Ik ben te claimerig- en nu onzeker

11-02-2011 12:46 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben bekend met de Wet van Wuiles, dus zal proberen m'n OP kort te houden

Mijn vriend zit voor zijn werk een paar maanden in het buitenland. Geen ver buitenland, want hij komt ieder weekend naar huis. Maar doordeweeks is hij er dus niet, en dat vind ik erg moeilijk. Hijzelf heeft er veel minder moeite mee, omdat hij vroegâh (in z'n vorige huwelijk) ook vaak in het buitenland zat, maar dan verder weg, zodat hij in de weekenden niet thuis kon komen. Hij bleef dan zo'n twee weken weg.

Ik heb er dus wél moeite mee en voordat hij vertrok, hadden we afgesproken om iedere avond even te bellen. Hij stuurde zelf ook weleens tussendoor een smsje of belde even, dit was de eerste paar weken, waarschijnlijk omdat hij wist dat ik er zo'n moeite mee had. Hij dacht dat het wel zou wennen en aan één kant doet het dat ook, de eerste maand was moeilijker dan nu.

Maar ik ben er wel aan "gewend" om hem vaak tussendoor ook even een smsje te sturen o.i.d., geen heel diepgaande verhalen, maar gewoon, als ik iets meemaak of 'm even heel erg mis. Daarnaast ben ik zo jaloers als de neten en zit er dus ook een vrouwelijke collega bij dat werkgebeuren. Zij is getrouwd en haar man doet hetzelfde werk als zij, maar dan bij een ander bedrijf. Die is dus óók vaak naar het buitenland, en soms zien ze elkaar wéken niet, omdat hun roosters niet synchroon lopen.

Afgelopen dinsdag had ik m'n vriend vroeg in de avond aan de telefoon en het was niet bepaald een leuk gesprek, ik zat ergens mee en hij deed daar een beetje lacherig over. Dus ik hing kwaad op. Had ik later spijt van, want ik haat het om met ruzie te gaan slapen, dus ik belde terug (circa een uur of anderhalf na dat eerste gesprek). Vriend nam niet meer op. Ik heb toen best vaak gebeld en gesmst. Volgende dag was hij daar een beetje boos over, volgens hem was hij gewoon gaan slapen en hij vond het niet nodig dat ik zo overstuur was.

Diezelfde avond was het míjn beurt om te bellen, dus dat deed ik, maar kreeg 'm niet te pakken. Gebeurt wel vaker, dan is 'ie met z'n collega's poolen of naar een kroegje. Soms neemt hij zijn telefoon mee en smst dan dat hij later belt, soms vergeet 'ie 'm en belt later terug. Maar nu raakte ik in paniek omdat ik dacht dat hij me -net als de avond daarvoor- negeerde, ook al was er nu niets gebeurd. Na een uur belde hij terug maar toen had hij dus een aantal oproepen gemist, vertelde dat hij met de collega's aan het poolen was en dat ik te claimerig ben en het hem soms benauwt.

Kan ik mij voorstellen, ik weet dat ik niet bepaald brandschoon ben en dat ik een gigaklit kan zijn. Probeer hier ook écht écht écht aan te werken en minder vaak te bellen/smssen, maar áls ik dan sms en hij niet reageert, ben ik meteen bang dat hij kwaad is (omdat ik nu weer gesmst heb) en de relatie wil verbreken. En ik ben toch al heel jaloers en kan het niet uitstaan dat er een vrouwelijke collega bij hem in dat congrescentrum zit.

Nu zei hij gister iets waar ik erg van geschrokken ben. Hij had het erover dat die vrouwelijke collega ook geprobeerd had haar man te bellen toen zijn vliegtuig geland was en hij eenmaal in het hotel zou zitten, maar die man bleek vertraging gehad te hebben en was chago. Zij hing toen op en belde zonder een centje pijn de volgende ochtend pas terug. Nu zei mijn vriend dat qua mentaliteit op dat vlak die vrouw beter bij hem zou passen.

Ik meteen in de stress en wilde weten of hij soms gevoelens voor die vrouw had. Volgens hem bedoelde hij alleen maar dat hij hun relatie vergeleek met de onze en zij dus relaxter omging met het feit dat zij en haar man elkaar soms een tijdje niet zien. Hij had zoiets van: "Doe niet zo para, ik héb al een relatie en ben zeker niet uit op een nieuwe, en zíj is getrouwd, dus ga nou niet elke opm van mij verkeerd opvatten ajb." Maar mij zit het dwars en nu vind ik het nóg moeilijker om hem meer met rust te laten, omdat ik die vrouw als concurrente zie.

Vreemdgaan is bij mij een heel hot issue (vanuit vorige relatie) dus ik ben er doodsbang voor. Mijn vriend is geen type om dat stiekem te doen, maar hij zou natuurlijk wel gevoelens voor iemand anders kunnen krijgen (dat heb je niet altijd zelf in de hand, dat weet ik ook wel.) En daar ben ik nu bang voor, hoewel hij zei dat hij dat helemaal niet bedoelde met zijn opm. en ik zijn teksten altijd verkeerd opvat en meteen aan vreemdgaan denk. En dat hij dat nu juist bedoelt met dat claimerige.

Wat wil ik met dit topic?

1. Vragen of het werkelijk aan míj ligt om die opm zo verkeerd op te vatten, ik wil daar weleens de mening(en) van anderen over weten.

2. Vragen of iemand tips heeft om uit die vicieuze cirkel van verlatingsangst-claimend gedrag-grotere angst te komen.

En sorry, dat met die korte OP is niet gelukt... Hoop dat dat niets zegt over mijn relatie, maar alles over het feit dat ik zo uitgebreid mogelijk probeer te vertellen en niet goed ben in samenvatten
Oh sorry, dat was wel een heel lange reply... Maar ik ben erg opgelucht dat er tot nu toe niemand denkt dat die vrouw een gevaar vormt voor onze relatie. Ook al is ze getrouwd, ik zou het héél erg vinden als mijn vriend gevoelens voor haar heeft en/of op díe manier over haar nadenkt. Hij gaat daar nog vier maanden gedetacheerd zijn, en om nu vier maanden in angst en beven te zitten van jaloezie en onzekerheid... Dat trek ik niet.

Maar ik weet dat er hier eerlijk gepost wordt, en dat als er ook maar iemand alarmbellen zou horen van die opm van hem (alarmbellen als in: er hangt iets in de lucht tussen hem en collega) dat dit dan ook eerlijk gezegd zou worden. Maar hoe ik het begrijp, horen jullie alarmbellen als: er is een kant aan mij die hij niet leuk vindt.

Dat weet ik, en daarom probeer ik dat te veranderen. Want mijn gedrag naar hem toe kan ik hopelijk zélf veranderen, maar als hij gevoelens zou hebben voor zijn collega dan is dat iets dat ik absoluut niet in de hand heb en wat mij doodongelukkig maakt.
quote:Woordenaar schreef op 11 februari 2011 @ 14:26:

[...]

Nou, ik ben vaak in het buitenland en mijn vriend ook. Voor ons is het niet meer dan logisch dat we elkaar dan elke dag even bellen of skypen. We wonen samen, we delen een leven, we gaan binnenkort trouwen... dan is het toch alleen maar normaal dat je even wil horen hoe het met de ander gaat?

Ik snap dat nooit zo, dat dat 'overdreven' zou zijn of wat dan ook. In mijn ogen is het in een vaste relatie normaler om elkaar wèl elke dag te willen spreken dan niet.Bij mij dus ook! Ik hoef echt niet iedere dag een urenlang gesprek met hem, maar ik vind het prettig om hem even te horen, welterusten te zeggen enzo. En als ik overdag iets meemaak, dan stuur ik hem weleens een smsje, gewoon iets luchtigs, bijv: "Hee ben even bij m'n ouders geweest, ze gaan de tuin verbouwen... Je krijgt de groetjes!" Hoeft 'ie dus geen hele tekst op terug te sturen, met bijv "groetjes terug!" zou ik al heel blij zijn, en ja natuurlijk is het een tekst waar je in principe niet op hoeft te reageren, maar als hij dat dan ook echt niet doet dan word ik weer bang dat hij bijv boos is omdat ik 'm nu alwéér gesmst heb.
Ik denk dat de titel verkeerd is

Want volgens mij moet het net andersom.....

Onzeker en daardoor claimerig...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:PWND schreef op 11 februari 2011 @ 16:03:

Bij mij dus ook! Ik hoef echt niet iedere dag een urenlang gesprek met hem, maar ik vind het prettig om hem even te horen, welterusten te zeggen enzo. En als ik overdag iets meemaak, dan stuur ik hem weleens een smsje, gewoon iets luchtigs, bijv: "Hee ben even bij m'n ouders geweest, ze gaan de tuin verbouwen... Je krijgt de groetjes!" Hoeft 'ie dus geen hele tekst op terug te sturen, met bijv "groetjes terug!" zou ik al heel blij zijn, en ja natuurlijk is het een tekst waar je in principe niet op hoeft te reageren, maar als hij dat dan ook echt niet doet dan word ik weer bang dat hij bijv boos is omdat ik 'm nu alwéér gesmst heb.

Dus eigenlijk stuur je een sms omdat je een antwoord verwacht?

Ai....verwachting is de schoot/moeder (die weet ik nooit) van de teleurstelling

Ik ben van tijd tot tijd ook een ontzettende smsser

Lief niet...sterker nog, die is niet eens een beller

Dus ik sms hele verhalen, of spreek 4x zijn voice mail in, en met een beetje mazzel krijg ik wat terug

Maar soms ook niet...

Verwacht ik ook niet.....
quote:eefje1980 schreef op 11 februari 2011 @ 14:36:

Soms heb je wat te doen en je kan het toch vergeten? Ik vind het "moeten" zo spastisch, tuurlijk is het leuk wat te horen maar die éne keer dat het niet lukt..

Vergeten? Hoe kan ik 'vergeten' om mijn partner en beste vriend even iets te laten horen?

Natuurlijk 'moet' het niet, en ja er kunnen omstandigheden zijn dat het niet lukt (hij dineren met collega's en ik vroeg naar bed of zo). Maar het is niet iets dat ik of hij gewoon zouden vergeten.
quote:Summerdance schreef op 11 februari 2011 @ 16:03:

Ik denk dat de titel verkeerd is

Want volgens mij moet het net andersom.....

Onzeker en daardoor claimerig...

Daar heb je wel gelijk in denk ik

Ik heb de titel gemaakt zoals ik 'm gemaakt heb, omdat ik al zo claimerig was en nu extra onzeker ben geworden door die opm van hem over die collega.

Ik zit er al de hele dag mee en daarom besloot ik toch maar een topic te maken, want ik ken mijzelf en ben in staat om 'm aan een kruisverhoor te onderwerpen om erachter te komen hoe en wat 'ie nou precies bedoelde en waarom hij 't zei.

Wat ik niet in het weekend wil doen want dan hebben we een rotweekend en daarna is 'ie weer een hele week weg.

En wat ik doordeweeks niet durf omdat we dan wellicht ruzie krijgen en dan zit hij zo ver weg, gaat me wellicht weer negeren en dan is er ook nog eens die collega.

Vermoeiend he
quote:Woordenaar schreef op 11 februari 2011 @ 16:09:

[...]

Vergeten? Hoe kan ik 'vergeten' om mijn partner en beste vriend even iets te laten horen?

Natuurlijk 'moet' het niet, en ja er kunnen omstandigheden zijn dat het niet lukt (hij dineren met collega's en ik vroeg naar bed of zo). Maar het is niet iets dat ik of hij gewoon zouden vergeten.

oeps, ik ben vorige week ook een afspraak met mijn vent vergeten.

Stond hij voor de deur, was ik lekker aan het lunchen met vriendinnen (50km verderop) en hij zonder sleutel.....

Dus ja hoor....soms kan je wel eens wat vergeten
quote:PWND schreef op 11 februari 2011 @ 16:11:

Vermoeiend he

Kijk...dat zie je dus zelf ook?

Waarom denk je dat hij bij je is?

Voor de makkelijk?

Omdat jij zijn sokken zo schattig oprolt?

Nope en nope, hij is bij je omdat hij van je houdt!

Kan je je niet gewoon daaraan vasthouden?

Ik bedoel, mijn vent kan ook vreemdgaan, zakentripjes voor nodig

Maar ik ga er gewoon van uit dat hij bij me is omdat hij daarvoor kiest

Houdt mij blij en gelukkig, en hem

Want als je elkaar dan ziet kan je doen waar je zo goed in bent,....genieten !
quote:Summerdance schreef op 11 februari 2011 @ 16:05:

[...]

Dus eigenlijk stuur je een sms omdat je een antwoord verwacht?

Ai....verwachting is de schoot/moeder (die weet ik nooit) van de teleurstelling

Ik ben van tijd tot tijd ook een ontzettende smsser

Lief niet...sterker nog, die is niet eens een beller

Dus ik sms hele verhalen, of spreek 4x zijn voice mail in, en met een beetje mazzel krijg ik wat terug

Maar soms ook niet...

Verwacht ik ook niet.....

Euh ja ik stuur denk ik wel een sms omdat ik een antwoord verwacht.

Goh je stelt die vraag en ineens komt bij mij iets op wat ik niet zo leuk vind van mijzelf, maar waarin ik wel eerlijk moet zijn denk ik.

Ik geloof dat een luchtige kijk-mij-eens-een-kletspraatje-maken-en-ja-ik-heb-ook-nog-een-leven-en-dat-deel-ik-met-je, IEDERE sms (ongeacht het onderwerp) eigenlijk betekent:

"Hoi op dit moment voel ik me eventjes heel onzeker en wil ik graag van jou de bevestiging dat je nog van me houdt en dat je aan me denkt en interesse in me hebt en we nog steeds een setje zijn, maar omdat het zo huilie-huilie staat als ik dat zo letterlijk sms, typ ik nu even een onzinnig verhaal over what so ever, in de hoop dat ik dan alsnog de bevestiging krijg in de vorm van jouw antwoord. Ik krijg die bevestiging als je inderdaad antwoordt en zeker als je dan nog iets liefs smst, bijv als je sms begint met "schat" of eindigt met een X, dus doe me een lol en stuur iets dergelijks."
Ik kan me best voorstellen dat die opmerking, die vergelijking met die collega dus, haar onzeker maakte hoor. Waarschijnlijk voelt zij toch al een beetje als 'concurrentie', een vrouw die hem in zijn dagelijks leven meemaakt, die op hetzelfde level zit en weet waar hij over praat als het om werk gaat, die ook gewend is om veel in het buitenland te zitten en dus een min of meer avontuurlijk leven te leiden en die nu ook nog eens een bepaalde mate van onafhankelijkheid heeft die de TO niet heeft en die haar vriend wel aantrekkelijk blijkt te vinden, ik kan me best voorstellen dat ze wel eens bang is daarnaast te verbleken. Ik denk dat hij het ook beter anders had kunnen brengen, nu heeft hij wel zijn onvrede geuit, maar het heeft denk ik alleen maar averechts gewerkt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zoals jij schrijft is het precies Susan.

Maar ook jij schrijft niet dat je denkt dat hij er iets mee bedoelt als in "de collega leuk vinden" dus misschien moet ik niet zo bang zijn daarvoor, maar dat wás ik dus al en na die opmerking is dat zo'n beetje verduizendvoudigd.
quote:PWND schreef op 11 februari 2011 @ 16:17:

Euh ja ik stuur denk ik wel een sms omdat ik een antwoord verwacht.

Goh je stelt die vraag en ineens komt bij mij iets op wat ik niet zo leuk vind van mijzelf, maar waarin ik wel eerlijk moet zijn denk ik.

Ik geloof dat een luchtige kijk-mij-eens-een-kletspraatje-maken-en-ja-ik-heb-ook-nog-een-leven-en-dat-deel-ik-met-je, IEDERE sms (ongeacht het onderwerp) eigenlijk betekent:

"Hoi op dit moment voel ik me eventjes heel onzeker en wil ik graag van jou de bevestiging dat je nog van me houdt en dat je aan me denkt en interesse in me hebt en we nog steeds een setje zijn, maar omdat het zo huilie-huilie staat als ik dat zo letterlijk sms, typ ik nu even een onzinnig verhaal over what so ever, in de hoop dat ik dan alsnog de bevestiging krijg in de vorm van jouw antwoord. Ik krijg die bevestiging als je inderdaad antwoordt en zeker als je dan nog iets liefs smst, bijv als je sms begint met "schat" of eindigt met een X, dus doe me een lol en stuur iets dergelijks."

en een wat ontzettend goed dat je inziet waarom je een sms stuurt (en daarbij je gevoel voor humor niet verliest!!!)

Hij houdt van je...echt...anders was hij niet bij je!

Stop dus met smssen om een antwoord, en kijk eens wat er gebeurd

Want stel hè, stel.....stel dat hij net op het moment vreemd ligt te gaan als jij smst

Wat denk je dan, dat hij denkt...oei PWND aan de andere kant

Laat ik maar als de wiedeweerga stoppen?

Niet dus..

Dus met smssen krijg je echt de bevestiging niet!

Vreemdgaan kan altijd, maar als je met die gedachte in een relatie zit wordt je relatie er helemaal niet leuk op toch?

Ga er nou maar gewoon van uit dat hij jou de leukste, liefste lekkerste, spannendste van allemaal vindt, hij heeft met jou een relatie toch?
En het is heel tegenstrijdig want ergens ben ik ook boos om de opm., mijn partner kan zelf ook best jaloers zijn maar weet dat hij van mij niets te duchten heeft, want ik ben zo trouw als een hond. En dan maakt hij zo'n opm en vlieg ik skyhigh in de stress.

Dan denk ik meteen: durfde ik maar (maar ik weet niet wat de gevolgen zijn... En ik hou het toch niet vol), dan ging ik volgende week een midweekje naar Parijs en liet de hele week niets horen, en als hij zelf belt neem ik pas de 5e keer of zo op, om dan luchtigjes te melden dat ik op de Eiffeltoren stond en het daar te waaierig is om op te nemen. Of zoiets.

Da's heel kinderachtig en wraakzuchtig gedacht van mij, ik weet het (schaam me ook best om het op te schrijven, maar wil eerlijk zijn) maar tegelijkertijd denk ik: Vind jij onafhankelijk zo'n aantrekkelijke eigenschap? Goed, alsjeblieft, hier heb je je onafhankelijkheid... Wees er happy mee.
quote:PWND schreef op 11 februari 2011 @ 16:20:

Zoals jij schrijft is het precies Susan.

Maar ook jij schrijft niet dat je denkt dat hij er iets mee bedoelt als in "de collega leuk vinden" dus misschien moet ik niet zo bang zijn daarvoor, maar dat wás ik dus al en na die opmerking is dat zo'n beetje verduizendvoudigd.Nee, ik denk niet dat hij dat ermee bedoelt, ik denk dat hij helemaal niet door heeft dat jij onzeker wordt van haar. Maar ik snap dus wel dat het steekt.
Als jij zou genieten van een midweekje Parijs en je zou daar een beetje loskomen van hem en je onzekerheid dan zou ik dat lekker doen, als je in Parijs met je ziel onder je arm zou lopen en er alleen heen zou gaan om hem een koekje van eigen deeg te geven dan zou ik het laten.
quote:Summerdance schreef op 11 februari 2011 @ 16:24:

[...]

Ga er nou maar gewoon van uit dat hij jou de leukste, liefste lekkerste, spannendste van allemaal vindt, hij heeft met jou een relatie toch?

En daarom gaat hij mij vergelijken met een andere vrouw en leg ik het nog af ook?

Komt hij met opm dat die vrouw op dat gebied beter bij hem zou passen?

Daar krijg ik niet het gevoel van dat hij mij de leukste, liefste, lekkerste en spannendste vindt... Eerder dat hij die vrouw leuk vindt en het met mij houdt omdat zij nu eenmaal getrouwd is, maar dat als hij de kans krijgt...

Of zie ik nu spoken?
quote:Susan schreef op 11 februari 2011 @ 16:28:

Als jij zou genieten van een midweekje Parijs en je zou daar een beetje loskomen van hem en je onzekerheid dan zou ik dat lekker doen, als je in Parijs met je ziel onder je arm zou lopen en er alleen heen zou gaan om hem een koekje van eigen deeg te geven dan zou ik het laten.

Dan ga ik maar niet.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het alleen maar zou doen om mijn onafhankelijkheid (die ik dus toch niet heb) te tonen. Misschien dat ik me er wel onafhankelijk van zou gaan vóelen als ik zoiets echt zou doen, maar dat kan ik me nú niet voorstellen. Volgens mij zou ik, als ik het echt zou doen, de TGV pakken, de eerste de beste souvenirwinkel binnenrennen en iets Parijzerigs meenemen, en dan met de TGV weer terug omdat ik me nog verlorener voel als ik niet in ons eigen huis ben.

Dus dat zou niet eerlijk zijn. Ik ga dus maar niet.
quote:PWND schreef op 11 februari 2011 @ 16:29:

[...]

En daarom gaat hij mij vergelijken met een andere vrouw en leg ik het nog af ook?

Komt hij met opm dat die vrouw op dat gebied beter bij hem zou passen?

Daar krijg ik niet het gevoel van dat hij mij de leukste, liefste, lekkerste en spannendste vindt... Eerder dat hij die vrouw leuk vindt en het met mij houdt omdat zij nu eenmaal getrouwd is, maar dat als hij de kans krijgt...

Of zie ik nu spoken?

Ja, je ziet spoken.

Zie jij nooit een vent in het echt, of op tv, die bredere schouders heeft of meer verdient of een leukere kledingstijl heeft of een minder kale kruin, of een mooier huis heeft of een mooier gebit heeft, of een groter gevoel voor humor heeft, of een minder erg ochtendhumeur, of beter danst, of romantischer is, of fijngevoeliger, of taktischer is, of ........... vul maar wat in ......je eigen vent? En dan? Vind je je vent dan niet meer leuk? Niet meer lief, niet meer lekker, niet ,meer spannend?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh okee BGB. Jij denkt dus dat hij het bedoelt als in: PWND ik wou dat jij die eigenschap van mijn collega zou hebben, want hoewel ik verder niets met haar wil lijkt het me wel fijn als ik een relatie zou hebben met een vrouw die die eigenschap heeft? Maar ik wil een relatie met jou en niet met haar, dus ajb toon ook eens wat van die eigenschap, als je dat in je hebt?
Ik mis even in het verhaal dat hij die vrouw leuker vind dan jou, het enige wat ik lees is dit:

Nu zei mijn vriend dat qua mentaliteit op dat vlak die vrouw beter bij hem zou passen.

En misschien is dat ook wel zo

Ik zou namelijk OOK helemaal onrustig worden van een lief die me een aantal keren belt omdat ik toevallig na 1x niet opneem.

Mijn beste vriend past qua mentaliteit ook veel meer bij me dan mijn lief, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn lief in te ruilen voor mijn beste vriend.

Maar vriend kan me zo af en toe aan kijken met zo'n hoofd van... u bedoeld????

Terwijl mijn beste vriend dat dan allang door zou hebben gehad

Zo ook omgekeerd

Mijn lief is een topsporter, wat zo veel betekent als dat hij 7 dagen in de week bezig is met zijn sport

Een aantal van zijn vriendinnen zitten in dat zelfde topsport gebeuren

Dus die snappen het wel als hij op zondag voor dag en dauw opstaat om te gaan trainen

Ik wil wel gewoon eens een dag in bed liggen met hem

Gaat niet gebeuren (nou heel zelden) en hij zegt ook...pfffff was je maar meer als Truus die snapt dat wel

Weet je wat ik dan zeg???

Dan ga je toch lekker bij Truus wonen

Ik maak me daar niet zo druk om hoor, en het is zo zonde dat jij dat wel zo doet
Hij zei wél, toen ik er over aan het panieken was en vroeg of hij met mannelijke collega's ook diens eigenschappen vergelijkt met de mijne, hij dat niet doet omdat hij nu eenmaal hetero is en dus niet vergelijkt qua relatiedingen.

Daarom werd ik ook zo bang.
quote:PWND schreef op 11 februari 2011 @ 16:35:

Oh okee BGB. Jij denkt dus dat hij het bedoelt als in: PWND ik wou dat jij die eigenschap van mijn collega zou hebben, want hoewel ik verder niets met haar wil lijkt het me wel fijn als ik een relatie zou hebben met een vrouw die die eigenschap heeft? Maar ik wil een relatie met jou en niet met haar, dus ajb toon ook eens wat van die eigenschap, als je dat in je hebt?

Zou kunnen, ja.

Wat denk jij als jij zegt " Zo, die man kan goed dansen, zeg " of " Die man is zo romantisch; die heeft zijn vriendin 40000 rozen gegeven" . Moet je vriend van jou dan altijd persé in die man te veranderen? Of is het zomaar een opmerking, een constatering?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, ik had me de hele lap tekst kunnen besparen zie ik

BGB, ik kom bij jou op cursus...

"hoe zaken kort en bondig te vertellen"
quote:Summerdance schreef op 11 februari 2011 @ 16:36:

Ik mis even in het verhaal dat hij die vrouw leuker vind dan jou, het enige wat ik lees is dit:

Nu zei mijn vriend dat qua mentaliteit op dat vlak die vrouw beter bij hem zou passen.

Mijn beste vriend past qua mentaliteit ook veel meer bij me dan mijn lief, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn lief in te ruilen voor mijn beste vriend.

Dit stelt me wel heel erg gerust.

Want zo'n soort situatie was het precies volgens mij.

Maar maak jij die vergelijking dan alleen met andere mannen, en dat je niet denkt: m'n beste vriendin zou beter bij me passen qua mentaliteit dan Lief?
TO, ik kan gemakkelijk vergelijken, want ook mijn vriend zit vaak lange periodes in het buitenland.

1. Dat je elke dag van je laat horen is niet meer dan normaal. Doen wij ook, en zelfs meermaals per dag. Ik weet wel niet in welk stadium van je relatie jullie zijn. Wonen jullie samen? Als jullie nog niet lang samen zijn ligt het misschien wat anders?

2. Dat je zo jaloers en onzeker bent, is wel een probleem. Ik vermoed dat dat ook doorschemert doorheen je sms-jes en conversaties. En waarschijnlijk is het net dat punt dat je vriend irriteert. Niet echt aantrekkelijk, als je vriendin heel de tijd aan je mouw trekt om te horen dat je haar nog leuk/mooi/lief vindt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven