Ik ben zo bang... deel 6
donderdag 14 oktober 2010 om 18:04
Deel 6 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:24
Oh en als ik dan toch mee mag schrijven hier, zal ik me even voorstellen. Ik heb 4 honden, 3 katten, 2 vogels en een konijn, dus een echte dierenliefhebber. 1 Hond ooit meegenomen van vakantie in Griekenland, 1 hond uit Spanje (zo'n mishandelde) geadopteerd en 2 honden "gewoon" van hier. Zelf geen kinderen, maar wel 2 waanzinnige stiefkinderen waar ik al 13 jaar voor zorg en waarvan ik Oma ben van de dochter van mijn man en binnenkort weer Oma wordt. Ik ben een dierenliefhebber pur sang, werk in HR iets wat ik heel leuk vind, heb "ergens" nog een verwekker rondlopen waar ik geen contact meer mee heb en heb nog een klein zusje van 14 jaar jonger waar ik ook heel veel van hou. En niet te vergeten mijn man die mijn alles is!
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:26
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:34
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:38
Het is een topic geworden van ons allemaal Pasdedeux 
En inderdaad, vertrouwen houden. Ook al zou het kanker zijn, dan nòg hoeft dat niet altijd het ergste te betekenen.
Neem elke dag zoals hij komt, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kunt tussen nu en dinsdag toch niks veranderen aan de situatie.
Wees maar extra lief voor je man en hij voor jou!
En inderdaad, vertrouwen houden. Ook al zou het kanker zijn, dan nòg hoeft dat niet altijd het ergste te betekenen.
Neem elke dag zoals hij komt, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kunt tussen nu en dinsdag toch niks veranderen aan de situatie.
Wees maar extra lief voor je man en hij voor jou!
dinsdag 19 oktober 2010 om 19:17
Spuka wat een mooie post. Ik moest er even van slikken. Ik ken mezelf daar ook in. Dat handje vasthouden is ook niets voor mij. Hoe goed bedoeld vaak. Maar ik ben gehard door alles denk ik soms wel eens.
Pasdedeux wat heftig. Ik kan het me ook heel goed voorstellen dat je nu even alleen je man ermee wilt belasten. Ik ben precies zo. En je bent niet oud. Ik ben ouder dan jij. Dus schroom niet om mee te schrijven. Het helpt en er zitten hier alleen maar lieverds die je een hart onder de riem steken. Je oppeppen als het nodig is en ook met je meehuilen als het nodig is. Soms onzinnige dingen posten, maar we hebben heel veel aan elkaar. Jou situatie lijkt een beetje op de mijne. Ik verloor eerst mijn vader aan kanker, toen mijn dochtertje van elf, toen mijn zusje van 45, mijn zwager van 56 en als klap op de vuurpijl kreeg vorig jaar mijn man darmkanker. Ik dacht dat ik alle ellende wel had meegemaakt. Maar niet dus.
Pasdedeux wat heftig. Ik kan het me ook heel goed voorstellen dat je nu even alleen je man ermee wilt belasten. Ik ben precies zo. En je bent niet oud. Ik ben ouder dan jij. Dus schroom niet om mee te schrijven. Het helpt en er zitten hier alleen maar lieverds die je een hart onder de riem steken. Je oppeppen als het nodig is en ook met je meehuilen als het nodig is. Soms onzinnige dingen posten, maar we hebben heel veel aan elkaar. Jou situatie lijkt een beetje op de mijne. Ik verloor eerst mijn vader aan kanker, toen mijn dochtertje van elf, toen mijn zusje van 45, mijn zwager van 56 en als klap op de vuurpijl kreeg vorig jaar mijn man darmkanker. Ik dacht dat ik alle ellende wel had meegemaakt. Maar niet dus.
dinsdag 19 oktober 2010 om 19:41
Oh Zoebie toch, als ik je dan weer lees in onderstaande post lopen echt weer de rillingen over mijn rug. Ik vind helemaal niet dat je gehard bent geraakt; integendeel, ik vind je juist een bewonderenswaardig lieve, open, humoristische en begripvolle vrouw. Ondanks alles wat je hebt moeten doorstaan.
Dat je niet van het handje vasthouden bent, dat is wat anders denk ik. Je hart is niet verhard en dat is waar het om gaat in het leven.
Je mag best weten dat je een voorbeeld bent voor me, dat je zoveel tegenslag en narigheid te verweken kan krijgen en toch zo open in het leven kan blijven staan.
*traanmodus uit*
Wij hebben net heerlijk gegeten; ik hoop jullie ook!
Dat je niet van het handje vasthouden bent, dat is wat anders denk ik. Je hart is niet verhard en dat is waar het om gaat in het leven.
Je mag best weten dat je een voorbeeld bent voor me, dat je zoveel tegenslag en narigheid te verweken kan krijgen en toch zo open in het leven kan blijven staan.
*traanmodus uit*
Wij hebben net heerlijk gegeten; ik hoop jullie ook!
dinsdag 19 oktober 2010 om 19:44
Zoebie ik moest lachen en sniffen om je posts, als eerste 'wat moet je met die man de hele dag in huis'
Maar jee ik ken je verhalen maar als je het in een paar regels opschrijft....oef
Ingmagh haha we laten Zoebie in Luxemburg. We gaan haar gewoon hypnotiseren, is ze zo weer van die rommel af.
Bo hoe gaat het met je, met je handen, je misselijkheid en de moeheid.
Ik ga je weer zien! En Joe en Sam, wat zullen ze groot zijn.
Pasdedeux welkom, wat een verhaal ook. Van borstkanker weet ik alleen wat ik hier geleerd heb maar ik weet wel veel van konijnen.
Spuka mooi geschreven.
Maar jee ik ken je verhalen maar als je het in een paar regels opschrijft....oef
Ingmagh haha we laten Zoebie in Luxemburg. We gaan haar gewoon hypnotiseren, is ze zo weer van die rommel af.
Bo hoe gaat het met je, met je handen, je misselijkheid en de moeheid.
Ik ga je weer zien! En Joe en Sam, wat zullen ze groot zijn.
Pasdedeux welkom, wat een verhaal ook. Van borstkanker weet ik alleen wat ik hier geleerd heb maar ik weet wel veel van konijnen.
Spuka mooi geschreven.
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:02
Ja hoor, wij hebben ook heel lekker gegeten. Fijn dat het je weer smaakt Bo!
Hier ook ouder dan jij pasdedeux, je bent hier goed op je plaats, al is leeftijd niet belangrijk volgens mij, het gaat om wat je voor elkaar kunt betekenen.
Spuka perfect geschreven je verhaal over grenzen. Ik herken het ook, het is erg moeilijk om niet voor die naasten te gaan zorgen als je zelf ziek bent, dat heb ik exact zo ervaren, je moeder, broer en zussen, die zo verdrietig zijn en je kind, daar wil je niet eens aan denken, dat doet me nu nog verdriet. Er hangt hier een tekening van mijn zoon. Hij heeft hem voor me gemaakt toen ik in het ziekenhuis lag. Het is een tekening waar een bed in een ziekenhuiskamer op staat. De zieke vrouw staat met infuus in de arm op het bed en slaat met de zijkant van haar hand, zes planken hout door midden. Er onder staat Karatemamma!
Ik ben er nog 13 jaar later, het kan ook goed gaan vergeet dat niet.
Kanker hoeft zeker niet het einde te betekenen, wacht af wat er uit de onderzoeken komt. Ik kan me voorstellen hoe je gedachten moeten rondrazen nu, ik wens je heel veel sterkte.
Hier ook ouder dan jij pasdedeux, je bent hier goed op je plaats, al is leeftijd niet belangrijk volgens mij, het gaat om wat je voor elkaar kunt betekenen.
Spuka perfect geschreven je verhaal over grenzen. Ik herken het ook, het is erg moeilijk om niet voor die naasten te gaan zorgen als je zelf ziek bent, dat heb ik exact zo ervaren, je moeder, broer en zussen, die zo verdrietig zijn en je kind, daar wil je niet eens aan denken, dat doet me nu nog verdriet. Er hangt hier een tekening van mijn zoon. Hij heeft hem voor me gemaakt toen ik in het ziekenhuis lag. Het is een tekening waar een bed in een ziekenhuiskamer op staat. De zieke vrouw staat met infuus in de arm op het bed en slaat met de zijkant van haar hand, zes planken hout door midden. Er onder staat Karatemamma!
Ik ben er nog 13 jaar later, het kan ook goed gaan vergeet dat niet.
Kanker hoeft zeker niet het einde te betekenen, wacht af wat er uit de onderzoeken komt. Ik kan me voorstellen hoe je gedachten moeten rondrazen nu, ik wens je heel veel sterkte.
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:06
quote:binkie14 schreef op 19 oktober 2010 @ 19:48:
Hallo lieve allemaal,
Ik vind het fijn hoe Pasdedeux hier wordt ontvangen.
Echt waar!
Als ik met die egards ontvangen was, had ik nu nog meegeschreven.
Jammer hoor.
Binkie, ik schrik eerlijk gezegd heel erg van deze post.
ten eerste omdat ik me van geen kwaad bewust ben, ten tweede omdat ik me oprecht niet kan herinneren dat jij hier ooit bent binnengekomen met een situatie zoals Pasdedeux beschrijft.
Ik kan dat mis hebben en dan is dat inderdaad heel erg lomp van mij geweest. Maar als dat niet het geval is, dan vraag ik me echt af wat er mis gegaan is.
Je kunt toch gewoon meeschrijven? Ik heb echt nog nooit iemand weggestuurd hier; of bewust genegeerd.
Er schiet van mij uit wel eens een reactie tussendoor; ik vergeet wel eens op iemand te reageren, maar dat kan gebeuren. Dat is niet kwaad bedoeld in ieder geval en ik dacht echt dat dat voor iedereen ook wel duidelijk was.
Hallo lieve allemaal,
Ik vind het fijn hoe Pasdedeux hier wordt ontvangen.
Echt waar!
Als ik met die egards ontvangen was, had ik nu nog meegeschreven.
Jammer hoor.
Binkie, ik schrik eerlijk gezegd heel erg van deze post.
ten eerste omdat ik me van geen kwaad bewust ben, ten tweede omdat ik me oprecht niet kan herinneren dat jij hier ooit bent binnengekomen met een situatie zoals Pasdedeux beschrijft.
Ik kan dat mis hebben en dan is dat inderdaad heel erg lomp van mij geweest. Maar als dat niet het geval is, dan vraag ik me echt af wat er mis gegaan is.
Je kunt toch gewoon meeschrijven? Ik heb echt nog nooit iemand weggestuurd hier; of bewust genegeerd.
Er schiet van mij uit wel eens een reactie tussendoor; ik vergeet wel eens op iemand te reageren, maar dat kan gebeuren. Dat is niet kwaad bedoeld in ieder geval en ik dacht echt dat dat voor iedereen ook wel duidelijk was.
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:09
quote:phoehee schreef op 19 oktober 2010 @ 19:55:
Binkie je moet het niet zo persoonlijk opvatten. Ik ben ook nooit zo warm welkom geheten, ik ben gewoon mee gaan schrijven. En dat geldt volgens mij voor de hele groep.
Alleen is dat mij nooit opgevallen laat staan dat ik er over in zat.
Lief van je Phoehee.
Ik heb altijd zo mijn best gedaan, om hier geaccepteerd te worden.
Nog lees ik elke dag mee,
Het schrijven is mij wel vergaan, een sneer van Norre, Meds eroverheen.
Naar aanleiding van een lief plaatje.
Dan hou je wel op.
Ik kan nog zoveel lieve plaatjes plakken, het maakt niet uit.
Het doet gewoon heel veel pijn, sorry.
Binkie je moet het niet zo persoonlijk opvatten. Ik ben ook nooit zo warm welkom geheten, ik ben gewoon mee gaan schrijven. En dat geldt volgens mij voor de hele groep.
Alleen is dat mij nooit opgevallen laat staan dat ik er over in zat.
Lief van je Phoehee.
Ik heb altijd zo mijn best gedaan, om hier geaccepteerd te worden.
Nog lees ik elke dag mee,
Het schrijven is mij wel vergaan, een sneer van Norre, Meds eroverheen.
Naar aanleiding van een lief plaatje.
Dan hou je wel op.
Ik kan nog zoveel lieve plaatjes plakken, het maakt niet uit.
Het doet gewoon heel veel pijn, sorry.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:09
Oei Binkie, het is wat Phoehee schrijft. We zijn hier ooit allemaal eens mee gaan schrijven en dat ging eigenlijk vanzelf. Maar in de tussentijd zijn we gegroeid. We hebben elkaar ontmoet, weten de verhalen achter de nick en zijn meer dan alleen maar "forummers" voor elkaar geworden. Als jij het gevoel hebt gehad niet welkom te zijn geweest, of als je het idee hebt gekregen dat je er niet bij hoorde, is dat nooit onze bedoeling geweest.
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:11
quote:gelukkeling schreef op 19 oktober 2010 @ 20:08:
Binkie hoe kom je daar nu bij, wat naar dat je dit zo beleeft. Ik heb je altijd gewaardeerd en vond het naar dat je zo ineens weg was, snap hier even niks van hoor. Heb ik iets gemist?
Lief dat je reageert,
Maar het gaat hier niet om mij.
Het is het topic van onze lieve Bo.
Onze dappere mooie meid!
Laten we het daar maar op houden.
Binkie hoe kom je daar nu bij, wat naar dat je dit zo beleeft. Ik heb je altijd gewaardeerd en vond het naar dat je zo ineens weg was, snap hier even niks van hoor. Heb ik iets gemist?
Lief dat je reageert,
Onze dappere mooie meid!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:13
Ja dat van dat plaatje herinner ik me wel, maar niet dat jij je daar zo rot bij hebt gevoeld. Wat erg. We lachen vaker om die afschuwelijke glitterplaatjes die hier geplakt worden, maar ze zijn erbij gaan horen. Wat naar zeg. Het is nooit onze bedoeling geweest er iemand mee te kwetsen. Ik schrik ook erg van je post, maar het is wel goed dat je eindelijk eens hebt geschreven.
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:15
quote:binkie14 schreef op 19 oktober 2010 @ 20:11:
Lief dat je reageert,
Onze dappere mooie meid!
Nou nee, daar gaan we het dus niet bij houden.
Je kunt niet zomaar zo'n post plaatsen en dan zeggen "laat maar".
Dat Norre of Meds je een sneer gegeven hebben is één ding.
Maar ik ben Norre en Meds niet en ik kan me echt niet herinneren je ooit vervelend behandeld te hebben.
Dat je dan nu naar aanleiding van Pasdedeux en haar binnenkomst hier met zo'n post komt, dat vind ik niet fijn voor Pasdedeux én niet voor mezelf.
Eigenlijk.
Lief dat je reageert,
Onze dappere mooie meid!
Nou nee, daar gaan we het dus niet bij houden.
Je kunt niet zomaar zo'n post plaatsen en dan zeggen "laat maar".
Dat Norre of Meds je een sneer gegeven hebben is één ding.
Maar ik ben Norre en Meds niet en ik kan me echt niet herinneren je ooit vervelend behandeld te hebben.
Dat je dan nu naar aanleiding van Pasdedeux en haar binnenkomst hier met zo'n post komt, dat vind ik niet fijn voor Pasdedeux én niet voor mezelf.
Eigenlijk.
dinsdag 19 oktober 2010 om 20:15