Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
SombraOnline schreef:
29-09-2019 18:27
Ik heb eens opgelet wat er bij de roltrappen staat, en...
Afbeelding

Dit was dan Amsterdam centraal, dus geen idee hoe het op andere stations is verder. Fietsen mogen er in Amsterdam in elk geval niet op.

Meredith, ik meld dat soort mensen als de conducteur toevallig langsloopt. Ik vind het ook goor en bovendien wordt er aangegeven dat het niet mag.
Heb wel eens een conducteur aangesproken omdat er een meisje met d’r gore schoenen op de bank zat. Ze werd aangesproken en haalde haar voeten van de bank, maar die gingen er net zo hard weer op toen de conducteur weg was. Dan zit er echt een steekje los bij je, maar ja.
Voordat ik ook maar in actie hoefde te komen kreeg ze al van de conducteur op dr kop. Ze gaf wel een hele rare reactie.. 'Ja mag niet stout stout'. Maar goed ze zat ook nog in de verkeerde trein dus was er na een vijf minuten uit.

Vind dat bij Keolis wel goed. Conducteurs spreken je daar echt aan op dingen die niet mogen. Praten in de stiltecoupe, voeten niet op de bank, afval weggooien etc.

Zal als ik het red qua tijd vanavond ook eens in Zwolle kijken. .
Seriously?
Van de week werd er bij ons in de trein stiekem gerookt op het toilet en ging er op het volgende station sneaky uit. Natuurlijk op dat moment in geen velden of wegen een conducteur te bekennen.

Verder vind ik de nieuwe "lederen" bekleding in de omgebouwde dubbeldekkers en sprinters smerig. Alsof ze niet schoongemaakt worden. Voor ik een plekje heb gevonden wat er een beetje smakelijk uitziet heb ik ondertussen de halve trein gehad.
SombraOnline schreef:
29-09-2019 18:27
Ik heb eens opgelet wat er bij de roltrappen staat, en...
Afbeelding

Dit was dan Amsterdam centraal, dus geen idee hoe het op andere stations is verder. Fietsen mogen er in Amsterdam in elk geval niet op.

Meredith, ik meld dat soort mensen als de conducteur toevallig langsloopt. Ik vind het ook goor en bovendien wordt er aangegeven dat het niet mag.
Heb wel eens een conducteur aangesproken omdat er een meisje met d’r gore schoenen op de bank zat. Ze werd aangesproken en haalde haar voeten van de bank, maar die gingen er net zo hard weer op toen de conducteur weg was. Dan zit er echt een steekje los bij je, maar ja.
Met even gecheckt. In Zwolle staat iets soortgelijks. Je mag er in ieder geval niet met fietsen en kinderwagens op.
Seriously?
En wat je op bovenstaande foto net niet goed ziet is de links gaan, rechts staan sticker op de schuine rand naast de treden bij de tweede trede.

Afbeelding
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 16:00
3.57% gewijzigd
Zo je bent wel even een half uur aan het lezen dan hahahahaha. Wat er allemaal wel en niet mag en kan.
Geen wonder al die opstoppingen :rofl:
Of deze dan? Keuzes ... keuzes ....

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
30-09-2019 17:07
Of deze dan? Keuzes ... keuzes ....

Afbeelding
Hahaha!
Vanmorgen een bomvolle bus en ik wilde uitstappen. Staat daar een meisje met een enorme rugzak op die dus echt niet even aan de kant wil gaan en gewoon blijft staan en met haar rugzak de smalle doorgang bezet houdt. Die heeft dus een zetje gekregen...

Doe gewoon je tas af als het zo druk is, dat scheelt nogal ruimte.
Seriously?
Kinderwagens op de roltrap zijn ook echt levensgevaarlijk. Eén keer gezien dat zo'n ding 'inklapte'. Niets met het kind aan de hand, maar moeder buitelde over de wagen en alle mensen die achterop kwamen ook...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-10-2019 11:14
Kinderwagens op de roltrap zijn ook echt levensgevaarlijk. Eén keer gezien dat zo'n ding 'inklapte'. Niets met het kind aan de hand, maar moeder buitelde over de wagen en alle mensen die achterop kwamen ook...
Ja, het is alleen een beetje jammer dat je soms niet anders kan omdat voor de zoveelste keer de liften stuk zijn en er niet altijd iemand aanwezig is die je kan helpen om de kinderwagen via de trap te tillen.........
Vanochtend vroeg stapte een dame met een rollator in de Rotterdamse stadsbus.
Voor rollators en kinderwagens is een speciale plek, tegenover de uitgang in het midden van de bus. Daar stond het vol met scholieren met rugzak en oortjes in.
De dame met rollator moest dus wel bij de uitgang blijven staan in de volle bus. En dus de uitgang versperde.
Toen een oudere man vroeg of ze scholieren ruimte voor de dame wilde maken werd hij uitgescholden voor "ouwe kankervent". Ongelooflijk, ik had dat stel jonge kwallebakken met liefde een linkse directe verkocht.
Miek_ schreef:
17-10-2019 11:18
Ja, het is alleen een beetje jammer dat je soms niet anders kan omdat voor de zoveelste keer de liften stuk zijn en er niet altijd iemand aanwezig is die je kan helpen om de kinderwagen via de trap te tillen.........
Nee, dat snap ik hoor. Dan is het gewoon al mazzel dat de roltrap het doet en je niet met alles de trap op moet.
Maar ook in situaties dat de lift naast de roltrap zit, zie je het heel vaak. Ik had mij voordien ook niet gerealiseerd waarom of hoe een wandelwagen op de roltrap gevaarlijk kon zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-10-2019 11:46
Nee, dat snap ik hoor. Dan is het gewoon al mazzel dat de roltrap het doet en je niet met alles de trap op moet.
Maar ook in situaties dat de lift naast de roltrap zit, zie je het heel vaak. Ik had mij voordien ook niet gerealiseerd waarom of hoe een wandelwagen op de roltrap gevaarlijk kon zijn.
Ik snap je wel hoor, ik zal nooit de roltrap pakken als de lift het doet maar mijn ervaring is helaas dat de liften het vaker niet dan wel doen. Je bent dan echt afhankelijk van vreemden die je dan willen helpen de kinderwagen de trap op of af te sjouwen als je de roltrap niet wilt pakken want het personeel helpt 9 van de 10 keer niet vanwege de verzekering.....
Roosh schreef:
04-10-2018 08:42
Harde muziek, zelfs door de oordoppen. Rochelende mensen, niet neussnuitende mensen, stinkende mensen, gesmak, stinkend eten mee, constant getik op toetsenbord laptop alsof ze er bijna doorheen willen rammen, geluid aan bij WhatsApp, dus elke letter geluid (kan ook uit). Luid tetterende mensen, kinderen die constant langs je afrennen en op stoelen springen... En nog wel wat meer. Maar goed...soms gewoon ff tot 10 tellen. Ik ben niet alleen op de wereld.
Dit allemaal inderdaad, en mensen die vies parfum dragen. Getver, dat blijft echt in mijn neus hangen. Kinderen die veel herrie maken vind ik ook rete irritant. Of mensen die hele privé gesprekken zitten te houden aan hun telefoon over dingen die niemand aangaan.
Pff nu in een overvolle einde spits trein met legoland bezoekers. Ouderen die hun kinderen laten zitten op stoelen terwijl de coupe vol stroomt.
Mores is toch tot 18 jaar alleen zitten als er plek is?

Iets anders,
Ik heb nu al een paar achter iemand gelopen die niet snapt hoe de deur werkt en dan maar opzij stapt .
NorthCape schreef:
18-10-2019 09:34
Pff nu in een overvolle einde spits trein met legoland bezoekers. Ouderen die hun kinderen laten zitten op stoelen terwijl de coupe vol stroomt.

Iets anders,
Ik heb nu al een paar achter iemand gelopen die niet snapt hoe de deur werkt en dan maar opzij stapt .
Eh, nee?
¡Apagando las luces!
NorthCape schreef:
18-10-2019 09:34

Iets anders,
Eh nee, hoezo zou een minderjarige niet mogen zittend Ls het druk is? Ik ben inmiddels die leeftijd voorbij maar ik sta bv ook niet op voor ouderemensen die duidelijk een dagje uit gaan, moeten ze maar na de spits reizen.
Adelaar81 schreef:
19-10-2019 11:01
Eh nee, hoezo zou een minderjarige niet mogen zittend Ls het druk is? Ik ben inmiddels die leeftijd voorbij maar ik sta bv ook niet op voor ouderemensen die duidelijk een dagje uit gaan, moeten ze maar na de spits reizen.
Kwestie van wellevendheid.

Hoe weet jij trouwens heel zeker dat die ouderen niet van een ziekenhuisafspraak komen?
amarna schreef:
19-10-2019 11:14

Hoe weet jij trouwens heel zeker dat die ouderen niet van een ziekenhuisafspraak komen?
Nou ja, meestal praten ze erover ;-D Ik sta wel op voor ouderen en zwangere vrouwen, of mensen met een handicap, maar ik ben dan ook een stuk jonger dan de gemiddelde formulier ;-D
¡Apagando las luces!
amarna schreef:
19-10-2019 11:14

Inderdaad. Ik laat mijn kinderen ook opstaan voor ouderen. Het idee alleen al dat je een oudere laat staan in een overvolle trein terwijl je zelf blijft zitten.
Ik postte lang geleden al over aan het gangpad zitten, terwijl de raamkant vrij is.
Dat bleek voor sommigen te maken hebben met claustrofobe gevoelens.

Ik merkte pas :idee: dat ik dat zelf ook deed in een dubbeldekker, omdat daar aan de raamkant veel minder voetruimte is door een hoge rand op de vloer.
En gisteren vroeg ik iemand, die het enige vrije plekje in de coupé (wel aan de gangkant) bezet hield met tas op de stoel en papieren op het tafeltje (laptop op eigen tafeltje) of ik daar kon zitten. Ze maakte meteen vriendelijk plaats en legde uit dat ze het zo had gedaan, omdat ze niet wilde dat iemand patiëntgegevens op haar laptop zag. Ook een goede reden. (Zonder bril kan ik niet lezen, dus ze kon rustig verder werken.)
Oh, ik ga nu even klagen over de NS :steam:

Ik moet vanaf Alkmaar de trein richting ‘s-Hertogenbosch hebben. Op de borden staat dat deze om 12.27 vanaf spoor 3 vertrekt. Op het perron zelf staat ook ‘s-Hertogenbosch aangegeven. Er staat een trein, mooi, hij staat altijd een paar minuten stil op Alkmaar.

Ik stap dus in. Ineens gaat de trein dicht (te vroeg) en begint weg te rijden, richting... Den Helder. :@ Er werd niks omgeroepen in de trein, op het perron zelf stond ook nog ‘s-Hertogenbosch. De borden in de trein zelf gaven geen informatie.

Kan hier zo boos om worden. Ik check altijd van tevoren of ik in de goede trein stap, en als er én op de borden met alle treinen, én het bord op het perron mijn trein staat, ga ik er vanuit dat het ook mijn trein is.
¡Apagando las luces!
Mijn OV ergernis is gericht op de chauffeurs van de bussen op Rotterdam CS.
Het perron heeft twee kanten en de vertrekhaltes zijn aan de linkerkant. Nou staat de bus er vaak al, aan de rechterkant.
Maar die komt dan dus niet alvast naar de halte. Die blijft daar dan staan
Soms sta je er echt in ijskoud pestweer, of een enorme regenbui maar gewoon even met de bus alvast bij de halte gaan staan zodat mensen alvast kunnen instappen? nee helaas

Maar het allerergste vind ik nog dat ze vaak ook nog te laat vertrekken. Dan zou ie om 19:40 moeten gaan. En om 19:40 besluit meneer dan pas om zijn motor te gaan starten, het rondje te gaan rijden naar de halte en daar pas iedereen in te laten stappen. Waardoor je dus ook nog vaak 2 minuten te laat weggaat, terwijl dat ding er dus al 10 minuten stond. Ik snap dat nooit....
Adelaar81 schreef:
19-10-2019 11:01
Eens inderdaad
Als jij als pensionado met zeeeen van tijd besluit om op donderdag per se de trein van 08:10 te willen nemen, dan voel ik me ook echt niet verplicht om op te staan. Die vakantiebeurs is er om 10:00 ook echt nog wel.
vlokkenopjebrood schreef:
19-10-2019 15:08
Eens inderdaad
Als jij als pensionado met zeeeen van tijd besluit om op donderdag per se de trein van 08:10 te willen nemen, dan voel ik me ook echt niet verplicht om op te staan. Die vakantiebeurs is er om 10:00 ook echt nog wel.
Nog erger, de huishoudbeurs of libelle zomerweek, waarbij je je in de spits naar huis een plek mag zien te veroveren tussen de kakelende huisvrouwen met hutkoffers.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven