Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Af en toe is een engels boek ook een must, zodat ik up to date blijf. Bill Bryson zal ik onthouden.

"Kwam een man bij de dokter" heb ik gelezen, maar daar moest ik van huilen...

Niks gewonnen met de lotto vandaag,jammer... wagen jullie ook wel een een gokje?

Wat zouden jullie doen met een miljoen??
--
Een miljoen euro...

dan ga ik met 50 met pensioen. De kinderen kunnen studeren en het huis uit. Een leuk huisje met tuin in Ohrid. Dan is er ook geld voor een bootje. Mijn man hoeft dan ook niet meer te werken. Kan hij fijn gaan vissen (wilde hij altijd al)op het meer van Ohrid.

Dan is het wel op. Studeren is duur en de meiden willen ook een appartementje...en een hond en een paard en etc.

Majmaj kun je geen second hand boeken kopen? Of zijn er geen rommelmarkten bij jou?
Als ik een miljoen win, dan ga ik bij Heidelberg in Ohrid wonen!

In Macedonie is een miljoen euro veel meer waard dan hier in Londen.

Ik koop natuurlijk heel veel cadeau's voor mijn familie en voor jullie allemaal een ticket naar een centraal punt, zodat we elkaar kunnen ontmoeten.

En voor de rest lekker rentenieren en tijd besteden aan mijn fotografie.

Hier heel veel 2e hands boeken zaken. Kan ik echt uren rond struinen. Lekker op de markt in Notting Hil (Portobello Market), is bij mij om de hoek. Dan kop koffie van de Starbucks en lekker in Hyde Park gaan lezen (moet het natuurlijk wel mooi weer zijn)
Heel gezellig samen in Ohrid!

Zou je niet liever ook een eigen agency hebben in Macedonie, waar je zelf manager bent...
Een eigen travel agency? Ik zou het best willen, maar daar valt echt niks mee te verdienen. En ik zit in de cruise business en dat is nog minder daar. Cruises zijn duur, daar is geen markt voor in Macedonie. Een eigen B&B zou dan wel weer leuk zijn.

En een appartement in New York!
B&B vind ik ook leuk. Zolang ze niks kapot maken en niet te dronken zijn die gasten.

New York is me te vol en helemaal geen frisse lucht..nee dank je.

Misschien een woonbootverhuur in Ohrid? Dat vind ik wel heel origineel.
Woonboot verhuur in Ohrid? Das een leuk idee. Zeer origineel.

Maar dat is jouw idee.

Maar onze toekomst ligt niet in Macedonie. We hebben het er gisteren nog weer over gehad. Hij wil er ook weg. Dus ik ga niet investeren in iets daar ( tenzij ik natuurlijk een miljoen euro win ).

Ik vind New York geweldig! Heerlijke stad.

Hebben jullie favoriete plekjes/landen? Naast het land waar jullie wonen?

Londen is eigenlijk helemaal niet mijn favoriete stad, maar was gewoon het makkelijkst voor mij om heen te verhuizen.

New York vind ik dus fijn. Miami ook (maar dan niet downtown, gewoon Miami Beach). En Istanbul is ook geweldig.
Ja hoor, Ierland, Spanje en Mexico...en qua Europese steden Berlijn en Praag, naast good old Amsterdam, natuurlijk.

Landen waar ik nog nooit ben geweest, maar die me wel enorm trekken> Indonesië, Egypte, Kenia, Cuba en Jamaica.

Met een miljoen euro zou ik een authentiek Caribisch huis, van hout, met mooie veranda, aan het strand kopen. Met een motorboot erbij. En een lapje grond, om wat dieren te houden.

Dat laatste plan wordt vast nog wel eens werkelijkheid. Die landen bezoeken...ik denk alleen Cuba en Jamaica...omdat die in de Caribische regio liggen. Die anderen zijn zo ver...
Istanbul is een een favoriet van me en Marrakech. Wat ik ook heel mooi vond is Nessebar (lijkt erg op Ohrid qua stijl) in Bulgarije aan het Zwarte Meer.

Een authentiek Caribisch huis, lijkt dat op een koloniaal huis zoals je ze ook in Amerika hebt. Met een veranda en een schommelstoel?

Logisch dat je vriend weg wil vivagirl. Als je in Macedonie woont zijn er niet veel perspectieven. Maar als je ouder word, is het een optie of zie je jezelf al zitten in een bejaardentehuis in Nederland?

Kijk dat wil ik dus vermijden..
Indonesie ben ik 2x geweest, heel mooi.

Egypte ook geweest, geweldig.

Kenia is fantastisch, mooie safari's.

Jamaica ben ik niet zo weg van. Prachtig mooie stranden, maar best een gevaarlijk eiland en eigenlijk niet zo heel te zien/doen/bezichtigen.

Cuba ben ik nog niet geweest, staat wel op mijn lijstje, maar niet in de top 10.

Ja, in Macedonie zijn er niet veel perspectieven. Je kunt daar niet echt een geweldige cariere beginnen. In wat? Er is gewoon niks.

Daarom wil mijn vriend ook weg en studeerd hij zo hard.

Ik zie mezelf niet in Nederland in het bejaardentehuis zitten, wel in Ohrid in een leuk huisje!
Lieve outsiders, ik wens jullie allemaal alvast een prettig weekend. Heb straks late dienst en werk ook dit weekend.

Wat zijn jullie allemaal van plan?
Dank je, jij ook een fijn weekend. Veel plezier op het werk.

Ik heb eigenlijk nog niks gepland gestaan voor dit weekend....saai.
Boek lezen?
Goed idee! Heb nog wel een paar liggen.
Hoi lieve mensen!

Zitten jullie hier heerlijk te fantaseren over een miljoen? Daar valt wel wat leuks mee te doen inderdaad!

VG, heb je goede vrienden daar? Duik je lekker de kroeg of bioscoop in!
Ik heb wel vrienden hier, en ik krijg vast nog wel een telefoontje of ik bel zelf wel. Maar op het moment heb ik nog geen plannen.

Komt wel.

Maar ik ben ook super moe. Komt denk ik van de weers verandering. Normaal spring ik in de ochtend bijna mijn bed uit (overdrijven is ook een vak), maar nu is het nog donker als de wekker gaat en ik heb daar even moeite mee.

Dus ook lekker uitslapen van het weekend.
Kym, is dit jouw laatste weekend daar?
Is ook fijn toch VG, je hoeft niet altijd te rennen en te vliegen. Lekker kunnen uitslapen is heerlijk!

En ja, laatste weekend..
Ik word toch altijd vroeg wakker, sinds ik de 30 gepasseerd ben, kan ik niet meer uitslapen eigenlijk. Ach, is toch een waste of time vind ik. Ik ga mischien morgen wel even lekker bij de Primark shoppen en dan door naar de TK Maxx (sterk afgeprijsde designer kleding).

Nog speciaale plannen voor je laatste weekend?
---
Dubbel!
anoniem_107555 wijzigde dit bericht op 23-10-2010 02:13
Reden: Dubbel..
% gewijzigd
Maj, hoop dat de computerdokter je laptop nog kan repareren. En hebben jullie daar ook allemaal zinken golfplaten daken zoals hier? Waar ik me altijd over verbaas is hoe ze daar spijkers doorheen rossen om ze vast te maken, kwestie van tijd voordat de boel gaat lekken dus...

En ik ben ook elke dag om 6 uur al wakker...eigenlijk al om 5:30 uur van het eerste zonlicht dat door de luiken heenkruipt, na een half uur doezelen sta ik dan maar op om de ketel op te zetten. Op zondag probeer ik uit te slapen, maar langer als tot 7:30 lukt nooit...zal inderdaad wel aan de oude dag liggen, want vroeger was ik best een feestbeest en sliep daarna graag lang uit. Maar doorzakken, daar kan ik ook al niet meer tegen, als ik het toch doe moet ik er een halve week van bijkomen. Ik kan ook helemaal niet veel alcohol meer op en ga het liefst om 22 uur naar bed, erg he...

Kym, je laatste dagen daar....dat zal wel een dubbel gevoel geven....afscheid nemen en een nieuw hoofdstuk in je leven beginnen....heel veel sterkte ermee en goede thuisreis vast!
Gaap, ja lekker zaterdag. Gelukkig werk ik met een leuke kollega, dus dat is gebongt.

Vroeger kon ik uitslapen, nu vind ik het tijdverspilling. Normaal staan we zo om 7 uur op, in het weekend zo om 9uur.

Om 5 uur op te staan is echt horror, maar het lukt me nog steeds. Verslaap ook zelden.

Kym, ook de allerbeste wensen en kom goed aan in NL.

Majmaj, aan oordopjes heb je wellicht ook niets. Werken ze ook op zaterdag en zondag aan het dak?

Sahara_desert ik slaap ook graag..en ga graag vroeg naar bed.
Hallo, heeft iedereen een leuk weekend gehad?

Ik heb het ontzettend druk gehad met niks doen.

Heerlijk.

Nog wezen eten met vriendin en vandaag beetje shoppen. Super leuk jurkje gekocht voor maar 5 pond, das nog eens leuk. Morgen maar aan naar het werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven