Touwtjes in eigen hand

31-08-2011 22:43 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond meiden / dames,

Van nature ben ik dominant aangelegd. Ik hou graag de touwtjes in eigen hand. Dit geeft mij zekerheid en zelfvertrouwen.

Sinds een paar weken heb ik iemand ontmoet die ook graag de touwtjes in eigen hand houdt. Dit maakt mij dus (soms) onzeker en ik ben 'verplicht' me deels afhankelijk op te stellen. Aan de ene kant vind ik het he-le-maal niks! Maar ik wil graag de uitdaging aan.

Hebben jullie tips voor mij om mezelf gedeeltelijk over te kunnen geven aan hem? Dat ik me hierdoor niet onzeker hoef te voelen ed. Hier zal ik alleen maar van kunnen leren, want een dominante eigenschap is niet altijd positief!

Alvast bedankt!
loslaten dat je iets moet en er soms bewust voor kiezen iemand blind te volgen. Als het goed is breekt hij je vertrouwen dan niet en ga jij je op je gemak voelen waardoor je zelfverzekerdheid blijft.

succes!
..popcorn?
Als je je normaal gesproken dominant opstelt omdat je onzeker bent, en bang bent dat deze onzekerheid terug komt als je je niet dominant op stelt, is het misschien een idee om hem eerst met kleine dingetjes te vertrouwen. Dus eventjes de regie uit handen geven, en hem dan weer overnemen. Tot je je er meer vertrouwd bij voelt (en bij hem).

Hij is tenslotte ook dominant en zou zich ook deels aan 'moeten' passen aan jou.

Heel veel succes, je kan het!
Volgens mij zijn daar ook wel oefeningen voor, als je daar serieus mee aan de gang wilt.

(geen verstand van maar vast te vinden)

Ik ben geloof ik ook wel iemand die zelf de touwtjes in handen wil houden.

Vorige winter had ik schaatsles en was er een oefening waarbij ik kans had om te vallen (met mijn geweldige schaatstechniek) en moest ik erop vertrouwen dat de trainer me dan op zou vangen. Best een bijzondere ervaring.

Nu denk je misschien, wat heeft dat er nou mee te maken. Maar ik denk dat je, als je in t klein eraan werkt om de touwtjes los te laten, dat het in het groot ook kan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven