Wie is hier hoogbegaafd?

20-01-2013 20:37 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.. Ik weet niet zeker wat ik met dit topic wil, maar ik was benieuwd wie er hier allemaal hoogbegaafd is.

Ben zelf niet hoogbegaafd, in tegendeel, ik heb zelfs LOM school gedaan... maar. ik besefte me laatst door een ander viva-topic dat bijna al mijn vrienden hoogbegaafd zijn.

Stom toevallig, want ik zoek ze er niet op uit of zo. Van eentje is het obvious, maar een ander vertelde laatst ook getest te zijn, en weer iemand anders ging vroeger naar jeugdkampen voor hoogbegaafden..

Ik heb niet het gevoel dat ze zich voor mij inhouden qua onderwerpen. We hebben het over van alles en nog wat, van bierscheten, totaal vage/onbekende/slechte films tot aan open source software en wetenschap..

Toch typisch dat er kennelijk zo'n klik is tussen hen en mij.. Daarom ben ik verder wel benieuwd naar de ervaringen van hoogbegaafden hier..

(Dom ben ik ook niet, gelukkig. Laatst moest ik een wiskundig artikel bestuderen. Ik koos een vrij recent artikel, en dat werd me afgeraden, want hoe moderner, hoe abstracter. Ik snapte het grotendeels, tot verbazing van de docent want ik had 0.0 wiskunde achtergrond. Maar verder is mijn schoolcarrière een groot bloedig slagveld, dus ik maak me op dit punt geen illusies..)
Ik vind iedereen geweldig in dit topic vandaag. Ik heb zelfs geen pilletjes genomen ofzo, ga ik nu dood?
quote:oldhugsy schreef op 20 januari 2013 @ 22:03:

Ik (iq >140). Maar ik weet niet of ervaringen vragen veel nut heeft, volgens mij zijn er net zoveel verschillen tussen hoogbegaafden als tussen "normaalbegaafden" en minderbegaafden: Ik kon met 3 jaar lezen, heb 2 universitaire studies met gemak nominaal afgerond, andere hb'ers passen niet in het traditionele schoolsysteem en halen nooit een diploma maar zijn net zo intelligent. Ook het verband tussen hoogbegaafdheid en emotionele/sociale begaafdheid wordt vaak erg stereotype neergezet. Veel hb'ers zijn sociaal niet meer of minder vaardig dan niet-hb'ers.

Overigens ben ik pas op mijn twintigste voor het eerst getest, mijn ouders hadden wel door dat ik hb was maar zijn van het type "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" en hebben er nooit iets mee gedaan tijdens mijn opvoeding. Wellicht omdat het toen nog niet zo'n hype was je kind een labeltje op te plakken.Ik tilde toen ik drie was mijn broer van 15 al op. Op mijn zesde kon ik me opdrukken op 1 hand en de benen los van de vloer. Pas op mijn twintigste won ik mijn eerste "naturel BB competitie"
quote:foxytoxy schreef op 20 januari 2013 @ 21:58:

[...]

Sorry, dit is níet het topic over zure sloten.Ow, ik vind wel dat je over vaginale infecties wat respectvoller en hoogbegaafder zou kunnen communiceren. Iemand zoals ik met catrgriaal Lyceum kan er per slot van rekening niets aan doen dat ze dit oploopt moet je maar denken. (Ik wist toch niet dat hij het ook met haar deed, Sjee zeg).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 januari 2013 @ 22:03:

ik ga even de encyclopedie lezen mensu....

En ik een Boequetreeksboekie

Heerlijk wegdromen in de illusie dat zo'n breedgeschouderde donkerharige grootgrondbezitter met grijze ogen ooit bij mij komt aanbellen zucht....
quote:fru1t3lla schreef op 20 januari 2013 @ 22:04:

Ik vind iedereen geweldig in dit topic vandaag. Ik heb zelfs geen pilletjes genomen ofzo, ga ik nu dood?

Mij ook??

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fru1t3lla schreef op 20 januari 2013 @ 22:04:

Ik vind iedereen geweldig in dit topic vandaag. Ik heb zelfs geen pilletjes genomen ofzo, ga ik nu dood? Ja
is die grootgrondbezitter nog steeds niet geweest gypsy?

ik denk dat je maar eens moet gaan daten met argentijnse mannen.
wij slapen nooit.
quote:Enn schreef op 20 januari 2013 @ 22:07:

[...]

Mij ook??

IEDEREEN. Behalve dat mens hiernaast, die heeft dus geen zinnig woord gezegd maar zit me wel aan te gapen met haar vreemd gepropotioneerd gezicht. Alsof ze sarah jessica parker's muilezel verhoudingen hebben gebruikt om een perfect fotosoep plaatje te maken.
quote:tzippa2 schreef op 20 januari 2013 @ 22:07:

[...]

JaTijd om de pot choco eens leeg te lepelen dan.
quote:waterplant schreef op 20 januari 2013 @ 21:52:

Chicklits heb ik wel goed geschreven? Maar dit is dus wel wat ik bedoel. De kinnesinne om je dan op alles te wijzen wat niet in overeenstemming is met je IQ. Doodvermoeiend. En nee ik kan ook niet door een brandende hoepel springen en hoe de magnetron werkt is ook nog steeds duister voor me. Maar leuk om te weten dat desinteresse niet IQ gerelateerd is.Dat je 'niet geïnteresseerd' bent in spelling (wie wel?), impliceert niet automatisch dat je domme fouten maakt.quote:Als iets me totaal niet boeit heb ik ook het iq van een krentebol.Krentenbol.
misschien maken mensen wel expres schrijffouten om zo de suggestie te wekken dat ze hoogbegaafd zijn?
We zijn gewoon jaloers, Waterplant, dat snap je toch wel.
En bedankt voor de tip Meds. Ik kan trouwens wel goed hardlopen, dat is toch ook wat waard.
quote:valentinamaria schreef op 20 januari 2013 @ 22:08:

is die grootgrondbezitter nog steeds niet geweest gypsy?

ik denk dat je maar eens moet gaan daten met argentijnse mannen.

Nee

Ik denk dat ik me maar ga richten op Italiaanse mafioso misschien dat dat werkt..
hebben die italianen wel land dan?

joh, die grootgrondbezitter heeft gewoon je adres niet.

tegenwoordig moet je overal zelf achteraan als vrouw.
wij slapen nooit.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 januari 2013 @ 22:12:

misschien maken mensen wel expres schrijffouten om zo de suggestie te wekken dat ze hoogbegaafd zijn?Een beetje à la 'de verstrooide professor'...
quote:valentinamaria schreef op 20 januari 2013 @ 22:14:

hebben die italianen wel land dan?

joh, die grootgrondbezitter heeft gewoon je adres niet.

tegenwoordig moet je overal zelf achteraan als vrouw.

Weet ik veel die mafioso's hebben iig wel poen en dat is wat telt.!

En ach ik zorg er dan wel voor dat er goed op die poen gepast wordt.
ja, jij hebt natuurlijk nog die bankrekening op de kaaiman eilanden.
wij slapen nooit.
Ik wou dat ik niet zo knap was, maar wat mooier.
quote:valentinamaria schreef op 20 januari 2013 @ 22:16:

ja, jij hebt natuurlijk nog die bankrekening op de kaaiman eilanden.

Uiteraard.!

Oké dan ik weet waar ik naartoe moet deze zomer.!
quote:oldhugsy schreef op 20 januari 2013 @ 22:03:

Ik (iq >140). Maar ik weet niet of ervaringen vragen veel nut heeft, volgens mij zijn er net zoveel verschillen tussen hoogbegaafden als tussen "normaalbegaafden" en minderbegaafden: Ik kon met 3 jaar lezen, heb 2 universitaire studies met gemak nominaal afgerond, andere hb'ers passen niet in het traditionele schoolsysteem en halen nooit een diploma maar zijn net zo intelligent. Ook het verband tussen hoogbegaafdheid en emotionele/sociale begaafdheid wordt vaak erg stereotype neergezet. Veel hb'ers zijn sociaal niet meer of minder vaardig dan niet-hb'ers.

Overigens ben ik pas op mijn twintigste voor het eerst getest, mijn ouders hadden wel door dat ik hb was maar zijn van het type "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" en hebben er nooit iets mee gedaan tijdens mijn opvoeding. Wellicht omdat het toen nog niet zo'n hype was je kind een labeltje op te plakken.Doe geen moeite, de middenmoot regeert hier.
quote:Enn schreef op 20 januari 2013 @ 22:06:

[...]

Ow, ik vind wel dat je over vaginale infecties wat respectvoller en hoogbegaafder zou kunnen communiceren. Iemand zoals ik met catrgriaal Lyceum kan er per slot van rekening niets aan doen dat ze dit oploopt moet je maar denken. (Ik wist toch niet dat hij het ook met haar deed, Sjee zeg).Oei, heb je daar al lang last van?
quote:Amand schreef op 20 januari 2013 @ 22:17:

Ik wou dat ik niet zo knap was, maar wat mooier.Oh, je lijkt dus niet op een jonge Jack Nicholson? *Kan teleurstelling maar nauwelijks verbergen*
quote:foxytoxy schreef op 20 januari 2013 @ 22:19:

[...]

Oei, heb je daar al lang last van?Ja ik zeg toch net dat ik er last van heb enzo?
quote:waterplant schreef op 20 januari 2013 @ 22:18:

[...]

Doe geen moeite, de middenmoot regeert hier.

Reageert.

Een A vergeten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven