Depressietopic - praat mee!

zondag 24 februari 2019 om 22:33
Nogal wat mensen op het forum (en daarbuiten natuurlijk) kampen met depressie.
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
donderdag 15 augustus 2019 om 10:47
donderdag 15 augustus 2019 om 11:03
Ik voel me er nu best kut ver, blijkbaar mag ik niet typen hoe ik me echt voel hier?
Denk ik? Ook was het een bericht van vorig week, en daarna was veel getypt dus het zal vast geen 'vast' iemand wezen, maar iemand heeft speciaal terug gelezen dan?
Beetje in de war.
Denk ik? Ook was het een bericht van vorig week, en daarna was veel getypt dus het zal vast geen 'vast' iemand wezen, maar iemand heeft speciaal terug gelezen dan?
Beetje in de war.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 15 augustus 2019 om 15:35
@kohaku. Wij allemaal moeten ons wel beseffen dat we met onze openheid soms anderen kunnen triggeren. Ik heb ook dingen geschreven die ik onder rustigere omstandigheden anders had geformuleerd omdat het nu wel heftig is omschreven.
Je mag je zeker uiten, maar anderen kunnen en mogen hun grenzen hebben. Qua zelfbeschadiging kunnen dingen soms erg triggeren.
Het is aan jou wat jij fair vind qua aanpassing. Ik vind je teksten niet te ver gaan, maar ik beschadig mezelf ook niet meer.
En wat betreft dat het een oud bericht is. Dat heeft niet zoveel zin om daarover te piekeren. Daar lijken mij hele normale dingen achter kunnen zitten. Misschien leest iemand die topic eens in de zoveel tijd bij. Of heeft iemand getwijfeld om het bericht aan te geven.
En wat mijn betreft het is mooi om ons te uiten maar ook om te weten dat er instabiele en kwetsbare mensen aan de andere kant van het scherm meelezen die last van onze uitingen kunnen hebben. Voor een ieder goed om soms aan te denken.
Je mag je zeker uiten, maar anderen kunnen en mogen hun grenzen hebben. Qua zelfbeschadiging kunnen dingen soms erg triggeren.
Het is aan jou wat jij fair vind qua aanpassing. Ik vind je teksten niet te ver gaan, maar ik beschadig mezelf ook niet meer.
En wat betreft dat het een oud bericht is. Dat heeft niet zoveel zin om daarover te piekeren. Daar lijken mij hele normale dingen achter kunnen zitten. Misschien leest iemand die topic eens in de zoveel tijd bij. Of heeft iemand getwijfeld om het bericht aan te geven.
En wat mijn betreft het is mooi om ons te uiten maar ook om te weten dat er instabiele en kwetsbare mensen aan de andere kant van het scherm meelezen die last van onze uitingen kunnen hebben. Voor een ieder goed om soms aan te denken.
donderdag 15 augustus 2019 om 20:38
Dat is zeker waar, dankje, Choco, dit maakt wel dat ik me er iets minder rot over voel.
Het ging hier vandaag wel redelijk, morgen weer therapie dus ik hoop dat dat een beetje gaat lukken.
Het ging hier vandaag wel redelijk, morgen weer therapie dus ik hoop dat dat een beetje gaat lukken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 15 augustus 2019 om 20:39
Vanochtend heb ik trouwens voor het eerst dit jaar ontbeten. Een hele hele grote stap, maar ik was mijn eigen hoofd en beperkende regels even zo beu.
Ik bedacht me dat het heel leuk zou zijn als mijn kat er is, en ik haar voer geef en tegelijk met haar ontbijt. Dat liet me smelten vanochtend
Ik bedacht me dat het heel leuk zou zijn als mijn kat er is, en ik haar voer geef en tegelijk met haar ontbijt. Dat liet me smelten vanochtend

donderdag 15 augustus 2019 om 20:48
Oooh dat klinkt wel heel fijn en goed. Wanneer krijg je de kat ook alweer?Kohaku schreef: ↑15-08-2019 20:39Vanochtend heb ik trouwens voor het eerst dit jaar ontbeten. Een hele hele grote stap, maar ik was mijn eigen hoofd en beperkende regels even zo beu.
Ik bedacht me dat het heel leuk zou zijn als mijn kat er is, en ik haar voer geef en tegelijk met haar ontbijt. Dat liet me smelten vanochtend![]()
Wat betreft je verwijderde bericht, ik denk ook dat je moet proberen dat niet persoonlijk op te pakken. Ze zijn best streng en het is idd goed om te bedenken dat mensen ook vaak lezen en niet schrijven. Wij hebben geen idee hoe het met die personen op dit moment gaat.
Ik vond je berichtje niet zo heftig en heb dan ook geen melding gedaan. Op zich hoeft de melder het niet om te klagen ofzo maar uit bezorgdheid. Jaren terug is een soortgelijk bericht van mij ook verwijderd. Tja ik hield me aan de regels vond ik maar daar dachten anderen anders over.
Probeer het los te laten, je kan nog gewoon meeschrijven hier!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 15 augustus 2019 om 20:57
Trouwens ik heb echt nooit ontbeten maar na mijn maagverkleining "moest" ik wel.
Ik eet nu elke ochtend skyr met vers fruit en proteïne musli en ik kijk er echt naar uit als ik wakker wordt. Als ik nu eens bij een hotel ben en anders ontbijt kan ik echt jammerend aan mijn ontbijt zitten: ja maar dit is geen skyr!
Gek toch he hoe zoiets kan veranderen.
Redelijke dag gehad hoewel ik een afspraak had met iemand voor morgen. Dit wilde ze verzetten naar vanavond en ik heb akkoord gegeven. Appt ze een kwartier voordat ik er moet zijn of het ook maandag kan. Uh nee maandag ben ik jarig. Bovendien is het oefenen voor iets wat we samen maandagavond moet presenteren en ik vind dat echt te laat.
Nu gaat de hele afspraak niet door en moeten we maar ieder voor zich oefenen. Echt niet blij mee want er hangt best wel wat vanaf.
Heb een berichtje gestuurd naar de begeleider/voorzitter voor overleg.
Morgenochtend heb ik een afspraak bij ziekenhuis van mijn maagverkleining. Wegen en meten ik denk dat ik zo goed als stabiel ben gebleven.
Verder gesprek gehad met een psychiater maar het was een vervanger. Mijn bloedwaardes zijn nu ok maar omdat 1 antidepressiva niets meer doet mag/moet ik daar per direct mee stoppen. Vanaf morgen ga ik dan starten met een andere antidepressiva wat een smelttablet is dus hopelijk ook beter opgenomen wordt.
De hoop is dat niet alleen mijn stemming wat verbeterd maar dat ik ook beter en langer kan slapen. Zag alleen wel dat aankomen een grote bijwerking is van die medicatie. Ik wil echt niet terug naar af dus ervaar daar wel spanning van maar goed mijn psyche is ook enorm belangrijk misschien wel belangrijker maar wat zou aankomen op mijn psyche voor weerslag hebben ik denk best veel.
Ik eet nu elke ochtend skyr met vers fruit en proteïne musli en ik kijk er echt naar uit als ik wakker wordt. Als ik nu eens bij een hotel ben en anders ontbijt kan ik echt jammerend aan mijn ontbijt zitten: ja maar dit is geen skyr!
Gek toch he hoe zoiets kan veranderen.
Redelijke dag gehad hoewel ik een afspraak had met iemand voor morgen. Dit wilde ze verzetten naar vanavond en ik heb akkoord gegeven. Appt ze een kwartier voordat ik er moet zijn of het ook maandag kan. Uh nee maandag ben ik jarig. Bovendien is het oefenen voor iets wat we samen maandagavond moet presenteren en ik vind dat echt te laat.
Nu gaat de hele afspraak niet door en moeten we maar ieder voor zich oefenen. Echt niet blij mee want er hangt best wel wat vanaf.
Heb een berichtje gestuurd naar de begeleider/voorzitter voor overleg.
Morgenochtend heb ik een afspraak bij ziekenhuis van mijn maagverkleining. Wegen en meten ik denk dat ik zo goed als stabiel ben gebleven.
Verder gesprek gehad met een psychiater maar het was een vervanger. Mijn bloedwaardes zijn nu ok maar omdat 1 antidepressiva niets meer doet mag/moet ik daar per direct mee stoppen. Vanaf morgen ga ik dan starten met een andere antidepressiva wat een smelttablet is dus hopelijk ook beter opgenomen wordt.
De hoop is dat niet alleen mijn stemming wat verbeterd maar dat ik ook beter en langer kan slapen. Zag alleen wel dat aankomen een grote bijwerking is van die medicatie. Ik wil echt niet terug naar af dus ervaar daar wel spanning van maar goed mijn psyche is ook enorm belangrijk misschien wel belangrijker maar wat zou aankomen op mijn psyche voor weerslag hebben ik denk best veel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

donderdag 15 augustus 2019 om 21:47
@kohaku. Fijn dat je je er in elk geval wat minder vervelend onder voelt.
En wat een goede stap! Gewoon een regel doorbroken (wie weet volgen er wel meer). Het verpest elk plezier ook, al die regels.
Goede motivatie ook, je kat
. Je kat brokjes jij een ontbijt. Goed bezig!
@ibi. Altijd spannend, gesleutel aan medicatie. Hopelijk verbeterd het dingen. Slaap is ook erg belangrijk. Sterkte!
En wat een goede stap! Gewoon een regel doorbroken (wie weet volgen er wel meer). Het verpest elk plezier ook, al die regels.
Goede motivatie ook, je kat
@ibi. Altijd spannend, gesleutel aan medicatie. Hopelijk verbeterd het dingen. Slaap is ook erg belangrijk. Sterkte!

donderdag 15 augustus 2019 om 21:55
Vandaag een redelijke dag.
Ik had vanmorgen een gesprek met mijn psychiater. Ik raakte overstuur van een opmerking (beetje lastig uit te leggen). Maar ze gaf aan dat het een grapje was. Ik had dat niet door en werd toen ik dit wist wel weer rustig.
Uiteindelijk kwamen we erop dat ik minder via doelen moest leven maar meer per dag bekijken en je intuïtie volgen. Wat een zeer goed punt was en waar in zeker wat mee wil doen.
Aan het einde van het gesprek zei ze dat het een stom grapje was wat ze had gemaakt. En om haar te pesten (ze kan wel wat hebben) zei ik dat ik niet door had dat een grapje was omdat het niet grappig was. Toen moest ze heel hard lachen.
Vanavond met een vriendin uit eten geweest.
Ik was vandaag erg erg moe. Gisteren ook een drukke dag gehad. En het gesprek met mijn psychiater ervaarde ik ook als uitputtend.
Morgen moet ik werken en vroeg opstaan (zeven uur) om de klusjesman binnen te laten.
Ik had vanmorgen een gesprek met mijn psychiater. Ik raakte overstuur van een opmerking (beetje lastig uit te leggen). Maar ze gaf aan dat het een grapje was. Ik had dat niet door en werd toen ik dit wist wel weer rustig.
Uiteindelijk kwamen we erop dat ik minder via doelen moest leven maar meer per dag bekijken en je intuïtie volgen. Wat een zeer goed punt was en waar in zeker wat mee wil doen.
Aan het einde van het gesprek zei ze dat het een stom grapje was wat ze had gemaakt. En om haar te pesten (ze kan wel wat hebben) zei ik dat ik niet door had dat een grapje was omdat het niet grappig was. Toen moest ze heel hard lachen.
Vanavond met een vriendin uit eten geweest.
Ik was vandaag erg erg moe. Gisteren ook een drukke dag gehad. En het gesprek met mijn psychiater ervaarde ik ook als uitputtend.
Morgen moet ik werken en vroeg opstaan (zeven uur) om de klusjesman binnen te laten.
donderdag 15 augustus 2019 om 23:17
@Fade: Dat warrige herken ik van mijn moeder toen ze depressief was. Ze wist niet eens meer hoe haar autolichten aan moesten. Toen kreeg ze antidepressiva, maar alle emoties werden afgevlakt.
Ik ben zelf van nature een warhoofd. Regelmatig moet ik terug naar de winkel omdat ik wat vergeten ben.
Ik slaap al jaren slecht. Vooral kort, ga altijd veel te laat naar bed. Door de weeks kom ik niet verder dan 4 uur slaap per nacht. Sta altijd moe op. Kan me dan irriteren als een collega zegt dat ze al om 6:00 al uit bed was. Maar ze gaat er om 9:30 al in. Dat scheelt veel. Ik was kind ook een ochtendmens omdat ik van mijn ouders altijd vroeg naar bed moest. Vanaf mijn puberteit is dat steeds verder opgeschoven en werd ik gewend aan dat laat slapen.
@Choco: Ik leef ook meer per dag. Mijn belangrijkste doel wat ik nu heb is een ander huis. Moet weer eens informeren bij de woningbouw hoe het ervoor staat. Handig, een klusjesman.
Ik ben zelf van nature een warhoofd. Regelmatig moet ik terug naar de winkel omdat ik wat vergeten ben.
Ik slaap al jaren slecht. Vooral kort, ga altijd veel te laat naar bed. Door de weeks kom ik niet verder dan 4 uur slaap per nacht. Sta altijd moe op. Kan me dan irriteren als een collega zegt dat ze al om 6:00 al uit bed was. Maar ze gaat er om 9:30 al in. Dat scheelt veel. Ik was kind ook een ochtendmens omdat ik van mijn ouders altijd vroeg naar bed moest. Vanaf mijn puberteit is dat steeds verder opgeschoven en werd ik gewend aan dat laat slapen.
@Choco: Ik leef ook meer per dag. Mijn belangrijkste doel wat ik nu heb is een ander huis. Moet weer eens informeren bij de woningbouw hoe het ervoor staat. Handig, een klusjesman.
donderdag 15 augustus 2019 om 23:51
Over 2 weken! Ik wil graag zo stabiel en sterk mogelijk zijn als ze komt, dat ik genoeg energie heb om haar op te voeden en te laten wennen.
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:32
Pff. Ben vanochtend bij mn behandelaar geweest. Gesprek ging goed, tot ze ineens nog iets wilde bespreken. Ik dacht er niet zoveel van, maar ze heeft me verteld dat ze gaat stoppen bij de instelling waar ik in behandeling ben, en voor zichzelf gaat beginnen. Ik ben zo verdrietig en gefrustreerd en het lijkt gewoon niet goed te mogen gaan. Altijd als ik denk dat ik eindelijk een lichtpuntje kan zien, gebeurt er zoiets. Ik ben nog niet eens over het afscheid van mn vorige behandelaar heen.
Ze gaat ook nota bene over 2 weken al weg.
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:55
Ik heb in 2010 depressieve klachten gehad. Ik wist waar het aan lag. Ik was ongelukkig op/door mijn werk.....
Ik wilde niet meer eten, ik sliep heel slecht...ik had het voortdurend koud en ik wilde dood. De huisarts wou me naar een psycholoog/psychiater sturen. Ik besloot dat nog even niet te gaan doen.
Ik ben citroenmelissethee gaan drinken. Omdat ik gelezen had dat dit kruid kalmerend en opbeurend werkt. Dat klopt inderdaad. Ik had er al snel veel baat bij. Ook ben ik gaan hardlopen..... dat hielp ook. Ik kwam bekaf thuis van het hardlopen en dan was ik daarvan moe.....en niet van het piekeren. .... Als ik dan weer bij kwam voelde ik me ook weer iets beter dan voor het rondje hardlopen. Toen ik me wat beter ging voelen ging ik solliciteren en deed ik wat cursussen. Het resulteerde in ander werk waar ik me gelukkiger bij voel. Wel was ik nog een tijd bang om weer terug te vallen want dat gevoel van depressie was intens vreselijk.....maar gelukkig ben ik goed hersteld en is het nooit meer terug gekomen. Mijn advies is om zeker naar de huisarts te gaan.....en ook om naar een psycholoog of psychiater te gaan als de arts dit adviseert. Ik deed het wel heel erg op eigen houtje..... bij mij pakte dat toevallig goed uit maar voor het zelfde geld was ik daartoe al niet meer in staat. Soms kun je dat ook niet goed inschatten. Ik wil iedereen met depressieve klachten in ieder geval hoop geven en moed en beterschap toewensen.
Ik wilde niet meer eten, ik sliep heel slecht...ik had het voortdurend koud en ik wilde dood. De huisarts wou me naar een psycholoog/psychiater sturen. Ik besloot dat nog even niet te gaan doen.
Ik ben citroenmelissethee gaan drinken. Omdat ik gelezen had dat dit kruid kalmerend en opbeurend werkt. Dat klopt inderdaad. Ik had er al snel veel baat bij. Ook ben ik gaan hardlopen..... dat hielp ook. Ik kwam bekaf thuis van het hardlopen en dan was ik daarvan moe.....en niet van het piekeren. .... Als ik dan weer bij kwam voelde ik me ook weer iets beter dan voor het rondje hardlopen. Toen ik me wat beter ging voelen ging ik solliciteren en deed ik wat cursussen. Het resulteerde in ander werk waar ik me gelukkiger bij voel. Wel was ik nog een tijd bang om weer terug te vallen want dat gevoel van depressie was intens vreselijk.....maar gelukkig ben ik goed hersteld en is het nooit meer terug gekomen. Mijn advies is om zeker naar de huisarts te gaan.....en ook om naar een psycholoog of psychiater te gaan als de arts dit adviseert. Ik deed het wel heel erg op eigen houtje..... bij mij pakte dat toevallig goed uit maar voor het zelfde geld was ik daartoe al niet meer in staat. Soms kun je dat ook niet goed inschatten. Ik wil iedereen met depressieve klachten in ieder geval hoop geven en moed en beterschap toewensen.
vrijdag 16 augustus 2019 om 16:57
Ah shit wat moeilijk is dat he? Ik heb dat momenteel ook met mijn huidige behandelaar, alleen dan moet ik weg omdat zij me niet meer kan helpen. Maar afscheid moeten nemen van een therapeut die je eindelijk vertrouwt is zo, zo, zo moeilijk.Kohaku schreef: ↑16-08-2019 15:32Pff. Ben vanochtend bij mn behandelaar geweest. Gesprek ging goed, tot ze ineens nog iets wilde bespreken. Ik dacht er niet zoveel van, maar ze heeft me verteld dat ze gaat stoppen bij de instelling waar ik in behandeling ben, en voor zichzelf gaat beginnen. Ik ben zo verdrietig en gefrustreerd en het lijkt gewoon niet goed te mogen gaan. Altijd als ik denk dat ik eindelijk een lichtpuntje kan zien, gebeurt er zoiets. Ik ben nog niet eens over het afscheid van mn vorige behandelaar heen.
vrijdag 16 augustus 2019 om 19:10
Jep, heel erg moeilijk. Het voelt heel erg alsof ze mij in de steek laat. Ik ga nog niet eens 2 maanden naar haar toe en ze 'verlaat' me nu al. Ik heb gewoon zo veel zin om alle therapie te staken.
vrijdag 16 augustus 2019 om 19:16
Mooi zo. Ik denk dat het een beetje logisch is gezien ons onderwerp dat we niet altijd even stabiel kunnen reageren op elkaar en op dit topic sowieso.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 16 augustus 2019 om 19:23
Ai kohaku dat is naar he als zoiets gebeurd. Hoewel je verstandelijk wel weet dat het alles behalve jou verlaten is snap ik heel goed dat het zo wel voelt.
Het zou zonde zijn om je therapie hierom te staken. Wellicht krijg je iemand anders die ook heel fijn is en waar je een klik mee hebt. Geef het een kans maar bespreek zeker ook wel jouw gevoelens en gedachtes hierover.
Choco, ow ja grapjes zijn soms ook lastig in te schatten je zal echt de enige niet zijn die hierop vast kan lopen. Goed dat je nadien er nog terug op kon komen.
Het zou zonde zijn om je therapie hierom te staken. Wellicht krijg je iemand anders die ook heel fijn is en waar je een klik mee hebt. Geef het een kans maar bespreek zeker ook wel jouw gevoelens en gedachtes hierover.
Choco, ow ja grapjes zijn soms ook lastig in te schatten je zal echt de enige niet zijn die hierop vast kan lopen. Goed dat je nadien er nog terug op kon komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 17 augustus 2019 om 10:12
Zo ik heb bijna klokje rond geslapen. Ik had mijn nieuwe medicatie ingenomen beneden en een half uur later ben ik naar bed gestrompeld , tanden poetsen, omkleden enz. en als een blok in slaap gevallen. Mijn man kwam 10 minuten later en zegt ineens: huh slaap je nu al. Grrrr nee ik slaap niet ik sliep je hebt me wakker gemaakt. Laat me.
Rond een uur of 5 werd ik wakker en normaal val ik dan niet meer in slaap maar ik dacht ik probeer het nog even en het volgende moment was het half 10.
Rond een uur of 5 werd ik wakker en normaal val ik dan niet meer in slaap maar ik dacht ik probeer het nog even en het volgende moment was het half 10.

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zaterdag 17 augustus 2019 om 10:59
@hondenmens. Goed om te horen dat jij ook per meer per dag leef. Ik wil dat echt meer gaan proberen.
@stefan. Klinkt alsof je een strijd hebt geleverd. Bedankt voor je verhaal!
@kohaku. Wat ontzettend naar voor je! Dat soort dingen kunnen heel hard zijn. Begin dit jaar had ik ook een casemanager die na drie jaar wegging (en die had ik na heel veel onrust). Heel vervelend.
Het is zoals anderen al schrijven niet persoonlijk. Maar dat weet je vast ook. Maar soms lukt dat even niet anders. Ook omdat je om dat te leren in therapie zit.
Bespreek de gevoelens die je hebt met je therapeut. Wie weet helpt dat. En wie weet leer je er wat van.
Sterkte!
@jemmer. Heb je wel goed vervolg? Kon je haar keuze begrijpen?
@ibi. Wat een goed nieuws dat het slapen goed ging!
@stefan. Klinkt alsof je een strijd hebt geleverd. Bedankt voor je verhaal!
@kohaku. Wat ontzettend naar voor je! Dat soort dingen kunnen heel hard zijn. Begin dit jaar had ik ook een casemanager die na drie jaar wegging (en die had ik na heel veel onrust). Heel vervelend.
Het is zoals anderen al schrijven niet persoonlijk. Maar dat weet je vast ook. Maar soms lukt dat even niet anders. Ook omdat je om dat te leren in therapie zit.
Bespreek de gevoelens die je hebt met je therapeut. Wie weet helpt dat. En wie weet leer je er wat van.
Sterkte!
@jemmer. Heb je wel goed vervolg? Kon je haar keuze begrijpen?
@ibi. Wat een goed nieuws dat het slapen goed ging!

zaterdag 17 augustus 2019 om 11:10
Hier gaat het goed. Gisteren fijne werkdag gehad.
Het gaat nu een week ECHT goed. En dat is best bijzonder. Zeker in deze mate.
Ik moet nu dus, om dit langer te laten duren, rust in de tent houden.
Kennen jullie als het weer goed gaat, dat dit juist heel raar is?
Ik moet helemaal wennen dat het zo anders voelt.
Gisteren een zeer drukke (leuke) werkdag gehad.
De komende twee dagen veel rust momenten. Vandaag overdag veel rust (lig nog in bed). Vanavond wel drukker. Met vriendin uiteten en film, erg veel zin in.
En morgen ontbijten bij de bakker met mijn zusje. En dan de hele verdere dag vrij!
Verder gewoon mild voor mezelf zijn en de kans geven om te wennen. Hoe raar ik dit ook vind.
Het gaat nu een week ECHT goed. En dat is best bijzonder. Zeker in deze mate.
Ik moet nu dus, om dit langer te laten duren, rust in de tent houden.
Kennen jullie als het weer goed gaat, dat dit juist heel raar is?
Ik moet helemaal wennen dat het zo anders voelt.
Gisteren een zeer drukke (leuke) werkdag gehad.
De komende twee dagen veel rust momenten. Vandaag overdag veel rust (lig nog in bed). Vanavond wel drukker. Met vriendin uiteten en film, erg veel zin in.
En morgen ontbijten bij de bakker met mijn zusje. En dan de hele verdere dag vrij!
Verder gewoon mild voor mezelf zijn en de kans geven om te wennen. Hoe raar ik dit ook vind.
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:16
Bedankt allemaal, jullie zijn lief 
Herkenbaar Choco, ik durf dan niet echt te hopen dat de positiviteit zich voortzet.
Vooral als er dan zoiets als bovenstaande gebeurt, dan kan ik helemaal in de 'het komt nooit meer goed' spiraal raken.
Ben gisteren nog even flink ingestort en heb nog heel hard zitten janken bij de begeleiding. Gelukkig is er een begeleider waar ik mij echt heeel erg op mijn gemak bij voel, en zij kwam gister even langs.

Herkenbaar Choco, ik durf dan niet echt te hopen dat de positiviteit zich voortzet.
Vooral als er dan zoiets als bovenstaande gebeurt, dan kan ik helemaal in de 'het komt nooit meer goed' spiraal raken.
Ben gisteren nog even flink ingestort en heb nog heel hard zitten janken bij de begeleiding. Gelukkig is er een begeleider waar ik mij echt heeel erg op mijn gemak bij voel, en zij kwam gister even langs.

zaterdag 17 augustus 2019 om 22:11
Kohaku, wat naar dat je vertrouwde hulpverlener binnenkort vertrekt. Ik begrijp best dat je daarvan overstuur bent.
Trouwens, ik vind het echt belachelijk dat je een waarschuwing hebt gekregen van Viva. Ik vind dat we ons in dit topic veilig genoeg moeten kunnen voelen om alles te kunnen zeggen. Ontzettend flauw van diegene die gestaft heeft.
@Choco, het lijkt of je een modus hebt gevonden om redelijk stabiel te blijven. Daar mag je trots op zijn!
@Stefandevrij, fijn dat je van je depressieve klachten af bent gekomen met thee en hardlopen. Bij een lichte depressie kan dat inderdaad wel eens werken.
Ik kan weinig met dit soort succesverhalen, hoe goed bedoeld ook. Het maakt dat ik me schuldig en verdrietig voel. Ik heb immers pillen en een therapeut nodig om de dagen door te komen.
@Ibi, lekker he, als je weer eens goed kunt slapen. Voldoende slaap is zo belangrijk. Wel beetje suffe actie van je man
.
Hopelijk is het goed met iedereen. Gewoon volhouden maar weer. Hoe lang de dag ook duurt, het wordt vanzelf avond
.
Trouwens, ik vind het echt belachelijk dat je een waarschuwing hebt gekregen van Viva. Ik vind dat we ons in dit topic veilig genoeg moeten kunnen voelen om alles te kunnen zeggen. Ontzettend flauw van diegene die gestaft heeft.
@Choco, het lijkt of je een modus hebt gevonden om redelijk stabiel te blijven. Daar mag je trots op zijn!
@Stefandevrij, fijn dat je van je depressieve klachten af bent gekomen met thee en hardlopen. Bij een lichte depressie kan dat inderdaad wel eens werken.
Ik kan weinig met dit soort succesverhalen, hoe goed bedoeld ook. Het maakt dat ik me schuldig en verdrietig voel. Ik heb immers pillen en een therapeut nodig om de dagen door te komen.
@Ibi, lekker he, als je weer eens goed kunt slapen. Voldoende slaap is zo belangrijk. Wel beetje suffe actie van je man

Hopelijk is het goed met iedereen. Gewoon volhouden maar weer. Hoe lang de dag ook duurt, het wordt vanzelf avond

zondag 18 augustus 2019 om 08:40
Eens wat betreft je reactie op stefandevrij heb expres niet gereageerd omdat ik er zo weinig mee kan. Eens in de zoveel tijd komt iemand binnen vliegen met een goed bedoeld advies over hoe hij/zij hun depressie hebben "overwonnen". Dat is zeker goed bedoeld maar voor mijn gevoel wel ongepast. Voor mijzelf sprekende, mijn depressie is niet onder de indruk van welke thee dan ook en hoeveel ik ook beweeg binnen en buiten de depressie gaat gezellig met mij mee.FadeToBlack schreef: ↑17-08-2019 22:11Kohaku, wat naar dat je vertrouwde hulpverlener binnenkort vertrekt. Ik begrijp best dat je daarvan overstuur bent.
@Ibi, lekker he, als je weer eens goed kunt slapen. Voldoende slaap is zo belangrijk. Wel beetje suffe actie van je man.
Zo en ook mijn tweede nacht is goed verlopen! Ik heb wel pech want die nortrilen is dus echt vies ineens en die mirtazipine smelttablet is mogelijk nog viezer. Bah! Maar goed voor het goede doel moeten we maar denken.
Haha ja die actie van mijn man was erg dom. Heb ik hem ook laten merken.

Ik vier vandaag mijn verjaardag. Gisteren was ik lichamelijk zo extreem instabiel. Veel pijn, duf, duizelig, vermoeid enz. Zijn bijwerkingen. Gelukkig ging het in de loop van de avond wat beter en kon ik de benedenverdieping nog wat opruimen/schoonmaken. En mijn man heeft gelukkig veel gedaan vooral veel dingen die naar boven moesten. We hadden bv een nieuwe zak kattenvoer besteld van 15 kilo die naar boven moest dat soort dingen durfde ik niet aan.
Ik hoop dat iedereen een redelijk/goede dag gaat hebben!

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 18 augustus 2019 om 10:31
Ik had die reactie van Stefan niet eens gezien. Ik kan daar ook vrij weinig mee. Net als mensen die zeggen, zodra ze horen/weten dat ik depressief ben, dat ik 'toch niet zo negatief moet doen, depressie kan je beter uit komen als je niet zegt dat je het hebt'. Jaa, lekker je kop in het zand, dát is een goede manier.
Veel succes allemaal vandaag, ik ga naar mijn ouders vanmiddag.
Veel succes allemaal vandaag, ik ga naar mijn ouders vanmiddag.