Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
N0g steeds sprakeloos. Kan de woorden niet vinden die de lading dekken of zo. Ik wens je zoveel goeds maar ik kan de goede woorden echt niet vinden. Ik denk aan je.
Don't waste your time or time will waste you.
Wat een rotbericht Anna. Ik heb vandaag veel aan jullie gedacht. Ik hoop ook van harte dat je de statistieken weer laat rammelen. Je bent supersterk en supertof! Ik heb veel bewondering voor je. Sterkte en een dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst , ik hoop oprecht dat je ook nu de statistieken een poepje laat ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een akelig nieuws! Sterkte. Ik hoop dat je nu ook weer de statistieken omzeilt (daar zou je goed in moeten zijn, als wiskundige. ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet alleen een kei in het hebben van kanker, je bent ook vooral een kei in het zijn van een prachtig mens. Ik hoop dat het je gegund is dat de bijwerkingen mee gaan vallen, dat je je nog een hele tijd het vermogen houdt om te genieten en te lachen om de leuke dingen en dat de mensen om je heen nog zo lang mogelijk mogen genieten van wie jij bent.
Mocht je nood hebben aan nog een virtuele knuffel: hier is ie :hug:

Hopelijk kan je de statistieken met dit middel ook weer te slim af zijn. Wat een klotezooi zeg, dat je het allemaal maar weer te accepteren hebt... Hopelijk zijn je mannen je tot steun. :heart:
Alle reacties Link kopieren
:redrose:
Mooi mens een dikke :hug: voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag al de hele dag een rothumeur. Kan alleen maar denken aan mijn haar en voel me dan zo oppervlakkig.
Vandaag kaartjes bij de post. Man en ik zijn maandag 10 jaar getrouwd, maar in plaats van felicitaties waren 'kanker heb he njet alleen'kaartjes. Ik weet dat het lief bedoeld is, maar hoezo, niet alleen? Sinds wanneer heb jij het ook? Of kom jij voor mij mijn ontbijt eruit kotsen en op de wc zitten?
En van het googelen op pruiken wordt het er ook niet beter op. 'Voor vrouwen met borstkanker en beperkte financiële middelen bieden wij gratis een pruik aan', 'voor vrouwen met borstkanker etc etc'. Rot op met je borstkanker! Er zijn nog meer kankersoorten hoor! Besef de borstkankerishipvereniging dat ze zo vrouwen met een andere kankersoort nog even een trap na geven?

Zo, even lekker hier van me af geschreeuwd, ga ik nu helemaal zen naar een feestje waar niemand het laatste nieuws weet (en dat ga ik nog even zo houden).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Go Anna! Het is toch ook gewoon klote om je haar te verliezen? Maar er komt vast een oplossing die bij je past. Veel plezier op het feestje :sun:
Alle reacties Link kopieren
O ja en gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Anna :hug:

En vast gefeliciteerd met jullie trouwdag!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die ‘kanker-kaartjes’ ook niet.
Je hebt ze volgens mij met verschillende teksten ook nog.

Maar er zullen ook wel mensen zijn die zo’n kaartje juist fijn vinden, en geen kaartje met een bos bloemen/de skyline van Rotterdam/een teddybeer ofzo willen. Ik denk dat het allemaal goed bedoeld is, maar dat lang niet iedereen die kaartjes wil ontvangen. Lastig.

Ik hoop dat de verjaardag zen genoeg is geweest!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
O, ik kan ook slecht tegen dat soort teksten op kaartjes. Toen ik ging scheiden, vond een bepaalde collega het ook nodig om van die spirituele ‘je bent sterker dan je denkt’-teksten te sturen. Totaal andere situatie, maar ik kon daar toen ook helemaal niks mee.

Gefeliciteerd met jullie 10-jarig huwelijksjubileum trouwens :rose: !
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om voor allebei de kinderen een lokje haar te bewaren? Voor later, ik hoop nog heel veel later? Juist omdat jij er zo aan hecht? Of misschien zeg ik nu wel iets heel stoms... Maar het lijkt me wel een heel mooie tastbare herinnering voor ze.
Gefeliciteerd met jullie 10-jarig huwelijk Anna. En natuurlijk is het niet oppervlakkig dat je aan je haar denkt! Dat verliezen is ook gewoon superstom en irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al heel lang mee maar wil nu toch even reageren. Ik vind je echt een pracht mens. Wat kan je ontzettend mooi schrijven en vaak ook met de nodige humor
Je laatste bericht gaat door merg en been. Wat is dit vreselijk oneerlijk!
Ik hoop je nog heel lang te lezen hier. En oppervlakkig ben je trouwens zeker niet als je je druk maakt om het verliezen van je haar. Juist goed van je dat je dat zo eerlijk hier aangeeft.
Een dikke virtuele knuffel van mij
Je haar verliezen is iets groots en zeker geen oppervlakkige emotie van jou.
Was het feestje gezellig?
Anna... wat een rot uitslag. En nee, erg vinden om je haar te verliezen is niet oppervlakkig. Hopelijk vallen de andere bijwerkingen van deze chemo mee en slaat het goed aan.

Ik hoop dat het feestje gewoon fijn/ontspannen was.

Ik had geen idee dat zulke “kanker” kaartjes bestonden....snap dat ze nogal raar kunnen overkomen... hoe komen die kaartenfabrikanten erop?

En een virtuele knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je 10-jarig huwelijk! :rose:
En die kankerkaartenfabrikanten (is dit een woord?) zijn stom.
Alle reacties Link kopieren
‘Kaarten van betekenis’ heten ze zag ik, er zijn er de nodige van, gemaakt omdat de Hema en Bruna etc geen passende kaarten hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kanker heb je niet alleen?! @(
Ongelooflijk, hoe verzinnen ze het.

Door zulk soort uitspraken kan je je zo onbegrepen voelen. Hoe goedbedoeld ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna

Wat een klote nieuws pff en ja die kaartjes ik weet ook niet wat ik er van moet vinden want hoe lullig ook kanker heb je wel alleen.
Want alleen jouw lichaam gaat na de klote en niet die van de buurman die naast je woont .

@ van die pruiken moet je gewoon bellen/mailen vaak doen ze helemaal niet moeilijk alleen zijn ze vergeten dat vrouwen ook meerdere soorten kanker kunnen hebben
Alle reacties Link kopieren
Tis nu maandag, van harte gefeliciteerd met jullie 10 jarig huwelijk. :gift: 🎂🥂
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Anna, met jullie 10 jarig officieel setje zijn.
:couple: :flirting:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven