan zo ongelofelijk woest dat ik ze echt niet ga feliciteren. No way! Echt niet!

Plus dat mijn vriend mij heel wrs niet meer zo leuk zal vinden...Wat ben jij dan op zo'n moment een grote egoïst.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:45:

Die furieuze woede zou vooral gericht zijn op mijn vriend... Hij is degene die me elke keer afwijst. Hij is er "nog niet klaar voor". Grrrrrmmmpff. En dat doet zooo ongelofelijk veel pijn.

Echt, heb ik weer: ik heb de grootste schijterd van NL aan de haak geslagen. Lekker respectvol zo praten over je partner.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 11:36:

Ik ben heel goed in staat een kind prima op te voeden. Daarbij moet iedereen het leren.Wat doe je dan nog bij je partner als je zo over hem denkt en praat?
Truffelmania ik lees net in een ander topic waarin je hebt gereageerd dat je niet geïnteresseerd bent in seks en de laatste keer seks met je vriend niet eens meer kunt herinneren. Is je vriend ook niet zo geïnteresseerd of zijn er nog wat meer struikelblokken binnen jullie relatie die spelen?

Ik heb hem gevraagd of hij echt zijn ouders en zus zó teleur wil stellen. (Zijn ouders en zus zeggen vaak dingen in de trant van nog een kleinkind/neefje/nichtje.)

Ik heb 'm gezegd dat we het heus wel redden.

Ik heb 'm gezegd dat ik alle nachtvoedingen/nachtdingen doe, zodat hij kan slapen (hij werkt).

Ik heb 'm gezegd dat ik alle luiers verschoon.

Ik heb hem gezegd dat hij me zo enorm gelukkig zou maken als hij wel wil.Hij wil niet. Accepteer dat maar.
Laatste wat ik erover zeg:

Mijn vriend gaat hier echt heel veel spijt van krijgen. Dat hij me zó afwijst met mijn grote kinderwens. Ik laat dit niet zomaar aan me voorbijgaan, zonder hem te laten voelen wat ie me aandoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven