Dolfinarium

08-09-2019 12:47 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zaterdag is de planning dat ik met mijn nichtje van 9 een dagje naar het Dolfinarium ga. Kortingskaartjes hebben we al :)
Ik zag dat je er een arrangement bij kunt boeken " in het water met dolfijnen" . Dit lijkt me wel een leuke ervaring om samen te doen, hoewel het flink prijzig is.
Vroeg me af of iemand dit al eens heeft gedaan in het Dolfinarium en of het geld het waard is?

En hoe is de horeca? Aan welke prijzen moet ik denken?
Alle reacties Link kopieren
Wat lijken sommige mensen het toch lekker te vinden om rond te lopen met een enorme plaat voor hun kop.

Als je je eigen plezier boven het welzijn van dieren stelt zal ik mij toch eens achter mijn oren krabben. Besef dat je dit soort praktijken in stand houdt, dat moet je toch niet willen.

Mijn broertjes grootste wens is het om thuis een kangaroo te hebben, lijkt hem zo leuk. nou weet je wat ik vang er een, broertje blij en lekker belangrijk verder hoe die kangaroo dat vindt. Als mijn broertje zijn wens maar uitkomt he, want die is zoooooveel belangrijker dan het dierenwelzijn. KOTS
anniekannie123 schreef:
09-09-2019 16:54
Wat lijken sommige mensen het toch lekker te vinden om rond te lopen met een enorme plaat voor hun kop.

Als je je eigen plezier boven het welzijn van dieren stelt zal ik mij toch eens achter mijn oren krabben. Besef dat je dit soort praktijken in stand houdt, dat moet je toch niet willen.

Mijn broertjes grootste wens is het om thuis een kangaroo te hebben, lijkt hem zo leuk. nou weet je wat ik vang er een, broertje blij en lekker belangrijk verder hoe die kangaroo dat vindt. Als mijn broertje zijn wens maar uitkomt he, want die is zoooooveel belangrijker dan het dierenwelzijn. KOTS

Wat ik al eerder zei, je gebruikt de weg niet? (waar veel dieren doodgereden worden)En je huis is ook niet gebouwd op de natuur? weer een stuk weg. En weet je hoeveel andere dingen naar zijn voor dieren?
Een goede dierentuin is niet slecht voor dieren.
Er zijn dingen die vele malen slechter zijn voor mens en dier, maar jij hebt waarschijnlijk ook geen auto, stapt niet in het vliegtuig?
Alle reacties Link kopieren
Schandalig dat er nog mensen naar het dolfinarium gaan , bah. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
09-09-2019 19:48
Wat ik al eerder zei, je gebruikt de weg niet? (waar veel dieren doodgereden worden)En je huis is ook niet gebouwd op de natuur? weer een stuk weg. En weet je hoeveel andere dingen naar zijn voor dieren?
Een goede dierentuin is niet slecht voor dieren.
Er zijn dingen die vele malen slechter zijn voor mens en dier, maar jij hebt waarschijnlijk ook geen auto, stapt niet in het vliegtuig?

Ik neem aan dat het doodrijden van dieren per ongeluk gebeurt (althans dat hoop ik), en daarom vind ik het niet te vergelijken met het bezoek aan een dolfinarium waar je niet per ongeluk terecht komt maar heel gericht naartoe gaat.

Een dolfinarium vind ik overigens nog een graadje erger dan een gemiddelde dierentuin anno 2019. (Alhoewel voor veel dieren het leven daar ook nog steeds niet zo fijn is, o.a. voor beren, leeuwen, olifanten.)

Ik denk dat het dolfinarium niet meer zo lang zal bestaan. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die inzien dat de dolfijnen daar niet thuishoren.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
hemke schreef:
08-09-2019 21:26
Ik heb een heel diep gewortelde wens van mijn kleindochter in vervulling laten gaan.

buffie en andere negatieve schrijfsters,
Voor de rest, ik wandel niet met aapjes, olifanten en andere dieren.
Geen circus, dierentuin, beekse bergen, safari reizen enzenz.
Daarnaast sponsor ik geen varkensboeren, kippenfarms en de enorme koeienstallen.

Kennelijk heb je toch de behoefte om je te verdedigen.
En je het hebt over 'negatieve schijfsters'. Ik zou het eerder 'realistische schrijfsters' noemen. Het is niet zo dat ze iets leuks de grond in boren ofzo.
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
08-09-2019 23:20
Ik ben ook tegen dierentuinen en dierenparken, maarrrr..... toch ga ik wel eens met mijn kinderen. Omdat ze er zijn,mijn kinderen het de leukste uitjes vinden en omdat het een druppel op de gloeiende plaat is als we niet gaan.....
Zeiden 7,6 miljard mensen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
09-09-2019 19:48
Wat ik al eerder zei, je gebruikt de weg niet? (waar veel dieren doodgereden worden)En je huis is ook niet gebouwd op de natuur? weer een stuk weg. En weet je hoeveel andere dingen naar zijn voor dieren?
Een goede dierentuin is niet slecht voor dieren.
Er zijn dingen die vele malen slechter zijn voor mens en dier, maar jij hebt waarschijnlijk ook geen auto, stapt niet in het vliegtuig?
Wat een enorm goede vergelijking zeg, chapeau. Omdat ik in een huis woon, maakt het toch niet ineens OK om naar het dolfinarium te gaan. “want er is toch al een stuk natuur weg gegaan voor mijn huis”, dat is toch het begin van het einde? Alle beetjes helpen maar als mensen zulke enorme balken voor hun hoofd blijven houden komen we nergens.

en ik heb idd geen auto en ik nooit op vakantie, bedankt voor de interesse.
Serengeti schreef:
09-09-2019 20:12
Ik neem aan dat het doodrijden van dieren per ongeluk gebeurt (althans dat hoop ik), en daarom vind ik het niet te vergelijken met het bezoek aan een dolfinarium waar je niet per ongeluk terecht komt maar heel gericht naartoe gaat.

Een dolfinarium vind ik overigens nog een graadje erger dan een gemiddelde dierentuin anno 2019. (Alhoewel voor veel dieren het leven daar ook nog steeds niet zo fijn is, o.a. voor beren, leeuwen, olifanten.)

Ik denk dat het dolfinarium niet meer zo lang zal bestaan. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die inzien dat de dolfijnen daar niet thuishoren.
Dieren per ongeluk doodrijden, ik bedoelde dat wij als mensen met het aanleggen van al die wegen en huizen, de dieren hebben weggejaagd en ze dus bij bosjes overlijden door toedoen van de mens.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
09-09-2019 21:33
Dieren per ongeluk doodrijden, ik bedoelde dat wij als mensen met het aanleggen van al die wegen en huizen, de dieren hebben weggejaagd en ze dus bij bosjes overlijden door toedoen van de mens.
Wat een drogredenen voer jij aan. Dus omdat er in het verleden iets van dierenleed is geweest, moeten we al het huidige dierenleed toestaan? Daar klopt toch niets van!
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
09-09-2019 21:33
Dieren per ongeluk doodrijden, ik bedoelde dat wij als mensen met het aanleggen van al die wegen en huizen, de dieren hebben weggejaagd en ze dus bij bosjes overlijden door toedoen van de mens.
Dus omdat we dat gedaan hebben, hebben we het recht nu om ook dolfijnen in een zwembad te stoppen voor ons eigen vermaak? Want het leed op aarde is toch al geschied.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare mensen heb je toch!
#doeslief
Zo jammer dat er nog steeds van die (domme) mensen zijn die willens en wetens dierenleed in stand houden...
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
09-09-2019 21:33
Dieren per ongeluk doodrijden, ik bedoelde dat wij als mensen met het aanleggen van al die wegen en huizen, de dieren hebben weggejaagd en ze dus bij bosjes overlijden door toedoen van de mens.
Ja , dan kun je natuurlijk ook net zo goed naar het dolfinarium . Zucht.
Alle reacties Link kopieren
En dat er dan serieus forummers zijn die roepen dat ze het toch lekker wel doen want je bent toch maar een druppel op een gloeiende plaat als je niet gaat. Echt zelden zo veel doms gelezen , hoe krijg je het je strot uit. Idem voor de oma die toch lekker haar kleindochter de dag van haar leven heeft gegeven maar verder niet naar aapjes gaat kijken hoor. Ik kan bijna niet geloven dat dit echt is , dat mensen echt zo dom zijn.
Ik ben blij dat mensen steeds meer bewust opkomen voor het dierenwelzijn. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat over een paar 100 jaar we ons diep schamen dat we dieren in kooien hebben gehouden, shows hielden met dieren en iedereen zomaar een dier mocht adopteren/kopen. Ooit moet er wel een tijd komen dat dieren gelijk zijn aan de mens. En niet als een beest meer zullen worden behandeld.
Ben ik die enige die dolfijnen niet heel erg schattig vindt?

Ik heb ooit eens een paar jaar geleden in de Rode Zee gesnorkeld. En met het snorkel groepje omcirkeld geweest door een stuk of 8 dolfijnen. Wat ze wilden weet ik niet precies . Ze zwommen twee a drie rondjes om ons heen en verdwenen toen weer maar van zo.dichtbij vond ik ze behoorlijk groot. En ook niet heel schattig.
anoniem_2871 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 14:36
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO: veel plezier met je nichtje.

Voor iedereen die het zielig vindt...ik neem dan aan dat jullie paarden op maneges ook heel zielig vinden en konijnen in hokken in de tuin en honden in huis en koeien in stallen. Allemaal dieren die op een andere plek leven dan oorspronkelijk.
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
10-09-2019 07:32
Zo jammer dat er nog steeds van die (domme) mensen zijn die willens en wetens dierenleed in stand houden...

Nou inderdaad.

Ik vind het triest om te lezen dat er mensen zijn die het bezoek aan een dolfinarium helemaal prima vinden en daarbij redenen aanvoeren die slaan als een tang op een varken.
En dat allemaal louter en alleen voor hun eigen pleziertje.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Gebruiker2016 schreef:
10-09-2019 13:17
TO: veel plezier met je nichtje.

Voor iedereen die het zielig vindt...ik neem dan aan dat jullie paarden op maneges ook heel zielig vinden en konijnen in hokken in de tuin en honden in huis en koeien in stallen. Allemaal dieren die op een andere plek leven dan oorspronkelijk.
Jep vind ik ook allemaal zielig. Wat een top argumenten weer!
Serengeti schreef:
10-09-2019 13:20
Nou inderdaad.

Ik vind het triest om te lezen dat er mensen zijn die het bezoek aan een dolfinarium helemaal prima vinden en daarbij redenen aanvoeren die slaan als een tang op een varken.
En dat allemaal louter en alleen voor hun eigen pleziertje.
Heftig hé? Gelukkig is de meerderheid er wel van op de hoogte en gaan ze er niet naar toe maar ik blijf me verbazen..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een enorm ongenuanceerde reacties hier zeg.

Voor alle duidelijkheid: van mij mogen alle dolfinaria per direct worden gesloten. Dat scheelt weer een hoop dierenleed. Maar het dolfinarium in Harderwijk is nou net een van de weinige dolfinaria die dierenwelzijn wél hoog in het vaandel heeft staan.

Zo haalt Harderwijk geen dolfijnen uit Taiji bay (waar die vreselijke slachtpartijen plaatsvinden). Sowieso heeft het dolfinarium al tientallen jaren geen dolfijnen meer van buitenaf gehaald, omdat de dolfijnen zich er voldoende voortplanten.

Verder omschrijven experts van buitenaf het gedrag van de dolfijnen als natuurlijk en lijden de dieren er geen honger of pijn. Ze worden dan ook flink ouder dan in andere Dolfinaria en in de natuur. Volgens de experts zijn dit allemaal tekenen van welzijn. Dolfijnen in Harderwijk hoeven ook nooit verplicht aan oefeningen mee te doen en krijgen ook gewoon eten als ze niet meedoen.

De vraag blijft natuurlijk of het ethisch verantwoord is dieren gevangen te houden voor ons vermaak. Die vraag moet iedereen voor zichzelf beantwoorden. En die vraag geldt, zoals eerder mensen al terecht opmerkten, niet alleen voor dolfijnen en dierentuindieren, maar ook voor onze eigen huisdieren. Die hebben er immers ook niet om gevraagd om doorgefokt, gesteriliseerd/gecastreerd en opgesloten te worden zodat wij lekker met ze kunnen knuffelen.

Kortom TO, trek je niet te veel aan van de felle reacties hier. Veel plezier met je nichtje in Harderwijk (maar laat Dolfinaria in andere landen links liggen).

Voor de geïnteresseerden: ik heb deze info uit het programma Vroege Vogels, dat zeer tegen dolfinaria is, en uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar het dolfinarium in Harderwijk. Vast nog wel te vinden via Google.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
10-09-2019 12:03
Ik ben blij dat mensen steeds meer bewust opkomen voor het dierenwelzijn. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat over een paar 100 jaar we ons diep schamen dat we dieren in kooien hebben gehouden, shows hielden met dieren en iedereen zomaar een dier mocht adopteren/kopen. Ooit moet er wel een tijd komen dat dieren gelijk zijn aan de mens. En niet als een beest meer zullen worden behandeld.
Ik hou van dieren, maar dieren staan NIET gelijk aan mensen. Dus jij vindt dat er ook een dolfijn in de 2de kamer mag komen? Jij vindt dus ook dat een hond mag stemmen?
Alle reacties Link kopieren
Leafs schreef:
10-09-2019 13:25
Jep vind ik ook allemaal zielig. Wat een top argumenten weer!
Daar ben ik blij om. Ik denk dat veel reageerders hier die schattige dolfijnen zielig vinden, maar tegelijkertijd thuis wel een konijn hebben, “want dat is iets heel anders”.

Dus het waren geen argumenten van mij om wel naar een Dolfinarium te gaan, maar een bericht om aan te geven dat wat mij betreft ‘ iets zielig vinden’ prima is, maar dan wel consequent.
Karl_Marx schreef:
10-09-2019 13:29
Ik hou van dieren, maar dieren staan NIET gelijk aan mensen. Dus jij vindt dat er ook een dolfijn in de 2de kamer mag komen? Jij vindt dus ook dat een hond mag stemmen?
Mensen zijn dieren. Waarom voel jij je beter? Omdat een mens zogenaamd beter kan “denken”. Wat een ellende heeft de mens teweeg gebracht. Elk levend wezen heeft recht op een goed leven. En het is triest hoe veel mensen met dieren omgaan..
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
10-09-2019 13:41
Mensen zijn dieren. Waarom voel jij je beter? Omdat een mens zogenaamd beter kan “denken”. Wat een ellende heeft de mens teweeg gebracht. Elk levend wezen heeft recht op een goed leven. En het is triest hoe veel mensen met dieren omgaan..
Uhm ja? Je weet dat de meeste dieren denken op instinct? Dieren zijn wel degelijk ondergeschikt aan mensen, maar dat is natuurlijk geen excuus om ze te mishandelen, dat snap ik zelf ook wel. Maar ondergeschikt zijn ze wel degelijk. Je hebt het over ellende van de mens, maar ik weet zeker dat jij ook de trein neemt/ov/het vliegtuig/de fiets op fietspaden waardoor er gebieden zijn omgelegd waar eerst hertjes woonden. De mens is nou eenmaal de baas over de aarde, dat zal ook wel zo blijven totdat de volgende ijstijd eraan komt en alles is verwoest.

Ik heb een kat, doe ik dan ook mee aan dierenmishandeling omdat hij hier in huis woont ipv in het wild? Met mij dan een paar miljoen andere Nederlanders.

Dus jij wil een leven dat alle dieren vrij leven? Succes met je huis uit komen, daar staan dan een groepje wolven op je te wachten.

Drink jij melk? Van koeien die opgesloten zitten in een weiland? Ook hartstikke zielig. Eet jij vlees? Idem dito. Maar ben je toevallig veganistisch? Wat goed van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven