Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
En nu hou ik er mee op want ik zit hier tegen mezelf te lullen.
Alle reacties Link kopieren
tjeetje wat wordt er geschreven in een nacht..

Lapin, zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat fijn voor je moeder dat de poes geen tumor heeft.

Grappig je gaat meteen een beeld van iemand maken..ik dacht juist dat jij heel lang zou zijn..haha..

Ik ga voor een nacht of vijf richting hotel. Als de kids naar school gaan kom ik naar huis. Ik heb een leuke gevonden bij me in de buurt. Met binnenbad zwembad ectr..Over het algemeen hebben de Amerikaanse mooie en ruime kamers..ik denk dat mijn man het drukker gaat krijgen dan mij..

Biebeltje..lijkt me helemaal niet leuk aandacht van zo'n niet leuke man.

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met mijn gewicht gehad..wel enorm gegroeid toen ik zwanger was.

Nu ben ik voor mijn gevoel wel ietsjes te zwaar. 67 bij 1.75..bij 63 kg voel ik me echter beter..

Anais..bitterballen of kroketten is echt niet moeilijk om te maken. Je moet zorgen dat je een dag van de voren rundvlees goed gaar laten koken..de rest is echt heel gemakkelijk. En je proeft geen verschil met de bitterbal uit Nederland.

http://www.gratisrecept.n ... of-bitterballen-maken.php

De laatste week van de schoolvakantie is begonnen..dat wordt nog wennen de volgende week. Zoon zijn school begint om 7:50.. Maar ik vind het wel fijn, eindelijk weer eens regelmaat na 12 weken.
quote:lapin schreef op 31 augustus 2009 @ 18:06:

Ik ga zo eerst even terug lezen (want man, wat kunnen jullie schrijven, kunnen jullie niet een keer een dagje op je handen gaan zitten ). Maar eerst wil ik even een goed bericht kwijt. Jullie hebben zo met me meegeleefd.

Mijn moeder belde net. De labresultaten van de kat waren binnen. Het is geen tumor, maar ze is waarschijnlijk gestoken door 1 of ander beest. Er is een schimmelinfectie bijgekomen en voila. Ze brengt nu de kat zometeen naar de dierenarts waar hij een paar daagjes moet blijven en een kuur krijgt.

Mijn moeder klonk zo vreselijk opgelucht. Ze had ook al een paar dagen niet gegeten, net als de kat dus

En nu ga ik eerst even bijlezen.

Tot zo.Wauw wat een geluk. Ook fijn voor jou. Komt je moeder nog naar je toe of wacht ze nu tot je terug bent uit de states?
Snjókorn falla, á allt og alla
Mijn BMI is 27,5 ;o(

en tóch vind ik dat het door de pil en m´n AD komt , ik snoep namelijk niet méér dan dat ik normaal al deed (behoorlijk wat).

Én ik zit te veel achter de computer omdat dit forum te leuk is om te missen.
Ach, ga volgende week weer beginnen met turnlessen geven (5,5 uur/week).
Hoi Lapin, wat een goed nieuws!

Met mijn kat gaat het helaas wat minder, ze lijkt erg verkouden. Morgen maar de dierenarts bellen.

Ik ga donderdag alweer naar NL, vooral vanwege de poes heb ik daar niet zo'n zin in!
Raccoon, dus je gaat je niet al te erg vervelen in dat hotel? Neem je een laptop mee, kan je lekker de hele avond forummen.

Snjokorn, ik denk dat mijn moeder hier komt als ik terug ben van vakantie. Maar we kijken wel even.

Fladder, dat is vervelend weggaan als je poes niet in orde is. Is er wel iemand die haar goed in de gaten houdt?
Lapin, wat ben jij een ukkie. Hahaha! Dat is grappig, ik had je veel groter verwacht. En Lapinman is toch enorm groot? Gelukkig blijkt de kat van je moeder in orde.. dat zal een opluchting voor jullie allebei zijn geweest!

Ik ben 1.73 en heb een BMI van 25 28 *knip*. Dat durf ik hier niet eens te zeggen!

Maar als ik er 10 kilo af heb, zit ik al onder De Nare Grens, dus er is hoop. Alcohol heb ik nu ook officieel afgezworen voor een week.

Hier zijn vrouwen ook heel anders gebouwd. Vrouwen die 4 kinderen hebben gebaard, hebben nog maat 34/36. Het is gewoon niet eerlijk..

Raccoon, bij jullie beginnen de scholen ook vroeg. Hier om 7.30 en zijn ze meestal elke middag vroeg vrij. Ze hebben maar een hele korte pauze en een hoop huiswerk mee.

Hebben je kinderen weer zin in het nieuwe schooljaar?

Ainne, ik ben ooit ook een goed afgevallen met Herbalife. Alleen was die poeder niet weg te krijgen. Dat ging alleen door yoghurt, waar ik dan allerlei fruit in deed. Maar pfoe, die geur, ik kan het nu niet meer ruiken. Blegh.

Later nog een keer die shakes in zo'n blikje, die waren heerlijk en nam ik als ontbijt.. en als lunch in de kantine lekker een vette hap of een krentebol met roomboter en dubbel kaas .

En ik krijg dan juist trek in alle lekkere dingen, zoals patat, maar ook in normaal voedsel, een boterham enzo.

Chicha, ik neem hem dan mee in een wandelwagen, heb ik besloten. Er is een heel groot meer in de buurt, waar ik dan met de auto heen moet, maar dat is in ieder geval vlak en daar kan ik met hem wel lopen. Het is niet ideaal, maar wel voor nu een oplossing.

Deze week wil ik proberen om hem op de kindergarten te krijgen, dan kan ik in die tijd dat hij daar zit, lopen. Maar ja, dan komt ook al weer snel die rotsneeuw, dan houdt het ook al weer op..

Hoe laat gaat de heks naar school? Moet je haar brengen? Kun je daar niet een soort van wandelroute inplannen? 's Ochtends is wel het lekkerst, dan is het nog niet zo warm (we hebben vanmiddag om half 4 gelopen.. pfffff.. afzien in die hitte!). Dan heb je in ieder geval een doel, miss dat dat helpt. En muziek blijkt bij mij goed te helpen, dat loopt best lekker.
Jaaaa, Raccoon, gezellig je laptop meenemen! Dan kunnen wij ook lekker met je kletsen en je een beetje bezighouden.

Zie je er tegenop?
@ Lapin: Fijn dat met de poes alles goed is, zal wel een opluchting zijn

@ Fladder: vervelend dat jouw kat niet lekker is, hoop dat ze snel opknapt

@Raccoon: ik ga die bitterballen aankomend weekeinde maar eens maken, en dan lekker geimporteerde franse mosterd erbij kopen (want die mosterd die ze hier maken is niet te eten).

BMI hier is 21.3, ok dus. Maar ik sport dan ook veel en probeer wel een beetje te letten op wat ik eet. Toch ben ik de laatste tijd wel meer aangekomen met name mijn buik, dus ga toch maar iets meer opletten. Hoef niet af te vallen, maar wil ook niet meer aankomen. Gaan die bitterballen vast bij helpen

Verder heeft hier de president nu varkensgriep. Het is te hopen dat hij er niet aan doodgaat, want ik vermoed dat hier dan ook de pleuris uitbreekt (zoals specu dat zo mooi zegt). Er zijn zoiezo verkiezingen in 2010, maar de verkiezingscampagnes zijn nog in de opstartfase en er zijn teveel kandidaten (en eigenlijk geen enkele waarvan ik zou zeggen nou, doe die maar als president). Nouja, we wachten maar weer af.

Moest laatst nog even denken aan de Hema discussie. Ik mis de Hema niet zo, maar wel ontzettend de H&M! Bijna heel mijn kledingkast komt daarvandaan, en loop regelmatig te kwijlen bij de internetshop. Hier moet ik echt goed zoeken naar iets wat me past, vaak is kleding hier voor mij:

- te kort (ben 1.78)

- te strak

- of juist te wijd, als ik vanwege de lengte een grotere maat neem

- met teveel glittertjes, opplakedelstenen en meer van dat soort versiersels

Ik heb veel zakelijke en nette kleding nodig en ben nu dus vaak aangewezen op de ontzettend dure schaars aanwezige Espirit importmode, die vaak voor mij ook nog aan de korte kant is (wantja, frans merk)

Maarrrrr, nu liep ik afgelopen zaterdag in het plaatselijke winkelcentrum, en nu hebben ze er een Falabella winkel geopend, dat is een Chileense keten. En die Chilenen, die hebben best verstand van mode. Ik heb nog niks kunnen passen want haast, maar het zag er veel belovend uit. Ik ga binnenkort eens flink inkopen (en de bonnetjes verbranden voordat ik thuis ben )
@ lapin, owh goed kattennieuws dus! idd, komt mams nou nog wel of niet meer...?

@ specu, hoe is het daar bij jou? al reactie gehad? vlam in de pijp?

@ anais, haal je kont bij het zwembad en TBKEN vandaan en ga es foto's maken van je nieuwe inrichting!! nog steeds nieuwsgierig!!

@ keranet, dat wordt dus komend weekend SHOPPUHhh!!

@ raccoon, al snel naar een hotel dus... misschien stomme vraag, maar ik weet nog dat mn broer echt in volledige quarantiene moest, aangezien zelfs zn niezen dan radioactief waren en ook zn plasje en all what not moest op de juiste manier afgevoerd worden??? heb je hier geen last van dan als je gewoon overdag thuis rondbanjert???

ik had van het weekend zin in rode kool met aardappeltje en worst, maar dat kan ik dus helemaal niet maken! ja de rooie kool is gelukt, de rest... blegh.. de aardappels liggen zwart en niet gaar in de prullenbak en de worst is ook niet je van het... kan wel indian koken, en thais, en turks ook wel, italiaans (pasta) en al wat voor meer aan buitenlandse ongein, kan ik allemaal heerlijk koken, maar hollandse prak.... hahahaha.... is ook voor het eerst in 6 jaar dat ik weer rooie kool eet trouwens....

pffeww ben wel gaar trouwens. deze week dus franse cursus voor mn werk. intensief cursus dus... aan de ene kant is er best veel blijven hangen, aan de andere kant is er ook een stel hele grote vraagtekens her en der....jaiks... heb net wel braaf mn huiswerk gemaakt....
@Lapin en Keranet: dank!

Er wordt wel goed voor haar gezorgd, door de onderburen, die zelf 3 katten hebben maar ben er liever zelf bij!

@Discovery, ik ben ook heel slecht in hollands koken, uberhaupt geen echte keukenprinses eigenlijk...

Leuk dat je Indiaas kan koken! Daar zou ik mijn (pakistaanse) man een groot plezier mee doen. Wel laatst voor het eerst een heerlijk paneer-massala gerecht gemaakt maar verder doen we het voorlopig nog met de afhaal.

Ik ben nu een preitaart aan het maken, met walnoot en cheddar en ben heeel benieuwd naar het resultaat.

@racoon: sterkte met alles, klinkt heftig, succes ermee!
Even wat modevoorbeelden:

Dus ik denk dat jullie mijn frustratie wel kunnen begrijpen
Oh god, keranet dat ziet er niet te best uit!

Kan je niet online shoppen?
Ik ben meer op zoek naar dit soort dingen:

maar dan de zomervariant
En helaas kan ik niet online shoppen hier.....

heeej.... gat in de markt!
Biebeltje: sorry maar ik moet lachen om je post. Ik heb ook een vriendin die altijd oude mannen aantrekt (en ze moet er niets van weten). Maar nee in werkverband is dat niet leuk.

Raccoon: Het lijkt wel leuk op al die fotos, maar de knapste mannen op de pics zijn gay, (zijn dan ook wel echt mn schatjes, spreek ze nog steeds) en de rest vind ik allemaal niet zo boeiend qua scharrelen. En hunnie mij ook niet geloof. Meer one of the boys eigenlijk.

Lapin: Das goed nieuws, ik heb vandaag onze kat in laten slapen, hij was al langer best ziek en oud, en mn moeder is nogal ignorant en denkt het zal mn tijd wel duren en mijn geld vooral niet kosten en ik kan daar niet tegen, ik ben stiekem een hele grote dierenvriend en voel me schuldig. Het is beter zo, hij was al 15. En weer is er iets opgelost wat ze zelf had moeten oplossen.

Keranet: als de edelstenen en versierselglitters op kleding een beetje het zelfde zijn als in andere landen op jouw werelddeel weet ik PRECIES wat je bedoeld en dat is LELIJKKKK... my god...

Over de bmi doe ik niet mee hoor.... het gaat bij mij maar om 2 / 2.5 kilo die er weer af moet.... dan zit ik weer op 60 en das t gewicht waar ik me goed bij voel en bij me past.

ik heb vandaag een groente en fruit dag gedaan, net een heerlijke salade op. Straks ga ik wat oefeningen doen.

Disco: Hoiii, ik heb t gevoel je heel lang niet gesproken te hebben

oke ik ga even op de biechtstoel: ik had vandaag een afspraak bij de huisarts staan, omdat het eigenlijk niet echt heel goed met me gaat de laatste tijd (en aan de andere kant ook weer wel) en ik er niet helemaal uitkom met mezelf. En hier thuis, tsja negatief ingestelde mensen die zelf een zooitje van hun leven maken komen op t moment heel hard bij me binnen. De huisarts was het ermee eens dat ik een beetje hulp kan gebruiken. Dus ik ga weer naar de psych. Jammer dat ik niet in mn geliefde stad woon, daar had ik een goede. Maar das niet te doen, dus woensdag een intake bij een praktijk hier in de buurt. Ik ga van de biechtstoel af en doe het biechtgordijntje (bestaat dat?) dicht. Hoeven we t er verder ook niet over te hebben.
JJ Kan je zeker wel gebruiken.
Lapin, ik ben blij voor jou en je moeder dat het goed gaat met de kat. Maar als ik het goed begrijp heeft die dierenarts dus een insectenbeet weg zitten snijden en naar het lab gestuurd. En waarom moet de kat nu bij de DA blijven en kan hij/zij niet gewoon lekker thuis op zijn/haar eigen plekje zijn?

1,62 dus Lapinman is bijna een halve meter langer dan jij. Wat zul jij pijn in je nek hebben na een zoenpartij. Dat heb ik nog met onze 22 cm verschil.

Mijn BMI is 20.2. Vet is kennelijk niet zo zwaar.

JJ, knuffel voor jou omdat je kat er niet meer is. Ben je erg verdrietig?

Fladder, jij veel sterkte met je kat. Ik hoop dat het meevalt en dat je met een gerust hart naar NL kan. Hoe lang blijf je weg?

En trouwens afhaalcurry in GB, ik zou er een moord voor doen.

Raccoon, is het niet zo dat je in een hotel ook enigszins uit de buurt van andere mensen moet blijven? Mag je wel gewoon gebruik maken van dat zwembad of moet je de hele dag in je hotelkamer zitten met je laptop op schoot?
Rubis dank je, ik hoop het ook! Ze is al 14 en tot ongeveer een jaar geleden nooit ziek geweest. Nu inmiddels al voor de 3e keer. Volgens de dierenarts heeft ze een virus en kan ze er, mbv af en toe antibiotica goed mee leven.

Ik ga maar 3 dagen naar NL gelukkig. Poes is alleen ook nog eens super-aanhankelijk en ligt het liefst de hele dag op schoot.

JJ80, wat rot voor je! Wat bedoel je met "stiekem een hele grote dierenvriend?" Over de rest van je verhaal wilde je het niet hebben, maar ik wens je ook daarmee veel sterkte!

Oh en iedereen heeft het hier over BMI, even opgezocht; mijne is 20,8. Klinkt goed maar sinds ik in de UK woon ben ik denk ik zo'n 7 kilo aangekomen. Ik pas heel veel broeken niet meer.

Teveel afhaal en te weinig fietsen denk ik.
JJ, dikke knuffel. Soms moet je trouwens gewoon die beslissing nemen als ze op zijn. Dat hoort ook bij het hebben van dieren. Maar het blijft heel erg moeilijk.

Rubis, ik weet ook niet precies wat de da heeft gedaan, ik heb de kat niet gezien. Maar de kat kan nu niet eten. En hij moet medicijnen hebben, vandaar dat hij bij de da blijft. Mijn moeder heeft er in ieder geval alle vertrouwen in.

Ja, ik ben best wel klein. En Lapinman is best wel groot (2.08). Maar het levert verder geen problemen eigenlijk. We redden ons best zo

En ik val mijn hele leven al op lange mannen. Dus dat is aardig gelukt zo.
Fladder, 3 dagen is nog wel te overzien. Geven je buren dan ook de medicijnen?
Het was hier net weer een gekkenhuis. Ik had de deur dichtgeduwd omdat het een beetje fris werd. Maar Otto zat buiten en wist niet beter of die deur stond open. Dus die knalt net met zijn hoofd de deur weer open en staat te tollen op zijn poten. Ondertussen vliegt Tako zijn mand in omdat hij schrok van Otto. En gaat bovenop de kat liggen die in de hondemand lag. Kat geeft een grote schreeuw en probeert uit alle macht om onder die dikke hondereet uit te komen.

Het is hier nooit saai.
hahahaha awaarom zie ik dat nu weer precies exact voor me... hahaha.. lachen

@ JJ valt toch wel mee... ik lees wel telkens mee, maar heb ook niet altijd van alles te vertellen...

wel 'knap' van je dat je gewoon naar de HA gaat, ik heb af en toe ook van die pikzwarte periodes dat ik denk, hier kom ikzelf niet uit, maar dan is het zo zwart dat ik de HA dus niet bel en dan na een weekje of wat, dan gaat het wel weer, schijnt de zon weer... is het alweer 24h geleden dat ik gehuild heb en dan valt het allemaal wel weer mee... ofzo..

@ fladder 3 dagen is te doen. leuk is anders, je beessie achterlaten maar als de buren goed voor em zorgen... komt het vast goed...
Nog even voordat ik met de kids naar de speeltuin ga.

JJ..voor jij een big hug.

Keranet, dat is balen dat je geen leuke kleding kunt krijgen.

Het liefst koop ik gewoon in Nederland. Voor mijn man en kids is hier genoeg te vinden, maar ik vind het voor mezelf meestal maar niets..

disco..ik snap het zelf ook niet. Ik heb het er de vorige week nog uitgebreid met de arts over gehad. In Amerika gaan de mensen allang niet meer in quarantaine. Omdat ik nog jonge kinderen heb is het beter dat ze niet bij mij in de buurt komen. De beste oplossing is dan een hotel, een collega van mijn man heeft zich voor een week opgesloten in de slaapkamer. Dat zie ik mezelf niet doen. De kinderen hangen de hele dag om me heen en dan helemaal zul je net zien. Ik hoef ook geen urine en dergelijke op te vangen. Ik vind het ook vreemd hoor, het verschil tussen Nederland en Amerika. Ik had het er gisteren nog over met een NL vriendin..misschien is het wel juridisch.

Ik neem laptop en foto album mee. Mijn dochter heeft nog geen foto album..ik alles in de kast liggen maar heb er nog niks mee gedaan..

Disco, werd je broer ook ziek van dat spul?

Ine, krijgen ze ook een hoop huiswerk mee..is voor beide partijen een klus..wat dat betreft is de vakantie wel weer gemakkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven