Reizen naar Turkije

24-09-2020 15:08 110 berichten
Hallo beste Viva-forummers,

Ik heb met een paar vriendinnen in januari geboekt naar Turkije voor volgende week (5 dagen)

Heel veel zin natuurlijk, want ben een lange tijd niet weggeweest i.v.m. financiele redenen.

Alleen het is nu code oranje daar.
Een paar collega’s zijn net terug uit Alantya en geven aan dat ze een leuke vakantie hebben gehad, alleen wat extra regels (mondkapjes/afstand etc)

Ik heb genoeg vakantie om in quarantaine te gaan bij terugkomst, dat is geen probleem.

Alleen denk ik nu telkens stel dat alles dicht gaat en ik vast kom te zitten. Ik heb geen familie of vriendinnen daar om eventueel te logeren.

Ik denk nu aan cancelen of ergens anders naar toe gaan, puur wegens de kans dat er geen vluchten terug meer kunnen zijn.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
01-10-2020 22:10
Dit zijn de regels als je uit een code oranje-land komt:

Wanneer in thuisquarantaine
U blijft 10 dagen thuis als u komt uit een gebied met veel coronabesmettingen. U blijft ook thuis als:

u geen klachten heeft die lijken op corona;
uit een coronatest blijkt dat u geen corona heeft;
dit nog niet in het reisadvies stond toen u er net was, maar wel op het moment dat u (terug)reisde naar Nederland;
u direct naar Nederland terugreist op het moment dat het reisadvies verandert.

En ja, ik heb dus inderdaad het advies van gisteravond opgevolgd en heb vandaag een mondkapje gedragen tijdens het boodschappen doen.

Je gaat tegen het advies in naar een code-oranjeland op vakantie en vervolgens lap je de quarantaine ook nog aan je laars. En dan zou ik de kip zonder kop zijn?
Je bent 9 dagen later dan ik begonnen met het dragen van een mondkapje en nog denk je het beter te doen. Jij hebt geen flauw benul waar je het over hebt.

Maar even ontopic. TO je kunt gerust op vakantie. Het is er vele malen beter geregeld dan in Nederland. Laat mensen zoals Fizz je niet tegenhouden met hun zieligheid.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
01-10-2020 22:48
Je bent 9 dagen later dan ik begonnen met het dragen van een mondkapje en nog denk je het beter te doen. Jij hebt geen flauw benul waar je het over hebt.

Maar even ontopic. TO je kunt gerust op vakantie. Het is er vele malen beter geregeld dan in Nederland. Laat mensen zoals Fizz je niet tegenhouden met hun zieligheid.
Mijn linkje net gezien ?
Cijfers in Turkije kloppen niet bovendien zijn er bv uit dalaman al twee vliegtuigen van easyJet richting Engeland geweest met behoorlijk wat Corona besmettingen maar jij hebt gelijk joh hartstikke veilig
01-10-2020 22:48

Je had in quarantaine moeten gaan na je dringend afgeraden reis naar een code oranje-land. Punt. Hoe moeilijk is het?
Rosalind schreef:
01-10-2020 22:10
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een negatieve test net na aankomst geen garantie is dat je niet besmet bent. Want je zou besmet kunnen zijn op je laatste vakantiedag, of tijdens de terugreis.
Theoretisch zou dat kunnen. Nederland is voor vele andere landen ook code oranje. Hoeveel mensen zie je hier met een mondkapje? 1 op de 1000 denk ik. Het gaat erom dat je van een code oranje gebied naar een code oranje gebied in principe in hetzelfde schuitje zit. Tel daarbij op de maatregelen in Nederland en je zult zien in Nederland vele malen sneller besmet te kunnen raken. Het is een illusie te denken dat je in Nederland veilig bent. In het buitenland is het veel beter geregeld en dus minder kans op besmetting.
Let’s Go Brandon!
Yildizlar schreef:
01-10-2020 23:00
Mijn linkje net gezien ?
Cijfers in Turkije kloppen niet bovendien zijn er bv uit dalaman al twee vliegtuigen van easyJet richting Engeland geweest met behoorlijk wat Corona besmettingen maar jij hebt gelijk joh hartstikke veilig
Is het in Nederland wel veilig?
Let’s Go Brandon!
01-10-2020 23:03
Theoretisch zou dat kunnen. Nederland is voor vele andere landen ook code oranje. Hoeveel mensen zie je hier met een mondkapje? 1 op de 1000 denk ik. Het gaat erom dat je van een code oranje gebied naar een code oranje gebied in principe in hetzelfde schuitje zit. Tel daarbij op de maatregelen in Nederland en je zult zien in Nederland vele malen sneller besmet te kunnen raken. Het is een illusie te denken dat je in Nederland veilig bent. In het buitenland is het veel beter geregeld en dus minder kans op besmetting.
Een vliegtuig van en naar Ibiza heeft wel degelijk risico's, ook als er weinig passagiers in zitten:

https://inspanje.nl/algemeen/14257/besm ... or-onrust/
Fizz schreef:
01-10-2020 23:01
Je had in quarantaine moeten gaan na je dringend afgeraden reis naar een code oranje-land. Punt. Hoe moeilijk is het?
Jij hebt meer kans om besmet te raken in Nederland met deze belachelijke regels dan in het buitenland. Hoe moeilijk is het?
Let’s Go Brandon!
01-10-2020 23:03
Ik woon in "jouw" buitenland, en weet niet of je zomaar kan zeggen dat er hier minder risico is. Maar feitelijk doet dat er niet toe.
Ik hou me aan het advies "geen noodzakelijke reizen" en ga niet naar NL voor het quarantaineadvies opgeheven is.
Omdat ik graag mijn steentje bijdraag door me aan de maatregelen te houden.
01-10-2020 23:04
Het aantal besmettingen onder groepen allochtonen is in Nederland heel groot. Veel van deze mensen zijn op vakantie bij hun familie in het tweede paspoortland geweest, waaronder ook Turkije. Vervolgens komen ze hier besmet terug en gaan, net als jij, niet in quarantaine. De besmettingen zijn in Turkije hoog, mede door het offerfeest waarbij veel mensen bij elkaar kwamen.

Waarom denk je dat er in de grote steden van de Randstad zoveel besmettingen zijn?
01-10-2020 23:04
Geen niet noodzakelijke reizen naar Turkije punt
Ik ben toch gegaan en heb het echt heerlijk gehad. Alles is idd. vele malen beter geregeld dan in Nederland. Overal mondkapjes en voldoende afstand. Ook werden de kamers 2 keer per dag schoongemaakt. Alles netjes verpakt per stuk etc etc. Ik vlieg morgen terug, laat mij voor alle zekerheid testen en ga 10 dagen in quarantaine. Ik ben uiteindelijk blij dat ik het toch heb gedaan. Het was echt heerlijk en goed geregeld!
Yildizlar schreef:
01-10-2020 23:10
Geen niet noodzakelijke reizen naar Turkije punt
Dat is het advies punt. Heb je ooit een advies niet opgevolg punt? Ben je daar aan doodgegaan punt?
Let’s Go Brandon!
Fizz schreef:
01-10-2020 21:16
Tuurlijk, want voor jou geldt code oranje natuurlijk niet. Zo ontzettend dom en asociaal. Ik neem aan dat je nu in quarantaine thuis zit? Zo ja, dan ben je wel een uitzondering. Het gros van de vakantiegangers gaat namelijk helemaal niet in quarantaine.

Wil je aub ophouden met je negativiteit. Gatverdamme. Sluit jij je zelf lekker op thuis? Jeetje🤦🏻‍♀️
Suikerspinn___ schreef:
01-10-2020 23:15
Ik ben toch gegaan en heb het echt heerlijk gehad. Alles is idd. vele malen beter geregeld dan in Nederland. Overal mondkapjes en voldoende afstand. Ook werden de kamers 2 keer per dag schoongemaakt. Alles netjes verpakt per stuk etc etc. Ik vlieg morgen terug, laat mij voor alle zekerheid testen en ga 10 dagen in quarantaine. Ik ben uiteindelijk blij dat ik het toch heb gedaan. Het was echt heerlijk en goed geregeld!
Toch nog goed bericht in dit topic. Fijn dat je genoten hebt van je welverdiende vakantie.
Let’s Go Brandon!
Fizz schreef:
01-10-2020 23:08
Het aantal besmettingen onder groepen allochtonen is in Nederland heel groot. Veel van deze mensen zijn op vakantie bij hun familie in het tweede paspoortland geweest, waaronder ook Turkije. Vervolgens komen ze hier besmet terug en gaan, net als jij, niet in quarantaine. De besmettingen zijn in Turkije hoog, mede door het offerfeest waarbij veel mensen bij elkaar kwamen.

Waarom denk je dat er in de grote steden van de Randstad zoveel besmettingen zijn?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2020 09:20
Reden: Op de man
8.10% gewijzigd
Let’s Go Brandon!
Rosalind schreef:
01-10-2020 23:07

Omdat ik graag mijn steentje bijdraag door me aan de maatregelen te houden.
Een advies is geen maatregel. Maatregelen zijn verplichte mondkapjes en afstand houden. Daar houd ik me aan.
Let’s Go Brandon!
Suikerspinn___ schreef:
01-10-2020 23:18
Wil je aub ophouden met je negativiteit. Gatverdamme. Sluit jij je zelf lekker op thuis? Jeetje🤦🏻‍♀️
Die maatregelen zijn er niet om jou te pesten, maar om mensen uit de risicogroepen te beschermen. Die zitten namelijk vaak wel opgesloten in hun huis en mensen in verpleeghuizen zien hun familie nog nauwelijks.

Dan kun je mij wel negatief noemen, maar jij bent, door de corona-regels aan je laars te lappen, onverantwoordelijk bezig en dat is in een tijd dat de besmettingen de pan uit rijzen asociaal.
01-10-2020 23:24
Een advies is geen maatregel. Maatregelen zijn verplichte mondkapjes en afstand houden. Daar houd ik me aan.
Het is een dringend advies en mensen zoals jij laten zien dat die dringende adviezen geen enkele zin hebben. Voor mensen zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel blijken dwingende maatregelen de enige oplossing.
Fizz schreef:
01-10-2020 23:28
Het is een dringend advies en mensen zoals jij laten zien dat die dringende adviezen geen enkele zin hebben. Voor mensen zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel blijken dwingende maatregelen de enige oplossing.
En zolang die er niet zijn is elke keuze verantwoord. Simpel. In het buitenlamd zijn strengere maatregelen dan in Nederland. Een xxxx. zoals jij neemt die feiten natuurlijk niet serieus. Nederland is een brandhaard.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2020 09:21
Reden: Schelden
1.11% gewijzigd
Let’s Go Brandon!
01-10-2020 23:34
En zolang die er niet zijn is elke keuze verantwoord. Simpel. In het buitenlamd zijn strengere maatregelen dan in Nederland. Een racist zoals jij neemt die feiten natuurlijk niet serieus. Nederland is een brandhaard.
Nu ben ik ook nog een racist? Want? Wat een onbeschofte hork ben jij! Ga eens een keer praten met verpleegkundigen die op de corona-IC werken of spreek eens wat personeel van verpleeghuizen waar tientallen bejaarden in eenzaamheid, zonder hun familie stierven.
Fizz schreef:
01-10-2020 23:49
Nu ben ik ook nog een racist? Want? Wat een onbeschofte hork ben jij! Ga eens een keer praten met verpleegkundigen die op de corona-IC werken of spreek eens wat personeel van verpleeghuizen waar tientallen bejaarden in eenzaamheid, zonder hun familie stierven.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2020 09:23
22.63% gewijzigd
Let’s Go Brandon!
01-10-2020 23:22
Ach het ligt aan de allochtonen. De ware aard van Fizz komt weer bovendrijven. Racist pur sang.
Ik heb Turkse familieleden, dus ik heb de informatie uit eerste hand. Er waren erg veel besmettingen in Turkije en vrijwel niemand hield zich aan de streng geadviseerde quarantaine na terugkeer in Nederland. Heeft dus niets met racisme te maken.
fizz wijzigde dit bericht op 02-10-2020 00:02
3.14% gewijzigd
01-10-2020 23:53
Je bent hier alleen omdat Turken en Turkije je triggeren. Volgens jou zijn de allochtenen de schuld van alles. Het is echt onbegrijpelijk dat jij hier nog mag schrijven op dit forum. Ga je schamen.
Ik heb het over jouw gedrag en andere Nederlanders die lak hebben aan alle corona-regels. Schuif mij maar weer van alles in de schoenen, maar jij neemt je verantwoordelijkheid niet. Er zijn heel wat besmette personen via Schiphol Nederland binnengekomen. Die quarantaineregel is er niet voor niets. De besmettingshaarden in de grote steden van de Randstad zijn voornamelijk rond studenten en groepen allochtonen. Dat is zelfs in het nieuws bij de NPO geweest.
Fizz schreef:
02-10-2020 00:00
Ik heb het over jouw gedrag en andere Nederlanders die lak hebben aan alle corona-regels. Schuif mij maar weer van alles in de schoenen, maar jij neemt je verantwoordelijkheid niet. Er zijn heel wat besmette personen via Schiphol Nederland binnengekomen. Die quarantaineregel is er niet voor niets. De besmettingshaarden in de grote steden van de Randstad zijn voornamelijk rond studenten en groepen allochtonen. Dat is zelfs in het nieuws bij de NPO geweest.
[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2020 09:24
19.24% gewijzigd
Let’s Go Brandon!
02-10-2020 00:07
Ik heb je gestaft wegens racisme. Dat je het maar weet. In combinatie met jouw bijdragen in het verleden die de moderators kunnen nalezen hoop ik dat je een maandban voor racisme krijgt. Het moet een keer afgelopen zijn met jouw bully gedrag op het forum.
Dit topic gaat over reizen naar Turkije. Aangezien ik Turkse familieleden heb die daar regelmatig komen, ben ik aardig op de hoogte. De informatie dat het allemaal wel meevalt klopt niet, want het aantal besmettingen daar is hoog. Ook weet ik dat veel mensen die daar geweest zijn zich niet aan de quarantaine regel houden. Net zoals jij dat ook niet doet. Waarom zou het racisme zijn om dat te schrijven?

Jij beschuldigt mij ten onrechte van racisme. Dat slaat helemaal nergens op. Als iets je niet bevalt racisme roepen, is stompzinnig. Zoek eerst eens de betekenis van het woord racisme op voordat je iets gaat roeptoeteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven