Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here

zaterdag 23 november 2019 om 14:37
Nee, dat staat er toch niet?
Er staat dat ik vind dat mensen te hard praten als ik ze door mijn oortjes (+ muziek) heen hoor. Ik vind dat irritant en aangezien dit een topic over ergernissen in het ov is, leg ik mijn ergernis hier neer.

zaterdag 23 november 2019 om 14:40
Jawel dat staat in je eerste zin.Poppy_del_Rio schreef: ↑23-11-2019 14:37Nee, dat staat er toch niet?
Er staat dat ik vind dat mensen te hard praten als ik ze door mijn oortjes (+ muziek) heen hoor. Ik vind dat irritant en aangezien dit een topic over ergernissen in het ov is, leg ik mijn ergernis hier neer.

zaterdag 23 november 2019 om 14:42
Ze zegt toch dat ze het irritant vindt? Niet dat het niet mag. Een irritatie is wat anders dan iets niet mogen he..
Ik vind het overigens ook irritant, daarom kies ik voor de stiltecoupe, maar dat maakt ook de helft van de tijd niets uit..
Seriously?

zaterdag 23 november 2019 om 14:44
MeredithGrey schreef: ↑23-11-2019 14:42Ze zegt toch dat ze het irritant vindt? Niet dat het niet mag. Een irritatie is wat anders dan iets niet mogen he..
Kan of wil kennelijk niet begrijpend lezen of heeft zin om te zeuren.

zaterdag 23 november 2019 om 14:48
Dat bedoel ik ook niet dat "mogen" dat moet je anders lezenMeredithGrey schreef: ↑23-11-2019 14:42Ze zegt toch dat ze het irritant vindt? Niet dat het niet mag. Een irritatie is wat anders dan iets niet mogen he..
Ik vind het overigens ook irritant, daarom kies ik voor de stiltecoupe, maar dat maakt ook de helft van de tijd niets uit..
Ik vind het echt heel vreemd dat je daar aan kan irriteren hoor.

zaterdag 23 november 2019 om 14:51
zaterdag 23 november 2019 om 15:35
Jij snapt niet dat het andere mensen irriteert als iemand zo hard praat dat zelfs oortjes met muziek niet helpen? Apart.
Ik snap niet waarom ik nog digitale tickets koop, als ik word gecontroleerd zeggen de conducteurs altijd “oh het is goed zo hoor!” zonder ook maar naar m’n kaartje te kijken

¡Apagando las luces!

zaterdag 23 november 2019 om 16:25
Wat voor fruit/tussendoortje is niet of het minst irritant? Liga of rijstewafel zal dan ook niet goed zijn? Ontbijtkoek dan?vlokkenopjebrood schreef: ↑23-11-2019 12:37ik ga je uit de droom helpen: niemand eet bananen geluidsarm
Wat iemand hierboven al schreef: zelfs met je mond dicht hoor je zo'n ding nog "smakken" in iemands mond.
Echt zo goor....ik loop ook altijd weg als mensen aan n banaan beginnen![]()
Appels trouwens ook mega irritant idd....
zaterdag 23 november 2019 om 16:29
Ja maar jij vindt elke ergernis waar de gemiddelde reiziger hier mee te maken heeft vreemd, of je verzint een reden waarom het toch niet zo is of een excuus omdat iemand wel iets heeft. Dus of jij bent het type reiziger die bij iedereen irritaties oproept of je zit hier gewoon de boel op te jutten of je komt gewoon niet van deze planeet.
Seriously?
zaterdag 23 november 2019 om 18:47
ManOpHetPrikbord schreef: ↑23-11-2019 13:52Ik vind het juist wel geil als vrouwen een banaan eten en ga er altijd goed voor zitten.

zaterdag 23 november 2019 om 20:12
Dit topic gaat over ergernissen. Als je dagelijks in het OV zit heb je die nou eenmaal. Dat wil niet zeggen dat andere mensen iets doen dat niet mag.
Ik begrijp heel goed dat mijn afkeer van bananen, Whoppers in de trein en mensen die pal na de poortjes stilstaan míjn probleem zijn.
Maar dan kun je je nog wel ergeren.
Ik begrijp heel goed dat mijn afkeer van bananen, Whoppers in de trein en mensen die pal na de poortjes stilstaan míjn probleem zijn.
Maar dan kun je je nog wel ergeren.
zaterdag 23 november 2019 om 22:42
Neeee, bij ontbijtkoek heb je hetzelfde gore gesmak.

Geen appels, bananen, koekjes, ontbijtkoek, yoghurt (dat manische geschep en geschraap steeds), snoep...

zondag 24 november 2019 om 09:52
Jaaaa, s ochtend dat geluid van iemand die allerlaatste beetje yoghurt uit een plastic bakje aan schrapen is

zondag 24 november 2019 om 10:19
Ik heb hier al eerder geklaagd over een grote groep mensen met een beperking die vroeger met de taxi vervoerd werden en nu met een beetje begeleiding op de bus worden gezet. De groep is sinds kort uitgebreid met iemand die constant heel hoge, snerpende vogelgeluiden maakt. En ik maar denken dat het niet erger kon.

zondag 24 november 2019 om 11:45
Ja..dat dit mag.Tamago schreef: ↑24-11-2019 10:19Ik heb hier al eerder geklaagd over een grote groep mensen met een beperking die vroeger met de taxi vervoerd werden en nu met een beetje begeleiding op de bus worden gezet. De groep is sinds kort uitgebreid met iemand die constant heel hoge, snerpende vogelgeluiden maakt. En ik maar denken dat het niet erger kon.![]()
Ver van de samenleving wegstoppen en vooral niet tussen de normale mensen laten komen....
Ze zouden zomaar het idee hierdoor kunnen krijgen dat ze ook gewoon bij de samenleving horen....
Nope
zondag 24 november 2019 om 11:46
Sjongejonge, dat zegt ze toch helemaal niet?Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑24-11-2019 11:45Ja..dat dit mag.
Ver van de samenleving wegstoppen en vooral niet tussen de normale mensen laten komen....
Ze zouden zomaar het idee hierdoor kunnen krijgen dat ze ook gewoon bij de samenleving horen....

zondag 24 november 2019 om 12:01
Deze reactie is dus precies wat ik bedoel. Het is sociaal niet geaccepteerd om te klagen, maar het is echt heel onaangenaam om in die bus te zitten. Rit duurt ongeveer drie kwartier, en dat 8 tot 10x per week ...Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑24-11-2019 11:45Ja..dat dit mag.
Maar over een geluid van een yoghurtbakje mag je hier wel klagen.

zondag 24 november 2019 om 12:14
Tamago schreef: ↑24-11-2019 12:01Deze reactie is dus precies wat ik bedoel. Het is sociaal niet geaccepteerd om te klagen, maar het is echt heel onaangenaam om in die bus te zitten. Rit duurt ongeveer drie kwartier, en dat 8 tot 10x per week ...
Maar over een geluid van een yoghurtbakje mag je hier wel klagen.
Je mag wat mij betreft overal over klagen in dit topic. Natuurlijk besef je dat die mensen net zo veel recht hebben om in de bus te zitten als jij en natuurlijk zul je er IRL nooit iets over zeggen. Maar dan kun je er nog wel last van hebben. Kun je niet een bus eerder/later nemen?
zondag 24 november 2019 om 12:57
Jezelf ergeren aan iemand die in het openbaar ( vervoer) zit te smakken tijdens eten gelijk stellen aan het ergeren aan iemand met een geestelijke en lichamelijke beperking...
In het 1e geval kan iemand er daadwerkelijk iets aan doen: nl niet eten in het openbaar.
In het 2e geval niet. En sorry, daar erger ik me aan. Dat iemand zich daar aan kan ergeren. Dan denk ik, tel je zegeningen en focus je op iets anders.
In het 1e geval kan iemand er daadwerkelijk iets aan doen: nl niet eten in het openbaar.
In het 2e geval niet. En sorry, daar erger ik me aan. Dat iemand zich daar aan kan ergeren. Dan denk ik, tel je zegeningen en focus je op iets anders.
Nope

zondag 24 november 2019 om 13:17
Nee, dat is door werk- en bustijden helaas onmogelijk. Of onmogelijk: dat kost me twee uur per dag. Alternatief vervoer is er helaas niet.Poppy_del_Rio schreef: ↑24-11-2019 12:14Je mag wat mij betreft overal over klagen in dit topic. Natuurlijk besef je dat die mensen net zo veel recht hebben om in de bus te zitten als jij en natuurlijk zul je er IRL nooit iets over zeggen. Maar dan kun je er nog wel last van hebben. Kun je niet een bus eerder/later nemen?

zondag 24 november 2019 om 13:21
Maar focussen op iets anders gaat niet, die geluiden zijn niet te negeren. Ik zal wel een intens slecht mens zijn met een naar karakter, dat ik er last van heb.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑24-11-2019 12:57Jezelf ergeren aan iemand die in het openbaar ( vervoer) zit te smakken tijdens eten gelijk stellen aan het ergeren aan iemand met een geestelijke en lichamelijke beperking...
zondag 24 november 2019 om 13:36
Ik zou dat ook hebben. Dat ze er niks aan kunnen doen, betekent niet dat de geluiden niet vervelend zijn. Een baby kan er ook niks aan doen als die huilt, en ouder soms ook niet, maar ik word gek.
Ik heb op reis vaak mijn oordopjes in mede omdat ik mij niet of heel moeilijk kan afsluiten voor omgevingsgeluid en bij bepaalde geluiden kan dat betekenen dat ik uitgeput aankom op bestemming. Dat zou ik ook hebben bij de geluiden die jij omschrijft, want net zo min dat zij er iets aan kunnen doen dat ze ze maken, zo kan ik er niks aan doen dat ik er gevoelig voor ben en me dus irriteer.
In de trein loop ik ook door in zo'n geval, helaas is dat in de bus een stuk lastiger.
Fijn om te lezen dat er hier ook heiligen rondlopen die er zich totaal niet aanstoren. Die mate van perfectie zal ik helaas nooit bereiken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 24 november 2019 om 14:14
Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑24-11-2019 12:57Jezelf ergeren aan iemand die in het openbaar ( vervoer) zit te smakken tijdens eten gelijk stellen aan het ergeren aan iemand met een geestelijke en lichamelijke beperking...
Volgens mij worden ze niet aan elkaar gelijkgesteld. Niemand zegt dat ze er niet mogen zijn. Integendeel. Maar dit is een ergernistopic. En je kunt nu eenmaal niet sturen waar anderen zich aan ergeren of waarvan ze overprikkeld raken. Beter hier klagen dan onterecht deze mensen aanspreken.
zondag 24 november 2019 om 16:02
Fijn die bezuinigingen in de zorgTamago schreef: ↑24-11-2019 10:19Ik heb hier al eerder geklaagd over een grote groep mensen met een beperking die vroeger met de taxi vervoerd werden en nu met een beetje begeleiding op de bus worden gezet. De groep is sinds kort uitgebreid met iemand die constant heel hoge, snerpende vogelgeluiden maakt. En ik maar denken dat het niet erger kon.![]()