Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.



Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.



Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.



Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.



Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.



Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.



Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Doreia! Ik dacht al dat je mij kwijt was Wat fijn dat het voorspoedig gaat met Dorian 2.0 Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de echo.

Alleen maar goed dat je 0.0 verstand hebt van dat eetgedoe.



Nano inmiddels maar bij mij in bed genomen, het gaat hem echt niet worden in het campingbedje. Hij heeft ook.vreselijk luieruitslag en wat diarree. De blaren staan op zn billen.

Mijn voet klopt, ik heb paracetamol en ibuprofen ingemomen.

We zien wel wat deze nacht gaat brengen, ik verwacht er niet te veel van.

Weltrusten
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Arme iedereen! Nano mag dan ook niet zwemmen met dat kontje van hem. Lekker zonder luier laten morgen, dan droogt alles aan de lucht. Je voet even op een kussen leggen, hoger, dan klopt het niet zo erg. Zit er verband omheen? Misschien iets losser doen?



Je hebt vakantie, dus morgen lekker dutjes doen terwijl de mannen het park onveilig maken!
Ach jee, wat een toestanden! Hoop op toch een fijn weekend voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Ik was je kwijt en begon me al zorgen te maken...

Probeer te genieten daar, ondanks je been.
Alle reacties Link kopieren
Nano loopt inderdaad met blote billen momenteel.

Vannacht; kont in mijn nek, vinger in mijn oog, kopstoot, voet in mijn gezicht, snurkende vent en kloppend pootje.... topnacht dus!



Straks richting bonusdochter voor de verjaardag van ons kleinkind en vanmiddag maar even kijken of we Bollo beer kunnen vinden.

Ik denk dat we het middagslaapje maar vergeten, misschien tukt hij nog in de auto.



We willen wel zwemmen maar of dst slim is met mijn pootje, heb ook een aantal wonden.

Oh en de sauna doet het niet, hopelijk kunnen ze die nog repareren.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ohh hier nog een meelezer die jullie gewoon eens een paar dagen pijnloze dagen gunt in alle opzichten! Hopelijk helpt er nu eens iets écht.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Dank je Oceanide.



Sta nu al een tijdje bij Bonusdochter voor de deur, maar wie is er niet wakker te krijgen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
LOL

Wanneer kan het eens gewoon gaan he?
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is me het weekendje wel zeg.....
Alle reacties Link kopieren
Je wilde zeggen Diaa??



Vandaag verjaardag gehad, drukke boel maar wel even gezellig. En verder in de plaza gezeten waar Mini zich uitleefde in de ballenbak, Nano waar we steeds achteraan konden rennen en wij aan een wijntje en een snack. Waar ik normaal samen met Maxi een bittergarnituur neem, stonden er nu groenten met een dip op de kaart. Die heb ik genomen en ik heb ook een kaassnackje genomen. Weer een kleine overwinning!



Nu bezig met Nano in slaap te krijgen maar ik vrees met grote vrezen, hij wil echt niet in dat bedje. Ik merk aan Maxi dat hij ook een beetje geïrriteerd raakt. Tsja, vakantie met 2 kleine kinderen is helaas niet uitrusten. Zeker niet met dit slaapgedrag.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gezellig was.



Lukt het een beetje met je kneuzingen.

Hoe deed Mini het met de andere kindjes in de ballenbak.



Hoop dat je toch nog een goede nacht hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
*tromgeroffel*

Nano heeft de hele nacht doorgeslapen!!

In het campingbedje naast mijn bed. Werd zelfs niet wakker toen Mini onze kamer op kwam.



Mijn voet is echt verschrikkelijk. Zwart, paars, blauw, geel. De tranen schoten in mijn ogen toen ik net mijn bed uit stapte.



Ben je weer in NL Janneke? Heb je het fijn gehad?

Mini deed het heel leuk in de ballenbak, had een jongetje gevonden waar hij mee speelde.

Later was Bollo beer er met een show, Mini mocht hem knuffelen alleen lazerde hij van het podium af. Dat was wel erg sneu.



Straks maar eens in het zwembad kijken. Jammer genoeg kan ik nu niet van de glijbaan af.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben er weer.

We hebben genoten, alleen nu nog even een jetlag wegwerken.



Wat fijn dat mini leuk heeft gespeeld met een ander kindje.

Vraag me echt af wat bij hem de trigger is om er op los te gaan slaan, want volgens mij is het een super lief mannetje.



Niet te veel doen met je voet hoor!!

Gewoon pootje omhoog en je laten verwennen.
Oke in de herhaling
Voor nano en jou
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat mini lief gespeeld heeft en nano doorgeslapen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je jetlag Janneke!



Pootje omgoog en laten verwennen zit er gewoon niet in, het is hard werken zo'n weekendje vakantie.



Deze week ga ik nog met een vriendin een nachtje hotel doen, daar kijk ik erg naar uit. Even lekker samen en geen kinderen die mijn nachtrust verstoren.



Nano slaapt net pas, weg avond! Ik denk dat ik er zo ook maar in duik, het was een druk dagje. Gezwommen, naar de show van Bollo beer geweest.

Nano vindt Bollo helemaal geweldig!

We zijn ook nog uit eten geweest. Ben trots op mijn jongens, ze hebben zich heel goed gedragen in het restaurant.

Gelukkig stond er voor mij wel een acceptabele salade op het menu.

Ik had ook nog een frietje gepikt van Maxi, maar toen ik hem in mijn mond had, sloeg de paniek toe en verdween hij in een servet.



We zitten nog even te dubben om morgen nog wat te gaan doen. Ergens ip de route tussen hier en huis. Maar weten niet goed wat.

Waarschijnlijk zullen we doorrijden als we eenmaal onderweg zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Estrellas, ik volg je nog steeds en leef met je mee op afstand.

Moet af en toe zo lachen om je nuchtere humor. Je lijkt me een leuk mens :-)

Ik gun je vooral dat die stijgende lijn nu eens in zicht komt. Wat knap dat je zo blijft zoeken naar een weg om hieruit te komen. Chapeau.

Liefs!
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
Lala!! hoe gaat het met jou en je dochter??
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Balen dat je zo'n pijn hebt! En wat fijn dat de jongens zich zo goed gedragen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat een boknacht zeg! Straks inpakken en wegwezen wat mij aan gaat, ik ben er wel klaar mee.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Balen zeg. Al met al klinkt het niet alsof jullie een topweekend gehad hebben.

Sterkte met je been en voet!
Alle reacties Link kopieren
Ach, we hebben echt hele fijne momenten gehad en het was echt wel even lekker om uit de sleur te zijn.

Nano veroorzaakte net nog even een klein bloedbad met een tand door zn lip. Hij is erg wankel en chagrijnig van vermoeidheid denk ik. Ik hoop dat hij zo slaapt in de auto, dan rij ik in 1 stuk door naar huis

Maar voor mij nu aftellen naar woensdag!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
En nu niet eigenwijs zijn.

Straks niet gelijk tassen uitpakken, wassen etc. Die rommel komt wel.



Eerst pootje omhoog en lekker een filmpje kijken. Laat Maxi zich de rest van de dag maar met de jongens vermaken.

Als je dat been nu geen rust gunt, zal je er de komende dagen alleen maar meer last van hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven