Boem, ze is zwanger

16-06-2012 07:26 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is lang geleden verhuisd naar het buitenland. Van een beste vriendin werd ze ineens een vriendin op afstand. Ik ben er geweest en als in Nederland is, komt ze langs.

Op zich niets raars. Nu had ik vanmorgen een mailtje van haar, leuk! Ze is zwanger, mijn liever vriendin is zwanger. Dat kan niet denk ik, ze is jonger dan ik..maar het kan wel, ze woont al lang samen en ik ben ook al30+.

Ik vind het heel leuk, echt! Maar het vliegt me naar de keel. Nooit zullen er twee van die dikke armpjes om mijn nek vliegen en me 'mama' noemen, nooit een zelfgeknutseld moederdagkado. Nooit zo'n lekkere natte kus op mijn wang of een stemmetje wat zegt 'jij bent lief,mama'.

Het doet pijn, pijn om te worden ingehaald door vrouwen jonger dan mij. Pijn om te worden ingehaald door mijn vriendin.

En ik weet dat dat niet mag, ik moet blij zijn en dat ben ik ook.

Maar het voelt als weer een bevestiging, ik ben niet gemaakt voor dit leven, het is niks en zal nooit iets worden. ik doe mijn best en iedere keer wordt ik teruggeduwd.

Ik haat het leven, mijn leven. Waarom doe ik nog mijn best, waarom?
Weet je ik kan best begrijpen hoe het is om iets te willen wat je niet snel kan krijgen of wat moeilijk gaat. Maar die afgunst en dan nog woest worden erom ook. Nee dat vind ik onbegrijpelijk.

Gun een ander zijn geluk. Kan je dat niet dan zegt dat veel over jezelf vind ik, dan heb je blijkbaar weinig leuks in je leven.
Even het verhaal erachter: Ik heb een ongelofelijk groot verdriet daarvan (kinderwens). En ik trek het gewoon niet als zij eerder zwanger zou zijn dan mij. Dat trek ik echt niet! Dat zou een reden zijn voor nog meer depressiviteit, nog meer extreme huilbuien en nog meer pijn. Ik trek het nu al haast niet...
Dan moet je daarmee aan de slag, Truffelmaffia. Maak een afspraak met een psych, of de huisarts. Maak je verdriet bespreekbaar en probeer het voor je een plekje te geven.
Dat is heel verdrietig voor je Truffelmania, maar daar kan jouw schoonzus niet zo veel aan doen. Het blijft een nogal onaardige en onvolwassen reactie vind je niet?
This is not kosher!
Ik dacht in mijn diepste wanhoop soms ook dat ik het niet zou trekken, maar ik trok het wel. Ik ben dol op mijn neefjes en nichtjes en heb een heel bijzondere band met ze. Ik heb nu makkelijk praten omdat ik inmiddels zelf kinderen heb, maar voor die tijd was ik ook al een trotse tante. Denk je echt niet dat jij dat ook zou kunnen worden?
Als je dat nu al weet van jezelf Truffelmaffia, dan zou ik daar snel hulp bij zoeken. Je trekt het niet, zit nu al vast en je verneukt er de relatie met diegenen die nog wel naast je staan, mee.

Voor de statistieken van TO: ik kwam Dalman pas na mijn dertigste tegen, en kreeg een paar jaar later pas mijn eerste (nu na nog eens 2,5 jaar zwanger van de 2e). Het kan dus ook nog eens gewoon wel gebeuren he, voor Dalman was ik ook zo'n beetje mijn hele twintiger jaren single.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:32:

Even het verhaal erachter: Ik heb een ongelofelijk groot verdriet daarvan (kinderwens). En ik trek het gewoon niet als zij eerder zwanger zou zijn dan mij. Dat trek ik echt niet! Dat zou een reden zijn voor nog meer depressiviteit, nog meer extreme huilbuien en nog meer pijn. Ik trek het nu al haast niet...

Tja lullig voor je maar wat heeft je schoonzus daar mee te maken?

Serieus waarom zou zij daardoor een woeste bui van jou verdienen?

Er is meer in het leven dan kinderen krijgen.
Ja Tia, m'n vriendin was tot haar 37ste single, verlangde al jaren naar een man en gezin, had alleen toen ze net 20 was een korte relatie gehad en was er van overtuigd dat het er voor haar niet in zat. Toen ontmoette ze haar man en kreeg ze alsnog twee kinderen. Zeg nooit nooit.
Die furieuze woede zou vooral gericht zijn op mijn vriend... Hij is degene die me elke keer afwijst. Hij is er "nog niet klaar voor". Grrrrrmmmpff. En dat doet zooo ongelofelijk veel pijn.

Echt, heb ik weer: ik heb de grootste schijterd van NL aan de haak geslagen.
quote:rogue_1987 schreef op 16 juni 2012 @ 10:38:

[...]

Tja lullig voor je maar wat heeft je schoonzus daar mee te maken?

Serieus waarom zou zij daardoor een woeste bui van jou verdienen?

Er is meer in het leven dan kinderen krijgen.

Rogue, je hebt geen kinderen volgens mij. Natuurlijk heb je gelijk, maar voor sommige mensen is dit het ultieme levensdoel. Als dat niet vervuld wordt, is dat meer dan verdrietig.

Ik begrijp je goed Truffelmaffia. Je wilt graag een kindje, maar dat lukt niet. Heel verdrietig, en dat verdriet mag je ook laten zien. Moet je ook laten zien. Er is alleen 1 maar. Als jouw verdriet dingen in de weg gaat staan, op nummer 1 staat, dan zit er iets niet goed. Je moet ermee leren omgaan, juist omdat het (waarschijnlijk, maar hopelijk wel voor je!) niet zal veranderen. Het enige wat je kunt veranderen is hoe je er in staat, en hoe je met "boem, ze is zwanger" nieuws moet omgaan. Makkelijk zal het waarschijnlijk nooit worden, maar wel makkelijker. En dat lijkt me fijn. Sterkte met je verdriet
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:32:

Even het verhaal erachter: Ik heb een ongelofelijk groot verdriet daarvan (kinderwens). En ik trek het gewoon niet als zij eerder zwanger zou zijn dan mij. Dat trek ik echt niet! Dat zou een reden zijn voor nog meer depressiviteit, nog meer extreme huilbuien en nog meer pijn. Ik trek het nu al haast niet...Sorry hoor, maar dit is niet gezond.
O, wacht. Je kunt wel kinderen krijgen? Ik begrijp uit je posts dat je ongewenst kinderloos bent en blijft? Het gaat alleen maar om een vriend die (nog) niet wil?

Jemig.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:45:

Die furieuze woede zou vooral gericht zijn op mijn vriend... Hij is degene die me elke keer afwijst. Hij is er "nog niet klaar voor". Grrrrrmmmpff. En dat doet zooo ongelofelijk veel pijn.

Echt, heb ik weer: ik heb de grootste schijterd van NL aan de haak geslagen. Je klinkt in je vele berichten over je vriend niet erg liefdevol naar hem toe. En een kinderwens moet je allebei hebben he, maar hier zijn in het verleden onder je vorige nick natuurlijk al tal van discussies over geweest. Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat je vriend jou afwijst maar dat hij inziet dat het op dit moment, met al jouw issues en problemen, geen goede timing is om aan een gezin te beginnen. Je bent nog jong, ik zou als ik jou was eerst heel hard aan jezelf werken en pas aan kinderen beginnen als je zelf stabiel bent.
Laat maar, zag antwoord te laat.
anoniem_79971 wijzigde dit bericht op 16-06-2012 10:49
Reden: vraag al beantwoord
% gewijzigd
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 10:45:

Echt, heb ik weer: ik heb de grootste schijterd van NL aan de haak geslagen.

Jij ook niet hoor.

Echt niet.
Het was al duidelijk.
This is not kosher!
Trufflemaffia, ik snap je verdriet maar je misgunt iemand anders zijn geluk, je eigen broer notabene , daar moet je inderdaad aan werken, hoe lullig ook het leven loopt soms anders dan dat je hoopt en dit zal nog wel een aantal keer gebeuren, vind je reactie erg onvolwassen.

Nogmaals snap je verdriet, ik heb 2 broers die ook kinderen hebben, terwijl er 1 pertinent nooit kinderen wou dat kan mij soms ook ontzettend veel verdriet doen, sta nu op het punt om het alleen te gaan doen gezien mijn leeftijd maar ik gun iedereen zijn geluk ook al is het bij mij anders gelopen, maar moeilijk is het wel, temeer omdat het ogenschijnlijk vaak lijkt alsof het iedereen maar overkomt.

Maar afgezien van truffelmaffia haar reactie, sta ik soms wel beetje te kijken van de reacties hier, dat kinderen niet alles zijn en dat er meer is in het leven, ja tuurlijk is dat zo maar als je een grote kinderwens hebt en voor wat voor reden dan ook is het jou niet overkomen dan is dat een groot verdriet en beetje meer medeleven kan geen kwaad.
Natuurlijk is het verschrikkelijk als iemand/een stel heel graag kindjes wil en het gaat niet. Maar om een ander die in verwachting is en dolgelukkig is, haar geluk te misgunnen uit jaloezie is niet gezond- helemaal niet als het om een paar jaar leeftijdsverschil gaat.

Een gezin krijgen is Gdomme geen wedstrijd!
quote:cappi schreef op 16 juni 2012 @ 10:50:

Trufflemaffia, ik snap je verdriet maar je misgunt iemand anders zijn geluk, je eigen broer notabene , daar moet je inderdaad aan werken, hoe lullig ook het leven loopt soms anders dan dat je hoopt en dit zal nog wel een aantal keer gebeuren, vind je reactie erg onvolwassen.

Nogmaals snap je verdriet, ik heb 2 broers die ook kinderen hebben, terwijl er 1 pertinent nooit kinderen wou dat kan mij soms ook ontzettend veel verdriet doen, sta nu op het punt om het alleen te gaan doen gezien mijn leeftijd maar ik gun iedereen zijn geluk ook al is het bij mij anders gelopen, maar moeilijk is het wel, temeer omdat het ogenschijnlijk vaak lijkt alsof het iedereen maar overkomt.

Maar afgezien van truffelmaffia haar reactie, sta ik soms wel beetje te kijken van de reacties hier, dat kinderen niet alles zijn en dat er meer is in het leven, ja tuurlijk is dat zo maar als je een grote kinderwens hebt en voor wat voor reden dan ook is het jou niet overkomen dan is dat een groot verdriet en beetje meer medeleven kan geen kwaad.

Eens.

En voor sommigen (zoals TO) is leven blijkbaar wat minder maakbaar. Ze durft/wil/kan niet in haar eentje aan kinderen beginnen. En daar mag ze best verdriet over hebben.
quote:verhuisd schreef op 16 juni 2012 @ 10:53:

Natuurlijk is het verschrikkelijk als iemand/een stel heel graag kindjes wil en het gaat niet. Maar om een ander die in verwachting is en dolgelukkig is, haar geluk te misgunnen uit jaloezie is niet gezond- helemaal niet als het om een paar jaar leeftijdsverschil gaat.

Een gezin krijgen is Gdomme geen wedstrijd!Helemaal eens met je laatste zin, en ook met het feit dat het niet OK is om een ander zijn geluk te misgunnen. Maar toen ik ongewenst kinderloos was, voelde het voor mij wel degelijk als een extra confrontatie toen mijn jongere zus wél kinderen kreeg. Niet omdat ik het haar niet gunde, niet omdat ik vond dat ik het recht had om eerder kinderen te krijgen, maar ik denk vooral omdat ik het van jongs af aan altijd als vanzelfsprekend had beschouwd dat ik als oudere zus eerder kinderen zou krijgen, en dat het feit dat zij me voor was nog eens extra de nadruk legde op het feit dat het bij ons jaar in jaar uit maar niet wilde lukken. Zoiets, denk ik.
@pandorab; ik begrijp jouw reactie. Hier dezelfde situatie. Ik word straks een trotste tante van het kindje dat mijn kleine zusje draagt. Hopelijk is een gezin voor mij en verhuizer weggelegd.
Voorlopig kunnen wij ook nog niet aan kinderen beginnen, en als je die wens al een tijdje hebt, is het pijnlijk als andere mensen wel kinderen krijgen. Ik merk dat ik ook steeds meer moeite krijg om enthousiast te reageren als er 'weer' een geboortekaartje op de mat ligt. Ik wil voor mijn dertigste een kind hebben, maar de kans dat dat gaat lukken wordt steeds kleiner.
Eens dat het allemaal niet zo maakbaar is of moet worden gezien, maar Eclair: wetende dat je ook na je dertigste nog uitstekend moeder kunt worden, zou het dan niet beter zijn om die grens los(ser) te laten zodat je je er nu minder mee bezig te houden? Het lijkt me dat die wens om vóór je dertigste moeder te worden, je wel in de weg zit, óók ten opzichte van anderen, maar eigenlijk in die zin niet zo levensbepalend hoeft te zijn. Wat is de reden dat je je zo vasthoudt aan die dertig?
Ik heb er gvd alles aan gedaan om hem toch over de streep te trekken.

Ik heb hem gevraagd of hij echt zijn ouders en zus zó teleur wil stellen. (Zijn ouders en zus zeggen vaak dingen in de trant van nog een kleinkind/neefje/nichtje.)

Ik heb 'm gezegd dat we het heus wel redden.

Ik heb 'm gezegd dat ik alle nachtvoedingen/nachtdingen doe, zodat hij kan slapen (hij werkt).

Ik heb 'm gezegd dat ik alle luiers verschoon.

Ik heb hem gezegd dat hij me zo enorm gelukkig zou maken als hij wel wil.
Ik denk dat je vriend heel wat realistischer en slimmer is dan jij. Gelukkig maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven