Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
gefeliciteerd Dolly!! goed gedaan meid! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Lekker bezig! :cheer2:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gefeliciteerd Dolley!!
Amaai...zeer goed bezig!!!

Ik ben zo blij voor je, je hebt doorgezet en soms op je tanden moeten bijten, maar het is je gelukt!! Zo één hoge score van punten, je mag zeer fier zijn op jezelf!!!
Pak dat moment goéd vast en geniet tenvolle, je hebt het dubbel en dik verdiend. 😉🌹🌞
Het aller,allerbeste wens ik jou toe ...
Super gedaan! Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd! Goed gedaan meid, geniet van het fijne gevoel!
Gefeliciteerd Dolly! :cheer2:
Wat goed, gefeliciteerd!
Dankjewel dames! Echt heel lief dat jullie aan me gedacht hebben vandaag.

Ik heb er helaas amper van kunnen genieten. Maar ik denk dat ik zeker de award van Best Actress in de wacht heb gesleept. :proud: Ik heb de dag gracieus glimlachend doorstaan.

Anders dan op de andere dagen was mijn ex vandaag de hele dag in de buurt. We waren voor de lessen en testen in andere groepen ingedeeld maar nu was iedereen samen. En 3x raden naast wie ik moest gaan zitten tijdens de ceremonie. o_o Heerlijk, een paar uur lang genegeerd worden. Langs 2 kanten. Ex zat links en aan mijn rechterzijde zat iemand die ook niet op mijn gezelschap te wachten.

Al goed dat ik mij had voorgenomen om van de andere groepen filmpjes en foto's te maken terwijl ze hun certificaat gingen ophalen op het podium zodat ze een aandenken hadden aan deze, voor hen, bijzondere dag. Die heb ik hen via groepchats bezorgd na de ceremonie. Dat werd enorm gewaardeerd.

Ik snap nog steeds niet hoe ik in deze situatie terecht ben gekomen. Ik ben echt geen akelig mens. Er zijn heus wel mensen die veel aardiger en attenter zijn dan ik, maar ik ben nog nooit gemeen geweest tegen iemand. Ik ga confrontaties veel liever uit de weg. Als iemand mij niet ligt dan bewaar ik gewoon wat afstand.

Ik heb dus besloten dat ik toch beter thuis kan blijven. En dat is maar goed ook. De aardige mensen komen allemaal niet. Sommigen omdat ze er geen behoefte aan hebben en anderen omdat ze morgenvroeg een vlucht hebben. En de rest van de groep was blijkbaar niet van plan me de naam van het restaurant mede te delen. In de groepchat spreken ze over "that place".

Voor jullie helemaal medelijden met me krijgen, ik ga straks bij een collega langs waar ik een paar weken geleden een vlucht mee had. We gaan samen een glas wijn drinken op mijn graduation. Gewoon thuis. Veel beter dan aan tafel zitten met mensen die mij liever zien gaan.

Vanaf morgen zijn het weer vliegverhalen! Dankjewel om dit gezeur even uit te zitten.
Ach balen! Ik ben ook (al zeg ik het zelf) een makkelijk en sociaal iemand om mee om te gaan maar heb ook 1 keer in zo’n groep gezeten waar ik buiten gesloten werd. Tussen allemaal volwassenen. Geen idee waarom, voor mijn gevoel zonder aanleiding. Soms werkt het gewoon niet, de groepsdynamica.

Goed plan om gezellig met iemand anders wat te gaan drinken. Kinderachtig om de naam van het restaurant niet eens te delen. Lekker genieten van je avond hoor Trolley!
Gefeliciteerd!

Probeer het van je af te zetten dat kinderachtige gedrag van die mensen en geniet met je collega van een glas wijn. Iedereen is alleen en sommigen klitten dan aan elkaar. Er zijn altijd een paar mensen die zulke groepen leiden en daar klampen onzekere mensen zich soms aan vast. Ik denk noet dat je de oorzaak bij jezelf moet zoeken.
Gefeliciteerd, super goed gedaan! :cheer2:

Jammer van die groep die zo doen, maar aan de andere kant: zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn hoor!

Veel plezier met die collega, hoop dat het gezellig was!
Jammer dat ze zo kinderachtig zijn en het lijkt me erg lastig om geen reden te hebben waarom ze je zo behandelen.

Ik zou zeggen zorg zsm voor promotie tot purser of first class en hoop op een vlucht met een van die dames waarbij je ze lekker de les kan lezen ;-) (grapje natuurlijk maar laat je feestje vandaag niet verpesten door dit soort types).
Irritant zeg die types! Maar kan je niet beter gewoon uit die groepschat gaan?
Gefeliciteerd overigens!
Misschien kan je er zo eentje op de kop tikken:

https://www.ad.nl/auto/duizenden-verlat ... ~a6e2e65c/
Je hebt helemaal gelijk Florette. Er is nu geen enkele reden meer om in die groepsapp te blijven rondhangen.

Wat betreft het vieren van mijn graduation is het helemaal goed gekomen. Die collega waar ik mee had afgesproken kreeg een sms'je van een vriend die graag wilde stappen vanavond. Die kwam dus langs met wat vriendinnen. We zijn met zijn allen naar een bar getrokken waar een live band het beste van zichzelf gaf.

Die vriend bleek een knappe, gespierde Serviër te zijn.. Ik heb hem uiteindelijk kunnen verleiden om mee de dansvloer op te gaan. En toen... niks. Mijn collega besloot na een poosje dat het tijd was om te gaan. Daar had hij groot gelijk in aangezien ik morgennamiddag een vlucht heb. Eenmaal buiten duurde de discussie over wel of niet naar een andere club gaan mij te lang. Mijn besluit stond vast: ik moest dringend naar huis. Ik ben alleen in een taxi gestapt en gaf de taxichauffeur de opdracht om mij naar huis te brengen.

Ik heb ontzettend genoten van de avond! Zo'n leuke avond had ik nooit gehad als ik mijn oorspronkelijke plan had doorgezet. Een geluk bij een ongeluk heet dat dan.
Gefeliciteerd met je slagen! :cheer:

Wat lijkt me dat lastig zeg, die groep. Heel fijn voor je dat je daar nu van af bent! Ik hoop voor je dat je ze niet vaak zal treffen bij het vliegen.

Ik vroeg me nog af: wat betekend het nu precies nu je geslaagd bent? Is dat nu een teken dat je daar mag blijven vliegen, of heeft het ook nog andere voordelen?
TrolleyDolly schreef:
17-06-2019 20:11
Ik heb eerder al bij 3 mensen proberen te polsen.

Eentje negeerde mij.
De 2de ontweek de vraag door die terug te kaatsen (Waarom denk je dat? Wat denk je dat de oorzaak zou kunnen zijn? Was je wel een goede vriendin? Vragen die ik mezelf ook al allemaal gesteld had)
De derde zei dat ze het idee had dat ik geen interesse had in vriendschap.

Dat laatste slaat nergens op.

Vroeger op school kwamen hatelijke reacties altijd van de meiden. Opmerkingen die onder je huid kruipen en aan je zelfvertrouwen gaan knagen. Geen wonder dat ik me altijd meer op mijn gemak voelde bij de jongens. Die waren duidelijk. Dat heb ik nu nog steeds.

Ach, ik zal waarschijnlijk nooit weten waar dit vandaan kwam. Gewoon deze dagen uitzitten en met opgeheven hoofd doorgaan.
Pik nu even deze post eruit, over dit onderwerp. Ik zag wat (female) typetjes op je insta voorbij komen en het verbaast me helemaal niks, dat dit óók een (sub) cultuurtje is daar. Ik was op slag minder jaloers :P
Je gaat er heel goed mee om hoor, chapeau. En dat zal gewaardeerd worden door je supervisors (heb je al gemerkt dus) en dan wordt het misschien nog erger, de jaloezie en afgunst. Vergeet ook niet dat veel van die meiden afkomstig zijn uit veel minder individualistische culturen dan jij. En hoe 'socialer' de cultuur, hoe meer er geroddeld en buitengesloten wordt.
.
Rodelimo: graduation is het einde van de proefperiode. Ik moet me nu niet meer verantwoorden bij mijn manager na elke ziekte, ik kan op vluchten bieden en ik kan vluchten ruilen.

Mijn 2 Brussel vluchten volgende maand zijn volgens mij het resultaat van mijn eerste poging tot bieden. Dat is dus prima gelukt.

Impala: ik moet zeggen dat ik aan boord amper nare ervaringen heb met crew. Doorgaans zijn dat open en hartelijke mensen. Als ik me al eens erger dan is dat omdat ze lui (of moe) zijn.

Het grootste compliment is als ik mijn positie voor de terugvlucht niet "mag" kiezen van mijn supervisor. Zoals gisteren bijvoorbeeld. Toen ik mijn voorkeurspositie doorgaf zei hij dat ik een positie achterin moest uitkiezen want hij zou daar ook werken morgen.

Of een CSV die de posities niet wilt wijzigen omdat hij of zij het zo'n leuk team vond om mee te werken.

Of gewoon crew die onder elkaar de posities afspreken zodat ze de volgende dag kunnen samenwerken.

Doorgaans klikt het beter met mijn csv's omdat die wat ouder zijn en vaak dichter bij mijn leeftijd (29) zitten. De rest van de economy crew zijn doorgaans wat jonger.
Dus jullie mogen zelf je positie uitkiezen, zowel voor heen als terug?
Meestal wel. De meest senior crew krijgt eerste keuze oftewel andersom.

Soms komt het voor dat de purser de posities al gekozen heeft. Dan krijgen we de dag ervoor een email.
En doe je dan alleen economy of mag je ook bizz of first?
Enkel economy. De service in Business Class en First Class is helemaal anders. Veiligheidsprocedures ook. Onder andere voor de service betalen mensen zoveel extra geld. Je moet dus een nieuwe opleiding volgen om daar te mogen opereren. Die opleiding is kort maar best pittig.

Die crew krijgt maandelijks ook meer loon dan de economy crew.
TrolleyDolly schreef:
21-06-2019 13:29
Rodelimo: graduation is het einde van de proefperiode. Ik moet me nu niet meer verantwoorden bij mijn manager na elke ziekte, ik kan op vluchten bieden en ik kan vluchten ruilen.

Mijn 2 Brussel vluchten volgende maand zijn volgens mij het resultaat van mijn eerste poging tot bieden. Dat is dus prima gelukt.

Impala: ik moet zeggen dat ik aan boord amper nare ervaringen heb met crew. Doorgaans zijn dat open en hartelijke mensen. Als ik me al eens erger dan is dat omdat ze lui (of moe) zijn.

Het grootste compliment is als ik mijn positie voor de terugvlucht niet "mag" kiezen van mijn supervisor. Zoals gisteren bijvoorbeeld. Toen ik mijn voorkeurspositie doorgaf zei hij dat ik een positie achterin moest uitkiezen want hij zou daar ook werken morgen.

Of een CSV die de posities niet wilt wijzigen omdat hij of zij het zo'n leuk team vond om mee te werken.

Of gewoon crew die onder elkaar de posities afspreken zodat ze de volgende dag kunnen samenwerken.

Doorgaans klikt het beter met mijn csv's omdat die wat ouder zijn en vaak dichter bij mijn leeftijd (29) zitten. De rest van de economy crew zijn doorgaans wat jonger.
Oh gelukkig! Misschien dat die nare figuren al snel afvallen? Terwijl jij als een speer gaat :P
.
Helaas Impala. Dat zijn meestal de meer ervaren crew die hun job niet meer graag doen. Die zouden van mij gerust plaats mogen maken voor de duizenden mensen die staan te trappelen om hier te beginnen.

--

Vanmorgen om 10h (Dubai tijd) kwam ik eindelijk terug na een nachtvlucht. Na een dutje van 3h ben ik in de douche gesprongen in de hoop dat dat me wat zou opfrissen. Vervolgens ben ik aan het inpakken geslagen. Ik ben nog lang niet klaar maar de spullen die ik zelf wilde inpakken zijn zo goed als ingepakt. De rest wil ik eventueel wel aan de verhuizers over laten morgen als ik door mijn beperkte energievoorraad heen ben.

Vanavond is mijn laatste nacht hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven