het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
quote:Nova78 schreef op 18 maart 2011 @ 22:00:

Kom op, niet allemaal op Maja gaan richten nu. Weet zeker dat haar post niet zo is bedoeld.

Waar is TO trouwens?Ik hoop dt die heel relativerend is gaan slapen.
Goh.... ik las jouw post ook niet sarcastisch (zoals je het bedoelde) Maja82. Okay , dan kan je mijn reactie ook als niet geplaatst beschouwen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mamzelle schreef op 18 maart 2011 @ 21:58:

Cavia. Wie op deze pijler heeft het over zijn christforsaken cavia HAM-STER!! En nou komt het weer allemaal naar boven
Zanne, je bent weg nu maar wat heeft het voor zin om te relativeren als je niets aandurft of niets aan kan wegens angsten of neuroses? Als je ooit zo'n onredelijke angst heb gekend bagatelliseer je dat niet. En ik meen dat er niemand is die ten opzichte van zijn eigen leed het leed in Japan bagatelliseert. Relativeren lijkt toch wel heel erg op bagatelliseren.
Maja get over it, ging ff verkeerd, kan gebeuren

IBI jij ook Kanjer
quote:Maja82 schreef op 18 maart 2011 @ 22:00:

ik kap hier, nog ff en ik ga janken.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. Ik ga slapen.

Dat was zeker niet mijn bedoeling. Sorry ik heb een slechte avond en dit topic kwam net verkeerd binnen en zag daardoor niet in hoe je post bedoeld was.

Verder denk ik dat de andere gelijk hebben en ikzelf even nu moet relativeren. Pff ga echt ff wat anders doen.
- weggehaald wegens ongepast in de context van andere reacties -
VInd het oprecht jammer, dat we hier allemaal praten over hoe je je meer kunt proberen in te leven in dingen , zoals psychische problemen, en dat we niet moeten zeggen dat het een erger is dan het ander etc. En dan komt er alsnog een halve ruzie uit.

Ik blijf geloven in die utopie dat iedereen in ieder geval probeert om zich in te leven in een ander.
quote:Zanne schreef op 18 maart 2011 @ 21:40:

[...]

Zo vind jij dat het niet werkt.

Ja, dus?

Zeg ik toch?
Ik denk dat het inleven hier ook aanwezig is yellowlove.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh, sorry IBI, ik lees nu pas dat je een hele slechte avond hebt. Anders had ik mijn vorige post niet geplaatst. Ik zal hem even aanpassen...

quote:yellowlove schreef op 18 maart 2011 @ 21:44:

[...]

Ok. Ik kan idd niet voor anderen spreken, maar van uit mezelf geredeneerd: Toen mijn broertje overleed, waren er daarna ook natuurrampen, oorlogen etc. Maar dat kwam gewoon niet binnen. Er was geen plek maar voor dat leed, omdat mijn hoofd vol zat en soms nog zit met het verlies. Ik snap niet dat je je niet kunt voorstellen dat het zo werkt bij psychische problemen.

Verwacht je echt dat Ibi, die haar man heeft verzorgd tot de

laatste snik, een vrouw die in 1 x haar leven zag veranderen (en niet ten goede) de liefde van haar leven, en hun toekomst samen weggevaagd, zich nu druk gaat maken om dingen die ver van haar bed staan? maar echt, denk je dat dan echt?

Er zijn genoeg mensen op dit forum, zoals Ibi, keihard aan het knokken om het leven weer aan te kunnen, dragelijker te maken,

om verder te komen. Ik VIND dat niemand , en dan ook niemand, het recht heeft om deze mensen te veroordelen.

Zo is het Yellowlove, vandaar ook mijn stelligheid.

In sommige gevallen is die van toepassing. In dit geval, als het om 'leed wegen' gaat bijvoorbeeld.
quote:roos1987 schreef op 18 maart 2011 @ 22:01:

[...]

HAM-STER!! En nou komt het weer allemaal naar boven

Met diep respect.
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 18-03-2011 22:44
Reden: te gruwelijke hamster
% gewijzigd
quote:Maja82 schreef op 18 maart 2011 @ 21:48:

[...]

idd

Sorry ik had nog een frustratie van van de week. Ik mocht op de psyche pijler geen tips vragen om beter om te kunnen gaan met de overgang naar de zomertijd. Ik stelde me aan, ik moest maar relativeren in japan was het veel erger.

Eigenlijk ben ik heel blij met de psyche-pijler. ik schrijf er niet veel maar ik lees en leer wel veel.En het werd ook nog eens heel gezellig na verloop van tijd, met excuses van o.a. mij.
Ik kan me echt storen aan de opmerking dat je naar anderen moet kijken die het slechter hebben om je beter te voelen.

Komt op mij over dat je jezelf beter gaat voelen door iemand anders zijn of haar ellende.

Voelt erg verkeerd en net of je je dan verheven voelt boven een ander. Is denk ik ook waarom mensen roddelen om zichzelf beter te voelen.

Ik heb zelf het een en ander meegemaakt maar kan me nog steeds inleven in een ander die klaagt over puistjes. Sterker nog, daar kan ik zelf ook wel over klagen.

TO: ik denk dat de reacties op je topic wel aangeven dat je jezelf nog meer moet verdiepen in je echt inleven in andere mensen..
quote:biebje schreef op 18 maart 2011 @ 22:19:

Ik kan me echt storen aan de opmerking dat je naar anderen moet kijken die het slechter hebben om je beter te voelen.

Komt op mij over dat je jezelf beter gaat voelen door iemand anders zijn of haar ellende.

Voelt erg verkeerd en net of je je dan verheven voelt boven een ander. Is denk ik ook waarom mensen roddelen om zichzelf beter te voelen.

Ik heb zelf het een en ander meegemaakt maar kan me nog steeds inleven in een ander die klaagt over puistjes. Sterker nog, daar kan ik zelf ook wel over klagen.

TO: ik denk dat de reacties op je topic wel aangeven dat je jezelf nog meer moet verdiepen in je echt inleven in andere mensen..ik vind jouw credo wel leuk
Positivodo, kun je dat vreselijke plaatje even weghalen, wat een rotfoto op dit topic.
Zanne, er is een groot verschil met in een dipje zitten of een depressie hebben.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:macumba schreef op 18 maart 2011 @ 21:03:

Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.Wie zeikt er in jouw ogen en waarom? Wie denk jij wel niet dat je bent om voor een ander te bepalen dat hij/zij zeikt?
ZO TO heb je nog een nuttige bijdrage nadat je alles gelezen hebt?
Nou das lekker kort door de bocht.

Misschien kun je eens nadenken over wat gezondheid betekent?

Definitie WHO:

gezondheid is een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn en niet slechts de afwezigheid van ziekte of andere lichamelijk gebreken.
Optimist tot in de kist!
TO ben je het hier dan mee eens?

Als er een stofje in je lever ofzo ontbreekt ben je ziek en als er een stofje in je hersenen ontbreekt of er ligt een draadje te veel of verkeerd stel je je aan.

Ik niet maar blijkbaar zie jij het wel zo. Leg het verschil eens uit.
quote:macumba schreef op 18 maart 2011 @ 22:21:

[...]

ik vind jouw credo wel leuk Verbaast mij niet dat jij die leuk vindt.
Haha positivodo, die is pas echt om te janken!!
Wauw TO wat doe jij op deze pijler als je deze mening hebt, ga dan ergens anders heen en lees niet mee!

Aan de schrijfsters en leefsters die wel over een impatisch vermogen hebben. Ik vind goed dat jullie hier lezen en schrijven, zo kunnen jullie je ei kwijt maar vooral je bent onbewust vaak ook bezig met herstellen, want je uit je gevoel! Dat is ook nog eens heel dapper dat je je gevoel onder ogen durft te komen, er zijn vele die dat niet durven.

En nog een extra boodschap aan TO, wij zijn hard bezig om te werken aan onszelf, misschien ook handig voor jou om dat te gaan doen... maar misschien moet je eerst nog ff wat meer meemaken en dan dat je mond wordt vastgebonden en je handen zodat je het niet kunt uiten... dat is tenslotte wat je hier ons op probeert te leggen, dat wij ons niet moeten uiten. Ben wel benieuwd hoe jij je voelt als jou wordt opgelegd wat wel en niet te mogen voelen en uiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven