Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan ik er niet meer komen. De test kan je uploaden dmv de link in het pdf, maar als je die dus niet hebt opgeslagen heb je alleen een mail met een code haha.

Nou ja, ik wacht morgen maar ben af dan en dan meld ik hem anders nog maar een keer aan.
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
24-07-2021 17:15
Ehm, krijg je nog nader bericht na je registratie?
Ik heb het hele gezin net aangemeld, maar ben bij 1 vergeten het pdf te downloaden… nu heb ik van hem dus geen bewijs.
Iemand een idee of dat nog ergens te vinden is?

En krijg je nog een melding of je geüploade bewijs wordt goedgekeurd?
Ik heb tot nu toe elke keer nog een mail terug gehad met de melding dat de aanmelding goed was gekeurd en we welkom waren. Maar ik hoefde nooit een test erin te zetten enz, omdat familiebezoek dus is uitgesloten.
Hoe kregen jullie t vaccinatiebewijs bewijs ge upload in dat einreise formulier? Mijn man heeft zijn vaccinatiebewijs en qr code, maar hoe krijg je dat in dat formulier?
Alle reacties Link kopieren
https://coronacheck.nl/nl/print/

Vanaf deze site kan je de qr code downloaden, opslaan en printen
Protocol schreef:
24-07-2021 21:38
https://coronacheck.nl/nl/print/

Vanaf deze site kan je de qr code downloaden, opslaan en printen
Ik zie t niet. We krijgen de qr code naar nergens een knop of mogelijkheid om een pdf te maken/ printen oid.. wat doe ik fout???
Alle reacties Link kopieren
kaatje71 schreef:
25-07-2021 10:59
Ik zie t niet. We krijgen de qr code naar nergens een knop of mogelijkheid om een pdf te maken/ printen oid.. wat doe ik fout???
Als je via deze site de qr code maakt, dan krijg je die in een pdf-bestand. Dat bestand kan je printen of opslaan.

Je kan als het echt niet lukt mss via je mobiele telefoon een screenshot maken en die uploaden?
@protocol, heel erg bedankt, zoveel regels.. maar het is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Overigens worden de regels vannacht op 24.00 uur strenger:

Als u niet gevaccineerd bent, moet u in Duitsland 5 dagen in karantaine, en dan een test laten zien.


Einreisende nach Voraufenthalt in einem Hochinzidenzgebiet können die häusliche Quarantäne vorzeitig beenden, wenn sie einen Impf- oder Genesenennachweis über das Einreiseportal übermitteln, alternativ besteht ab dem fünften Tag auch die Möglichkeit, sich durch Übermittlung eines negativen Testnachweises "freizutesten".


En vanaf vanacht is Nederland "Hochinzidenzgebiet":
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... e_neu.html
Neue Hochinzidenzgebiete - Gebiete mit besonders hohem Infektionsrisiko durch besonders hohe Inzidenzen für die Verbreitung des Coronavirus SARS-CoV-2:

Georgien gilt nun als Hochinzidenzgebiet.

Die Niederlande (inkl. der autonomen Länder und der karibischen Teile des Königreichs der Niederlande) gelten nun als Hochinzidenzgebiet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
kaatje71 schreef:
24-07-2021 21:17
Hoe kregen jullie t vaccinatiebewijs bewijs ge upload in dat einreise formulier? Mijn man heeft zijn vaccinatiebewijs en qr code, maar hoe krijg je dat in dat formulier?
Ik heb met mijn telefoon een foto gemaakt van de qr code en die geupload bij het formulier. Printscreen werkte niet dus ik moest echt een foto maken maar dat werkte.

Overigens zijn wij vanmiddag in Duitsland aangekomen. Nergens controle gehad, ook niet bij het bungalowpark. Ook zie ik hier overal gewoon dezelfde mondkapjes gebruiken als in Nederland. Maar blij dat we er zijn :D
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Hier ook vandaag aangekomen, hier werden onze test/vaccinatie bewijzen goed gecheckt. Maar verder onderweg of bij de grens geen controle gehad.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het nou zit als je een dagje naar Duitsland gaat? Als ik het goed heb gezien hoef je je dan niet te registeren of in quarantaine maar moet je desgevraagd wel kunnen aantonen dat je gevaccineerd of negatief getest bent, klopt dat?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
27-07-2021 14:42
Weet iemand hoe het nou zit als je een dagje naar Duitsland gaat? Als ik het goed heb gezien hoef je je dan niet te registeren of in quarantaine maar moet je desgevraagd wel kunnen aantonen dat je gevaccineerd of negatief getest bent, klopt dat?
Je mag korter dan 24 uur naar Duitsland, geen overnachting, met negatieve test/vaccinatie bewijs/bewijs van herstel. Je hoeft dan niet in quaraintaine en ook geen inreisformulier in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze week op vakantie en reizen door Duitsland. We verblijven minder dan 24 uur in Duitsland. Mogen we wel naar het toilet en eten bij een wegrestaurant zonder inreisformulier? Weet iemand dat?

Op de website van de overheid staat dat winkelen, uit eten en een overnachting niet mag. Maar ik twijfel (misschien heel stom) of een wegrestaurant hier ook onder valt.
Weet iemand waar je kan vinden waar je in Duitsland gratis een sneltest kan doen? We zijn momenteel al in Duitsland, maar de volgende accomodatie wil dat we een negatief testbewijs opsturen. Het is mij echter niet duidelijk of, en zo ja waar dit gratis kan.
Alle reacties Link kopieren
Water66 schreef:
27-07-2021 20:09
Wij gaan deze week op vakantie en reizen door Duitsland. We verblijven minder dan 24 uur in Duitsland. Mogen we wel naar het toilet en eten bij een wegrestaurant zonder inreisformulier? Weet iemand dat?

Op de website van de overheid staat dat winkelen, uit eten en een overnachting niet mag. Maar ik twijfel (misschien heel stom) of een wegrestaurant hier ook onder valt.
Indien je korter dan 24 uur in Duitsland bent hoef je geen inreisformulier te hebben en gelden de quarantaine-regels niet, maar je moet wel een negatieve testuitslag/volledige vaccinatie/bewijs doorlopen infectie hebben. Stoppen onderweg en eten, winkelen etc.
mag dan wel. Overnachten mag niet. En je moet dus binnen 24 uur het land uit zijn.

Er is daarnaast ook een uitzondering op de testplicht, (of bewijs vaccinatie/herstel na doorlopen besmettingen) voor alleen een doorreis door Duitsland, dan moet je de snelste route nemen en mag je alleen stoppen om te tanken of rusten.

Dit zijn dus 2 verschillende uitzonderingen op de regels.
Alle reacties Link kopieren
Chup28 schreef:
27-07-2021 21:31
Weet iemand waar je kan vinden waar je in Duitsland gratis een sneltest kan doen? We zijn momenteel al in Duitsland, maar de volgende accomodatie wil dat we een negatief testbewijs opsturen. Het is mij echter niet duidelijk of, en zo ja waar dit gratis kan.
Weten ze dat niet bij de accommodatie waar je nu zit? Zou het daar even vragen.
Alle reacties Link kopieren
Chup28 schreef:
27-07-2021 21:31
Weet iemand waar je kan vinden waar je in Duitsland gratis een sneltest kan doen? We zijn momenteel al in Duitsland, maar de volgende accomodatie wil dat we een negatief testbewijs opsturen. Het is mij echter niet duidelijk of, en zo ja waar dit gratis kan.
In de steden kan dat vrijwel op iedere hoek van de straat: apotheek, drogisterij en speciaal opgezette testlocaties. De aanbieders heten wel overal anders.

Als je googelt op "kostenloser Schnelltest + plaatsnaam" zou je het eenvoudig moeten vinden.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Google op coronatest en plaats waar je bent. Als er kostenloos staat wil dat niet zeggen dat het voor buitenlanders ook kostenloos is. Ik moet ongeveer 11 euro betalen voor de test.

Zo'n beetje elke apotheek neemt testen af, vaak wel op beperkte tijdstippen.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
27-07-2021 23:56
Indien je korter dan 24 uur in Duitsland bent hoef je geen inreisformulier te hebben en gelden de quarantaine-regels niet, maar je moet wel een negatieve testuitslag/volledige vaccinatie/bewijs doorlopen infectie hebben. Stoppen onderweg en eten, winkelen etc.
mag dan wel. Overnachten mag niet. En je moet dus binnen 24 uur het land uit zijn.

Er is daarnaast ook een uitzondering op de testplicht, (of bewijs vaccinatie/herstel na doorlopen besmettingen) voor alleen een doorreis door Duitsland, dan moet je de snelste route nemen en mag je alleen stoppen om te tanken of rusten.

Dit zijn dus 2 verschillende uitzonderingen op de regels.
Dankjewel voor de duidelijke uitleg. Zo had ik het nog niet gelezen. De volwassenen zijn volledig geënt en bij een baby is een test volgens mij niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Chup28 schreef:
27-07-2021 21:31
Weet iemand waar je kan vinden waar je in Duitsland gratis een sneltest kan doen? We zijn momenteel al in Duitsland, maar de volgende accomodatie wil dat we een negatief testbewijs opsturen. Het is mij echter niet duidelijk of, en zo ja waar dit gratis kan.
Download de app "Chayns" op je telefoon.

Deze app kan zien waar je bent en dan kun je online een afspraak boeken bij een test locatie in de buurt.
In deze app kun je ook zien waar, wanneer en hoeveel plekken er nog vrij zijn bij een bepaalde locatie.

In Duitsland zijn ontzettend veel test locaties, dus er zit er altijd wel een in de buurt.

Of het voor buitenlanders gratis is weet ik niet (dat was het wel).
Alle reacties Link kopieren
Forgotten schreef:
28-07-2021 12:13
Download de app "Chayns" op je telefoon.

Deze app kan zien waar je bent en dan kun je online een afspraak boeken bij een test locatie in de buurt.
In deze app kun je ook zien waar, wanneer en hoeveel plekken er nog vrij zijn bij een bepaalde locatie.

In Duitsland zijn ontzettend veel test locaties, dus er zit er altijd wel een in de buurt.

Of het voor buitenlanders gratis is weet ik niet (dat was het wel).
Of even kijken op de website van de gemeente waar je heen gaat of de Kreis, daar staat vaak een overzicht van de testcentra. Of het gratis is voor buitenlanders is volgens mij een beetje regio ahankelijk, maar de testen zijn niet duur, meestal rond de 10 euro, als je moet betalen.

Op Chayns staan niet alle testcentra, alleen van die organisatie en er zijn er veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Forgotten schreef:
28-07-2021 12:13
Download de app "Chayns" op je telefoon.

Deze app kan zien waar je bent en dan kun je online een afspraak boeken bij een test locatie in de buurt.
In deze app kun je ook zien waar, wanneer en hoeveel plekken er nog vrij zijn bij een bepaalde locatie.

In Duitsland zijn ontzettend veel test locaties, dus er zit er altijd wel een in de buurt.

Of het voor buitenlanders gratis is weet ik niet (dat was het wel).
Woon jij in Duitsland, Forgotten?
Ik had begrepen dat per 1 augustus de regels voor inreizende Duitsers ook aangehaald worden. Ze zijn goed op dreef....
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
28-07-2021 12:48
Woon jij in Duitsland, Forgotten?
Ik had begrepen dat per 1 augustus de regels voor inreizende Duitsers ook aangehaald worden. Ze zijn goed op dreef....
Alle regels voor inreizen vanuit NL zijn strenger sinds het gisteren weer als hochinzidenzgebiet is aangemerkt, ook voor Duitsers zelf. Ik woon in Duitsland en moet ook gewoon een test- of vaccinatiebewijs laten zien en na een langer verblijf in NL formulier invullen en Quaraintaine als je niet gevaccineerd bent. Als het woonwerkverkeer is dan mag je test-resultaat max 76 uur zijn, dus is 2 keer in de week testen voldoende, en na familiebezoek in NL van max 76 uur hoef je niet in Quaraintaine als je niet gevaccineerd bent, maar verder zijn de regels hetzelfde voor inreizende Duitsers die uit Hochinzidenzgebiet komen.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
28-07-2021 12:40


Op Chayns staan niet alle testcentra, alleen van die organisatie en er zijn er veel meer.
En zo te zien zijn ze ook heel erg geconcentreerd in 2-3 Bundesländer. Bij mij in de buurt zit bijvoorbeeld niks, en ik werk in een van de grootste steden van Duitsland.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Wij vliegen vanaf Weeze. Wij zijn volledig gevaccineerd maar de kinderen niet. Die hebben net een PCR test gedaan waarbij ik ervan uitging dat die 72 uur geldig mocht zijn. Nu lees ik 48 uur. Weet iemand wat waar is? De website van de overheid en de re-open app zeggen twee verschillende dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven