Psychoses

08-09-2011 13:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (psychische aandoening), waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.

Ik heb vorig jaar zomer een psychose meegemaakt, ik hoorde ook vervelende stemmen in mn hoofd. Het was een hele nare ervaring en wens dat nooit meer mee te maken. Ik durfde niet meer over straat en zelfs in mn eigen huis voelde ik me niet veilig. Ik dacht dat er overal camera's hingen die me in de gaten hielden. En de stemmen vertelden me dat ik kanker zou hebben.

Na maanden in therapie zijn geweest in combinatie met zyprexa pillen ben ik erover geen gekomen en hoor momenteel helemaal geen stemmen sinds een half jaartje.

Het was een moeizame en zware tijd, ook voor mijn vriend die me enorm heeft gesteund en mijn familie.

Iemand anders ervaring met een psychose of met stemmen horen?
~ Beauty is in the eye of the beholder ~
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 09 september 2011 @ 13:47:

Okee je verwees in je andere topic naar dit topic.

Ik ben zelf ook manisch depressief en weet dat ik in sommige periodes wat ontremd kan zijn.

Wat ik me eigenlijk afvroeg: Weet je vriend dat je foto's van hem geplaatst hebt? Ik vind namelijk dat een persoon altijd zelf mag weten of hij/zij op internet wil.

Ik kan me voorstellen dat je daar op sommige momenten even niet bij stil staat omdat je bezig bent met van alles.

Maar zou het wel even met hem overleggen.Ja dat weet hij, zie zn eigen forum ook http://neu.forum2go.nl/kliekjes-t23.html
~ Beauty is in the eye of the beholder ~
quote:keeponsmiling schreef op 09 september 2011 @ 13:50:

ha moonlight,

we zijn het niet, we hebben er last van....!

Voor mij voelt het niet raar te zeggen 'ik ben'.

Net als dat ik zeg ik ben moe, als ik last heb van moeheid

Of ik ben misselijk, als ik last heb van misselijkheid

Nouja rare vergelijking misschien. Maar als ik zeg ik heb een bipolaire stoornis weten de meeste mensen niet wat het is.

En ik heb last van manisch depressiviteit - kan, maar ik heb dus geen moeite met 'ik ben'.
Ja, psychoses zijn mij bekend. Ik wens het niemand toe. Helaas is het bij mij niet bij één keer gebleven. Medicijnen helpen bij mij jammer genoeg niet voldoende. Ben eigenlijk altijd bang.

TO, wat fijn dat je in ieder geval zoveel steun hebt gekregen van je vriend en familie.

Hee Moontje! Kan je verklaring van 'ik ben' en 'ik heb' wel volgen, maar zeg zelf toch liever 'ik heb schizofrenie' dan 'ik ben schizofreen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven