Ik ben aan het afglijden

03-02-2013 16:22 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:lolita28 schreef op 03 februari 2013 @ 18:28:

En ik zou willen dat hij maar 1x per 2 weken voor de kinderen zou komen... Voor mezelf zo min mogelijk contact en confrontatie. Maar daarmee beschadig ik mijn dochter die dan ineens haar vader waar ze zo gek op is half kwijt is. Alsof dat haar niet schaadt. Niet dat ik er niet voor opensta.. Alles beter dan dit. Maar zij moeten niet afgestraft worden voor onze fouten. Ze meegeven is geen optie omdat hij ze zo ergens meeneemt naar rare adresjes. En daar afspraken overmaken houd hij zich toch niet aan.. En dat wil ik me kinderen ook niet aandoen! Zie je het is niet zo makkelijk.... Mijn therapeute weet er nu van en zus ook. We gaan om de tafel zitten en afspraken maken. Ik hoop dat ik wat slaap en eten binnenhoud vannacht. En morgen weer een beetje helder ben. Of juist niet en gewoon zo labiel wordt ( als nu al) dat ik inzie gevoelsmatig dan dat het klaar is. Het is allemaal heel vers. Het gaat niet 1 2 3 en dat is echt geen onwil of egoïsme

Als jouw zus hulpverlener is bij BJZ dan weet ze prima hoe er zorg gedragen kan worden voor goede omgangsregelingen en als nodig begeleid bezoek.

Plus, hij is zooooo'n goede vader, maar hij neemt wel zijn kinderen mee naar vreemde adresjes?

Vreemde denkwijze hou jij erop na.
Het is een hele lieve vader. Right. Quote:

"Ze meegeven is geen optie omdat hij ze zo ergens meeneemt naar rare adresjes. "
O Frizzy je was me voor!
quote:Frizzy schreef op 03 februari 2013 @ 19:11:

[...]

Als jouw zus hulpverlener is bij BJZ dan weet ze prima hoe er zorg gedragen kan worden voor goede omgangsregelingen en als nodig begeleid bezoek.

Plus, hij is zooooo'n goede vader, maar hij neemt wel zijn kinderen mee naar vreemde adresjes?

Vreemde denkwijze hou jij erop na.Scherp!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:foxytoxy schreef op 03 februari 2013 @ 19:12:

O Frizzy je was me voor!

Het spijt me maar ik zie even niet in welke zin de kinderen het nou zo goed hebben bij jou als moeder en bij deze man als vader. Dat er ook goeie dingen gebeuren en dat je van ze houdt geloof ik meteen. Maar verder...?
Maar goed, mijn laatste reactie vermoed ik. Antwoord op je vraag va je topic

"Hoe kom ik hier uit?"

Door er uit te stappen. That's how. Een andere manier is er niet.
Wie is hier nou eigenlijk de klootzak Conundrum? Jezelf compleet uit laten wonen is een misdaad tegen jezelf. Neem daarbij mee dat haar kinderen er ook steeds meer onder te lijden krijgen, et voila.

Die gozer is zoals hij is, daar komt geen verandering in en hij ondervind geen enkele nadeel, nergens van, dus hij heeft het voor zichzelf prima voor elkaar, wat wie daar ook van moge vinden.

Zij heeft de plicht om tegen zichzelf te gaan krijsen dat ze helemaal van de pot gerukt is en dat het vanaf nu afgelopen is met dat geouwehoer, maar helaas, ze denkt nu liefdevol gedrag naar zichzelf te vertonen en dat is dat krijsen natuurlijk niet.
quote:Frizzy schreef op 03 februari 2013 @ 19:14:

[...]

Het spijt me maar ik zie even niet in welke zin de kinderen het nou zo goed hebben bij jou als moeder en bij deze man als vader. Dat er ook goeie dingen gebeuren en dat je van ze houdt geloof ik meteen. Maar verder...?

Nou nou nou zeg... De TO zegt dat de kinderen meestal niet bij de ruzies. Oftewel, soms zijn ze er wel bij. Dan valt ut toch allemaal wel mee?!

Sarcasm mode off......
Eens met Cateau. Hij geeft ook aan dat hij vindt zelf geen probleem te hebben. Hij vindt dat de TO alleen maar moeilijk doet. En vanavond slaapt hij weer in iemand anders bed die (nog) niet zo zeikt. Wie maakt hem wat?

Dus er is geen andere oplossing dan gaan.
Hoezo wil je de kinderen hun vader niet ontnemen? Wat heeft hij hen precies te bieden?Met zo'n voorbeeldfiguur (vader) in je leven, word je zoon straks net zo. En zal je dochter dezelfde mannen als haar vader uitzoeken.
Het lijkt mij echt het type vader dat je als het even kan NOOIT bij je kinderen in de buurt zou willen, maar als het dan toch moet middels een begeleid bezoek.
Ik bleef even hangen bij d zin van TO: abortus zie ik nooit als een oplossing... lijkt mij juist een uitstekende oplossing in dit geval!! Twee kinderen een kansloze vader en een beschadigde jeugd bespaard! Als dat geen oplossing is..

TO, fijn dat jij PTSS hebt, fijn dat jij verbonden blijft aan zo'n hork, fijn dat jij zo labiel als een rietje bent. Allemaal jouw keuze. Maar je bent nu verantwoordelijk voor 2 kinderen en als jij niet wil dat die net zo labiel worden als jijzelf later, dan moet je heel eerlijk worden tegen jezelf:

De man ís geen goede vader dus waarom beweer je het omgekeerde?

Je hebt verlatingsangst, meid zoek een andere psycholoog, wat jij allemaal accepteert en hoe laag jouw zelfbeeld is staat niet in verhouding tot verlatingsangst, wat wel meer mensen hebben. Die 4 uur therapie per week lijken niet veel gedaan te hebben.

hou jij meer van slachtoffer zijn en van je verlatingsangst dan van je kinderen?
quote:foxytoxy schreef op 03 februari 2013 @ 17:53:

Wat jouw leven nodig heeft is geen drama, maar praktisch handelen.

Precies dit. Jouw kinderen hebben nodig:

een huis, een rustige stabiele mama, goed eten, rust, reinheid, regelmaat, dat is nu het allerbelangrijkste, niet hun 'vader' die niet spoort en ze elke week weghaalt uit hun veilige omgeving naar 'vage adresjes'.

Jij moet een hobby zoeken, goede therapie en lekker gaan wandelen om wat zelfvertrouwen te krijgen. Dat is 'hoe nu verder'. Meer is er niet en moet je nu niet willen.
Het kan best zijn dat TO een dermate ernstige vorm van PTSS heeft dat dat niet even is opgelost met een simpele behandeling. Met andere woorden: wij weten niet of zij wel/geen goede therapeut heeft en of zij zich wel/niet voldoende inzet voor haar therapie.
quote:lolita28 schreef op 03 februari 2013 @ 16:37:

Mijn verstand zit op de juiste plek, ik zou net zo als jullie reageren. Mijn emoties rijmen er alleen niet mee. Het is allemaal makkelijk gedacht en gezegd als gedaan. Maar geef me maar een paar lekkere trappen, kan ik goed gebruiken.

Emoties volgen je gedachte. Zolang jij blijft denken dat je niet zonder hem kunt, kun je niet zonder hem.

Dus.. vertel jezelf "IK ben eigen vrouw, natuurlijk kan ik zonder hem. Ik ben sterk!" en ga. Ga ga ga.

Kijk niet om, denk niet na over hoe en wat, gá.
Later is nu
quote:Frizzy schreef op 03 februari 2013 @ 19:35:

Het kan best zijn dat TO een dermate ernstige vorm van PTSS heeft dat dat niet even is opgelost met een simpele behandeling. Met andere woorden: wij weten niet of zij wel/geen goede therapeut heeft en of zij zich wel/niet voldoende inzet voor haar therapie.

Dan had zij nooooit 2 x zwanger moeten worden. Als je enig ziekte-inzicht hebt en wéét dat je tegen je verstand in jezelf bloot stelt aan een voor jou gevaarlijke situatie en daar volstrekt labiel van wordt, dan moet je geen kinderen nemen!

To koos daar wel voor want zij "ziet abortus niet als een oplossing". Als TO een greintje verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan laat ze zich van mijn part opnemen om van die vent los te komen maar dan zoek je net zolang hulp tot het lukt. Ik heb de indruk dat ze ook wel makkelijk de kop in het zand steekt en de ptss als excuus gebruikt.
quote:bloemetje77 schreef op 03 februari 2013 @ 19:41:

[...]

Dan had zij nooooit 2 x zwanger moeten worden. Als je enig ziekte-inzicht hebt en wéét dat je tegen je verstand in jezelf bloot stelt aan een voor jou gevaarlijke situatie en daar volstrekt labiel van wordt, dan moet je geen kinderen nemen!

To koos daar wel voor want zij "ziet abortus niet als een oplossing". Als TO een greintje verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan laat ze zich van mijn part opnemen om van die vent los te komen maar dan zoek je net zolang hulp tot het lukt. Ik heb de indruk dat ze ook wel makkelijk de kop in het zand steekt en de ptss als excuus gebruikt.

Ben ik met je eens.

Alleen ik geloof dat TO vind dat haar kinderen het prima hebben zo...
In de openingspost staat welgeteld 150 keer ik

Dat zegt genoeg
Mensen zijn hier hard omdat ze je wakker willen maken. Vaak krijgen vrouwen hier ook steun wanneer ze de stap nog niet kunnen zetten. Maar Lolita, jij hebt kinderen. En je beweert dat ze het goed hebben. Dat maakt dat mensen wat heftig gaan reageren, uit zorg voor jou kinderen. Gebruik je boosheid om de juiste keuzes te maken ipv die naar ons te ventileren. Wij hebben dit niet gedaan, dat was jij. En jij moet er als de wiedeweerga verandering in aanbrengen.
Je bent een nare dommerd.

Totdat je eruit stapt. Dat kan ook prima met een been. En dan heb je mijn steun. Vooralsnog hoor ik alleen maar smoesjes.
Ik weet helaas HEEL goed wat ptss is ja dank u

Maar ik gun mijn kinderen niet zo'n miserabel leven als dat jij voor de jouwe gecreëerd hebt. Je schuift alles op je ptss af, wentelt je in de slachtofferrol. En je vindt het maar al te lekker.
Je zoekt stoornissen voor jezelf zodat je die de schuld kunt geven maar guess what? Het is nog steeds JOUW schuld dat je leven en dat van je kinderen k#t is.
O, en je wil je dochter haar papa helemaal niet terug geven. Je wil hem gewoon zelf houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven