Dolfinarium

08-09-2019 12:47 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zaterdag is de planning dat ik met mijn nichtje van 9 een dagje naar het Dolfinarium ga. Kortingskaartjes hebben we al :)
Ik zag dat je er een arrangement bij kunt boeken " in het water met dolfijnen" . Dit lijkt me wel een leuke ervaring om samen te doen, hoewel het flink prijzig is.
Vroeg me af of iemand dit al eens heeft gedaan in het Dolfinarium en of het geld het waard is?

En hoe is de horeca? Aan welke prijzen moet ik denken?
Even voor de duidelijkheid: ik vind goudvissen in een piepkleine kom ook vreselijk, of een konijn in een veel te klein hokje. Of een cavia ipv meerdere.
Is ook allemaal een vorm van dierenleed en wat mij betreft net zo erg als de orka en dolfijnenshows en het hele SeaWorld concept.
Ik vind honden die nooit buiten komen en waar niet naar omgekeken word ook heel zielig of katten die maar op een piepklein stukje huis mogen komen omdat ze anders tot last zijn. Allemaal even sneu.
In mijn ogen mogen er strenge boetes komen op dierenmishandeling, in alle vormen en maten.

Maar de dierenwinkels werken ook niet echt mee en mensen lezen zich vaak niet in voor ze een dier kopen. Dus de winkel zegt dat het prima kan dat ene konijn in dat piepkleine hok en dat die vier goudvissen prima passen in dat kommetje. Dat is dus niet zo. Mensen worden zo dus al verkeerd voorgelicht. Aan de andere kant vind ik dat het de taak is van de eigenaar om zich in te lezen over wat het betreffende dier nodig heeft voor de aanschaf.
Ik moet echt op mijn tong bijten als ik ze foute informatie hoor geven bij de dierenwinkels of de tuincentra. En soms zeg ik het ook gewoon.
Dierenleed is gewoon niet oke. Of het nou een varken in de bio industrie is, de olifant die toeristen meezeult of de ezels die in de bloedhitte de heuvel op moeten met veel te zware toeristen. Allemaal zielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven