Wie is hier hoogbegaafd?

20-01-2013 20:37 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.. Ik weet niet zeker wat ik met dit topic wil, maar ik was benieuwd wie er hier allemaal hoogbegaafd is.

Ben zelf niet hoogbegaafd, in tegendeel, ik heb zelfs LOM school gedaan... maar. ik besefte me laatst door een ander viva-topic dat bijna al mijn vrienden hoogbegaafd zijn.

Stom toevallig, want ik zoek ze er niet op uit of zo. Van eentje is het obvious, maar een ander vertelde laatst ook getest te zijn, en weer iemand anders ging vroeger naar jeugdkampen voor hoogbegaafden..

Ik heb niet het gevoel dat ze zich voor mij inhouden qua onderwerpen. We hebben het over van alles en nog wat, van bierscheten, totaal vage/onbekende/slechte films tot aan open source software en wetenschap..

Toch typisch dat er kennelijk zo'n klik is tussen hen en mij.. Daarom ben ik verder wel benieuwd naar de ervaringen van hoogbegaafden hier..

(Dom ben ik ook niet, gelukkig. Laatst moest ik een wiskundig artikel bestuderen. Ik koos een vrij recent artikel, en dat werd me afgeraden, want hoe moderner, hoe abstracter. Ik snapte het grotendeels, tot verbazing van de docent want ik had 0.0 wiskunde achtergrond. Maar verder is mijn schoolcarrière een groot bloedig slagveld, dus ik maak me op dit punt geen illusies..)
De hoogbegaafde middenmoot, die letten niet zo op spelling...
quote:fru1t3lla schreef op 20 januari 2013 @ 22:09:

[...]

Tijd om de pot choco eens leeg te lepelen dan.Als je naast je HSP, HB, AD(H)D, PDD-NOS ook nog obesitas wilt, go your gang.
nou dat is dan leuk, ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Nee hoogbegaafd ben ik niet. Maar ik heb wel een heel goed geheugen. Ik kan me namelijk nog precies herinneren wat ik voor n kleren ik allemaal had toen ik in de kleuterklas zat. En dat was in de jaren 80 . En we hadden toen des tijds geen foto toestel en nee de kleren zijn niet bewaard gebleven. Ik heb dat gewoon onthouden Maar daar in tegen weet ik niet uit mijn hoofd hoeveel 45 x 13 is. En ik ben ook niet op de hoogte van de nieuwste software Sterker nog ik ben zo achter dat ik niet eens weet dat die grijse dingen in de etalage apps zijn.
Meds, dat krijg je als je niet hoogbegaafd bent. Daar kunnen wij ook niks aan doen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
45 * 13 = 585
585
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 januari 2013 @ 22:35:

nou dat is dan leuk, ik kan er geen touw meer aan vastknopen.

Jij bent toch Haa-Essss-Peee?

Niet huilen hoor ensooow je bent niet de enige die er niks meer van snapt..
quote:Very__Cherry schreef op 20 januari 2013 @ 22:26:

[...]

Reageert.

Een A vergeten.

Ja, maar jij bent dan ook 'geïnteresseerd in spelling'.

Als je als HB'er andere interesses en hobby's hebt, maak je meer spelfouten. Duh.
En ik heb ook een zeer goed geheugen en oog voor detail, ik zou een enorm goede getuige zijn.

Ik kan goed leren, maar hoogbegaafd, dat ben ik niet. Mijn broertje wel. Alleen kan hij niet leren, hij heeft nooit geleerd hoe dat moet , omdat alles hem maar aan kwam waaien. Dat is voor hem dus funest, want hij kan geen enkele opleiding af maken. Dan heb je helaas niet zoveel aan je IQ.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:BWitched schreef op 20 januari 2013 @ 22:40:

45 * 13 = 585Hey! Dat is GOED! Laat me raden: jij bent geïnteresseerd in rekenen!
quote:Twinkle1001 schreef op 20 januari 2013 @ 22:43:

[...]

Hey! Dat is GOED! Ben jij soms geïnteresseerd in rekenen?Twinkelt! Jij ook hier?
quote:waterplant schreef op 20 januari 2013 @ 22:18:

[...]

Doe geen moeite, de middenmoot regeert hier.Mwah, ik zou zeggen: de verlichte middelmatigheid regeert hier.
Ja, en ook nog helemaal uit mijn hoofd. Telde ik mijn geld maar zo goed. Dan ging ik nu die tuin aanleggen.
quote:Marla_Singer schreef op 20 januari 2013 @ 22:44:

[...]

Twinkelt! Jij ook hier?Marlaaa! Kom, we gaan bierscheten!
quote:Twinkle1001 schreef op 20 januari 2013 @ 22:48:

[...]

Marlaaa! Kom, we gaan bierscheten! Ik ben hoogbefaagd ja. Dat doet ons soort mensen niet.
Overigens, een mooie anekdote die ineens in me opkomt: een excollega uit het onderwijs zou ooit mentor worden van een brugklas. Dus zo een week voor het begin van het schooljaar belt een moeder hem op. Want haar dochter komt in zijn mentorklas.

Die moeder zegt, zwaarwichtig: "Ja nou kijk, ik bel u, want u moet namelijk het volgende weten: mijn dochter is hoogbegaafd".

Waarop hij rustig antwoordde: "Oh dat zeiden ze van mij vroeger ook hoor, maar daar groei je overheen".

Ik moest toch wel lachen.
quote:BWitched schreef op 20 januari 2013 @ 22:40:

45 * 13 = 585Aaaaaaaaaah! Oke.
quote:Twinkle1001 schreef op 20 januari 2013 @ 22:48:

[...]

Marlaaa! Kom, we gaan bierscheten! Als hoogbeschaafde vind ik dat wel erg ordinair
quote:a_nick_is_crini schreef op 20 januari 2013 @ 22:41:

585Het zal wel lastig worden maar ik ga echt mijn best doen om dit te onthouden.
quote:Marla_Singer schreef op 20 januari 2013 @ 22:50:

[...]

Ik ben hoogbefaagd ja. Dat doet ons soort mensen niet.

Oh ja, nu zie ik het: spelfauten!

Hey! Ik ben het ook!
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 januari 2013 @ 22:05:

[...]

Ik tilde toen ik drie was mijn broer van 15 al op. Op mijn zesde kon ik me opdrukken op 1 hand en de benen los van de vloer. Pas op mijn twintigste won ik mijn eerste "naturel BB competitie"
quote:Vilma schreef op 20 januari 2013 @ 22:53:

[...]

Als hoogbeschaafde vind ik dat wel erg ordinair Ja, maar hoogbegaafden vinden alles boeiend hoor: van chicklits tot open source software en wetenschap. (Behalve spelling.)
quote:Marla_Singer schreef op 20 januari 2013 @ 22:52:

Overigens, een mooie anekdote die ineens in me opkomt: een excollega uit het onderwijs zou ooit mentor worden van een brugklas. Dus zo een week voor het begin van het schooljaar belt een moeder hem op. Want haar dochter komt in zijn mentorklas.

Die moeder zegt, zwaarwichtig: "Ja nou kijk, ik bel u, want u moet namelijk het volgende weten: mijn dochter is hoogbegaafd".

Waarop hij rustig antwoordde: "Oh dat zeiden ze van mij vroeger ook hoor, maar daar groei je overheen".

Ik moest toch wel lachen.
Jammer dat ieder topic over dit onderwerp per definitie kansloos lijkt. En opvallend dat topics over autisme, dyslexie of AD(H)D wel gewoon zonder flauwe reacties kunnen. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, ben ik opgevoed met het idee dat je vooral niet moet laten merken dat je intelligent bent. Jezelf zijn was in mijn jeugd geen optie en als ik het hier zo lees, geldt dat nog steeds. Misschien waren mijn ouders toch zo ouderwets nog niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven