Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Vroeger liepen ze met cateringwagentjes door de trein. Wanneer was het verboden dan?
Ik vind hier dingen van.
RikM schreef:
14-11-2019 22:27
Vroeger was het niet toegestaan om snacks te eten in de trein. Tot ze geld gingen verdienen aan het verkopen van snacks op de stations, toen werd die regel gauw afgeschaft. :sarcastic:
Dat is dan wel heel vroeger geweest, ver voor de jaren ‘80?
Wanneer precies weet ik niet, maar je had vroeger zelfs restauratierijtuigen, waar je kon eten.

Deze foto is uit de jaren vijftig, maar volgens mij had je ze in de jaren tachtig ook nog wel.

Afbeelding
Ik ken die rijtuigen alleen uit de Thalys en internationale treinen. Maar ik kom uit een gezin dat vaak geen auto had en weet nog goed dat alleen in bussen, trams en metro’s stickers met een kruis door een ijsje en een zak patat stonden, maar niet in de trein.
Het eten van een banaan vind ik irritant en smerig. Een patatje niet, dan heb ik de neiging om een mee te eten :biggrin:
Maar men moet niet gaan smakken, dan word ik agressief. Je hebt ook van die luide kauwgom kauwers waarbij je vol uitzicht hebt op het stuk kauwgom dat door de mond draait als een centrifugerende wasmachine. In het ov vind ik dat storend, omdat je moeilijk weg kunt komen. In gedachte sla ik dan die kauwgom uit de mond... :whip:
We’re all mad here
Nitflex schreef:
14-11-2019 23:05
Ik ken die rijtuigen alleen uit de Thalys en internationale treinen. Maar ik kom uit een gezin dat vaak geen auto had en weet nog goed dat alleen in bussen, trams en metro’s stickers met een kruis door een ijsje en een zak patat stonden, maar niet in de trein.

Het is ook wel lang geleden hoor, ook vóór mijn tijd. Misschien dat het samenhing met de opkomst van de snackbar? Ik heb geen idee wanneer dat was.

Ik weet nog wel dat in mijn jeugd in sommige treinstellen er tafels zaten tussen de vierzits banken. Die zijn ook vrij snel daarna verdwenen.
REDHOTHEAD schreef:
14-11-2019 10:07
Mensen expres omver lopen? Ben je wel goed?
Ik doe dat ook hoor! Ze lopen eerst tegen mij aan te duwen omdat ze door mij heen willen lopen omdat ze niet even kunnen wachten. Dan duw ik terug. Je kunt gewoon even op je beurt wachten en je hoeft niet dwars door mij heen.
Seriously?
Sabeltandcavia schreef:
14-11-2019 18:00
Tassen in het gangpad op de grond zetten in plaats van op schoot of in het bagagerek. Die paden zijn al zo smal en daar zijn nu juist die rekken voor bedoeld.
Ik ben te klein om ze in dat bagagerek te krijgen en soms past het niet. Als het even lukt zet ik ze onder mijn stoel of tussen twee vierzits, maar als daar geen plek is moet je ook wat.
Seriously?
Nitflex schreef:
14-11-2019 17:17
Goed zo!

Dat nagels knippen heb ik me ook al vaak aan geërgerd, wat zijn sommige mensen toch vrij in de trein. Maar ja, ik doe dan weer make-up op. Daar zullen mensen zich wellicht ook aan ergeren.

Teennagels knippen gelukkig nog niet hoeven aanschouwen.
Ik kan me niet irriteren aan iemand die make-up op doet :) Tenzij je je halve plamuurtas open trekt en over de halve coupé verspreidt :P
Gewoon wat make-up opdoen gaat zonder geluid en geur......
Cheshire-cat schreef:
15-11-2019 08:09
Het eten van een banaan vind ik irritant en smerig. Een patatje niet, dan heb ik de neiging om een mee te eten :biggrin:

Patat vind ik ook geen enkel probleem, maar de geur van pindasaus en ui is voor mij echt misselijkmakend. Zelfde verhaal met een boterham met pindakaas en inderdaad ook met banaan: zo’n weeë, overheersende stank :sick:
MeredithGrey schreef:
15-11-2019 11:23
Ik doe dat ook hoor! Ze lopen eerst tegen mij aan te duwen omdat ze door mij heen willen lopen omdat ze niet even kunnen wachten. Dan duw ik terug. Je kunt gewoon even op je beurt wachten en je hoeft niet dwars door mij heen.
Ja ik duw mensen ook rustig achteruit de trein weer uit, als ik + een hele menigte nog aan het uitstappen waren. Omver lopen, dat ook weer niet, maar huppekee gewoon terug en wachten tot je aan de beurt bent.
You can never have too many hats, gloves and shoes
MeredithGrey schreef:
15-11-2019 11:25
Ik ben te klein om ze in dat bagagerek te krijgen en soms past het niet. Als het even lukt zet ik ze onder mijn stoel of tussen twee vierzits, maar als daar geen plek is moet je ook wat.
Ben ik de enige die treinen te smerig vind om maar te overwegen iets/tas op de grond te laten staan? Tas heb ik altijd op schoot of als er plek is op de stoel naast me, koffer in het bagagerek.eerste dat ik elke ochtend doe na aankomst op werk, en in de avond thuis na het reizen met de trein is handen wassen...
Adelaar81 schreef:
15-11-2019 17:54
Ben ik de enige die treinen te smerig vind om maar te overwegen iets/tas op de grond te laten staan? Tas heb ik altijd op schoot of als er plek is op de stoel naast me, koffer in het bagagerek.eerste dat ik elke ochtend doe na aankomst op werk, en in de avond thuis na het reizen met de trein is handen wassen...

Doe ik ook. M'n handen plakken ook altijd als ik met het OV heb gereisd. Kun je nagaan hoe smerig alles is.
RikM schreef:
15-11-2019 09:12
Het is ook wel lang geleden hoor, ook vóór mijn tijd. Misschien dat het samenhing met de opkomst van de snackbar? Ik heb geen idee wanneer dat was.

Ik weet nog wel dat in mijn jeugd in sommige treinstellen er tafels zaten tussen de vierzits banken. Die zijn ook vrij snel daarna verdwenen.
Hoe oud ben je?
Jaren 80 gewoon restauratiewagons hoor.
Ik zit meestal boven in de dubbeldekker, daar zijn geen bagagerekken. Als het rustig is zet ik m'n tas op de stoel naast me (ik haal 'm er bij elk station af) en anders op de grond, zo veel mogelijk onder m'n stoel.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zet mijn handtas niet op de smerige grond. Op schoot, naast me als er genoeg plek is of op het klaptafeltje.
Ik zet m’n tas ook absoluut niet op de grond. Inderdaad, op schoot of op klaptafel.
Die klaptafels zijn overigens ook niet altijd schoon. Heb er een keer iemand op zien overgeven (sorry). De schoonmakers hebben sowieso maar een beperkte hoeveelheid tijd om alles op te ruimen voor een trein weer vertrekt. Brrr...
MeredithGrey schreef:
15-11-2019 11:25
Herkenbaar als je dan vriendelijk vraag of iemand het voor jou in het rek wil zetten dan is vaak het antwoord nee. En dan raar kijken als je op een stoel gaat staan om het zelf te doen :@@: .
Vorige week voor het eerst in tijden weer met de trein, op dit moment is het niet verstandig om auto te rijden vanwege lage bloeddruk (24 weken zwanger). Vroeg ook netjes of ik mocht zitten aan iemand ivm zwangerschap/flauwvallen, kreeg echt zo'n grote mond terug schrok er nogal van! Gelukkig stonden er 2 andere mensen op.
Poppy_del_Rio schreef:
15-11-2019 11:59
Patat vind ik ook geen enkel probleem, maar de geur van pindasaus en ui is voor mij echt misselijkmakend. Zelfde verhaal met een boterham met pindakaas en inderdaad ook met banaan: zo’n weeë, overheersende stank :sick:
Dat vind ik ook van yoghurt; een weeë, zure stank. Al het andere voedsel dat genoemd is, is eveneens misselijkmakend om te ruiken in de trein. Liever ruik en hoor ik niks!

Verder vind ik het irritant als de trein voor 90% uit tweezits bestaat en het eindstation bijvoorbeeld Utrecht, veel overstappers, maar sowieso moet dus iedereen de trein verlaten, is en diegene naast je gewoon niet wil opstaan voordat de trein stilstaat bij het perron waardoor je niet even behoorlijk je jas aan kunt trekken wanneer je ingeklemd bij het raam zit. Zelf sta ik als ik dan bij het gangpad zit wel tijdig op om die ander ook even gelegenheid en ruimte te geven zijn spullen bijeen te pakken en zijn jas aan te trekken zonder zich te hoeven dubbelvouwen. Sommige mensen hebben echt geen enkel omgevingsbewustzijn!
liliane13 wijzigde dit bericht op 20-11-2019 08:49
2.36% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Of ik moet voortaan ook mijn tas en zooi maar lekker laten staan op de lege stoel naast me, zodat ik niemand naast me krijg. Ik haal mijn tas bij voorbaat weg van de stoel bij een station waar mensen instappen, maar dat betekent dus wel dat ik dan altijd iemand naast me krijg en die asocialen niet! Zit je dan met je goede gedrag!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
En mensen die hoesten alsof ze al het slijm dat zich de afgelopen drie jaar in hun lichaam heeft opgebouwd willen uitbraken... Ook liever niet!
Liliane13 schreef:
20-11-2019 08:31
Verder vind ik het irritant als de trein voor 90% uit tweezits bestaat en het eindstation bijvoorbeeld Utrecht, veel overstappers, maar sowieso moet dus iedereen de trein verlaten, is en diegene naast je gewoon niet wil opstaan voordat de trein stilstaat bij het perron waardoor je niet even behoorlijk je jas aan kunt trekken wanneer je ingeklemd bij het raam zit. Zelf sta ik als ik dan bij het gangpad zit wel tijdig op om die ander ook even gelegenheid en ruimte te geven zijn spullen bijeen te pakken en zijn jas aan te trekken zonder zich te hoeven dubbelvouwen. Sommige mensen hebben echt geen enkel omgevingsbewustzijn!
Ik sta ook niet ruim van tevoren op als ik aan het gangpad zit. Moet ik daar dan al vast gaan staan? Wat overdreven, het is toch geen vliegtuig waar? Opstaan is toch zo gebeurd? Zeker op een druk station is er tijd zat om op te staan en je spullen te pakken. Jas pak je gewoon mee en trek je buiten de trein aan. Ik doe mijn jas trouwens nooit uit.

Goed, als ik merk dat er een nerveus iemand naast me zit die ver van tevoren aanstalten maakt, dan sta ik heus wel op. Maar zelf zie ik het nut niet.
Leeuw32 schreef:
20-11-2019 07:46
Herkenbaar als je dan vriendelijk vraag of iemand het voor jou in het rek wil zetten dan is vaak het antwoord nee. En dan raar kijken als je op een stoel gaat staan om het zelf te doen :@@: .

Serieus, zeggen sommigen dan nee?? Wat zijn mensen toch onbeschoft geworden tegenwoordig. :nooo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven