Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Samui.Life schreef:
28-07-2021 14:21
Wij vliegen vanaf Weeze. Wij zijn volledig gevaccineerd maar de kinderen niet. Die hebben net een PCR test gedaan waarbij ik ervan uitging dat die 72 uur geldig mocht zijn. Nu lees ik 48 uur. Weet iemand wat waar is? De website van de overheid en de re-open app zeggen twee verschillende dingen.
PCR test mag max. 72 uur oud zijn, Antigeentest 48 uur.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
28-07-2021 12:56
Alle regels voor inreizen vanuit NL zijn strenger sinds het gisteren weer als hochinzidenzgebiet is aangemerkt, ook voor Duitsers zelf. Ik woon in Duitsland en moet ook gewoon een test- of vaccinatiebewijs laten zien en na een langer verblijf in NL formulier invullen en Quaraintaine als je niet gevaccineerd bent. Als het woonwerkverkeer is dan mag je test-resultaat max 76 uur zijn, dus is 2 keer in de week testen voldoende, en na familiebezoek in NL van max 76 uur hoef je niet in Quaraintaine als je niet gevaccineerd bent, maar verder zijn de regels hetzelfde voor inreizende Duitsers die uit Hochinzidenzgebiet komen.
Ik heb het niet specifiek over Nederland, ik heb het over Duitsers die op vakantie zijn in verschillende vakantielanden. Dat zij, Duitsers dus, vanaf 1 augustus standaard getest moeten zijn bij terugkomst, ongeacht uit welk land zij terugreizen. En ongeacht met welk vervoer. En dat dit mogelijk zelfs geldt voor gevaccineerden, maar daar bestaat nog geen consensus over.
Boira schreef:
28-07-2021 14:32
PCR test mag max. 72 uur oud zijn, Antigeentest 48 uur.
Dank je Boira!
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
28-07-2021 15:30
Ik heb het niet specifiek over Nederland, ik heb het over Duitsers die op vakantie zijn in verschillende vakantielanden. Dat zij, Duitsers dus, vanaf 1 augustus standaard getest moeten zijn bij terugkomst, ongeacht uit welk land zij terugreizen. En ongeacht met welk vervoer. En dat dit mogelijk zelfs geldt voor gevaccineerden, maar daar bestaat nog geen consensus over.
Klopt, staat i.d.d. nog niet vast of het ook voor gevaccineerden gaat gelden, maar ze willen dat iedereen zich laat testen die Duitsland inreist, ongeacht vervoermiddel of de risicostatus van het land. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan regelen, ik woon in Duitsland, mijn partner in Belgie en mijn familie in NL. Hoop dat het voor gevaccineerden niet gaat gelden, anders wordt het weer een heel gedoe met testen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Dus mogelijk ook testen voor gevaccineerden? Hebben jullie een idee wanneer daarover besloten wordt en waar ik meer daarover kan lezen (mag in het Duits, dat is niet zo'n probleem).

Als dat doorgaat, ga ik van mijn vakantie afzien. Dat wordt me te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Auran schreef:
28-07-2021 17:02
Dus mogelijk ook testen voor gevaccineerden? Hebben jullie een idee wanneer daarover besloten wordt en waar ik meer daarover kan lezen (mag in het Duits, dat is niet zo'n probleem).

Als dat doorgaat, ga ik van mijn vakantie afzien. Dat wordt me te veel gedoe.
Mijn vriend is volledig gevaccineerd en moest zich ook laten testen voor onze accomodaties in Duitsland. Maar dat verschilt wel per deelstaat. Een test halen is gelukkig makkelijk geregeld in Duitsland.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een hele discussie met zijn zwager, nogal van de betweterige (net als ik haha). Hij denkt dat hij volgens de regels doet als hij met het hele gezin, waarvan 2 volledig gevaccineerd, 1 half en 1 niet, met een negatieve PCR test, via Duitsland naar verder reist, met een overnachting in Duitsland.
Ik schat dat ze de 24 uur niet overschrijden, maar zodra je overnacht ben je m.i. niet meer op doorreis.
KamilleT schreef:
28-07-2021 18:48
Gisteren een hele discussie met zijn zwager, nogal van de betweterige (net als ik haha). Hij denkt dat hij volgens de regels doet als hij met het hele gezin, waarvan 2 volledig gevaccineerd, 1 half en 1 niet, met een negatieve PCR test, via Duitsland naar verder reist, met een overnachting in Duitsland.
Ik schat dat ze de 24 uur niet overschrijden, maar zodra je overnacht ben je m.i. niet meer op doorreis.
Zo las ik het wel van de week (wij hebben ook 1 nacht ivm doorreis)
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
28-07-2021 18:48
Gisteren een hele discussie met zijn zwager, nogal van de betweterige (net als ik haha). Hij denkt dat hij volgens de regels doet als hij met het hele gezin, waarvan 2 volledig gevaccineerd, 1 half en 1 niet, met een negatieve PCR test, via Duitsland naar verder reist, met een overnachting in Duitsland.
Ik schat dat ze de 24 uur niet overschrijden, maar zodra je overnacht ben je m.i. niet meer op doorreis.
Inderdaad 1 overnachting is in dit geval niet toegestaan. De halve en niet gevaccineerden kunnen niet zomaar overnachten in Duitsland. Ook niet als dat kinderen zijn. Niet gevaccineerde (en niet recent corona doorgemaakt) mensen moeten nl. 5 dagen in quarantaine blijven, dan een test doen en dan pas mag je weer verder.

(er vanuit gaande dat ze vanuit NL reizen. Als ze 10 dagen in een minder 'risicovol' gebied zijn geweest dan kan het wel. Bijvoorbeeld op de terugreis vanuit een 'veilig'land.)

Het is de reden dat wij onze overnachting hebben geannuleerd (jonge kinderen). We knallen zsm door naar Zwitserland en overnachten daar.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
28-07-2021 19:17
Zo las ik het wel van de week (wij hebben ook 1 nacht ivm doorreis)
Kan dus alleen als iedereen minstens 2 weken geleden de laatste vaccinatie heeft gehad (of genezen verklaard). Met ongevaccineerde kinderen onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
28-07-2021 20:45
Kan dus alleen als iedereen minstens 2 weken geleden de laatste vaccinatie heeft gehad (of genezen verklaard). Met ongevaccineerde kinderen onmogelijk.
Ja, dat heb ik ze verteld, maar ik wilde niet betweterig alsnog de info naar mijn zus appen :) De half- en ongevaccineerden zijn inderdaad kinderen, waarvan een onder de 12.
nootboek schreef:
28-07-2021 20:45
Kan dus alleen als iedereen minstens 2 weken geleden de laatste vaccinatie heeft gehad (of genezen verklaard). Met ongevaccineerde kinderen onmogelijk.
Geen kinderen mee, dus mogelijk voor ons :)
Maar overnachten valt niet onder die 24 uurs vrijstelling, dus sowieso die verklaring invullen.
Ik ben dat einreisding aan het invullen, maar we hebben niets vooruit geboekt. Wat moet ik dan invullen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je nu sowieso in quarantaine in Duitsland ongeacht negatieve test of niet.

Wij zijn hier vanaf de oude regels (26-7) maar gisteren stond een Nederlandse man aan de receptie die met zijn hele gezin terug naar Nederland gestuurd werd onwijs sneu
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
01-08-2021 21:29
Volgens mij moet je nu sowieso in quarantaine in Duitsland ongeacht negatieve test of niet.

Wij zijn hier vanaf de oude regels (26-7) maar gisteren stond een Nederlandse man aan de receptie die met zijn hele gezin terug naar Nederland gestuurd werd onwijs sneu
Volgens de regels niet hoor.
Misschien voldeed dat gezin niet aan de vaccinatie / negatieve test / herstelbewijs eisen.
girasole3 schreef:
01-08-2021 21:34
Volgens de regels niet hoor.
Misschien voldeed dat gezin niet aan de vaccinatie / negatieve test / herstelbewijs eisen.
Dit. Ik heb zojuist nog gelezen dat bij een volledige vaccinatie of herstelbewijs er geen quarantaine nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat geldt dus al voor kinderen vanaf 6 jaar. Zij kunnen nog niet gevaccineerd worden, maar moeten wel in quarantaine als ze geen herstelbewijs hebben. Als je geen sanitair in je kampeermiddel hebt of de uitbater geen zin heeft in quarantaine gedoe dan ben je de Sjaak.
MrsDuck schreef:
01-08-2021 21:44
Maar dat geldt dus al voor kinderen vanaf 6 jaar. Zij kunnen nog niet gevaccineerd worden, maar moeten wel in quarantaine als ze geen herstelbewijs hebben. Als je geen sanitair in je kampeermiddel hebt of de uitbater geen zin heeft in quarantaine gedoe dan ben je de Sjaak.
Yep.
Ik vraag me af hoe dit in de praktijk zal gaan. Vrienden van mij hebben 2x een hotel overnachting in Duitsland geboekt voor hun doorreis. De quarantaine gaan ze niet doen, maar wie zal dat controleren? Het hotel, of zal het steekproefsgewijs gaan? Hun gezin is niet geheel gevaccineerd. Zelf lijken ze zich er geen zorgen over te maken.

Het verbaasde me trouwens ook dat duitse hotels een boeking voor 1 nacht van Nederlanders aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zit nu op een camping in Duitsland. Vrijdag aangekomen. Haar vader heeft het er gewoon op gewaagd en ze hebben nergens controle gehad. Ze had wel een negatieve test, maar pas 1 vaccinatie.
Moiren schreef:
01-08-2021 21:24
Ik ben dat einreisding aan het invullen, maar we hebben niets vooruit geboekt. Wat moet ik dan invullen?
Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
01-08-2021 22:29
Iemand een idee?
Een hotelovernachting boeken?
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
28-07-2021 16:03
Klopt, staat i.d.d. nog niet vast of het ook voor gevaccineerden gaat gelden, maar ze willen dat iedereen zich laat testen die Duitsland inreist, ongeacht vervoermiddel of de risicostatus van het land. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan regelen, ik woon in Duitsland, mijn partner in Belgie en mijn familie in NL. Hoop dat het voor gevaccineerden niet gaat gelden, anders wordt het weer een heel gedoe met testen enzo.
Inmiddels is daar gelukkig meer duidelijkheid over, het geldt niet voor gevaccineerde Duitsers (en anderen die minimaal 10 dagen in groene landen hebben doorgebracht).

Ik vind het ook lastig. Zoals ik het nu gelezen heb op Duitse sites, hoeven Duitse kinderen onder de 12 ook niet getest te worden bij terugkeer naar Duitsland.
Wij willen op de terugweg nog een paar dagen Duitsland aandoen, 1 kind onder de 12, als ik het goed begrepen heb, hoeft kind dan niet getest te worden en niet in quarantaine...
Dokje schreef:
01-08-2021 22:38
Een hotelovernachting boeken?
Ik ga toch niet zomaar wat boeken.
Ik vul wel in als we bij een hotel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het zo: Alle 'ongevaccineerden' vanaf 12 jaar moeten testen bij binnenkomst. Ongeacht of ze uit rood of groen gebied komen. Dat gold eerst alleen voor vliegtuig passagiers maar nu dus voor iedereen (muv gebruikelijke uitzonderingen zoals doorreis).

Als je uit hoogrisicogebied (NL) komt geldt Voor kinderen onder 12 nog gewoon 5 dgn quarantaineplicht. Als je op terugweg bent en de afgelopen 10 dagen bv veilig in Italië of Oostenrijk hebt doorgebracht dan hoeft kind niet in quarantaine.

Maar goed, de steeds veranderende chaotische regels van de Duitsers zijn voor ons een reden om er ver vandaan te blijven. Zodra bv. Italië tot Hochinzidenzgebiet wordt verklaard geldt er weer wel quarantaineplicht, je kunt gewoon niet vooruit plannen. Het is zelfs voor mensen die daar wonen onduidelijk, en er wordt wel degelijk gehandhaafd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven