Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk! Geen woorden. Wel een hele dikke knuf.
:hug:
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk nieuws. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. Vreselijk nieuws :-(
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk...heel veel sterkte.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna, wat een rot nieuws, geen woorden voor. :hug: heel veel sterkte. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Tjee wat balen! Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Och, wat verdrietig! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zo, dan nu de uitgebreide update :)
Er zijn 2 nieuwe uitzaaiingen gevonden, waaronder nu ook 1 in mijn longen. Ze zijn nog klein, maar dat betekent wel dat de huidige chemo niet meer werkt.
We gaan over 2 weken dus beginnen met een nieuwe. Afwachten hoe ik daarop reageer, maar de bijwerkingen zullen waarschijnlijk erger zijn dan nu. En, hoewel ik er 2 jaar geleden nog boos om werd dat zo vaak werd benadrukt dat ik niet kaal werd (wat kon mij dat haar nou schelen?), vind ik dat nu eigenlijk wel het ergst. Ik heb vanochtend meteen een afspraak gemaakt bij de kapper (nu het nog kan :)), de huisarts om die wrat onder m'n haar weg te laten halen en een fotograaf benaderd om foto's te maken.
En verder.... Ben ik bang. Dit is de kentering. Arts heeft het niet letterlijk gezegd, maar hij verwacht niet dat deze chemo het ook 2 jaar vol gaat houden.
Bang voor het einde, maar ook voor de aftakeling. Kaal, slechte weerstand, overgeveb, diarree.ik krijg straks zelfs injecties tegen overmatige speeksel productie. Ga ik nog zitten kwijlen ook!
Terwijl het plan was dat ik lekker zo doorging en kinderen ging inwijden in de cryptografie. Hoe cool is het niet als je op je negende rsa al begrijpt? ;-D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me je gevoelens voorstellen Anna. Je bent goed in kanker hebben, dat heb je wel bewezen. Maar hoé goed weet niemand. Maar wie weet ga je ook met de nieuwe chemo, ondanks de waardeloze bijwerkingen, de statistieken wéér flink beïnvloeden.

Hebben jullie het de jongens al verteld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En dan binnen 24 uur toch alweer zo’n uitgebreid bericht inclusief humor, ook dat is de Anna die ik graag lees en enorm respecteer. Maar gewoon even huilen en mopperen mag je hier natuurlijk ook.Wat vreselijk klote dat dit de kentering is waarvan je hoopte dat hij nog heel lang zou wegblijven. We denken aan je en ik hoop heel hard dat de nieuwe chemo zijn werk doet en je er niet teveel last van hebt
Ik hoop dat je goed blijft in kanker hebben en nog heeeeel lang van je gezin kunt genieten in redelijke omstandigheden.
Heftig allemaal Anna :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit de meelees stand, zo kut dit bericht te lezen...
Veel kracht Anna :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je zo veel kracht toe. Ik lees altijd mee en denk vaak aan je.
Sterkte Anna
Lieve Anna, zo mooi en zo knap dat jij zo snel na zo'n uitslag zo'n bericht schrijven, inclusief jouw heerlijke en kenmerkende humor.
Je bent zo goed in het hebben van kanker, hopenlijk gaat blijken dat je er nog beter in bent dan we dachten of durfden hopen.

Ik was gisteren van slag door jouw bericht. Vanaf de eerste OP lees ik met je mee. Het voelt echt alsof ik jou persoonlijk ken.

Dikke knuffel. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende zeg. Ik weet niet goed wat te schrijven. Ik hoop dat je nog veel tijd is gegund om herinneringen te maken met je gezin.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Gofferdegoffer Anna, wat een klotenieuws :@

Ik hoop dat je je positieve rust van het vogeltjes vouwen vol kan houden. Zelf zou ik in jouw geval waarschijnlijk wel even een boksbal kunnen gebruiken.

Pluk de dag :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Nu dan toch uit de meelees-modus...
Wat hebben jullie een klotebericht gekregen zeg. Echt vreselijk verdrietig. Hopelijk zal de volgende chemo toch zijn werk een flinke tijd doen en vallen de bijwerkingen toch wat mee. Je beschrijft alles zo treffend en met humor, erg knap. Ik hoop dat je je weer een weg zal vinden na deze nieuwe afslag.

PS
Ik weet dat in jouw ziekenhuis een bedrijfje zit dat zoals ze dat zo mooi noemen ‘haarwerken’ verkoopt. Er werken erg lieve dames die je goed kunnen helpen. Kaal worden is kut (en ja, dáár ook ja...), maar als je een pruikie achter de hand hebt is dat toch erg fijn. Je mag m zelfs nog afbestellen als je ‘m uiteindelijk toch niet wilt.
Sorry zit je advies te geven, daar zit je misschien helemáál niet op te wachten. Dan snel skippen dit bericht!
Ach Anna toch...
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend kl*tenieuws hebben jullie gekregen. Ik snap dat je het ziet als een kentering en tegelijkertijd hoop ik dat je het fout hebt.
Veel sterkte komende tijd, ook met de nieuwe chemo en de bijwerkingen :(

:hug: :hug: :hug: :hug:
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ah f*ck, wat een klotenieuws...
Hele dikke knuffel! :hug:

Ik hoop zo dat de nieuwe chemo gewoon verbazingwekkend goed zijn werk doet, net zoals die andere eigenlijk deed.
Hier ook even uit de "meelees-modus"...Wat een vreselijk bericht Anna....Ik vind je zo'n geweldige kanjer!!
Heel veel sterkte en kracht!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een bewonderenswaardig persoon!

Ondanks dit vreselijke klotenieuws nog met humor je update doen... Petje af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven