Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Specu, gatver. Wat een engerd. Goed van je dat je hem weggekregen hebt met je geschreeuw. Komen er mensen op af als je staat te schreeuwen of negeert iedereen dat? Wat ga je nu doen? Ga je uitvinden wie het is en hem alsnog aangeven? Dikke knuffel.
Nou, als er mensen in de buurt geweest zouden zijn, zouden ze wel gekomen zijn. Er was natuurlijk net niemand. Ik wil nog wel een keer langs het winkeltje, en als het hem is, bel ik meteen de politie. Dank je, Rubis.
Geeetver, Specu! Gelukkig ben je haaibaai genoeg om hem weg te jagen, maar kan me voorstellen dat je voorlopig constant over je schouder zit te kijken of hij er weer is.

Wat zijn er toch een malloten he?

Cara, wat een gezeik met die verzekering, helemaal als je dat met terugwerkende kracht moet betalen maar niet kan claimen, achterlijk.

Anais, toen ik zwanger was kon ik dat veel beter, naar mijn lichaam luisteren, ik had bij beide meisjes een periode dat ik achterlijk veel calcium nodig had (lees: liters chocolademelk rechtstreeks uit het pak drinken), dan waren de botjes zeker in de maak, zei ik dan gekscherend.

Helaas kan ik dat nu wat minder

Het snaaien is mijn grote valkuil. Ik eet gezond, ook redelijk in goede proporties, maar die pakken koekjes, zakken snoep enzo... en vooral op kantoor. Heb mijn eigen kantoor, dus niemand ziet wat ik eet. Nou ja, gisteren goed gegaan, vandaag tot nu toe ook, wie weet blijft het nu gewoon wel goed gaan. Het is geen extreem overgewicht, dus het is geen onoverkomelijke taak.

Donderdag begint mijn koor weer. Nou ja, weer, ik ben drie jaar niet geweest, had het te druk zeg maar, de afgelopen tijd. Maar nu heb ik besloten om weer te gaan beginnen. Maar ik ben suuuuperverkouden en bijna mijn stem kwijt, dus ben bang dat ik het een week uit moet gaan stellen, baal baal, had net weer zo'n zin om weer te gaan.
Een goedendag dames, was vandaag eens voor de verandering een half uurtje eerder opgestaan om de eerste pagina's van de dag te lezen en zie het nieuws.

Het is inderdaad jammer dat jullie met zijn alle inderdaad geen blok hebben kunnen vormen maat goed ik vond het al een eer dat ik met de nominatie werd gebombardeerd. We gaan het gewoon over paar weken weer proberen want jullie zijn allemaal even voor een kanjers.

Zo ik mag weer naar het werk, tot later
Jee speculaasje, wat vreselijk maar wat heb je dat goed gedaan! Hoop dat je hem nog vindt en kan aangeven.

Hoe voel je je nu? Kan me zo voorstellen dat je na de adrenaline van zojuist je misschien wat minder voelt.

Kan je niet iemand vragen om langs te komen? Even je gedachten ergens anders op richten.
Jeetje Specu, wat is dat toch met mannen (de laatste tijd)!!!

Ik weet hier ook al niet hoe snel ik het pand moet verlaten in de hoop die vent vooral niet tegen te komen. Loop ook zo min mogelijk aan de raamkant waar ik gezien kan worden. BAH!!!

Nog anderhalve week en dan vlieg ik ook weer eens naar het MO. Helemaal alleen dit keer *snik*. Dus geen sterke vent die mij beschermt tegen de boze buitenwereld. Schoonmama heeft al een heel boekwerk aan instructies voor mij doorgekregen. Wat er voornamelijk op neer komt om me niet te veel te voeren en me een beetje met rust te laten (om m'n stressniveaus een beetje proberen laag te houden).
Jeetje, Specu, wat een verhaal zeg! Van mij mag je nog wel even harder schreeuwen. hopelijk vind je snel uit wie het was en kun je vent of politie er op af sturen. Jakkes.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Woehoe!!! Ik heb m'n cijfer terug voor dat stomme tentamen over verandermanagement. Heb gewoon een 7!

Nog 1 tentamen en een scriptie en ik ben gewoon klaar!
Gefeliciteerd Biebeltje, super goed!! Het einde is nu echt in zicht..
He jammer SFO! Nouja, nieuwe ronden, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen.

@ JJ80: dat is rot van je kat. Over psychs gesproken, ik zat laatst op uitzendinggemist te struinen en daar vond ik een programma dat heet

Kijken in de Ziel

Is een programma waarin psychiaters vertellen over hun werk en hun ervaringen. Vond het ontzettend interessant, vooral de verschillende visies van de psychiaters, het hangt er ook maar net vanaf welke therapeut/psycholoog/psychiater je treft of iets voor jou werkt.

@ Specu & Biebeltje: bah, vreselijk die mannen. Ik heb hier ook zon collega, het enige wat hij zegt als ik langsloop is I love you (jaja, in het engels), maar volgens mij zit er zoeizo een flink draadje aan hem los. Het valt hier verder eigenlijk best mee, ik krijg als ik over straat loop wel heel veel opmerkingen naar mijn hoofd (als in mami, que belleza, que reina eres = wat ben je mooi) maar dat doen ze bij de meeste vrouwen, dus veel last heb ik er niet van. Lijkt me behoorlijk beangstigend als er zo´n figuur bij je huis bivakeerd.

@Ainne, leuk een koor. Wat zingen jullie zoal? Klassiek of vooral modern? Ik heb vroeger nog in een kinderkoor gezeten (van de kerk) en we mochten bijna meedoen met Kinderen voor Kinderen maar we hadden te weinig leden..... Daar baal ik nog altijd van, mijn minutes of fame misgelopen :´-(
Gefeliciteerd Biebel!!!

en ..... verandermanagement?? Mag ik vragen wat dat voor iets is of komen er dan vele frustraties boven?
Haha Keranet baaalen dat je KvK misgelopen was! Nouhou, wij hebben wel onze minutes of fame gehad, we zijn bij zo'n middagprogramma op tv geweest, soort van 5-uurshow (bestaat dat nog?), we zongen amazing grace. En ik bedenk me nu net, dat was toen Vent en ik net verkering kregen, hij had het zelfs speciaal opgenomen, zodat ie het kon kijken als ie thuiskwam van zijn werk. Zou ie nu echt niet meer doen!

Ik zat bij dat koor sinds ik hier woon, dus 1999, maar sinds de kinderen was ik ermee opgehouden, te lastig combineren, maar goed, nu ga ik dus weer terug.

We doen van alles wat eigenlijk, klassiek, religieus, jazz. En elk jaar een keer naar het buitenland en we doen zo'n drie competities per jaar.

Biebeltje wat goed!
quote:spinnetje schreef op 01 september 2009 @ 14:01:

Ik ben al zo goed als blut en moet nog 24 dagen met dit salaris, dus dat is lowbudget eten. Iemand nog tips?

Blikje sardientjes met mayonaise op toast. Dat is echt van dat studentenvoer en ik vind het nog lekker ook. En als je gezond wilt doen gooi je er een tomaat bij.

Ik hoop dat alles goed komt met je vriendin.
quote:lapin schreef op 01 september 2009 @ 15:36:

[...]

Blikje sardientjes met mayonaise op toast. Dat is echt van dat studentenvoer en ik vind het nog lekker ook. En als je gezond wilt doen gooi je er een tomaat bij.

Ik hoop dat alles goed komt met je vriendin.

Ah, dankjewel voor de knuffel!

Sardientjes op toast klinkt lekker haha, vrees alleen dat mijn kat het van mijn toastje eet
Keranet, haha, nee hoor, die frustraties had ik rond de inleverdatum, ben nu alleen maar blij met m'n resultaat. En verandermanagement is zoals het eigenlijk al zegt: het managen (beleid opstellen, (bege)leiden etc.) van veranderingen (reorganisaties, verhuizingen, fusies etc.)
Low budget eten: Rijst met groente? Macaroni?

Eigenlijk alles wat je in grote bulkverpakkingen kan kopen en dan eventueel kunt invriezen.
Specu, wat een ontzettende eikel. Ik zou ook zo ontzettend kwaad worden en de hele buurt en iedere winkel afgaan om te kijken of ik hem kon vinden. En ik zou mijn man meenemen (hoewel dat misschien niet zo handig is, want die tuigt hem meteen helemaal af). Laat je het ons weten als je hem gevonden hebt?

Biebel, gefeliciteerd. Hartstikke goed.

Cara, wat is dat nou voor onzin? Wel achteraf moeten betalen maar niet verzekerd zijn in de tussentijd. Weet je dat wel helemaal zeker? Als dat echt het geval is dan zou ik nl. al die tijd dat ik niet verzekerd was niet betalen achteraf.

Ainne, leuk een koor. Ik wou dat ik kon zingen want ik doe het heel graag tot ergernis van iedereen om me heen.

Ik heb net 2 hele mooie cashmir truitjes gekocht bij Esprit, 1 bruine en 1 zwarte. Nieuwe collectie, dus voorlopig kan ik ze nog niet aan, te warm voor nu.

En nu ga ik ook nog even kijken of er wat te snacken is, mijn lichaam vraagt er om
Fladder, hoe is het met je katje? Heeft de DA iets kunnen vinden?

Lapin, die Otto van jou is volgens mij ook een beetje een kluns. Maar wel altijd lachen.

Raccoon, mijn schoonzusje heeft ook zo'n jodiumslok gehad en zij is toen een aantal dagen bij mijn ouders geweest. Het probleem is dat kinderen té dichtbij komen en daardoor een hoger risico lopen. Overdag als de kinderen naar school waren, was zij gewoon wel thuis. Ze heeft van die slok verder helemaal niets gemerkt, ze is er niet ziek van geweest of zo. Nu weet ik natuurlijk niet of zij hetzelfde heeft gehad als jij, want zij hoefde volgens mij geen speciaal dieet te volgen van te voren.

Spinnetje, rottig dat je nu niet even in NL kunt zijn.

Pfff, yoga is aan mij ook niet besteed, ik heb iets meer actie nodig. Hoewel ik wel graag iets leniger zou willen worden en daar schijnt yoga dan ook weer goed voor te zijn. Sanne, zorg dat je die lenigheid behoudt, want daar heb je straks veel profijt van. Ik heb vroeger ook geturnd en kon mijn lijf in allerlei knopen leggen maar ben die lenigheid kwijtgeraakt en heb er nu spijt van dat ik dat niet beter onderhouden heb.

Choc, dat moet inderdaad lastig zijn hier in Frankrijk met jouw lengte. Ik ben met mijn 1,68 al aan de lange kant.

Moonglade, heb je al op het trampolinetopic gekeken?

Ainne, misschien niet zo'n goed idee om donderdag te gaan zingen. Je stembanden zijn door je verkoudheid aangetast en ze zijn al drie jaar niet meer getraind. Of zing jij altijd onder de douche en zo?

Biebel, goed gedaan hoor, je verandermanagementtentamen. Daar ben je lekker vanaf nu.
Lapin, niet hier komen vertellen over twee mooie cashmir truitjes en dan geen foto laten zien.
Mmm sardientjes op toast, goed idee! ga ik binnenkort ook weer eens eten. Maarre, kunnen we het onderwerp ETEN even vermijden op dit topic voorlopig?

Rubis, ik zing elke dag. Tegenwoordig is het repertoire wel een beetje anders, dat wel. Wheels on the bus, Old McDonald, Twinkle Twinkle Little Star....

Spinnetje, klote is dat het, al blut zijn aan het begin van de maand, kan er helaas over meepraten. Al is de ellende bij mij nu voornamelijk zichtbaar op mijn credit card. We gaan eind volgende maand een weekend naar Londen en eind van het jaar een week naar NL, totaal zo'n beetje ¤700 aan vluchten.
@ Ainne: Leuk die Vent van je, was je zeker wel van gecharmeerd?

moet ik trouwens een beetje hieraan denken?

Dekoor

(Ik heb dit koor wel eens live gezien en ze zijn echt steengoed)

Ik zou zelf ook graag gaan zingen maar vrees dat ik dan eerst nog wel de nodige zanglesjes moet nemen. Ik heb best een aardige stem, alleen ik gebruik een verkeerde zangtechniek (zing met mijn keel). Dus als ik dan hoog moet gaan zingen gaat dat heel goed zolang ik zacht zing, maar als het voluit moet, doet dat onwijs pijn aan mijn keel. Ik moet leren buikzingen, zegmaar.

@Spinnetje: Inderdaad balen is dat, voor je vriendin natuurlijk, maar ook voor jou dat je nu ver weg zit. Dat zijn inderdaad de momenten dat je denkt: en waarom ben ik ook alweer zo ver weg gaan wonen? Hoop dat alles goed met haar zal gaan en dat ze snel opknapt.

Low budget opties? Hier eten ze veel rijst met bonen of linzen, bonen zijn voedzaam en kunnen als vleesvervanging dienen. Salade van ui, tomaat, limoensap en zout erbij en klaar. En zoete bakbanaan erbij. Ik weet alleen niet of dit alles in ZA ook goedkoop is. In NL deed ik inderdaad vaak rijst met groenten en kruiden.

@ Biebel: o, aha, ok, duidelijk. Welke studie doe je dan?
En oja Cara,

Wat ontzettend idioot weer van die verzekering! Maar eigenlijk meer van de gemeente, dat je je in NL alleen maar kunt verzekeren als je daar geregistreerd bent lijkt me namelijk niet zo gek. Maar dat je als gemeente er een maand en uiteindelijk zelfs 3 maanden over doet om iemand in te schrijven, dat is natuurlijk helemaal van de .... gerukt. Zeker een grote gemeente als Rotterdam, die toch wel veel ervaring moet hebben met remigranten. Uitschrijven uit mijn gemeente ging notabene in een uur!!! En hoe kunnen ze je nu onverzekerd rond laten lopen? Ombudsman geprobeerd? Rechtshulp? Officiele klacht?

Hier schrijven ze trouwens helemaal niemand in, nergens. Elke Colombiaan heeft een cedula, een identiteitskaart, maar waar hij/zij uithangt dat zal de overheid een worst wezen. Die cedula is trouwens wel goud waard: als ze je bij een politiecontrole snappen zonder cedula ga je direct het gevang in, en je kunt zonder cedula bijvoorbeeld geen mobiele telefoon kopen. Ik heb nu een speciale cedula voor buitenlanders, compleet met vingerafdruk en wel.
Rubis, ik kan ze niet vinden op de Esprit site (nog niet).

Deze jurk vind ik heel erg mooi, maar dat staat me natuurlijk voor geen meter. Jammer.

Lapin, die is zeker leuk, maar wat ik niet snap is dat dit jurkje er erg winters uit ziet, zwart, gebreid, maar dan met van die korte mouwtjes. Dan moet je er 's winters eigenlijk weer iets overheen dragen en dat is dan weer zo zonde. En waarom zou deze jurk jou niet staan?
Ja, weet ik veel met die verzekering. Ik heb niet echt iets gehad in die drie maanden. Behalve dat ik graag naar een psycholoog wil, dat begint nu eigenlijk wel te kriebelen, nu ik ook weet dat er 6 weken ofzo wachttijd is. Dan duurt het wel erg lang allemaal.

Mijn vriendin die arts is heeft een receptje voor mijn hooikoorts uitgeschreven, die medicijnen kreeg ik uiteindelijk pas na een lange discussie bij de apotheek. Ik wilde gewoon het volle pond betalen, en had dus een geldig recept, en nog deden ze moeilijk, terwijl dat gewoon moet kunnen. Volgens mij kan ik die rekening later wel claimen. Maar volgens mij kan ik niet naar de huisarts nee. Spoedeisende hulp zou weer anders zijn, volgens mij mag ik wel naar de eerste hulp.

Ik denk steeds maar, laat nou maar, want het dan zo'n gevecht he, als je niet aan de regeltjes voldoet. Als dalijk mijn pilstrip op is, dan kom ik wel in actie : )

Ivm Vent, en dat ik daar erg mee rondloop, wil ik nu graag met iemand praten maar ik denk niet dat dit 'op tijd' gaat komen.

Ik ben erg verbaasd dat dit allemaal zomaar kan, in Nederland regeltjesland. Ondertussen loop (en rij) ik gewoon onverzekerd al 3 mnd rond. Zit het zo vol met regeltjes, dat ze er zelf niet meer uitkomen.

En dat de gemeente een fout in de basisadministratie maakt, echt ONgelofelijk. Het betrof mijn (vroegere) huwelijk, dat hadden ze gewoon weggelaten, ik ben nu weer ongehuwd. Een beetje zoals revirginised, haha. Hierdoor klopt mijn tenaamstelling niet. Superirritant. Ik gebruik nl de achternaam van mijn ex. Hierdoor sta ik nou (godverdegodver) weer bij allerlei instanties (belasting, gemeentezaken ed, alles wat via de GBA in gang wordt gezet) onder de verkeerde naam. En dacht je nou echt dat ze geloven als ik dan zeg, "Nee, ik heet echt zussemezo, de gemeente heeft het fout in de basisadministratie staan?" Dacht het niet he. Dan sta ik meteen als weirdo te boek. Wat een gezeur.

Anais, ik heb vd week ook Turks gegeten, in Rotterdam, bij een heel leuk stel dat een restaurantje runt. Lekker ook. Gestampte salade, gebakken aubergine en courgette met yoghurtsaus, linzensoep. Jum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven