Frustratie

13-01-2021 11:44 209 berichten
Wat kan jou écht frustreren? En dan bedoel ik eigenlijk niet de "Jezus wat irritant", maar echt púre frustratie.

Ik zei namelijk in het topic "Doden van een dier anders bestraft dan doden van mens" dat ik het snap dat iemand zó gefrustreerd is door mens of dier dat je deze wil doden, of wil mishandelen (uit kwaadheid dus). (Dit betekent niet dat iemand die dat kan begrijpen dit ook zelf doet!) Natuurlijk nooit zomaar, maar als er vooraf al het een en ander is gebeurd, een opstapeling. Sommige mensen knappen op een gegeven moment. Dan kan alles de spreekwoordelijke druppel zijn.

Heb jij dat (die pure frustratie dus) weleens ervaren en schrok je daarbij van jezelf?
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
15-01-2021 09:16
Merkt een hond het als je geen band met 'm hebt? Wat merkt een hond ervan als hij ziet dat je de kat wel snoepjes geeft en hem niet? Of de kat wel op je borst ligt en aait en ertegen praat en dat bij hem nooit gebeurt (hij is immers te groot voor op de borst). Kan een hond jaloezie voelen als je je kat voortrekt?
Natuurlijk merkt een hond dat, het is een dier, maar dat maakt 'm niet achterlijk.
AudiR8 schreef:
15-01-2021 12:17
Áls je daar een probleem mee hebt, dan zou je mijn topics niet kunnen lezen? Want dat hoeft niet namelijk.

Ik ben gewoon ik.
Ik zeg het graag.
AudiR8 schreef:
15-01-2021 09:16
Merkt een hond het als je geen band met 'm hebt? Wat merkt een hond ervan als hij ziet dat je de kat wel snoepjes geeft en hem niet? Of de kat wel op je borst ligt en aait en ertegen praat en dat bij hem nooit gebeurt (hij is immers te groot voor op de borst). Kan een hond jaloezie voelen als je je kat voortrekt?
Natuurlijk, een hond is een heel gevoelig en sociaal wezen. Die merkt als jij iets/iemand anders voortrekt. En hij iets niet mag wat de kat wel mag. Sneu dit.
VANTA schreef:
15-01-2021 14:32
Ik zeg het graag.
En ik weet het en het maakt mij geen donder uit... Ik heb niets met mensen, of honden. :P
Muurbloempje115 schreef:
15-01-2021 14:38
Natuurlijk, een hond is een heel gevoelig en sociaal wezen. Die merkt als jij iets/iemand anders voortrekt. En hij iets niet mag wat de kat wel mag. Sneu dit.
Hij krijgt genoeg tussendoortjes hoor. Maar m'n kat komt me soms speciaal halen voor een snoepje, en dan geef ik haar dat zonder de hond ook een snoepje te geven.
Muurbloempje115 schreef:
15-01-2021 14:38
Die merkt als jij iets/iemand anders voortrekt. En hij iets niet mag wat de kat wel mag.
De hond mag niet in de keuken komen als ik eten maak. M'n kat mag dit wel, omdat we haar langer hebben én omdat het een kat is die je niks aan kan leren zoals bij een hond. En dat ziet de hond dus, want hij ligt meestal bij de denkbeeldige lijn van de keuken te wachten (we hebben een open keuken). Maar dit is nu eenmaal niet aan te leren aan een kat. Dan is het m.i: jammer, maar helaas. Ik wil niet dat ik een stap maak in de keuken en m'n nek breek omdat de hond daar ligt. Of een mes laat vallen en dat die in de rug van de hond steekt omdat hij daar ligt. Dus het is ook voor z'n eigen veiligheid.
AudiR8 schreef:
15-01-2021 16:11
De hond mag niet in de keuken komen als ik eten maak. M'n kat mag dit wel, omdat we haar langer hebben én omdat het een kat is die je niks aan kan leren zoals bij een hond. En dat ziet de hond dus, want hij ligt meestal bij de denkbeeldige lijn van de keuken te wachten (we hebben een open keuken). Maar dit is nu eenmaal niet aan te leren aan een kat. Dan is het m.i: jammer, maar helaas. Ik wil niet dat ik een stap maak in de keuken en m'n nek breek omdat de hond daar ligt. Of een mes laat vallen en dat die in de rug van de hond steekt omdat hij daar ligt. Dus het is ook voor z'n eigen veiligheid.
Omdat je de kat langer hebt is natuurlijk geen reden om hem voor te trekken. Maar in jouw post kom je over alsof je jouw kat gewoon leuker vindt dan de hond, niet dat hij om praktische redenen bepaalde dingen niet kan/mag. En dat merkt je hond echt wel. Ik gun jouw hond een leuker baasje.
Alle reacties Link kopieren
Je kan misschien ook je kat oppakken en weggaan bij je vriend en hond? :) Dan krijgt de hond weer alle aandacht van iemand die hem wel helemaal leuk vindt, jouw twijfel en irritatie over de relatie zijn dan ook weg en je kat is ook helemaal happy en hoeft niet meer naar de hond te blazen. Iedereen blij?

Of mag je geen crossovers doen met topics? In dat geval excuses ;)
Muurbloempje115 schreef:
15-01-2021 16:15
Omdat je de kat langer hebt is natuurlijk geen reden om hem voor te trekken. Maar in jouw post kom je over alsof je jouw kat gewoon leuker vindt dan de hond, niet dat hij om praktische redenen bepaalde dingen niet kan/mag. En dat merkt je hond echt wel. Ik gun jouw hond een leuker baasje.
We hebben haar dit nooit aangeleerd. En geloof me: je kunt een kat echt niet ineens zoiets aanleren. Daarvoor zijn katten te eigenwijs.

Zo komt het niet alleen over, zo is het ook. Ik ben een kattenmens. :love:

De hond heeft ook een leuk baasje, vindt hij zelf: mijn vriend.
Bellinis schreef:
15-01-2021 16:24
Je kan misschien ook je kat oppakken en weggaan bij je vriend en hond? :) Dan krijgt de hond weer alle aandacht van iemand die hem wel helemaal leuk vindt, jouw twijfel en irritatie over de relatie zijn dan ook weg en je kat is ook helemaal happy en hoeft niet meer naar de hond te blazen. Iedereen blij?

Of mag je geen crossovers doen met topics? In dat geval excuses ;)
Ik maak m'n kat echt niet blij met een nieuw huis. Ze is té eenkennig en wordt niet gelukkig van verhuizen.
AudiR8 schreef:
15-01-2021 16:27
We hebben haar dit nooit aangeleerd. En geloof me: je kunt een kat echt niet ineens zoiets aanleren. Daarvoor zijn katten te eigenwijs.

Zo komt het niet alleen over, zo is het ook. Ik ben een kattenmens. :love:

De hond heeft ook een leuk baasje, vindt hij zelf: mijn vriend.
Ik vind het echt sneu voor de hond, jij verdient hem niet.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
15-01-2021 16:11
De hond mag niet in de keuken komen als ik eten maak. M'n kat mag dit wel, omdat we haar langer hebben én omdat het een kat is die je niks aan kan leren zoals bij een hond. En dat ziet de hond dus, want hij ligt meestal bij de denkbeeldige lijn van de keuken te wachten (we hebben een open keuken). Maar dit is nu eenmaal niet aan te leren aan een kat. Dan is het m.i: jammer, maar helaas. Ik wil niet dat ik een stap maak in de keuken en m'n nek breek omdat de hond daar ligt. Of een mes laat vallen en dat die in de rug van de hond steekt omdat hij daar ligt. Dus het is ook voor z'n eigen veiligheid.
Gelul, dit kun je een kat prima leren. Je moet alleen 1000x 'nee' zeggen in plaats van 100.

En honden zijn inderdaad geen mensen, maar achterlijk zijn ze ook niet bepaald.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
LaFolie schreef:
15-01-2021 13:04
Als je maar nooit het wetenschappelijk onderzoek in gaat met zulke conclusies.
Gelukkig heeft ze geen kinderen :proud:

Gaat goed TO, heel subtiel
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-01-2021 16:29
Ik vind het echt sneu voor de hond, jij verdient hem niet.
het is ook sneu, dat TO een vent heeft, die haar opzadelt met een beest in huis, waar ze niks mee kan
AudiR8 schreef:
15-01-2021 12:16
Geen antwoorden op mijn vragen, dan ga ik er vanuit dat een hond zoiets toch niet merkt.
O, je kreeg niet snel genoeg aandacht.
AudiR8 schreef:
15-01-2021 15:58
En ik weet het en het maakt mij geen donder uit... Ik heb niets met mensen, of honden. :P
Ik denk dat je heel veel met mensen hebt, maar zij niet met jou. Zou dat niet een en ander kunnen verklaren?
AudiR8 schreef:
15-01-2021 15:58
En ik weet het en het maakt mij geen donder uit... Ik heb niets met mensen, of honden. :P
Waarom woon je er dan mee samen? Is dat om nóg irritanter te kunnen zijn? Een levensdoel van je?
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
15-01-2021 16:28
Ik maak m'n kat echt niet blij met een nieuw huis. Ze is té eenkennig en wordt niet gelukkig van verhuizen.
Nou goed, iedereen blij behalve de kat. Klinkt nog steeds als winst ;)
AeonOfWinter schreef:
15-01-2021 16:36
Gelul, dit kun je een kat prima leren. Je moet alleen 1000x 'nee' zeggen in plaats van 100.

En honden zijn inderdaad geen mensen, maar achterlijk zijn ze ook niet bepaald.
Nee, het is bewezen dat je oudere katten niks meer aan kunt leren, juist omdat ze te eigenwijs zijn daarvoor. Als je een kat iets aan wil leren moet dat als kitten al gebeuren.
safrat schreef:
15-01-2021 16:48
Ik denk dat je heel veel met mensen hebt, maar zij niet met jou. Zou dat niet een en ander kunnen verklaren?
Nee. Het is juist andersom, ik heb niks met mensen, maar mensen wel met mij. Omdat ze mijn échte ik niet kennen. Die ken ik nml alleen.
Als Audi nou per ongeluk een tweeling zou krijgen lijkt me ze echt zo'n type dat daar een heel sociaal experiment van gaat maken door eentje te verwennen en de ander geestelijk te mishandelen voor haar eigen vermaak :proud:
VANTA schreef:
15-01-2021 16:51
Waarom woon je er dan mee samen? Is dat om nóg irritanter te kunnen zijn? Een levensdoel van je?
Met welke van de 2, want ik heb voor allebei een reden? En dat is kortgezegd: omdat ik ervoor kies.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
15-01-2021 17:04
Nee. Het is juist andersom, ik heb niks met mensen, maar mensen wel met mij. Omdat ze mijn échte ik niet kennen. Die ken ik nml alleen.
en daar heb je zelf knap last van, want je hebt nu een man, die niet om je geeft
AudiR8 schreef:
15-01-2021 17:04
Nee. Het is juist andersom, ik heb niks met mensen, maar mensen wel met mij. Omdat ze mijn échte ik niet kennen. Die ken ik nml alleen.
Wat ben je toch een gelaagd en diep en interessant mens



https://youtu.be/cdf7mATOz-k
WAT GAAF
AudiR8 schreef:
15-01-2021 17:04
Nee. Het is juist andersom, ik heb niks met mensen, maar mensen wel met mij. Omdat ze mijn échte ik niet kennen. Die ken ik nml alleen.
Als mensen jou echt zouden kennen zouden ze wel zorgen dat ze weg zijn bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven