Internationale treinreis
maandag 10 augustus 2026 om 18:51
Ik ga over een paar weken met de trein op vakantie. Eerst naar Praag en van daaruit naar Berlijn. Nou heb ik genoeg ervaring
met treinreizen binnen Nederland, maar niet daarbuiten. De treinen zijn allemaal geboekt, heb inmiidels ook de tickets en alles is verder ook geregeld qua hotels en zo.
Ik heb er superveel zin in, maar vind het ook een beetje spannend
dus ik wil graag jullie ervaringen lezen!
Wat kan ik verwachten? Ik neem aan dat je zelf voor je eten zorgt of koop je dat in de trein? Waar laat je je koffer?
Allemaal wereldvreemde vragen ongetwijfeld, maar dat ben ik ook in dit geval
Dus: wie wil haar of zijn ervaringen, tips en tricks delen?
met treinreizen binnen Nederland, maar niet daarbuiten. De treinen zijn allemaal geboekt, heb inmiidels ook de tickets en alles is verder ook geregeld qua hotels en zo.
Ik heb er superveel zin in, maar vind het ook een beetje spannend
Wat kan ik verwachten? Ik neem aan dat je zelf voor je eten zorgt of koop je dat in de trein? Waar laat je je koffer?
Allemaal wereldvreemde vragen ongetwijfeld, maar dat ben ik ook in dit geval
Dus: wie wil haar of zijn ervaringen, tips en tricks delen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 14 augustus 2026 om 16:55
ik heb vanmorgen zo'n snackbox bij de Action gekocht die we met allerlei lekkers kunnen vullen. Puzzelboekjes is ook een goed idee en een pak speelkaarten.Rabarbara schreef: ↑13-08-2026 22:06TO, twaalf uur in gereserveerde treinen, dat wordt hartstikke leuk. Neem gewoon wat te eten en te drinken mee. Aan boord lukt het waarschijnlijk ook, maar dan heb je in elk geval iets. Tijdschrift, puzzelboekjes, veel heb je op zich niet nodig. Net wat je mee kunt nemen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 15 augustus 2026 om 10:22
En je telefoon of tablet want wij verwachten natuurlijk wel uitgebreide reisverslagen in dit topic
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zondag 16 augustus 2026 om 18:29
Oh wat een leuk vooruitzicht! Ik heb goede herinneringen aan treinreizen naar Berlijn. We reisden altijd met gereserveerde stoelen via NS international, sinds vorig jaar valt Ice hier ook onder begrijp ik? Deutsche Bahn iig. Ik vond het heerlijk reizen: het was rustig (anders dan een thalys of TGV naar België) hadden veel ruimte en een oplaadpunt en volgens mij was er ook een eet/drinkdeel. Weinig stops.
Die ene stop in Bad Bentheim was wel mooi: we moesten kennelijk even stilstaan en de machinist ging even roken dus de rokende passagiers ook. Het was een verlaten perron en raar weer met een mist en donkere luchten, beetje David Lynch-vibes
Veel plezier alvast iig. Weet niet waar je mee reist, maar komt vast goed als alles al georganiseerd is.
Die ene stop in Bad Bentheim was wel mooi: we moesten kennelijk even stilstaan en de machinist ging even roken dus de rokende passagiers ook. Het was een verlaten perron en raar weer met een mist en donkere luchten, beetje David Lynch-vibes
Veel plezier alvast iig. Weet niet waar je mee reist, maar komt vast goed als alles al georganiseerd is.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in