Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 23:05
Heel erg herkenbaar! Wat een domme fout heeft onze overheid gemaakt!
En als alles op slot was gebleven was het halve land in anarchie uitgebroken. Zo lekker makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Alle reacties Link kopieren
@Moiren, jij kan relativeren maar jonge kinderen kunnen dit nog niet. Hoe ga je kinderen vertellen dat je je reis moet afzeggen omdat het kind in quaranraine moet? Vergis je niet, deze hele pandemie laat ook sporen na bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Ik sprak vanmiddag een vriendin die hun reis naar Duitsland nu moeten annuleren. Zo sneu want ze keken er zo naar uit na ern zwaar jaar met meerdere overleden familieleden. Regio Zuid heeft vandaag pas vakantie gekregen en zijn nu zeker zwaar de lul als je nog niet tot maandag nasr Duitsland kan afreizen.
Thing1 schreef:
24-07-2021 00:48
@Moiren, jij kan relativeren maar jonge kinderen kunnen dit nog niet. Hoe ga je kinderen vertellen dat je je reis moet afzeggen omdat het kind in quaranraine moet? Vergis je niet, deze hele pandemie laat ook sporen na bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Ik sprak vanmiddag een vriendin die hun reis naar Duitsland nu moeten annuleren. Zo sneu want ze keken er zo naar uit na ern zwaar jaar met meerdere overleden familieleden. Regio Zuid heeft vandaag pas vakantie gekregen en zijn nu zeker zwaar de lul als je nog niet tot maandag nasr Duitsland kan afreizen.
A. Had ik het tegen een volwassene.
B. Kan relativeren ook prima naar kinderen. Maar dan moet je het wel ook naar jezelf kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Wij blijven gewoon in Nederland trouwens. Ik had met vooruitziende blik in maart al een huisje in Drenthe en een huisje aan zee geboekt😬.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet gewoon nog steeds niet wat ik zal gaan doen. Ja annuleren maar of ik nog iets anders ga boeken, ik ben er nog niet over uit.

Zo uitgekeken naar een week Berlijn, ik ken Berlijn vrij goed en wilde het mijn kinderen laten zien. Ook een reden om toen te boeken, voor Berlijn hoef ik niet zoveel uit te zoeken en te regelen (na een burn out heb ik ook geen puf om iets nieuws te gaan bedenken, normaal ben ik wel van het uitzoeken uitstippelen en nieuwe dingen ontdekken)
Dat houdt me voor nu ook tegen om om te gaan boeken ipv te annuleren. En wat als er meer landen NL op rood gaan zetten.
Daarnaast is mijn ex een enorme bangerik en moet ik maar zien dat hij voor een vliegvakantie voor toestemming gaat tekenen, die man zit bijna al 1,5 jaar binnen op een wandeling na.

Het blijft een wassen neus mi. Je kan met vaccinatie immers nog altijd besmetten en besmet raken. Zo lijkt een negatieve test toch het meest logische? Maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
24-07-2021 00:48
@Moiren, jij kan relativeren maar jonge kinderen kunnen dit nog niet. Hoe ga je kinderen vertellen dat je je reis moet afzeggen omdat het kind in quaranraine moet? Vergis je niet, deze hele pandemie laat ook sporen na bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Ik sprak vanmiddag een vriendin die hun reis naar Duitsland nu moeten annuleren. Zo sneu want ze keken er zo naar uit na ern zwaar jaar met meerdere overleden familieleden. Regio Zuid heeft vandaag pas vakantie gekregen en zijn nu zeker zwaar de lul als je nog niet tot maandag nasr Duitsland kan afreizen.
Tuurlijk is dat sneu, maar mensen zoeken het ook wel een beetje op. Corona is niet van de laatste paar weken. Al 1,5 jaar zijn er op en af maatregelen met betrekking tot reizen. Als je dan toch kiest voor het buitenland, weet je ook dat dit kan gebeuren. Want wat jij ook zelf zegt, met je vooruitziende blik heb je in Nederland geboekt. Wij precies hetzelfde. Dat had de rest ook kunnen doen en dan hadden ze gewoon nu gewoon op vakantie kunnen gaan. Als je gokt, weet je ook dat je fout kan gokken en je kinderen teleur moet stellen. Als je dat wil voorkomen, moet je niet gokken maar voor safe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een idee wat de boetes zijn? Wij willen op doorreis naar Zwitserland een dagje (en 2 nachten) naar Europapark. Zelf zijn we volledig gevaccineerd maar onze zoon van 8 niet. We dubben of we het risico van een iets langere doorreis dan 24 uur gaan nemen….
Alle reacties Link kopieren
MevrouwPanda schreef:
24-07-2021 08:09
Iemand een idee wat de boetes zijn? Wij willen op doorreis naar Zwitserland een dagje (en 2 nachten) naar Europapark. Zelf zijn we volledig gevaccineerd maar onze zoon van 8 niet. We dubben of we het risico van een iets langere doorreis dan 24 uur gaan nemen….
Duitsland is hoog. Niet officieel aanmelden via het formulier kan tot 25.000 euro opleveren. Zonder test of vaccinatie het land in gaan tot 2500 euro. Ze zijn daar niet misselijk met boetes. Zien dit echt als een grove overtreding en gevaar voor de volksgezondheid. Ik zou er niet te makkelijk over denken.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
24-07-2021 08:29
Duitsland is hoog. Niet officieel aanmelden via het formulier kan tot 25.000 euro opleveren. Zonder test of vaccinatie het land in gaan tot 2500 euro. Ze zijn daar niet misselijk met boetes. Zien dit echt als een grove overtreding en gevaar voor de volksgezondheid. Ik zou er niet te makkelijk over denken.
Daar was ik al bang voor. Met boetes van zeg 200 euro kun je de gok natuurlijk wel nemen. Met 2500 zullen niet veel mensen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-07-2021 09:12
Daar was ik al bang voor. Met boetes van zeg 200 euro kun je de gok natuurlijk wel nemen. Met 2500 zullen niet veel mensen dat doen.
Ik ga regelmatig de grens over naar mijn ouders. En hoewel familiebezoek 1e graads uitgesloten is, heb ik me wel altijd aangemeld. Dochter ook, want dat is dan weer 2e graads en die moet in quarantaine steeds enz. Toch gewoon voor de zekerheid alles maar ingevuld. Inmiddels is 2e graads gelukkig ook vrijgesteld, maar ik blijf dat formulier toch maar gewoon invullen. Vind het elke keer weer spannend nog :facepalm: ben zo bang dat ik een keer iets over het hoofd zie ofzo. Het veranderd ook steeds en al die deelstaten met hun eigen regeltjes. Het is weer anders bij x aantal besmettingen. Zelfs mijn ouders weten vaak de precieze regels niet eens. Duitsland is echt een crime met die coronaregels :)
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid: de digitale aanmeldplicht geldt toch ook niet als je minder dan 24 uur blijft?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
24-07-2021 15:10
Even voor de duidelijkheid: de digitale aanmeldplicht geldt toch ook niet als je minder dan 24 uur blijft?
Als je niet overnacht en alleen door DLD rijdt geldt het inderdaad niet.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
en dan hoor ik net van onze buurvrouw die gisteren is gaan fietsen in Duitsland dat ze daar binnen in de horeca aan lange tafels zitten, zij aan zij, schiet mij maar lek hoor
Nou ik ben gearriveerd in Duitsland ik heb me vrijdag laten testen in NL en negatieve testresultaat + vaccinatiebewijs geupload met einreise formulier.
5 dagen quarantaine is gelukkig niet per direct ingegaan dus ik was nog net "op tijd" .
Alsnog ben ik voorzichtig, ik begrijp heel goed waarom Duitsland ervoor kiest de regels zo streng te maken. Je kunt het virus altijd nog overbrengen of krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
24-07-2021 15:55
Nou ik ben gearriveerd in Duitsland ik heb me vrijdag laten testen in NL en negatieve testresultaat + vaccinatiebewijs geupload met einreise formulier.
5 dagen quarantaine is gelukkig niet per direct ingegaan dus ik was nog net "op tijd" .
Alsnog ben ik voorzichtig, ik begrijp heel goed waarom Duitsland ervoor kiest de regels zo streng te maken. Je kunt het virus altijd nog overbrengen of krijgen.
Maar waarom dan kinderen in quarantaine en gevaccineerde ouders niet? Behalve dat het een bizarre regel is die heel veel gezinnen treft, heeft het dus ook nog eens geen zin. De gevaccineerde ouders mogen overal naar toe, dus kunnen het eventuele virus van hun niet- gevaccineerde- kinderen-in quarantaine nog steedsverspreiden. Ik begrijp die Duitse regels totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
24-07-2021 16:02
Maar waarom dan kinderen in quarantaine en gevaccineerde ouders niet? Behalve dat het een bizarre regel is die heel veel gezinnen treft, heeft het dus ook nog eens geen zin. De gevaccineerde ouders mogen overal naar toe, dus kunnen het eventuele virus van hun niet- gevaccineerde- kinderen-in quarantaine nog steedsverspreiden. Ik begrijp die Duitse regels totaal niet.
Je denkt dat veel ouders hun kinderen alleen achterlaten op de camping en leuke dingen gaan doen ja?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-07-2021 16:04
Je denkt dat veel ouders hun kinderen alleen achterlaten op de camping en leuke dingen gaan doen ja?
In theorie zou het kunnen dat je een vakantiehuisje hebt met alles er op er aan en dat je je (uiteraard oudere) kinderen daar in quarantaine laat. Die van mij (10 en 13 jaar) zouden dat prima vinden. WIj als ouders zouden dan uiteraard niet uitgebreid samen weg gaan, maar wel boodschappen doen etc.
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
24-07-2021 16:09
In theorie zou het kunnen dat je een vakantiehuisje hebt met alles er op er aan en dat je je (uiteraard oudere) kinderen daar in quarantaine laat. Die van mij (10 en 13 jaar) zouden dat prima vinden. WIj als ouders zouden dan uiteraard niet uitgebreid samen weg gaan, maar wel boodschappen doen etc.
Ik denk dat Duitsland er vanuit gaat dat het bij veel mensen in theorie blijft en misschien is het ook wel gewoon ontmoedigingsbeleid van ze? Zoveel mogelijk (oa) Nederlanders weren.
Honey, you should see me in a crown
Thing1 schreef:
24-07-2021 00:48
@Moiren, jij kan relativeren maar jonge kinderen kunnen dit nog niet. Hoe ga je kinderen vertellen dat je je reis moet afzeggen omdat het kind in quaranraine moet? Vergis je niet, deze hele pandemie laat ook sporen na bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Ik sprak vanmiddag een vriendin die hun reis naar Duitsland nu moeten annuleren. Zo sneu want ze keken er zo naar uit na ern zwaar jaar met meerdere overleden familieleden. Regio Zuid heeft vandaag pas vakantie gekregen en zijn nu zeker zwaar de lul als je nog niet tot maandag nasr Duitsland kan afreizen.
Dat is niet alleen regio zuid.

Ook een deel (ik schat ruim de helft) van regio noord heeft nog geen vakantie , ja mijn kind wel, maar ik heb niet de luxe 6 week vrij te kunnen nemen. Dus wissel ik met collega, hij de 1e 3 week, ik de laatste 3 week.
Het is gewoon zuur voor iedereen.

En dat dus door een minister die dansen met jansen een goed idee vond....echt ik zou bijna zeggen laat hem lekker weer basisschoolleerkracht worden maar dat kun je die arme kinderen niet aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-07-2021 16:11
Ik denk dat Duitsland er vanuit gaat dat het bij veel mensen in theorie blijft en misschien is het ook wel gewoon ontmoedigingsbeleid van ze? Zoveel mogelijk (oa) Nederlanders weren.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Nou ja, sinds onze herfstvakantie (2020) in Duitsland niet doorging, hebben wij besloten pas weer iets in Duitsland te boeken als deze hele pandemie voorbij is. Duitsland was in september ook de eerste om Noord-Holland op de risicolijst te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gisteren aangekomen en rijden morgen verder naar Oostenrijk. Er is niks gecheckt ergens, maar zou het er zelf ook niet op wagen gezien die boetes. Wij hebben net geluk, kijken hoe het er over 3 weken op de terugweg voorstaat.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-07-2021 16:11
Ik denk dat Duitsland er vanuit gaat dat het bij veel mensen in theorie blijft en misschien is het ook wel gewoon ontmoedigingsbeleid van ze? Zoveel mogelijk (oa) Nederlanders weren.
En ontmoedigen dat Duitsers naar NL op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
24-07-2021 17:08
En ontmoedigen dat Duitsers naar NL op vakantie gaan.
Precies, nog weinig van te merken op de stranden alleen ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ehm, krijg je nog nader bericht na je registratie?
Ik heb het hele gezin net aangemeld, maar ben bij 1 vergeten het pdf te downloaden… nu heb ik van hem dus geen bewijs.
Iemand een idee of dat nog ergens te vinden is?

En krijg je nog een melding of je geüploade bewijs wordt goedgekeurd?
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
24-07-2021 17:15
Ehm, krijg je nog nader bericht na je registratie?
Ik heb het hele gezin net aangemeld, maar ben bij 1 vergeten het pdf te downloaden… nu heb ik van hem dus geen bewijs.
Iemand een idee of dat nog ergens te vinden is?

En krijg je nog een melding of je geüploade bewijs wordt goedgekeurd?
Ik heb nog wel een mail gehad een dag later (lang&in het Duits). Volgens mij over dat er een negatieve test geüpload moest worden (had ik al gedaan) en als je dat al gedaan had, kon je het bericht als niet verzonden beschouwen. Kan je die pfd niet alsnog downloaden? Zou wel gek zijn. Je kan ook je testresultaten later uploaden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven