Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Ja, 't duurde even voor ik het door had, maar opzich was ie niet zo moeilijk...
Ik moest ook even nadenken over Koontje! Ha ha ha! Ik vind het wel heel grappig!

Ik heb goed nieuws! Ik mag vanaf maandag tot en met donderdag thuis slapen. Dan zal mijn ontslagdatum ook wel nabij zijn! Ik hoop op volgende week maandag.

Ik heb afgelopen week twee nachten thuis geslapen en dat is best wel goed gegaan, Janna. Thanx for asking!

Green, hoe is het nu? Je hebt al een tijdje niet meer geschreven hier. Gaat't wel??

15.47
Alle reacties Link kopieren
Ha wat goed om te horen lezen zeg!

Voelt het vertrouwd op je eigen plek?

Fijn dat je weer steeds meer vrijheden hebt en dat het ontslag waarschijnlijk dichtbij is!

Het gaat hier een beetje mwah. Vind het een beetje lastig om het even simpel te verwoorden. Ik heb trouwens nog maar 1 gesprek gehad met de spv-er en daarna ging ze op vakantie. Vind ik wel jammer, maar volgende week do. heb ik mijn volgende afspraak.

Ik heb net trouwens gedoucht (ja, interessant ) , en dat werkt vaak positief op me qua stemming e.d.

Ervaren jullie dat ook zo?
anoniem_103853 wijzigde dit bericht op 30-10-2010 17:26
Reden: spelfout
% gewijzigd
Ja, ik meestal wel. Tenzij het snel moet

Wil je er nog iets over kwijt verder GE?
ja, gehaast is minder fijn.

Nu even niet, maar misschien wel op een ander moment.
Je weet ons te vinden!

Ga jij nog iets doen dit weekend? Of vooral veel aan school?!
ja

Ik zou vandaag eigenlijk een verjaardag hebben, maar dat zag ik even echt niet zitten omdat ik het momenteel niet kan handelen om veel mensen om me heen te hebben. Heb gister de vriendin, die nu dus jarig is, daar over gebeld. Voelde me er best een beetje schuldig over, maar gelukkig begreep ze het.

Ik ben zelf ook binnenkort jarig en we gaan over een tijdje iets leuks doen (nog in te vullen) om onze verjaardagen te vieren.

Ik heb maandag een presentatie waarin ik mijn vorderingen/bevindingen etc. moet bespreken van mijn afstudeerprojecten. Die presentatie ben ik nu (nouja, nu dus niet ) in elkaar aan het zetten.

Nou ja, dat is mijn weekend

En jij gaat dus morgen naar de film?

En wat is/gaat de rest (aan het) doen?
Nu ben ik wel heel benieuwd van wie die nick is dan!!!
Ik kom hier even spuien hoor, gatverdamme.

Ik heb net een cadeau voor mijn vriend gekocht. Een uur bezig geweest met zoeken, omdat we het niet breed hebben steeds prijs vergelijken.

En het enige wat hij zegt is 'ik weet niet of dat verantwoord is, 15 euro uitgeven'. Ik krijg echt de ***** van hem nu, wat een ondankbare rotzak.

Dat hij het maar lekker steekt waar de zon niet schijnt.

Sorry dames dat ik zo egopost, moest het echt even kwijt anders doe ik hem nog wat. Ik beloof dat ik snel op jullie zal reageren, wanneer ik weer wat gekalmeerd ben (en het scherm helder kan zien omdat ik niet zit te janken, wat een huilie ben ik)

Die was van mij Annemeike, onder die andere nick bespreek ik wat minder prive-zaken.
Hee Green, lukt het een beetje met je presentatie? Ben je er vandaag ook flink mee bezig?

Leuk dat je jouw verjaardag tegelijkertijd met die vriendin viert!

Verana, ben je nog misselijk of is dat inmiddels weer helemaal over?

allemaal! Wat doen jullie vandaag?
Ok Morrison, dan hoeven we niet te gaan raden naar wiens nick dat was!

Hoop dat je je snel wat meer happy voelt.

Doeg!
Dankjewel Annemeike

Goed te lezen dat je zoveel thuis mag slapen trouwens, ik ben echt blij voor je!
Hoi Schuddebuik!

Leuk onderschrift heb je, doet me denken aan de Ikea haha

GE, hoe is je presentatie vandaag gegaan?

Ik wens iedereen een fijne middag/avond!
Annemeike: ik zag je net nog voorbij komen op het tijdtopic, leuk! (nou ja, gisteravond natuurlijk, maar ik las het pas net. ) Leuk dat je er weer vaker bent!

Annemeike + Morisson: ja, ik ben er zondag nog wel een tijdje mee bezig geweest. Mijn presentatie ging gisteren wel goed! Ook altijd wel fijn als het dan weer achter de rug is!

Morisson, ben je inmiddels weer een beetje rustig? En hoe gaat het met de katten?

Schuddebuikje

En hoe gaat het met iedereen?
Goed GE dat de presentatie goed is gegaan! Je zult wel opgelucht zijn?!

allemaal!
k heb gisteren het lekkerst gegeten van mijn hele leven
Wat dan wat dan wat dan?!
Hmmmm... Willen we dat weten of gaat dat veel geld kosten??

Lichtbron, dank voor je beterschapswens op het andere topic. Zijn er al wat dingen positief veranderd in je leventje? Ik hoop het!
quote:schuddebuikje schreef op 03 november 2010 @ 08:48:

k heb gisteren het lekkerst gegeten van mijn hele leven Dan moet je natuurlijk wel vertellen wat dat is!
Het was "dining with the stars"-week, een soort restaurantweek voor sterrenrestaurants. We zijn naar de kromme dissel geweest, stond al heel lang bovenaan mijn lijstje;

Menu;

Eerst 2 x amuse van met knoflook gerookte popcorn, mini (zeg 1,5 cm) frietjes met truffelmayonaise en een torentje van amandel en gegrilde rode kool. En een biscuit met feta en een gelei van rode biet.

Vooraf; Tonijn met sojasaus-gelei, kroketje van King Krab waarbij lavas, meloen en een dip van kokos.

Cremeuse van knoflook met een gebakken gamba, komkommer met een gelei van peterselie en een marshmallow van gamba. Hallelujah!!!!!!

Wilde zeebaars met gerookte oester, creme van Opperdoezer Ronde aardappelen, saua van madeira en sjalotten.

Rugfilet en stoofpotje van hertenkalf, taartje van kweeperen met peterseliewortel, jus van hert.

Taartje van mascarpone en koffie met sinaasappel, gepocheerde vijg en een kletskop-bakje, sorbet van bittere chocolade, granité van rode port met kaneel-mousse en een beignet gevukd met vijgen.

zucht, het was werkelijk goddelijk. We hebben meteen een nieuwe reservering gemaakt voor volgend voorjaar, als we 10 jaar samen zijn. We blijven dan ook in het hotel slapen
JEETJE!!!! Buikje, wat een uitgebreid menu! Ongeloof'lijk! Wat fijn dat het je zo goed smaakte! Hoe lang hebben jullie wel niet in dat restaurant gezeten??? Dat moet uuuuuren geweest zijn!

Leuk dat jullie volgend jaar weer gaan! Ik weet dat jij hier enorm van kunt genieten en dat heb je ook gedaan gisteren denk ik?!

Janna, hoe voel je je inmiddels? Of staat dat op het andere topic? Dan ga ik daar wel even kijken.
Zo, schuddebuikje!

Klinkt erg uitgebreid en bijzonder. Fijn dat het zo'n succes was!
Mmmmmm!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven