New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
quote:Zima schreef op 14 september 2011 @ 21:28:

Kennen jullie trouwens een goede kookwinkel in NY? Ik ben gek op koken en taarten decoreren. Amerika zou het Mekka moeten zijn.

Ik zag bij Macy's in de kelder wel een kookafdeling. Maar heb er verder niet opgelet, want ik hou niet van koken. Wel van eten trouwens

Wat stoer trouwens dat je law & order hebt gezien granaat big appeltje

Ik was bij Macy's en er draaide een dj en er werden hapjes en champagne uitgedeeld. Ik vroeg wat er aan de hand was en toen zij de verkoopdame dat Karl Lagerfield net was geweest. Dit had ik dus gemist. En toen ik een avond in Soho liep en in een menigte terecht kwam, vroeg ik aan een agent wat er was. Hij vertelde dat Kim Kardasian net was geweest. Ook wel grappige momentjes .
Ik weet wel een kookwinkel... Maar eh... ik denk niet dat ik goed uit kan leggen waar die zit

Toch een poging, misschien weet iemand anders het dan:

Op 5th Avenue (dacht ik), vlakbij Columbus Circle, (bij Central Park is dat) ik geloof in de Trump Tower? 't is in ieder geval een gebouw met liften erin en met glas aan de voorkant en er zitten diverse winkels in.
Ik ben de 13de teruggekomen. Vond het een geweldige vakantie maar heb geen heimwee. Was wel weer toe aan de rust..

Ook wij hebben onzettend veel gezien!

Downtown: Theater District, Times Square, M&M Store, Madame Tussauds, Macy’s, Greenwich Village, SoHo, Chinatown/ Little Italy, Battery Park, Ground Zero, Statue of Liberty & Ellis Island, Lower East Side/ Chinatown, Rockefeller Center, Lucky Cheng’s (echt een aanrader! je gaat dan uit eten en alles word serveerd door DreacQueens en ze geven ook een hele show), Shake Shak (heeerlijke hamburgers in Madison Square Park), Bryant Park, Madison Square Park, Public Library, Trump Tower, St. Patricks Cathedral, Subway & Grand Central Terminal.

Broolkyn: Brooklyn Bridge, Night Tour.

Uptown: Lincoln Center, Central Park, American Museum of Natural History, Cathedral of St. John, Harlem, Museum of the City NY, Guggenheim Museum, Sex and the City Tour.

Verder vond ik het shoppen ook mwah.. Heb er een Guess tas gekocht, laarzen (tsjah, je spoelde weg) en uiteraard bij Victoria's Secret geshopt! Nu nog spijt dat ik er niet meer heb gekocht :(.
Als ik bij de trump tower ben, let ik extra op potten en pannen. En aan macy's had ik zelf nog niet gedacht. Ik heb wel 2 winkels gegooglet: Broadway panhandler en NY Cakes.

De weersvoorspellingen zijn ontzettend goed. Ik vertrek vrijdag en blijf tot maandag 3 oktober . Ik heb tussendoor 1,5 dag zakelijke meetings, maar ik heb er deze trip aan vastgeplakt. Het is de eerste keer Amerika voor mij, dus ik ben heel benieuwd! Al je bijna-celeb ontmoetingen klinken trouwens erg glamoureus, granaatappeltje.

Hebben jullie nog lekker (en gezond) kunnen eten?

Hoe lang ben jij gegaan Linda. Volgens mij had je een vol programma.
Wij zijn 8 dagen (6 nachten) geweest. Het was lekker druk, we hebben overigens wel alles op ons gemak gedaan) en we hadden genoeg tijd om lekker te shoppen en te genieten van het zonnetje in de parken.

Wij hebben de eerste avond dat we er waren Karl Lagerfeld gezien. Wisten niet wat we mee maken met die hysterische amerikanen. Paar dagen later ook nog wat topmodellen, vraag me niet wie .. Helaas Josh Stone en Tommy Hilfinger misgelopen. Tijdens de Sex and the City Tour hebben er een aantal ook een actrice van The Desperate Houswives gezien.

Gezond gegeten was er niet zo heel erg bij bij ons. Het ontbijt wel, dan haalden we fruit en yoghurt. 's Avonds was het vaak een hamburger (of 's middags).. Ga zeker eten bij het Hard Rock Café! Erg goed en gezellig.
[quote]linda86 schreef op 17 september 2011 @ 16:46:

eten en alles word serveerd door DreacQueens en ze geven ook quote]

Dragqueens bedoel je zeker? Moest echt even kijken wat daar staat..
quote:dolfje schreef op 17 september 2011 @ 20:41:

[quote]linda86 schreef op 17 september 2011 @ 16:46:

eten en alles word serveerd door DreacQueens en ze geven ook quote]

Dragqueens bedoel je zeker? Moest echt even kijken wat daar staat..sorry! Klopt ja. Lucky Cheng´s heet het restaurant/ bar. Zeker een aanrader als je houd van gekkigheid en een avond lachen.
quote:Janna_ schreef op 17 september 2011 @ 16:31:

Ik weet wel een kookwinkel... Maar eh... ik denk niet dat ik goed uit kan leggen waar die zit

Toch een poging, misschien weet iemand anders het dan:

Op 5th Avenue (dacht ik), vlakbij Columbus Circle, (bij Central Park is dat) ik geloof in de Trump Tower? 't is in ieder geval een gebouw met liften erin en met glas aan de voorkant en er zitten diverse winkels in.Bedoel je deze?

http://www.insidethecirclenyc.com/regis ... ode=inside
Dat zou best eens kunnen granaatappeltje. Ik ga morgen op de computer even kijken, ipv nu op m'n mobiel.
Oh, beetje late reactie, maar ik denk idd dat dat het is!

Zima! Hoe is het daar?!
Hallo,

Ik ga ook bijna naar New York. Heeft iemand tips waar ik goedkoop een claudio ferrici tassen kan kopen? Of waar een leuk 2e hands merkkledingwinkel zit?

En waar is de schoenenwalhalla?
Ik haal hem even omhoog, zodat ik straks alles even kan doornemen en lezen op mijn mobiel " We hebben een grove planning" !!
Het was super!

Mijn tips:

* koop je kaartjes voor Broadway voor half geld. Kan bij Times Square bij TKTS, maar daar sta je lang in de rij. Downtown Bij pier 17 hoef je niet in de rij te staan

* birdland big band van Tommy Igoe op vrijdagavond. Kaarten vooraf online reserveren!

* pizza's eten bij Lombardi's, spring street

* wandelen door Harlem. (en dan lekker lunchen op Amsterdam Avenue bij Artopolis)

* New York pass (wij hadden de pas er heel erg uit)

* 7 dagen pas voor de metro

* shows in de radio city music hall (ook voor half geld bij pier 17)
Klinkt goed!!!

Pier 17 is sowieso een leuke plek!
quote:Janna_ schreef op 13 oktober 2011 @ 10:45:

Klinkt goed!!!

Pier 17 is sowieso een leuke plek!Ik weet nog goed, dat ik daar voor het eerst een haagen dazs ijsje op heb. Of val ik in herhaling? Maar goed dat was zooo bijzonder, dat is trouwens ruim volgens mij 10 jaar geleden!
Bij de brooklyn brug hebben ze trouwens ook super lekker ijs (huisje zie je meteen staan als je voet op Breukelense bodem zet )
En ze hebben een A&F bij Pier 17
Deze dus!!
Oh, ik dacht allemaal leuke, nieuwe, spannende NY verhalen te kunnen lezen...
quote:redrose1986 schreef op 15 mei 2011 @ 21:44:

Ja, heb zo genoten van het shoppen! Ook soho is erg leuk om de winkeltjes te bezoeken en natuurlijk is het allemaal goedkoper dan in NL! Heb dankbaar gebruik gemaakt van de 10% korting die je als visitor krijgt bij Bloomingdales en Macys.. Heb een Michael Kors tas aangeschaft.. Best prijzig, maar supermooi! Ook de winkel van de Kardashian sisters bezocht.. Dat was een tegenvaller, alleen maar mensen die daarheen willen omdat het bekend is. Er staan 3 barbiepopjes te kletsen achter de kassa en kijken nergens naar, de kleding is leuk maar best prijzig en er hangt superweing.. Voor de rest worden er parfum, boeken, shirts en flesjes water van de sisters verkocht waar ze belachelijk hoge prijzen voor vragen.. Ach, Amerikaanse manier zullen we maar zeggen..

Voor de rest heb ik echt geshopt till i was gedropt! haha

Leuk om alle berichten over NY te lezen. Ik zit nu pas op pagina 13 haha maar ik zie 1 ding wat ik me afvraag.

Redrose schrijft dat ze 10% korting krijgt als visitor. Moet je hier een pasje voor hebben of niet? Ik heb namelijk op de macy's site gekeken en de collectie van Michael Kors is geweldig, dus denk dat die 10 % korting wel goed uitkomt als ik zie wat ik allemaal wil kopen.

Ik hoop op een reactie.

Groetjes Petra
Ja en volgens mij heb ik het al een keer helemaal uitgelegd hier, dus dat kom je als het goed is zo tegen dan
Die 10% is overigens de belasting die er bij de kassa nog bijkomt. Dus reken je niet rijk!
Nou ik heb eindelijk alle pagina's gelezen!!!

Ik kan niet wachten.. Ik was vorig jaar zomer ook in NY en nu ga ik met kerst, ben echt benieuwd hoe het daar is!

Ik ben maar 3 dagen in NY waarvan ook kerstavond en 1e kerstdag. Dus alles zal wel dicht zijn. Maar dat maakt niet uit want dan kan ik lekker veel lopen en alles bekijken.

Op de dinsdag vlieg ik van NY naar Montreal (ca) om daar oud en nieuw te vieren bij mijn vader! Heb er echt zin in.

Van Musea houden mn vriend en ik allebei niet. We gaan echt voor het shoppen en de stad te zien. We hebben ook kaartjes gekocht voor de Lion King. Wel duur 200 dollar per kaartje. Maar ik wilde er graag heen. Is iemand er wel eens geweest en hoe vonden jullie de voorstelling?

Ik ga naar het hotel Stay NY http://www.stayhotelny.com/

hij ligt echt op time square dus perfecte locatie. Is iemand wel eens in dit hotel geweest?

Jullie vinden het vast leuk om verder te praten over New York!!:D
Leuk dat je al zo snel gaat! Bedenk wel dat het echt heeeel koud kan zijn daar!
Ja dat zal best.. maar ik ben kou wel gewend gelukkig haha:P

En ik heb al een hele dikke jas gekocht;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven