Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Die Hoffnung stirbt zuletzt, vergeet dat niet, Kym.

Net als vivagirl zegt, je hoort bij ons! We laten je niet in de steek.
quote:heidelberg schreef op 18 oktober 2010 @ 18:45:

Die Hoffnung stirbt zuletzt, vergeet dat niet, Kym.

Net als vivagirl zegt, je hoort bij ons! We laten je niet in de steek. dank je wel lieve Heidel.
---
--
---
Wat een lieve woorden hier allemaal weer.

Ik hoop dat je dat goed Kym, ondanks dat we elkaar eigenlijk helemaal niet kennen, toch voelt dat best wel een beetje zo.
Dankzij jou vivagirl hebben we ons gevonden.

En het is voor mij echt een hele ervaring dit forummen. Had nooit gedacht dat het zo diepgaand is . Ik vind het echt bijzonder.

Daarom: keep in touch, Kym!

Hajmajmaj, logopedist wilde ik ook eerst worden. Lijkt me ook een beroep waar je veel uit kunt halen. Al werk ik liever met volwassenen als met kinderen. Ik zou ook nooit op een kinderafdeling willen werken..
Ik heb het topic gestart samen met Kym. We hadden elkaar op een ander topic getroffen en gingen zo off-topic, dat we deze maar begonnen zijn.

Ik vind het ook heel bijzonder hoe leuk wij het hier met elkaar hebben. Er wordt ook zo ontzettend veel gekat op het forum en daar mag je dan niks van zeggen, want ze beweren ook nog dat het niet zo is. Dat soort topic negeer ik.

Wel kijk ik veel op de Digi pijler, bij de fotografie topics.

Entertainment voor de laatste showbussines roddels en de reis-pijler voor info.

Maar dit is zeker mijn favo topic. En het Macedonie topic natuurlijk
Bedankt voor je topictips, vivagirl. Ga ik ook eens kijken....

Ik hou sowieso niet van katten, daar steek ik geen energie in. Daarom is het hier zo leuk. We zijn allemaal oprecht en menen wat we zeggen.

Het regent hier alleen maar en het is koud. Ik ga zo een cake bakken. Dat is dan lekker als de meiden uit school komen. Gezellig kletsen over wat er allemaal gebeurd is op school.

En dan nog overhoren (frans en engels).
Mijn favo topic is dit ook, ik kijk altijd eerst even wat jullie geschreven hebben. Reizen is mijn favoriete pijler, daar wordt ook bijna nooit op gekat. Soms kan ik het niet laten om me met een andere discussie ergens te bemoeien, omdat het onderwerp me aan het hart gaat, dan verbaas ik me over de felle betweterigheid van mensen, het harde oordeel over wildvreemde mensen wat meteen ingetypt moet worden, en vooral ook de zure toon in het algemeen. Waarom?

Nu schrijf ik mee in onderwerp dat heet 'De Viva dierenpolitie, mag het ietsje minder?' op Thuis, dat zit constant net tegen een rel aan, het onderwerp gaat iedereen erg aan het hart blijkbaar. Soms is dat best vermakelijk trouwens, omdat een heleboel mensen hier wel heel goed kunnen schrijven, hun mening prachtig kunnen verwoorden. Maar die toon...nou ja, dat mag blijkbaar van de mods op dit forum. Ik schrijf op nog drie andere forums mee, allemaal met als thema reizen/ emigreren, daar wordt toch wel strakker gemodereerd geloof ik, hoewel dat discussies dan ook wel weer eens doodslaat wat ook weer jammer is.

Zo, nu moet ik aan de slag, spreek jullie later. Kym, veel sterkte deze laatste week en natuurlijk blijf je een Outsider...juist als je in Nederland woont, want daar voel je je pas echt een Outsider naar mijn ervaring. Nou ja, misschien kun je een minimeet houden met Pino en Heidel, die wonen geloof ik niet zo ver en Vivagirl eigenlijk ook niet...
Jij verwoord het heel goed SD.

Ik heb ook wel eens topics die me wel aan het hart gaan en dan wil ik nog wel een reageren. Maar inderdaad, de reacties van sommige hier op het forum. Zo keihard! En beledigend. Dat kan ook anders.

Kym, en iedereen hier natuurlijk, is welkom bij mij in Londen hoor!
SD, je onderschrift zegt het eigenlijk heel goed.

Be kinder than necessary...for everyone you meet is fighting some sort of battle...
Haai, ben ik weer even.....ben druk dus vandaar dat het even duurde.Wat een geregel zeg! Al je verzekeringen weer, belastingdienst enz. Ik was officieel uitgeschreven dus eht hele zaakje moet weer opgestart worden....

Kym! Je zit echt in hetzelfde schuitje als ik.....ik leef echt met je mee, al ben ik hier niet vaak meer... Big hug

Wat zijn jullie allemaal toch een lieverds, we kennen elkaar amper,en we mogen lekker o ns hart luchten en jullie hebben allemaal zo'n lieve woorden......

Ook aan alle anderen: Ben minder hier te vinden, maar lees wel af en toe mee,en vind jullie super! XXX
Come fly with me on a jetplane
VG ik kom je graag een paar dagen opzoeken hoor!
En SD en Pino en Heidelberg en Maj, dank voor jullie lieve wooden inderdaad. Doet me heel goed.
---
Oei, die laptop van jou, MajMaj dat klinkt niet best. Heb je er nog garantie op en zo ja, heb je de helpdesk al gebeld? Vrienden van ons hadden nl. precies hetzelfde met een tamelijk nieuwe laptop, toen is er wel een monteur gekomen die er een heel nieuw motherboard ingeschroefd heeft, wat nog wel onder de fabrieksgarantie viel. Nu is mijn man weer daar naartoe gegaan omdat ze steeds allerlei hinderlijke pop ups hebben...hij is heel goed met computers en gaat een antivirus en adblocker programmaatjes installeren, in ruil voor wat biertjes doet hij dat.

Die forums waar ik opzit> da's het prikbord van emigratie.startpagina.nl

midden bovenaan vind je de link, overigens kun je vanaf hun site ook doorklikken op de suriname.startpagina.nl

Dat zal jou misschien ook interesseren, het is blijkbaar een erg geliefde emigratie bestemming.

De andere, een van mijn langjarige favorieten is het travelforum van Lonelyplanet, dat heet>

lonelyplanet.com/thorntree

Het is wel in het Engels, maar het is een grote site met heel veel informatie en o.a een pijler die heet> The Long Haul Living & Working Abroad. Daarnaast lees ik veel Health en ook Women Travellers. Ze hebben ook een aparte Surinamepijler onder South America, zag ik. Ik surf wel wat over alle pijlers eigenlijk, hoewel ik zit er al vanaf 2002 op, maar de laatste tijd niet meer zo fanatiek. Meer hier, omdat ik het leuk vind om Nederlands te schrijven!

Tja, het spijkerharde oordelen wat mensen op forums doen...dat komt omdat het internet is denk ik, in Real Life zijn die mensen vast heel bedeesd en leven dan hier hun opgekropte frust uit. Ofzo.

Maar mensen veroordelen die je niet eens kent en nog minder begrijpt, da's natuurlijk hartstikke fout. Maar aan de andere kant is het heel menselijk en maakt iedereen zich er weleens schuldig aan, vermoed ik. Toen ik als tiener in de supermarkt werkte hamerde onze chef er altijd op om vriendelijk te zijn tegen de klanten. In Amsterdam niet heel gewoon trouwens, maar deze man kwam van buiten. Dan sputterde ik weleens van 'ja maar, die ene klant da's zo'n chagrijnige vent altijd!'. Zei chef "maar jij kent die man niet, misschien heeft hij wel een doodziek kind thuis, dat weet je gewoon niet waarom iemand zo is als ie is. dus vriendelijk zijn' Da's op de een of andere manier wel bij me blijven hangen en ik probeer het nog steeds in de praktijk te brengen. De Native Americans hebben er ook een goede spreuk over> 'Great Spirit, Grant me not to criticize my neighbor, until I have walked a mile in his mocassins'...

Zo, nu de was doen en aardappeltjes schillen voor het avondeten...
---
Ja, what's going on with all that Angel stuff? Mensen kwaad ofzo?
----
Jammer he Maj, maar negeer het maar gewoon. Lekker slapen zo!
Hee pino, de deur staat hier altijd open en leuk dat het voor jou ook zo aanvoelt. Ik hoop dat jullie veel positieve energie hebben voor de operatie van je moeder.

Sahara_desert, ik heb me nooit zo verdiept in forummen. Via macedonie kwam ik op outsiders . En bij deze twee blijf ik. Af en toe geef ik wel eens een hint op een ander forum, maar je weet maar nooit wie wie is. Dubieus is voor mij dit seks forum. Niks voor mij. Heb ik niet nodig. Wie weet wat voor vieze mannen er bij zijn. Hier is er een programma dat via internet deze vieze mannen opspoort. Die chatten met tieners en je begrijpt wel wat daar bij uit komt. Het treurige is dat je deze mannen geen procesverbaal kunt maken omdat ze "nog niks" gedaan hebbben.

Ik vind het forummen zoiets als een penvriendin, alleen gaat het heel wat sneller! En met meerdere tegelijk. En in het nederlands.

Hajmajmaj, een goed boek is ook een optie. Het probleem is dat ik het uit moet lezen en dan tot niks anders in staat ben. Het laatste boek wat ik gelezen heb is Pippa Lee. En dat is alweer twee jaar geleden...Logopedie met kinderen vind ik ook interessant. Maar op een kinderafdeling werken, gaat me te veel aan het hart. Zieke kinderen, erg moeilijk.

Hi vivagirl, ja hoe is het met je moeder. Is ze al weer wat opgeknapt? En hoe is het met je carriere?

Hallo Kym, ben je de dagen al aan het aftellen?

Een meet lijkt me ook leuk, helaas hebben we niet zoveel plaats, maar we zouden ergens een weekend naar toe kunnen gaan....
SD, die links klinken leuk, ga ik ook eens een kijkje nemen.

Lonely Planet las ik wel eens, maar alleen als ik naar dat land toe ga, dan lees ik even wat er over gezegd, heb er nooit zelf geschreven.

En startpagina wist ik niet dat daar er ook een forum bij hoorde.

En wat hier met 'engelen' aan de hand, weet ik ook niet. Waarschijnlijk in een of ander topic heeft iemand gezegd:'he, laten we allemaal topics gaan openen over engelen'. Mischien wel iets tegen de Angels van het forum, want volgens mij zijn aardig wat mensen ontevreden over hun.

Maar het gaat maar door! Veel te veel topics.

Met mijn moeder gaat het goed. Blijft lekker de hele week thuis van het werk en mijn vader heeft het er erg druk mee. Vrijdag weer naar de dokter voor controle.

Met mij verder alles goed. Van de solicitatie niks gehoord. Niet zo leuk eigenlijk. De vacature was al van 23 september, dus ik was waarschijnlijk gewoon te laat.

En mijn manager is de hele week in Malta, dus die zie ik volgende week pas weer, maar dan zal ik hem even weer vragen.

Niet leuk dat ze me niet gewoon een antwoord geven. Zeg dan gewoon dat dat echt niet gaat gebeuren.

Maar ik wil toch even met hem over een paar dingen praten.

Salaris verhoging oa

MajMaj, heb je al een goed boek gevonden?

Ik lees ook graag en zit er dan ook helemaal in, dan kan ik ook niks anders doen. Ik lees een boek ook in een paar dagen uit. Heerlijk.

Iemand nog leuke boeken tips?
Heb geen boekentip, wel lees ik graag Roald Dahl. Heb nog ned. boeken in huis, maar er nog geen rust voor gevonden. Ik weet niet eens waar ze zijn...heb ik bij Ebay gekocht.

Jammer dat jij niet naar Malta kon vivagirl..ipv je manager.
Roald Dahl, ja die is goed. De grote vriendelijke reus was vroeger echt een favoriet van mij. Maar dat is allang geleden dat ik zijn boeken heb gelezen.

Ik lees graag lekkere vrouwen roman (geen bouquette reeks). Beetje humor erbij, altijd leuk. Maar zo nu en dan ook wel een wat heftiger boek.

Ik lees ook graag Bill Bryson, allemaal reisverhalen met heel veel humor, die man kan echt leuk schrijven.

Druk op het werk, maar de dag zit er al bijna weer op! En dan is het donderdag. wat betekend dat het bijna vrijdag is en vrijdag aan het einde van de dag is het weekend! Dus dat is al bijna zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven