Gran Canaria of ander eiland?

14-07-2010 22:32 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hopelijk hebben jullie wat tips/ideeën voor mij.

Man en ik willen in september ongeveer 8 tot 10 dagen weg naar de Canarische eilanden.

Nu zit ik te twijfelen, geen flauw idee wat het leukste eiland is.

Ik zat zelf aan Gran Canaria te denken, maar Lanzarote en Tenerife hoor je ook veel positiefs.

We zijn allebei begin 30, geen kinderen.

Vinden het leuk om ook dingen te bezichtigen, dus niet iedere dag aan het strand.

En s avonds op het terras is zeker gezellig, maar een discotheek hoeft niet meer zo nodig op onze leeftijd

Dus als jullie iets kunnen aanbevelen, heel graag..

Alvast bedankt voor jullie hulp.
quote:Hammie000 schreef op 14 juli 2010 @ 23:02:

ikbenanoniem, ja dat massatoerisme heb ik ook een hekel aan.

Wil graag net iets ertussenin hebben.

Wel terrasjes, restaurantjes en dan niet met de feestende pubers, zeg maar..Je gaat natuurlijk wel buiten de zomervakantie dus ik denk dat het massatoerisme en al helemaal de feestende jongeren wel zullen meevallen. Die zitten dan weer in de schoolbanken .
quote:Hammie000 schreef op 14 juli 2010 @ 23:02:

ikbenanoniem, ja dat massatoerisme heb ik ook een hekel aan.

Wil graag net iets ertussenin hebben.

Wel terrasjes, restaurantjes en dan niet met de feestende pubers, zeg maar..

In Maspalomas staan vlak bij zee een aantal wat exclusievere hotels. Ik denk dat je daar niet zo veel feestende pubers tegenkomen. Bijkomend voordeel is dat je met de taxi en de bus makkelijk naar PdI kunt voor een bezoekje.

Stel je Maspalomas alleen niet voor als een echt plaatsje. Het zijn ook allemaal accommodaties, maar het is er wel veel rustiger. In PdI heb je ook grote kans om midden tussen de discotheken terecht te komen. Maspalomas is allemaal veel ruimer opgezet en veel groener.
Feestende jongeren gaan zowizo niet naar de Can eilanden! Wij vonden Gran Canaria nogal saai. Wij zaten in Maspalomas en hebben diverse uitstapjes gedaan maar het was niet super bijzonder ofzo.

Ik kies trouwens altijd hotels met eten ( en het liefst AI) zo weetje van te voren wat je kwijt bent, zo goedkoop was het daar niet.
DigitalArt, dus die teide is wel de moeite waard?

Lijkt me wel gaaf zo'n nachtelijk bezoek

Jonijoni, dat dorpje waar jij zat, was dat ook wat minder toeristisch?
We waren idd wel aardig wat geld kwijt aan t uit eten gaan maar dat hadden we er ook voor over. All inclusive is leuk als je luxe op vakantie wilt maar net t geld niet hebt om elke avond uit eten te gaan. Het lijkt mij erg eentonig en je weet nooit goed hoe vaak eten opgewarmd wordt. Ook het idee van eten in bakken en dan met zijn allen bunkeren sprak me niet echt aan.
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 juli 2010 @ 22:58:

[...]

Speedy Gonzales is my middle name!

In die ene dag heb je nationaal park Timanfaya, de grot van Cesar Manrique Jameos del Agua, cueva de los verdes, el golfo, mirador del rio, kamelenrit, salinas de Janubio, La Geria, Los Hervideros, Teguise, Haria, allemaal bezocht?

Knap, echt speedy Gonzales!

Is wel duidelijk dat wij een heerlijke vakantie gehad hebben op Lanzarote!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
De Teide is echt super!!!!! Het kan er wel heel mistig zijn maar dan moet je net die dag pech hebben.

We hebben bij 2 maatschappijen een auto gehuurd, ik zou wel goed opletten hiermee.

La Gomera was echt een droom eiland. Heel veel natuur van oerwoudachtig tot droge woestijn en alles er tussen in! Echt bijzonder om daar geweest te zijn en je bent er met een uurtje vanaf Tenerife. We hebben een all inclusive tocht gedaan met jeeps. Erg leuk!
quote:jasmine schreef op 14 juli 2010 @ 22:54:

[...]

Wij hebben er toch flink wat langer over gedaan dan 1 dag om allerlei leuks te bezoeken.Idd wij ooit ook. Er leefde daar een kustenaar en die heeft heel grappige en opmerkelijke zaken op dat eiland op gezet. Ik vond dat best leuk en heeft idd bij ons ook meerder dagen gekost om allemaal te zien.
quote:jasmine schreef op 14 juli 2010 @ 23:08:

[...]

In die ene dag heb je nationaal park Timanfaya, de grot van Cesar Manrique Jameos del Agua, cueva de los verdes, el golfo, mirador del rio, kamelenrit, salinas de Janubio, La Geria, Los Hervideros, Teguise, Haria, allemaal bezocht?

Is wel duidelijk dat wij een heerlijke vakantie gehad hebben op Lanzarote!Oh ik ben mosterd maar dit vond ik idd ook erg leuk!!
quote:Enneaaa schreef op 14 juli 2010 @ 23:10:

[...]

Idd wij ooit ook. Er leefde daar een kustenaar en die heeft heel grappige en opmerkelijke zaken op dat eiland op gezet. Ik vond dat best leuk en heeft idd bij ons ook meerder dagen gekost om allemaal te zien.Cesar Manrique, die grotten waren prachtig hè? En ook heerlijk dat je niet zulke hoge gebouwen daar hebt.
Enneaa, bedoel jij die Manrike toevallig?

heb ik een schilderij van binnen hangen
quote:jasmine schreef op 14 juli 2010 @ 23:08:

[...]

In die ene dag heb je nationaal park Timanfaya CHECK, de grot van Cesar Manrique Jameos del Agua CHECK, cueva de los verdes CHECK, el golfo, mirador del rio CHECK, kamelenrit, salinas de Janubio, La Geria, Los Hervideros, Teguise CHECK, Haria, allemaal bezocht?

Is wel duidelijk dat wij een heerlijke vakantie gehad hebben op Lanzarote!

Wij waren maar een dagje over vanaf Fuerte Ventura. Een soort Japans aandoende excursie, zonder de bijbehorende Nikons.

Ik wil wedden dat je er ook meer tijd kunt stukslaan, dat ongetwijfeld. Maar die kamelen zag ik niet zo zitten.
Impressie van La Gomera (niet mijn eigen foto's ivm privacy!)

quote:Ikbenanoniem schreef op 14 juli 2010 @ 23:13:

[...]

Wij waren maar een dagje over vanaf Fuerte Ventura. Een soort Japans aandoende excursie, zonder de bijbehorende Nikons.

Ik wil wedden dat je er ook meer tijd kunt stukslaan, dat ongetwijfeld. Maar die kamelen zag ik niet zo zitten. Voelt voor mij als zonde dat je het allemaal zo snel gedaan hebt.
La Gomera is idd prachtig qua natuur, met heel aardige mensen en niet zo'n massatoerisme als op Tenerife & Gran Canaria.
Qua toeristische plaatsen vind ik de kleinere eilanden trouwens veel leuker dan GC en T. Op de 2 grote eilanden zijn echte toeristenblokken de grond uit gestampt. Dat is op de kleinere eilanden veel minder. Daar oogt alles veel vriendelijker.

La Palma is trouwens ook wel een aanrader. Prachtig groen en veel natuurschoon. Niet zulk massatoerisme als GC en T.
Maarja dat is met alles zo toch? Tenerife kun je als je wilt ook in 1 dag doen. Wij zijn in 1 dag het hele eiland rondgereden en hebben toen ook veel kunnen zien. Maar hebben wel de volle 7 dagen nodig gehad om alle leuke dingen te doen en er echt van te genieten.
Pixie, dat ziet er super uit!
quote:jasmine schreef op 14 juli 2010 @ 23:11:

[...]

Cesar Manrique, die grotten waren prachtig hè? En ook heerlijk dat je niet zulke hoge gebouwen daar hebt.Ja heel anders dan Gran Canaria meer natuurlijk is het. Het is wel een vulkanisch eiland wat gevolgen heeft voor het groen maar wat ze daar dan weer mee gedaan hebben is echt mooi. Bij voorbeeld die grotten en dat in de rotsen uitgebeitelde enorm overweldigende en brede uitkijkpunt zo apart, ik heb er echt van genoten.
Je kunt trouwens ook je vakantie houden op La Gomera maar dat vind ik geen aanrader. Het is echt heeeeeeeeeeeeel mooi maar te eenzijdig voor een meerdaagse vakantie. Kun je beter vanaf een groot eiland meerdere kleine bezoeken.
quote:jasmine schreef op 14 juli 2010 @ 23:15:

[...]

Voelt voor mij als zonde dat je het allemaal zo snel gedaan hebt.

Ja, maar we moesten toch wat aangezien we FV ook al gezien hadden.

Niet lullig bedoeld hoor. Als je er 2 weken zit heb je natuurlijk volop tijd om in een wat normaler tempo alle leuke dingen te bekijken.
O meiden ik vind het echt moeilijk kiezen, ieder eiland heeft wel wat zo te horen..

Ik ga het allemaal nog es ff doorlezen.

Wat mij trouwens super is meegevallen, de natuur in Tenerife. Van tevoren was me verteld dat Gran Canaria veeeeeeel meer natuur zou hebben en dat Tenerife vol zat met Engelsen en Russen en dat er weinig te doen zou zijn.

Nou mooi het tegenovergestelde, heel veel mooie natuur, bijzonder veel bananen bomen haha.

Tips:

de Teide

Los Gigantes

El Drago

en gewoon het hele eiland haha . Is echt veel mooie natuur.
Enneaa, dat is de manrique grot denk ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven