Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn nu bv op dag 1 en 2 in Kanchanaburi, dan zouden we op dag 3 2,5 uur reizen naar Ayutthaya, daar de dag doorbrengen en dan de nachttrein.
Maar we zouden ook op dag 3 in Kanchanaburi kunnen blijven, nog wat bezichtigen, beetje chillen en dan 's avonds daar de nachtbus pakken.
Optie 2 lijkt mij wel lekker en ik denk de rest van het gezin ook wel, maar ik twijfel een beetje over de nachtbus omdat iedereen het steeds over de nachttrein heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben zowel de nachttrein als de nachtbus gehad (gezin van 4). Bus was gezellig omdat we naast een leuk Canadees gezin zaten, maar het slapen vond ik vreselijk!
In de nachttrein heerlijk geslapen.
Ik zou het wel weten...
Alle reacties Link kopieren Quote
guppekop schreef:
18-02-2020 09:58
Ben er ooit per abuis beland en blijf er terugkeren, ik ken daar inmiddels een hoop mensen, dus kom met name om oude vrienden te zien. Ik weet ook wel dat het vloeken in de kerk is maar dat interesseert me niet zo veel eigenlijk. Pattaya heeft geen drol met het authentieke Thailand te maken maar oh boy, wat kan je daar goed stappen! Heerlijk om even los te gaan en daarna door naar andere plekjes.
Ik snap'm al ga ik er nog steeds met een grote boog omheen :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
18-02-2020 19:33
Ik snap'm al ga ik er nog steeds met een grote boog omheen :proud:
Idem :proud:

Maar ik snap je ook.

Wij hebben de meest luie vakantie aller tijden. We doen helemaal nietsssss. Zalig!
Gisteren een cookingclass gedaan, was erg leuk. Gewoon in het hotel want naar buiten gaan is ons te vermoeiend :lol:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mayou heb jij wel eens geipbt tussen bangkok en koh samui ? Ik twijfel of ik tickets koop naar Suratthani met Nok Air en daar de ferry of ipb probeer naar Koh Samui . Vind geboekte tickets naar Samui redelijk duur en bij ons x4 ook nog. Maar misschien ben je wel geen ipber , kan ook :))

Nachttrein naar Suratthani zou ook nog een optie zijn maar alleen als eerste klas een eigen wc heeft per coupé 😱Iemand die dit weet , toevallig ?
Alle reacties Link kopieren Quote
wat is in hemelsnaam ipb?

Vliegen naar Samui is inderdaad duur omdat de luchthaven daar eigenlijk een privévliegveld is, en de hoge belastingen drijven de prijs op.
Bangkok Airways vliegt rechtstreeks op Samui, vond dat de iets hogere prijs gewoon waard. Anders was ik 2 reisdagen kwijt aan iets waar je binnen een uur kan zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth_Salander schreef:
20-02-2020 11:52
Mayou heb jij wel eens geipbt tussen bangkok en koh samui ? Ik twijfel of ik tickets koop naar Suratthani met Nok Air en daar de ferry of ipb probeer naar Koh Samui . Vind geboekte tickets naar Samui redelijk duur en bij ons x4 ook nog. Maar misschien ben je wel geen ipber , kan ook :))

Nachttrein naar Suratthani zou ook nog een optie zijn maar alleen als eerste klas een eigen wc heeft per coupé 😱Iemand die dit weet , toevallig ?
Ik heb vroeger wel geipbt naar Samui, maar dat is al zeker 15 jaar geleden. Kan je dus niet vertellen hoe dat nu is en of het nog kan. Daarna altijd volbetaald met Air Asia naar Surat.
Alle reacties Link kopieren Quote
guppekop schreef:
20-02-2020 15:24
wat is in hemelsnaam ipb?

Vliegen naar Samui is inderdaad duur omdat de luchthaven daar eigenlijk een privévliegveld is, en de hoge belastingen drijven de prijs op.
Ipb is indien plaats beschikbaar. Als airline staff kun je voordelig vliegen maar alleen als er plek is op de vlucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
20-02-2020 15:28
Bangkok Airways vliegt rechtstreeks op Samui, vond dat de iets hogere prijs gewoon waard. Anders was ik 2 reisdagen kwijt aan iets waar je binnen een uur kan zijn.
Met z’n vieren zijn we 1200 eur aan tickets kwijt zijn naar Samui. Vind ik echt te veel van het goede.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
20-02-2020 16:45
Ik heb vroeger wel geipbt naar Samui, maar dat is al zeker 15 jaar geleden. Kan je dus niet vertellen hoe dat nu is en of het nog kan. Daarna altijd volbetaald met Air Asia naar Surat.
Ja het kan nog hoor , er zijn zo’n 20 vluchten per dag. Dat zou toch moeten lukken normaal gezien maar omdat het hoogseizoen is twijfel ik. De langere reis via Surat Thani houdt me een beetje tegen eerlijk gezegd .

Kun je Ferry tickets gewoon op de dag van vertrek kopen ? Of is dat onverstandig in het hoogseizoen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij vliegen ook altijd van bkk naar Samui ais we die kant opgaan. Is mij de hogere prijs meer dan waard.

Heb ooit 1 keer naar Surat gevlogen, smorgens vroeg weg uit Bangkok, eenmaal daar geland moesten we 3 uur wachten voor vertrek met de bus naar de pier. Er is daar op die luchthaven verder niks dus we zaten maar wat op een stoepje. Wachten op andere binnenkomende vluchten om die bus vol te krijgen. Gewone taxi’s waren er niet.
Toen in die bus 2,5 uur naar de pier. Je denkt dat dat dichtbij is maar mooi niet.
Daar weer wachten op de ferry. Toen weer 2,5 uur varen naar phangan. We waren kapot toen we eindelijk in het hotel waren.
Nooit weer. Niet qua reistijd en de vermoeidheid. Doodzonde. Gelukkig hadden we een enkeltje geboekt dus we vlogen terug naar Bangkok vanaf Samui. Ik wilde echt niet meer die hele lange vermoeiende reis weer maken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
21-02-2020 02:48
Wij vliegen ook altijd van bkk naar Samui ais we die kant opgaan. Is mij de hogere prijs meer dan waard.

Heb ooit 1 keer naar Surat gevlogen, smorgens vroeg weg uit Bangkok, eenmaal daar geland moesten we 3 uur wachten voor vertrek met de bus naar de pier. Er is daar op die luchthaven verder niks dus we zaten maar wat op een stoepje. Wachten op andere binnenkomende vluchten om die bus vol te krijgen. Gewone taxi’s waren er niet.
Toen in die bus 2,5 uur naar de pier. Je denkt dat dat dichtbij is maar mooi niet.
Daar weer wachten op de ferry. Toen weer 2,5 uur varen naar phangan. We waren kapot toen we eindelijk in het hotel waren.
Nooit weer. Niet qua reistijd en de vermoeidheid. Doodzonde. Gelukkig hadden we een enkeltje geboekt dus we vlogen terug naar Bangkok vanaf Samui. Ik wilde echt niet meer die hele lange vermoeiende reis weer maken.
Ja precies dit houdt me tegen om via Suratthani te gaan.

Kun je Ferry tickets last minute kopen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth_Salander schreef:
21-02-2020 06:54
Ja precies dit houdt me tegen om via Suratthani te gaan.

Kun je Ferry tickets last minute kopen ?
Tuurlijk. Gewoon als je aankomt op het vliegveld. Daar staan standjes met tickets voor de ferry, incl vervoer naar de pier.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
21-02-2020 06:58
Tuurlijk. Gewoon als je aankomt op het vliegveld. Daar staan standjes met tickets voor de ferry, incl vervoer naar de pier.
Wij doen hel altijd zo:

Man pikt de bagage op van de band terwijl ik ondertussen de tickets koop.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth_Salander schreef:
21-02-2020 06:54
Ja precies dit houdt me tegen om via Suratthani te gaan.

Kun je Ferry tickets last minute kopen ?
Je kan van die joint tickets kopen: vliegticket, vervoer naar ferry en ferry. Bieden Air Asia en Nok Air meestal wel. Dat sluit allemaal netjes op elkaar aan. De minibus naar de pier doet er nog geen anderhalf uur over.

Als je geen joint ticket wil kopen kan je op Surat ook een gewone minibus of taxi nemen.

Via 12go.asia kun je ook van te voren boeken, ook vervoer tot aan je hotel.
Sowieso is dat een handige site om te kijken naar reistijden, prijzen etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de verbinding via Surat prima eerlijk gezegd. Van het vliegveld in 4.5 uur naar koh Tao (1.5 uur rijden, 3 uur varen) met de lomprayah boot van 14.30. Nooit lang hoeven wachten op het vliegveld of de pier. Via Samui is uiteraard veel relaxter en prettiger en met 20 vluchten per dag zou ik ipb proberen in m'n eentje. Met z'n vieren is een ander verhaal en zou ik voor zekerheid gaan en via Surat reizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
21-02-2020 09:24
Ik vond de verbinding via Surat prima eerlijk gezegd. Van het vliegveld in 4.5 uur naar koh Tao (1.5 uur rijden, 3 uur varen) met de lomprayah boot van 14.30. Nooit lang hoeven wachten op het vliegveld of de pier. Via Samui is uiteraard veel relaxter en prettiger en met 20 vluchten per dag zou ik ipb proberen in m'n eentje. Met z'n vieren is een ander verhaal en zou ik voor zekerheid gaan en via Surat reizen.
Ik had echt een kutverbinding. Nooit weer.
Zelfs mijn backpackende zoon doet het niet meer.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of voor 4 pax tickets kopen naar Samui. Wat een kostbare zaak is. Is persoonlijk uiteraard.

Mij zie je in Surat niet terug :P

Zondag terug naar Bangkok vanaf Samui.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dan blijven we nog 3 nachten in Bangkok, even flink shoppen daar, en dan is het alweer voorbij.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
21-02-2020 09:24
Ik vond de verbinding via Surat prima eerlijk gezegd. Van het vliegveld in 4.5 uur naar koh Tao (1.5 uur rijden, 3 uur varen) met de lomprayah boot van 14.30. Nooit lang hoeven wachten op het vliegveld of de pier. Via Samui is uiteraard veel relaxter en prettiger en met 20 vluchten per dag zou ik ipb proberen in m'n eentje. Met z'n vieren is een ander verhaal en zou ik voor zekerheid gaan en via Surat reizen.
Het is vooral de lange boottocht die me tegenstaat. Ik ben niet zo goed op boten. Ik ga er nog eens over nadenken . Bedankt iig.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
21-02-2020 09:52
Of voor 4 pax tickets kopen naar Samui. Wat een kostbare zaak is. Is persoonlijk uiteraard.

Mij zie je in Surat niet terug :P

Zondag terug naar Bangkok vanaf Samui.
Oh nee , volbetalend naar Samui gaat hem niet worden. Niet omdat we het niet kunnen betalen maar dat stuit me te veel tegen mijn stafftraveller-borst 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je naar Tao gaat kun je ook nog via Chumphon trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth_Salander schreef:
21-02-2020 11:56
Het is vooral de lange boottocht die me tegenstaat. Ik ben niet zo goed op boten. Ik ga er nog eens over nadenken . Bedankt iig.
Lomprayah is een catamaran. Daar word je minder snel zeeziek op :sick: . Succes met beslissen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de boot echt zó meevallen. Benedendeks merk je niet eens dat je op een boot zit, zo steady is ie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven