Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Taxi: 1 uur
Van te voren aanwezig: minimaal 1 uur, maar dat is krap
Vliegen, incl bagage etc: 1 uur
Taxi naar ferry: 20 min
Ferry: 30 min
Taxi naar Klong Kloi: 1 uur
De taxi’s van het eiland zetten je af bij het bruggetje, tenzij je vervoer hebt geregeld via je resort, anders dus nog 5-10 min lopen

Kom ik op 6 uur, wachttijd op de ferry en taxi’s niet meegerekend.
Geen significant verschil dus.

Hee maar Yasmijn, zoveel reizigers zoveel wensen hè? Jouw manier is niet perse de beste manier, en andere manieren zijn ook niet perse minder of voor het klootjesvolk.
En dat jij deze reisjes doet vanaf de jaren 80 maakt natuurlijk al helemaal geen klap uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
16-02-2020 08:46
Taxi: 1 uur
Van te voren aanwezig: minimaal 1 uur, maar dat is krap
Vliegen, incl bagage etc: 1 uur
Taxi naar ferry: 20 min
Ferry: 30 min
Taxi naar Klong Kloi: 1 uur
De taxi’s van het eiland zetten je af bij het bruggetje, tenzij je vervoer hebt geregeld via je resort, anders dus nog 5-10 min lopen

Kom ik op 6 uur, wachttijd op de ferry en taxi’s niet meegerekend.
Geen significant verschil dus.

Hee maar Yasmijn, zoveel reizigers zoveel wensen hè? Jouw manier is niet perse de beste manier, en andere manieren zijn ook niet perse minder of voor het klootjesvolk.
En dat jij deze reisjes doet vanaf de jaren 80 maakt natuurlijk al helemaal geen klap uit.


Zo dan , lekker vriendelijk. Zit je tampon scheef ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het begint al met taxi: 10 min bij mij.

Ik doe het inderdaad heel anders. Mijn vluchten sluiten aan op ferry’s, daar boek ik de vluchten op en een taxi stap je zo in. Ze trekken je er nog net niet in als je van de boot afkomt dus die snap ik ook niet.

Die opmerking van “klootjesvolk” was niet nodig geweest. Erg flauw. Raakt mij totaal niet, had je kunnen weten.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth_Salander schreef:
16-02-2020 08:50


Zo dan , lekker vriendelijk. Zit je tampon scheef ?
Let it be.
Niets brengt mij uit mijn humeur, het is hier happy hour time 🧉🍸
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook met een luxe touringcar naar Trat vanaf BKK. Was erg prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh raken is niet de bedoeling hoor, integendeel. Maar laat verschillende ervaringen eens gewoon naast elkaar staan, in plaats van te doen alsof het ene advies beter is dan het andere. Iedereen weet allang dat jij van luxe houdt en liefst zonder kinderen. Maar het Thailand waar jij heen gaat is niet anders dan waar ik reis, en daar gaat alles soms heel snel, en soms ook gewoon niet. En ach what the heck, dan ben je met het vliegtuig sneller, nou en? Er zijn meerdere opties, en daar kunnen mensen die hier lezen hun eigen keuze uit maken, toch?
frizz wijzigde dit bericht op 16-02-2020 09:06
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
16-02-2020 08:55
Je kunt ook met een luxe touringcar naar Trat vanaf BKK. Was erg prima.
Oh ja, daar heb ik nooit naar gekeken. Met dan in BKK enkele stops?

Een van de problemen die ik destijds ervoer met die minivan was dat we uren door BKK reden om iedereen af te zetten. In/na de spits! Het duurde 9 uur in totaal en ik was de hele reis kotsmisselijk, en hij reed natuurlijk als een malloot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was er 1 centraal op- en uitstappunt. Weet niet meer orecies waar het opstappunt was want het is al even geleden. Geboekt ergens in de buurt van Kao San. Was echt een goeie bus met prima stoelen. Deed er een uur of 5 over geloof ik.

Niet naar Phayam Yas?
mayou schreef:
16-02-2020 17:03
Volgens mij was er 1 centraal op- en uitstappunt. Weet niet meer orecies waar het opstappunt was want het is al even geleden. Geboekt ergens in de buurt van Kao San. Was echt een goeie bus met prima stoelen. Deed er een uur of 5 over geloof ik.
..
Klopt, dit werkt ook goed. Maar weet ook niet waar de opstapplaats was, werd er door een wirwar van straatjes heengeloodst.
Spotgoedkoop en ik houd wel van bussen.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
16-02-2020 08:53

Niets brengt mij uit mijn humeur, het is hier happy hour time 🧉🍸
Ik ben jaloers!
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
16-02-2020 17:58
Spotgoedkoop en ik houd wel van bussen.
Ik ook! Reis het liefst per bus in Thailand en Maleisië, goedkoop en vrijwel altijd prima
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens, behalve dan voor echt lange stukken. Althans, de ene keer dat ik dat deed werd ik er midden in de nacht uitgegooid om verplicht een restaurant aan te doen. Dat is dus met een kind erbij echt kut.
Ja, dat snap ik. Ik heb geen kind, dat scheelt :)
Wel een vriend die gelukkig, net als ik, heel zen een gammele, volle bus instapt voor een rit van misschien 6 uur (om dan 8 uur later aan te komen) :D

Maar ik snap in die zin Yasmijn dat, als je ergens al vaak bent geweest, je de reis/route an sich zó goed kent, dat je geen zin hebt in weer een trip van je-weet-nog-niet-hoe-lang als het ook voor maar iets duurder sneller kan.
Mijn vriend heeft de pech dat ik degene ben die het leuk vindt van tevoren wat dingen uit te zoeken (hoe kom je van A naar B ) en ik het soms bewust wat vaag houdt qua tijd/afstanden :biggrin:

Ik weet, dat als we eenmaal onderweg zijn, hij het prima vindt
Zegt ie achteraf nog wel eens: Nou, dat was een lange reis ! :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het vooral leuk om af te wisselen. Zowel qua vervoer als accommodatie maak ik meestal een mix van luxe en goedkoop. Alles heeft z’n charme.

Ik heb de laatste keer een deel van de reis een auto gehuurd, dat was echt geweldig. Zou ik iedereen aanraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik vlieg begin maart naar BKK en wil dit jaar ook naar Koh Chang, ben er nog niet eerder geweest. Wij gaan altijd wel een paar dagen langs Pattaya en ik denk dat we nu gewoon van daaruit een (prive) taxi pakken, lijkt me goed te doen.

Heb er weer zin in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pattaya, echt, waarom?
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
17-02-2020 20:02
Pattaya, echt, waarom?
Dat vraag ik mij ook oprecht af. Ben benieuwd naar het antwoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben weleens via Pattaya gevlogen, vanuit het Noorden. Was goedkoper, en paar daagjes Rayong gedaan. Dat is nog best een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
17-02-2020 20:02
Pattaya, echt, waarom?
Ben er ooit per abuis beland en blijf er terugkeren, ik ken daar inmiddels een hoop mensen, dus kom met name om oude vrienden te zien. Ik weet ook wel dat het vloeken in de kerk is maar dat interesseert me niet zo veel eigenlijk. Pattaya heeft geen drol met het authentieke Thailand te maken maar oh boy, wat kan je daar goed stappen! Heerlijk om even los te gaan en daarna door naar andere plekjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand hier ervaring met de nachtbus ipv nachttrein? Ik zit eraan te denken om die te nemen vanuit Kanchanaburi naar Chiang Mai. Dan hebben we wat extra tijd in K. en dat lijkt mij wel lekker met kinderen. Anders zouden we eerst 2,5 uur naar Ayutthaya moeten reizen om daar de nachttrein te pakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bubblegum1 schreef:
18-02-2020 10:23
Heeft iemand hier ervaring met de nachtbus ipv nachttrein? Ik zit eraan te denken om die te nemen vanuit Kanchanaburi naar Chiang Mai. Dan hebben we wat extra tijd in K. en dat lijkt mij wel lekker met kinderen. Anders zouden we eerst 2,5 uur naar Ayutthaya moeten reizen om daar de nachttrein te pakken.
geen ervaring mee maar Ayutthaya is zelf ook echt de moeite waard
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat las ik ook, maar ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar nog een dag in Kanchanaburi. Tenzij iedereen zegt dat die nachtbus bagger is, dan gaan we via Ayutthaya met de nachttrein, is ook geen probleem, maar wel weer een extra verplaatsing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bubblegum1 schreef:
18-02-2020 10:33
Ja dat las ik ook, maar ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar nog een dag in Kanchanaburi. Tenzij iedereen zegt dat die nachtbus bagger is, dan gaan we via Ayutthaya met de nachttrein, is ook geen probleem, maar wel weer een extra verplaatsing.
Als je in de ochtend vertrekt en de late trein neemt heb je er een dagje zonder dat je weer een enkele overnachting ergens hebt.

Bedoel je dat, dat je niet teveel wil verplaatsen? Ik herken dat wel van reizen met kinderen, alhoewel wij de laatste keer (spontaan) een deel van de reis steeds maar twee nachten ergens verbleven. Ik was daarna overigens wel echt toe aan vakantie, dus laatste deel van de reis strandbestemmingen en rustiger aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven