Gran Canaria of ander eiland?

14-07-2010 22:32 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hopelijk hebben jullie wat tips/ideeën voor mij.

Man en ik willen in september ongeveer 8 tot 10 dagen weg naar de Canarische eilanden.

Nu zit ik te twijfelen, geen flauw idee wat het leukste eiland is.

Ik zat zelf aan Gran Canaria te denken, maar Lanzarote en Tenerife hoor je ook veel positiefs.

We zijn allebei begin 30, geen kinderen.

Vinden het leuk om ook dingen te bezichtigen, dus niet iedere dag aan het strand.

En s avonds op het terras is zeker gezellig, maar een discotheek hoeft niet meer zo nodig op onze leeftijd

Dus als jullie iets kunnen aanbevelen, heel graag..

Alvast bedankt voor jullie hulp.
H10 gran tinerfe Tenerife!! Echt een super hotel en het eiland is erg mooi! Het is vlakbij Play de Las Americas en veel leuke restaurantjes en terrasjes. Tenerife heeft veel natuur en een overtocht naar La Gomera (buur eiland) is zeer zeker aan te raden. We hebben daar een hele mooie jeepsafari gedaan van een hele dag.

Wij zijn er in mei dit jaar geweest en hebben echt een top! vakantie gehad. Aanrader: Loro Parque en Siam Park echt super leuke parken en je kunt een duo ticket kopen.

Ook een aanrader een auto huren voor een dag of 2 dagen en dan het eiland rondtouren en wat steden bezichtigen ook de Teide is super mooi. Is dé vulkaan van Tenerife. Verder hebben we ook een dolfijnentoer gemaakt waarbij dolfijnen in het wild met onze boot meezwommen, was het zeker waard! Het is een super eiland met veel bezienswaardigheden maar ook goed om een lekker dagje strand te doen.
dank je Pixiepink, ik ga es googlen.
Op Lanzarote is niet veel te beleven. De dingen die interessant zijn kun je in 1 dag bezoeken.
Ik zou iig niet Fuerte Ventura doen. Is erg klein en te weinig te doen voor 10 dagen.
zo'n dolfijnen toer lijkt me ook erg leuk trouwens!
Wat voor hotel wil je? Ik zou wel voor de wat duurdere prijsklasse gaan zoals h10 gran tinerfe. Goed eten en een heel mooi uitzicht over de zee. Vooral eten vonden wij erg belangrijk dat het hygiënisch werd bereid. Je weet maar nooit in die kleine restaurantjes. We hebben er ook erg goed gegeten. Dichtbij zitten wel discotheken maar het hotel zit er ver genoeg vanaf dat je er totaal geen last van hebt maar je loopt er wel zo heen. Erg vermakelijk rond een uurtje of 11 a 12 s avonds haha. We zijn trouwens helemaal niet uit geweest want dat vinden we beide niks aan. Wel veel en lekker gegeten en vooral erg veel gezien en gedaan.
O, 1 dag bezichtigen is wel erg weinig inderdaad, dan liggen we voor de rest op het strand is zonde..

En dat geldt dan blijkbaar ook voor Fuerte ventura.. jammer.
Die dolfijnentoer was ook erg bijzonder kan helaas niet meer op de naam van de organisatie komen. Was wel wat duurder dan de andere maar het was helemaal in de Pirates of the Carribean sfeer haha. Hebben we erg om moeten lachen en het was echt een super dag! Heerlijk zonnetje en echt heeeel veel dolfijnen gezien. Het was ook echt een tocht van 5 uur dus je krijgt veel waar voor je geld.
Pixie, ja idd, ik vind een goed/fijn hotel wel belangrijk, denk dat we logies ontbijt doen.
Gran Canaria. Genoeg te beleven qua excursies/binnenland en genoeg vertier restaurants etc. zonder in het 'weldadige' toerisme te zitten.

Zou wel kiezen voor Playa del Ingles of links of rechts daarvan (namen ff kwijt en kaart niet voorhanden) en niet voor het noorden. Het zuiden is warmer en alles is/blijft goed bereikbaar, zowel per (huur)auto als excursie.

Zowel het noorden als het 'venetië' van de eilanden is goed te doen,'Als je meer wilt weten, zoek ik kaart even op.
Oh ik weet het weer!! De boot heet de Flipper Uno!
Hammie wij hadden ook logies en ontbijt en dat beviel prima. All inclusive daar heb ik echt helemaal niks mee. Veel hotels bieden het ook aan.

Nog tips nodig voor restaurantjes? .
quote:siesa schreef op 14 juli 2010 @ 22:44:

Ik zou iig niet Fuerte Ventura doen. Is erg klein en te weinig te doen voor 10 dagen.Op FV is meer te bekijken dan op Lanzarote vond ik persoonlijk. Maar het is wel klein voor meer dan een week.
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 juli 2010 @ 22:43:

Op Lanzarote is niet veel te beleven. De dingen die interessant zijn kun je in 1 dag bezoeken.

Wij hebben er toch flink wat langer over gedaan dan 1 dag om allerlei leuks te bezoeken.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
thee, thanx, ja zit ook echt te twijfelen tussen tenerife en gran canaria.

Precies wat jij zegt, fijn als er genoeg te doen is en toch niet tussen alle feestende jongeren te zitten.

Play del ingles ligt in het zuiden toch?

Is dat beter dan las palmas bijv?
Pixie, tips voor restaurantjes altijd goed
quote:thee schreef op 14 juli 2010 @ 22:50:

Gran Canaria. Genoeg te beleven qua excursies/binnenland en genoeg vertier restaurants etc. zonder in het 'weldadige' toerisme te zitten.

Zou wel kiezen voor Playa del Ingles of links of rechts daarvan (namen ff kwijt en kaart niet voorhanden) en niet voor het noorden. Het zuiden is warmer en alles is/blijft goed bereikbaar, zowel per (huur)auto als excursie.

Zowel het noorden als het 'venetië' van de eilanden is goed te doen,'Als je meer wilt weten, zoek ik kaart even op.

Ik vond zelf Playa del Ingles behoorlijk vreselijk. Echt massatoerisme. We hadden alleen de mazzel dat we een accommodatie aan de rand van de bebouwing hadden, waardoor we niet middenin het gedruis zaten.

Maspalomas is rustiger, maar kijk hier goed uit hoe ver je van het strand zit. Er zijn accommodaties in Maspalomas die zo 2 km in het binnenland liggen.

Andere badplaatsen zijn bijvoorbeeld Puerto Rico (vond ik persoonlijk niet zo) en Puerto de Mogan (ik neem aan dat dit het "Venetie" van GC is?). Laatstgenoemde is wat minder massaal (dat was het tenminste, 7 jaar geleden).
quote:jasmine schreef op 14 juli 2010 @ 22:54:

[...]

Wij hebben er toch flink wat langer over gedaan dan 1 dag om allerlei leuks te bezoeken.Speedy Gonzales is my middle name!
Ik ben dit jaar in januari op Tenerife geweest. Het eiland wordt eigenlijk in 2en gesplitst door de Teide (vulkaan), waardoor het aan de ene kant van het eiland altijd mooi (strand)weer is, en het aan de andere kant wat frisser en daardoor veel groener is.

Als je houdt van zon, zee en strand (en heeeeel veel Britten) dan moet je naar Playa de las Americas oid, al zijn er natuurlijk ook veel rustiger delen.

Houd je van natuur/wandelen etc. dan moet je aan de andere kant van het eiland zitten. Wij hadden een appartement: heel prettig en met een huurauto is alles goed bereikbaar.

Aanrader is een (nacht)toer naar de Teide inclusief sterren kijken (bizar hoe koud het wordt als je zo'n berg oprijdt, neem een jas mee).

Op het playa de las Americas hebben wij via onze verhuurder een Nederlands sprekende bemiddelaar getroffen, die je kan helpen informeren en boeken van alle activiteiten op het eiland. Die zijn er vast meerdere! Heel handig.
quote:Hammie000 schreef op 14 juli 2010 @ 22:55:

thee, thanx, ja zit ook echt te twijfelen tussen tenerife en gran canaria.

Precies wat jij zegt, fijn als er genoeg te doen is en toch niet tussen alle feestende jongeren te zitten.

Play del ingles ligt in het zuiden toch?

Is dat beter dan las palmas bijv?Las Palmas is echt een stad met een haven. Wel leuk om te bezoeken trouwens. Vanuit het zuiden gemakkelijk te bereiken met de bus. PdI is echt voor de toeristen.
Ik vond Gran Canaria leuker dan Tenerife. Wij zaten op Tenerife in playa de las americas maar ik vond Los Cristianos veel gezelliger.

In Gran Canaria zaten we in Puerto de Mogan, prachtig dorpje! Van daaruit naar Puerto Rico gegaan wat ook erg leuk was en in Playa del Ingles vonden wij het juist weer minder.
Tenerife is trouwens de aanrader Playa de Las Americas en vooral niet de kant op gaan van Parque Santiago (is hotel/appartementketen) daar is het wel erg toeristisch met veel Engelsen en Russen.
ikbenanoniem, ja dat massatoerisme heb ik ook een hekel aan.

Wil graag net iets ertussenin hebben.

Wel terrasjes, restaurantjes en dan niet met de feestende pubers, zeg maar..
Idd is de zuidkant erg zonnig van Tenerife en Playa de Las Americas ligt het er maar net aan waar je zit. Massatoerisme heb je op veel van die eilanden wel denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven