Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.



Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.



Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.



Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.



Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.



Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.



Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ja die opmerking van mijn vader die kwam wel even binnen. Echt, wauw, ik kan iets goed doen in de ogen van mijn vader en hij durft dat uit te spreken!



Hai Yelley!

Ja, ik geeft nog borstvoeding. Zo'n 2 keer per dag en soms wat meer door de nachten.

Dat is voor mij ook wel een motivatie om te blijven eten.

Het is niet zo dat ik helemaal niets meer eet of alleen op appels leef.

Ik durf gewoon een heleboel niet meer te eten en eet daarom wat eenzijdig.



Wat er zo erg is aan een vol gevoel? Ik weer niet hoe ik dat uit moet leggen. Het voelt niet fijn, ik voel me niet aantrekkelijk, het voelt alsof ik dan minder energie heb en het geeft veel onrust.

En ja, een eerstoornis is een beetje een obsessie denk ik. Of dwang, hoe je het ook wil noemen.

En mijn gevoel zal vast niet betrouwbaar zijn, want wie raakt er nou echt vol van 3 speltcrackers?



Een cursus of vrijwilligerswerk gaat me nu echt niet lukken. Dan zal ik toch eerst wat meer rust moeten hebben.



Vandaag heb ik vast wat boodschappen gedaan voor ons weekendje weg. Maxi heeft het maar over, lekkere verse broodjes en toastjes en ik raak in paniek.

Dat kan ik dus echt niet eten. Ik heb 2 warme maaltijden bedacht die makkelijk zijn en voor mij veilig, het kostte me heel wat rondjes in de appie tot ik daar uit was.

Wat een ellende zeg en wat voelde het rot.

En zo zie ik natuurlijk ook op tegen de verjaardag waar veel lekkers in overvloed zal zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig, dat geworstel met eten. Zoals je eerder zei, je hebt wel andere dingen om je druk over te maken. Goed dat je toch nog wel voldoende eet, al is het soms wel eenzijdig.

Als buitenstaander is het lastig begrijpen, denk ik. Maar ik bedoel het goed. Wel logisch dat je nu geen ruimte hebt voor een cursus oid. Netflixseries werken ook misschien? 😉
Alle reacties Link kopieren
In het kader van de mindfulness, hoe zou je dat aan kunnen pakken met die aanstaande verjaardag? Er zijn vast forummers met tips!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die opmerking van jouw vader. Erkenning van de situatie hoe deze nu is en een compliment hoe je hiermee omgaat.



Wil Maxi die lekkere dingen dan samen eten of is dat louter voor hem? Snap dat je niet aan deze dingen wilt denken en dat het je angstig maakt. Ik denk dat eten nu al even zwaar genoeg is voor jou en extra's er nu even niet in zitten? Kun je dat niet aan hem aangeven? En in 1x alle boodschappen doen zodat je maar 1x de supermarkt in moet?



Hebben jullie plannen voor Zeeland naast de verjaardag van jullie kleindochter? Of wordt het vooral relaxen op het park.



Succes met inpakken en ik wil jullie een heel fijn weekend wensen.
Alle reacties Link kopieren
Netflix series werken inderdaad goed, as we speak zitten we in The Blacklist



Hoe ik de verjaardag aan ga pakken, ik heb al wat smoezen klaar liggen om het lekkers af te slaan



Ee zullen ons waarschijnlijk vooral op het park vermaken. Even zwemmen (help, bikini!) En ballenbak, speeltuin en ik duik in de sauna die we in ons huisje hebben!



Alle boodschappen zijn nu wel binnen, inclusief proviand voor de thuisblijvers.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog tips hoe ik Mini kan voorbereiden op ons weekend weg?

Sowieso zeggen we niets totdat we in de auto zitten, maar dan... het is 2.5 uur rijden en als hij niet weet waar hij aan toe is dan raakt hij in paniek.



Een voorbeeld, gisteren ging ik met hem naar de opvoedpoli. Ik heb gezegd dat hij met mama naar de opvoedpoli ging (ik heb het beestje maar bij de naam genoemd omdat het vaker zal gaan voorkomen dat we daar heen gaan of er over praten) en dat dat een plek is waar hij met leuk speelgoed mag spelen.

Zijn reactie: Nee mama, ik wil niet mee, ik vind het eng, ik wil daar niet heen.

Het heeft me aardig wat moeite gekost om hem mee te krijgen.



Ik kan natuurlijk duidelijk vertellen waar we heen gaan maar ik vrees dat het een hele lange rit gaat worden.

Voor in de auto hebben we wel een dvd speler en natuurlijk voldoende zoethouders. En waarschijnlijk zal Maxi op de achterbank gaan zitten en Nano bij mij voorin.

Maar iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of helemaal niets zeggen de beste strategie is. Wij waren laatst ook een weekje weg en ik heb toen ook pas de avond van tevoren wat gezegd tegen de oudste. Hij vond het best lastig de eerste paar dagen, waarom zijn we hier etc etc. Ik zei toen tegen mijn man dat we de volgende keer juist eerder al moeten beginnen met vertellen wat we gaan doen.

Maarja, jouw oudste is wel een ander typ dan die van mij. Dus eigenlijk weet ik ook niet wat het beste voor jullie is om te doen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Toch van tevoren vertellen wat jullie gaan doen, en hem dan een klein taakje geven wat hij een paar keer onderweg kan uitvoeren? Bijv. broodjes of iets te drinken pakken en uitdelen?



Ik weet niet of het bij Mini helpt, maar ons zoontje verzet zich ook wel eens ergens hevig tegen, bijvoorbeeld uit angst. Ik benoem dat dan ook: 'Ik zie dat je het spannend vindt, wat jammer voor je. Wil je mama's hand even vasthouden?' In elk geval probeer ik zichtbaar te accepteren wat hij voelt, terwijl ik tegelijk duidelijk laat merken dat we iets toch gaan doen.



Ik denk wel dat ons zoontje wat dat aangaat een stuk makkelijker is dan Mini, dus geen idee of dat bij jullie ook werkt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je hem niet gewoon vertellen dat jullie op vakantie gaan en met zn vieren in een huisje gaan logeren. Dat er een leuke ballenbak, zwembad enz is. En hem vervolgens mee laat helpen om zijn tasje in te pakken. Dus wat speelgoed uitzoeken wat hij graag mee wil, een tandenborstel zoeken, pyjama enz.
Alle reacties Link kopieren
Misschien alvast een boekje zoeken over vakantie en dat gaan voorlezen? En dan vertellen dat jullie ook op vakantie en hoe en wat. En dat dan elke avond tot het weekendje.
Alle reacties Link kopieren
We gaan morgen weg Lionlily, dus dat zal niet meer lukken.



Mini gaat vandaag naar opa en oma en blijft daar ook een nachtje slapen. Achteraf misschien niet heel handig maar ze wilde het graag want het is een beetje standaard in de vakantie. En zo konden wij iets rustiger inpakken enzo.

We vertrekken morgen dus vanaf opa en oma.



Ik heb wel vaker iets van te voren verteld maar dan zaten we met een zenuwachtig ventje. Die maar bleef vragen en vragen.



Een jaar geleden zijn we ook naar een landal geweest, dat weet hij nog. Ik denk dat ik die er maar bij haal als voorbeeld.



Mini mag van mij altijd bang zijn hebjehaarookweer. Ik zeg dan bijvoorbeeld niet; Ah joh, stel je niet aan, is niet eng.

Maar; Ik snap dat je het eng vindt maar mama is erbij.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dat van te voren iets zeggen en dan heel veel vragen krijgen, niet slapen, onrustig zijn etc.

Aangezien je morgen al weggaat, het maar gewoon morgenvroeg vertellen als je hem gaat ophalen.

Weet hij al dat hij gaat logeren? Anders dat misschien verzetten? Kan mij voorstellen dat de overgang van logeren bij opa en oma, naar een weekenje weg best groot voor hem is (voor mijn kind zou dit wel zo zijn). Dat dat heel erg schakelen is, maar jij kent hem het beste dus kunt ook het beste inschatten wat handig is.

Ik hoop echt op een mooi, fijn, gezellig weekend voor jullie. En dat jij heerlijk op het park kunt genieten van je gezin.
Alle reacties Link kopieren
Het logeren gaat wel door en eigenlijk is dat misschien juist wel even goed. Heeft hij 1 op 1 aandacht van opa en oma en ziet hij ons ook niet inpakken.

Morgen laat ik het boekje van Landal zien om te laten zien waar we heen gaan.



Vandaag ben ik druk aan het bakken om toch wat lekkere dingen mee te nemen die ik ook kan eten.

Ik vind het zo moeilijk dat mijn gedachten mij momenteel zo bepereken.

Voorheen was het als we een weekendje weg gingen: afbakbroodjes, lekkere kaasjes, toastjes en daar pizza bestellen, patat of uit eten.

Nu heb ik een soep gevonden die ik mag eten, en voor de mannen sndere soep en dan met broodjes. Een keer pannenkoeken bakken, ik bak dan havermoutpannenkoekenen voor mezelf, ik maak een bananenbrood en heb speltcrackers gebakken. Verder voldoende appels mee.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Verdomme, ik val net van boven naar beneden van de trap af. Ben helemaal beurs. Mijn onderbeen en enkel zijn dik, mijn knie doet zeer en de traptreden staan in mijn billen.

Ben aan het ijzen maar Maxi ziet ons weekendje weg al niet meer zitten. Ik kijk het even aan en anders zo misschien eerst maar langs de huisarts.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
He wat rot. Hopelijk valt het mee en kan jullie weekendje gewoon doorgaan. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk. Sterkte. Kun je lang last van hebben. Maar misschien is even eruit toch wel goed voor iedereen.

Mbt mini. Hier ook een gevoelig mannetje. Nu bijna 9 maar erg gevoelig voor veranderingen en sfeer. Kan BV een bepaald huisje niet fijn vinden. Hem vertel ik alles van tevoren. Dan eerst fiks drama. Maar dag erna is het vaak gewoon goed.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen toch maar even naar de huisarts geweest, die stuurde me door voor een foto. Maar gelukkig niets gebroken. Behoorlijk gekneusde knie, enkel en voet. Alle kleure van de regenboog ook. Ik kan mijn sok niet aan.

Maar we zijn onderweg, ventjes kijken Diëgo op de achterbank en ik lig met mijn voet op het dashboard.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yoogali schreef op 03 maart 2016 @ 11:20:

Herkenbaar dat van te voren iets zeggen en dan heel veel vragen krijgen, niet slapen, onrustig zijn etc.

Aangezien je morgen al weggaat, het maar gewoon morgenvroeg vertellen als je hem gaat ophalen.

Weet hij al dat hij gaat logeren? Anders dat misschien verzetten? Kan mij voorstellen dat de overgang van logeren bij opa en oma, naar een weekenje weg best groot voor hem is (voor mijn kind zou dit wel zo zijn). Dat dat heel erg schakelen is, maar jij kent hem het beste dus kunt ook het beste inschatten wat handig is.

Ik hoop echt op een mooi, fijn, gezellig weekend voor jullie. En dat jij heerlijk op het park kunt genieten van je gezin.



Oprechte vraag hoor, maar is dat vervelend? Worden ze niet juist rustiger als je meer uitlegt?

Kinderen zijn toch net mensen, die willen graag weten wat ze aan toe zijn. Sommigen vinden en verrassing zoals ineens naar een huisje een leuk avontuur, anderen vinden het zo spannend dat ze er een beetje door van de leg raken. Maar voor die laatste groep zijn er toch wel meer opties dan zwart en wit (in de zin van informatievoorziening)?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Gewoon zeggen. Denk niet dat het voor een kind bevorderlijk is om nooit te weten wat gaat gebeuren. Leuk of niet leuk. Maakt het erg onrustig en juist spannend. En bevestigen dat dingen eng zijn maar dat jij er toch bij bent, ook niet doen.



Wat als je er niet bij bent? Zijn -leuke- dingen dan nog enger?



Je kunt beter zijn gevoel erkennen. Je vindt t spannend he? Dat mag ook. We gaan straks samen ontdekken wat er allemaal te doen is.



Ik geef dit advies wel vanuit een "normale" situatie. Bij mini zijn er vermoedens van ASS dus daar zijn vast andere adviezen op van toepassing. Ik zou dit voorleggen aan de opvoedpoli.



Sterkte met je kneuzingen en genietvan t weeken, zover dat gaat...
Alle reacties Link kopieren
Pointdexter: ze mag altijd vragen stellen hoor (en doet dat de hele dag door ) en daar krijgt ze ook antwoord op.

Hier blijkt echter dat iets (ruim) van te voren vertellen niet werkt. Kind gaat dan er teveel over nadenken. Is sowieso een denker en kan dit nog niet filteren waardoor ze aan het einde van de middag helemaal kapot is (school geeft dit ook aan). Om dit te voorkomen geven wij de informatie over bijv vakantie gedoseerd en niet te ver van te voren.
Alle reacties Link kopieren
Aha op die manier!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met mijn pootje omhoog op de bank en de ventjes slapen samen op 1 kamer.

Mijn been is erg pijnlijk en dik nog.

Nano had niet geslapen vandaag en het licht ging net gelijk uit bij hem.

Daarna even huilend wakker geweest maar na troosten ging hij weer slapen. Mini sliep er gewoon doorheen. Heel bijzonder!



Ik het kader van gewoon doen (wat die eetstoornis coach tegen mij zei ) heb ik vanavond een varkenshaassate gegeten. Heb wel even gevraagd naar de bereidingswijze (grill) en zonder saus of patat.

Ik heb zelfs een klein beetje saus van Maxi gepikt



Ohw, daar is Nano weer
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Balen van die val zeg! Gelukkig zijn jullie toch gegaan.

Goede stap qua eten zo te lezen. Top!

Niet teveel verwachten verder.

Proberen te genieten.

Sterkte met je been!!!
Oh HIER zit je! Ik was je kwijt!



Ondanks je beursheid en je moeite met eten toch een hele fijne tijd gewenst! Ik heb er echt 0 verstand van, kan me er niets bij voorstellen (waarmee ik niet bedoel dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat) , dus geen adviezen daarover.

Ik bereid overigens Dorian ook voor met boekjes, voordoen (in geval van tandarts, ziekenhuis of iets dergelijks) en ook rollenspelen. Dan loopt het als een trein. Aan verrassingen heeft hij net zo'n hekel als zijn vader. Dan raakt hij van slag. Hij houdt van zijn structuur en wat hij kan verwachten. Met Dorian 2.0 verloopt trouwens alles zonder problemen, ik kijk uit naar de echo begin april!



Lekker slapen en veel plezier nogmaals!
Alle reacties Link kopieren
Nooit zeggen dat ze slapen , want dan zijn ze meteen weer wakker

Het klinkt goed daar. Veel plezier met de mannen daar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven