Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd

vrijdag 11 oktober 2019 om 05:26
Ja ik kreeg een telefoontje en een mail. Aan de telefoon vroegen ze of alles ok was en of ik het wel red allemaal. Ze zijn bezorgd over het feit dat dit mijn 3de ziekmelding is op 6 maanden tijd en er werd mij aangeraden mijn gezondheid/levensstijl onder de loep te nemen. Ik heb gezegd dat 1 van die ziektemeldingen eerder pech was dan een gezondheidsissue maar dat ik zelf ook al aan de arts had gevraagd of er iets was dat ik kon doen om zulke oordrama's in de toekomst te vermijden. Niet dat dat zin had. Dit is gewoon een standaardsprocedure om ervoor te zorgen dat ik niet zomaar voor het minste thuis blijf.
Vervolgens kreeg ik een mail waarin stond dat ik ben aangesproken op mijn ziekteverzuim en dat ze dat ook gaan vermelden in mijn dossier. Dit heeft verder geen gevolgen maar ik word de komende 6 maanden extra in de gaten gehouden.
Ik ben van plan om tijdens de controle nogmaals uitdrukkelijk te vragen om te onderzoeken of ik iets kan doen om dit op te lossen. Allergietesten, tekorten uitsluiten,... zoiets. Al is het maar om mij in te dekken.
Van collega's hoor ik dat zij ook veel ziek waren tijdens het eerste vliegjaar dus of dit nu echt aan mij ligt is maar de vraag. Maar het kan geen kwaad om dit nader te onderzoeken.

vrijdag 11 oktober 2019 om 08:11
Jazeker, ik kom bij een privé-kliniek (wel gewoon vergoed) ieder anderhalf/2 jaar voor een nieuw setje. En de arts zegt zelf dat mensen die veel vliegen voor werk veel 'klanten' van hem zijn. Hij heeft meer volwassenen in zijn praktijk als kinderen. Het is ook een ingreep van niets. In 2 uurtjes sta je weer buiten, narcose gehad en wel.Tja2 schreef: ↑11-10-2019 00:42Huh? Ik wist niet dat ze dat bij volwassenen ook deden.
Maar op een gegeven moment vallen ze dan toch gewoon uit? (dat had ik als kind in ieder geval wel)
Zelf heb ik er volgens mij wel wat littekenweefsel aan mijn trommelvliezen aan over gehouden (denk ik, al kan dat ook door de ontstekingen zijn gekomen). Ze zeggen dat het op zich niet zoveel uitmaakt, maar heb ik toch het idee dat ik iets minder goed hoor hierdoor.
Dat het eventueel helpt tegen drukverschil, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
en bij mij helpt het zeker. Goed ik heb iets gehoor verlies, de allerhoogste tonen hoor ik niet meer. Maar ipv iedere maand oorontstekingen en luchtweginfecties heb ik nu max 1x per jaar een infectie.
vrijdag 11 oktober 2019 om 10:41
Rustig aan en beterschap, Dolly!
Ik werk in een heel andere omgeving, maar wel eentje waar het ook gebruikelijk is om het eerste jaar veel ziek te zijn, gewoon omdat er zoveel verschillende virussen rondwaren. Tis nu m'n tweede jaar en tot nu toe gaat het veel beter!
Buisjes lijken me idd best een goede optie, hoor het wel vaker bij volwassenen!
Ik werk in een heel andere omgeving, maar wel eentje waar het ook gebruikelijk is om het eerste jaar veel ziek te zijn, gewoon omdat er zoveel verschillende virussen rondwaren. Tis nu m'n tweede jaar en tot nu toe gaat het veel beter!
Buisjes lijken me idd best een goede optie, hoor het wel vaker bij volwassenen!

vrijdag 11 oktober 2019 om 15:24
Ik ga de buisjes zeker aanhalen. Bedankt voor de tip dames!
Ik heb vandaag niet veel gedaan. Wat geslapen en een e-learning die anderhalf uur in beslag nam. Nu voel ik me weer moe maar dat kan ook zijn omdat ik geen klop heb gedaan. Ik vraag me af of ik morgen niet even naar de gym moet gaan voor wat lichte oefeningen zodat ik wat beweging heb. Of zou bedrust beter zijn?
Ik heb vandaag niet veel gedaan. Wat geslapen en een e-learning die anderhalf uur in beslag nam. Nu voel ik me weer moe maar dat kan ook zijn omdat ik geen klop heb gedaan. Ik vraag me af of ik morgen niet even naar de gym moet gaan voor wat lichte oefeningen zodat ik wat beweging heb. Of zou bedrust beter zijn?
vrijdag 11 oktober 2019 om 18:56
Dank je wel Utakar en duizel! Dat wist ik niet. Goed om te weten.
TD, of je naar de gym moet? Nou, je moet niets.
Als ik jou zo lees kun je denk ik beter ‘luisteren’ naar jouw lijf denk ik. En dat geeft blijkbaar aan dat het moe is. Niet zo gek, lijkt mij. Die bacterieën moeten eruit en dat is sowieso hard werken.
Is het meer het gevoel dat je moet bewegen? Of dat het lastig is om stil te zitten? Of zit je met het gevoel dat je moet afvallen? Bij dat laatste zou ik sowieso een beetje voorzichtig zijn... Hoe dan ook, ik zou vooral richten op herstel. Even niets overhaast doen. Dat betekent, hoe lastig ook, rustig aan. (Maar dat ben ik, iemand anders zal het misschien weer anders zien
)
Sterkte!

TD, of je naar de gym moet? Nou, je moet niets.

Als ik jou zo lees kun je denk ik beter ‘luisteren’ naar jouw lijf denk ik. En dat geeft blijkbaar aan dat het moe is. Niet zo gek, lijkt mij. Die bacterieën moeten eruit en dat is sowieso hard werken.
Is het meer het gevoel dat je moet bewegen? Of dat het lastig is om stil te zitten? Of zit je met het gevoel dat je moet afvallen? Bij dat laatste zou ik sowieso een beetje voorzichtig zijn... Hoe dan ook, ik zou vooral richten op herstel. Even niets overhaast doen. Dat betekent, hoe lastig ook, rustig aan. (Maar dat ben ik, iemand anders zal het misschien weer anders zien

Sterkte!
vrijdag 11 oktober 2019 om 20:06
Moe kan van ziekte zijn natuurlijk. Ik snap je gedachtegang ook wel. Als ik de hele dag 'hang' word ik daar ook niet fitter van. Even naar buiten en bewegen helpt me dan meer als uitrusten.
Dat is natuurlijk niet zo als ik ziek ben of echt moe van teveel doen maar ik voel het verschil wel in de soort moe
Dat is natuurlijk niet zo als ik ziek ben of echt moe van teveel doen maar ik voel het verschil wel in de soort moe

vrijdag 11 oktober 2019 om 22:19
Precies! Mijn schouders en nek doen pijn van al dat liggen. Ik denk dat ik morgen even ga "wandelen" op een loopband of iets dergelijks. Of misschien gewoon wat yoga om mijn lijf wat soepel te houden. Niks gek in ieder geval. Gewoon voor de zekerheid.duizel schreef: ↑11-10-2019 20:06Moe kan van ziekte zijn natuurlijk. Ik snap je gedachtegang ook wel. Als ik de hele dag 'hang' word ik daar ook niet fitter van. Even naar buiten en bewegen helpt me dan meer als uitrusten.
Mijn roommate is ook thuis met verkoudheidssymptomen (dus geen barotrauma) en zij is gewoon op pad als normaal.
zaterdag 12 oktober 2019 om 00:02
Kan... Maar blijft het dan bij wandelen? Of ben je toch wat fanatieker met die dingen? Ook omdat ‘wandelen’ tussen haakjes staat?TrolleyDolly schreef: ↑11-10-2019 22:19Precies! Mijn schouders en nek doen pijn van al dat liggen. Ik denk dat ik morgen even ga "wandelen" op een loopband of iets dergelijks. Of misschien gewoon wat yoga om mijn lijf wat soepel te houden. Niks gek in ieder geval. Gewoon voor de zekerheid.
Mijn roommate is ook thuis met verkoudheidssymptomen (dus geen barotrauma) en zij is gewoon op pad als normaal.
Intensief sporten zou ik niet doen.
Maar je moet dus niks.

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:15
Maar niemand zegt dat je de hele dag op bed moet liggen toch?TrolleyDolly schreef: ↑11-10-2019 22:19Precies! Mijn schouders en nek doen pijn van al dat liggen. Ik denk dat ik morgen even ga "wandelen" op een loopband of iets dergelijks. Of misschien gewoon wat yoga om mijn lijf wat soepel te houden. Niks gek in ieder geval. Gewoon voor de zekerheid.
Als het kan zou ik gewoon een beetje in beweging blijven. Een wasje draaien, wat opruimen, een boodschap doen, ergens koffie gaan drinken.
Naar de sportschool lijkt me dan weer een stap te ver.
Beterschap!

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:25
Ik heb uiteindelijk gewoon wat rek en strek oefeningen gedaan op mijn yogamat met de nadruk op mijn nek, schouders en bovenrug. Het was nodig. Het klonk behoorlijk "krokant".Tja2 schreef: ↑12-10-2019 00:02Kan... Maar blijft het dan bij wandelen? Of ben je toch wat fanatieker met die dingen? Ook omdat ‘wandelen’ tussen haakjes staat?
Intensief sporten zou ik niet doen.
Maar je moet dus niks.Tussen stilliggen en sporten zit best wel een stukje ruimte. Zolang je maar rekening houdt met wat jouw lichaam aangeeft. Zou best kunnen zijn dat jouw roommate gewoon wat meer energie heeft nu. Maar die heeft dan ook geen barotrauma. Jij wel, sterkte met het herstel.

Ik ga nu een afspraak maken voor een pedicure en een knipbeurt. Fijn dat ik daar nu tijd voor heb! Daarna wat bloemkool en komkommer snijden zodat ik weer een voorraad snacks heb. Zo simpel maar zo lekker. En dan weer in de relaxmode. Mijn avondeten ga ik bestellen.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 13:10
0.14% gewijzigd

zondag 13 oktober 2019 om 07:40
Zwemmen? Dat is goed voor je hele lichaam.TrolleyDolly schreef: ↑11-10-2019 22:19Precies! Mijn schouders en nek doen pijn van al dat liggen. Ik denk dat ik morgen even ga "wandelen" op een loopband of iets dergelijks. Of misschien gewoon wat yoga om mijn lijf wat soepel te houden. Niks gek in ieder geval. Gewoon voor de zekerheid.

zondag 13 oktober 2019 om 10:33
Klopt! Ik weet echter niet zeker of ik een gaatje in mijn trommelvlies heb. Dat ga ik morgen vragen. Want in dat geval is zwemmen geen goed idee.

zondag 13 oktober 2019 om 10:40
Onder water niet nee. Zelf zwem ik nu in koud water en zet 'n badmuts op zodat m'n haar én oren droog blijven.TrolleyDolly schreef: ↑13-10-2019 10:33Klopt! Ik weet echter niet zeker of ik een gaatje in mijn trommelvlies heb. Dat ga ik morgen vragen. Want in dat geval is zwemmen geen goed idee.
zondag 13 oktober 2019 om 13:08
Zwemmen is inderdaad wel heel fijn... En er bestaan ook speciale oordoppen om het oor dan te beschermen tegen water. Misschien ook handig om dat ook op het vragenlijstje voor morgen te zetten. 
Beterschap en hopelijk kun je mooi 'shinen' op de 29e!

Beterschap en hopelijk kun je mooi 'shinen' op de 29e!

tja2 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 13:09
Reden: foutje eruit gehaald
Reden: foutje eruit gehaald
1.95% gewijzigd

maandag 14 oktober 2019 om 06:37
Ik ben weer fit to fly! Morgen weer naar Barcelona.
Ik heb besloten om toch niet verder te gaan met mijn sinussen. 7 jaar geleden heb ik al een operatie gehad om mijn sinusopeningen wijder te maken. Meer kon de dokter toen ook niet doen. Ik heb geen allergie oid. Dat is ook getest een paar jaar geleden.
Dus ik neem voortaan altijd mijn neusspray (maar het echte werk dan) mee aan boord. Ik herken sinusproblemen meteen dus dan kan ik actie ondernemen voor de landing. Dan moet het wel goed komen. Als ik 1x om de 6 maanden last heb van mijn sinussen lijkt me dat geen enorm probleem. Vooral niet als er medicijnen bestaan om dat tijdelijk op te lossen zodat ik schade kan vermijden tijdens de landing.
Dus met medicijnen standby denk ik dat ik het ziekteverzuim kan oplossen.
Want ik slaap voldoende, ga amper uit, ik doe aan sport en eet gezond. Dus ik denk niet dat weerstand het probleem is. Ik was ook op 3 dagen van mijn verkoudheidssymptomen af.

Ik heb besloten om toch niet verder te gaan met mijn sinussen. 7 jaar geleden heb ik al een operatie gehad om mijn sinusopeningen wijder te maken. Meer kon de dokter toen ook niet doen. Ik heb geen allergie oid. Dat is ook getest een paar jaar geleden.
Dus ik neem voortaan altijd mijn neusspray (maar het echte werk dan) mee aan boord. Ik herken sinusproblemen meteen dus dan kan ik actie ondernemen voor de landing. Dan moet het wel goed komen. Als ik 1x om de 6 maanden last heb van mijn sinussen lijkt me dat geen enorm probleem. Vooral niet als er medicijnen bestaan om dat tijdelijk op te lossen zodat ik schade kan vermijden tijdens de landing.
Dus met medicijnen standby denk ik dat ik het ziekteverzuim kan oplossen.
Want ik slaap voldoende, ga amper uit, ik doe aan sport en eet gezond. Dus ik denk niet dat weerstand het probleem is. Ik was ook op 3 dagen van mijn verkoudheidssymptomen af.
maandag 14 oktober 2019 om 09:12
Lekker, naar Barcelona! Heb je daar ook nog wat tijd, of meteen weer terugvliegen?
Je kunt trouwens ook je neus spoelen met zoutoplossing, dus niet met een neusspray maar echt doorspoelen. https://www.radboudumc.nl/patientenzorg ... eusspoelen Ze raden het vaak aan na een neusoperatie, maar volgens mijn KNO arts kan het nooit kwaad en is het ook effectief om slijm en rotzooi uit je neus en holtes te krijgen bij verkoudheid. Dus dat zou je ook kunnen doen als je een verkoudheid hebt gehad. Voelt in het begin wat vreemd, maar je went eraan.
Moet je nog op controle voor je oren, of herstelt dat vanzelf helemaal?
Je kunt trouwens ook je neus spoelen met zoutoplossing, dus niet met een neusspray maar echt doorspoelen. https://www.radboudumc.nl/patientenzorg ... eusspoelen Ze raden het vaak aan na een neusoperatie, maar volgens mijn KNO arts kan het nooit kwaad en is het ook effectief om slijm en rotzooi uit je neus en holtes te krijgen bij verkoudheid. Dus dat zou je ook kunnen doen als je een verkoudheid hebt gehad. Voelt in het begin wat vreemd, maar je went eraan.
Moet je nog op controle voor je oren, of herstelt dat vanzelf helemaal?