Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth_Salander schreef:
21-02-2020 11:56
Het is vooral de lange boottocht die me tegenstaat. Ik ben niet zo goed op boten. Ik ga er nog eens over nadenken . Bedankt iig.
De catamaran van Lompraya is echt goed te doen, ook als je geen bootmens bent.
Seatrans trouwens ook wel. Onderin gaan zitten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
..ik zit verkeerd..
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
16-02-2020 08:30
Uur vantevoren op vliegveld, 40 mins vliegen en dan op de boot. Dat is echt geen 6,5 uur! 😱😂

Heb family huts bekeken. Kaar kennende (en in ken haar , jaar of 6 geleden zaten we tegelijk op hetzelfde eiland in hetzelfde resort 🥤🍻🍺) is dat niet haar ding. Durf ik te zeggen.

Mijne al helemaal niet! No offence maar ik ga niet zelf in een keuken met andere mensen eitjes staan bakken, ben ik te oud voor.
Ik deed het ook niet toen ik jong was ;D


Edit: en het taxiritje van hotel in bkk naar vliegveld duurt voor ons 10 mins. We gaan al jaren de gekkigheid van bkk niet meer in. Heerlijk hotel altijd in Lat Krabang, vlakbij vliegveld.
You know me :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
kaar schreef:
23-02-2020 12:28
You know me :-)
Ja :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog een keer ter bevestiging :-D : de Lomprayah boot is heel goed te doen. Ik zag er ook tegenop, ook geen bootmens, maar viel alles mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Bubblegum1 schreef:
18-02-2020 10:23
Heeft iemand hier ervaring met de nachtbus ipv nachttrein? Ik zit eraan te denken om die te nemen vanuit Kanchanaburi naar Chiang Mai. Dan hebben we wat extra tijd in K. en dat lijkt mij wel lekker met kinderen. Anders zouden we eerst 2,5 uur naar Ayutthaya moeten reizen om daar de nachttrein te pakken.
Je hoeft voor de nachttrein niet helemaal terug naar Ayyuthaya. Je kunt met de bus vanuit Kanchanaburi (bus station) naar Nakhon Pathom en dan op de nachttrein stappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chivapuri is het hotel naast tropical beach resort. Ziet er prachtig uit.

We wachten nog even het weer af, voordat we gaan boeken, dus dat wordt pas op het laatste moment. En ja, we gaan vliegen. No way, dat ik nog in een mini-van ga met een 9-jarige.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaar schreef:
24-02-2020 13:51
Je hoeft voor de nachttrein niet helemaal terug naar Ayyuthaya. Je kunt met de bus vanuit Kanchanaburi (bus station) naar Nakhon Pathom en dan op de nachttrein stappen.
Thnx, die optie kende ik nog niet, dat ga onderzoeken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! In april voor de 3e keer naar Thailand, zin in! We willen dit keer graag een overnight lake tour in Khao Sok. Ik zie Smiley Tours veel voorbij komen (positief) maar ook dat dit heel massaal is.
Heeft iemand een tip voor een goeie organisatie? Of is via het hotel boeken 1 dag van te voren een optie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij gaat er vanaf Nakhon Pathom geen nachttrein richting Chiang Mai. Wel richting het zuiden, maar dat doen we pas later in de vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elegantic schreef:
24-02-2020 21:55
Hoi! In april voor de 3e keer naar Thailand, zin in! We willen dit keer graag een overnight lake tour in Khao Sok. Ik zie Smiley Tours veel voorbij komen (positief) maar ook dat dit heel massaal is.
Heeft iemand een tip voor een goeie organisatie? Of is via het hotel boeken 1 dag van te voren een optie?
Gewoon bij je hotel/guesthouse boeken. Vraag of je een goede gids erbij krijgt. die van ons was nogal lui.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het qua corona gesteld in Thailand?
Alle reacties Link kopieren Quote
kaar schreef:
25-02-2020 22:45
Hoe is het qua corona gesteld in Thailand?
Niets van gemerkt. Wel mondkapjes zie je (het soort wat niet beschermt maar die zie je altijd wel ivm de vervuilde lucht)

Nu zie je meer mondkapjes. Op de counters van supermarktjes staan handgels die je mag gebruiken. Maar dat hebben de meeste mensen zelf wel bij zich. Zelfs ik.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
25-02-2020 22:51
Niets van gemerkt. Wel mondkapjes zie je (het soort wat niet beschermt maar die zie je altijd wel ivm de vervuilde lucht)

Nu zie je meer mondkapjes. Op de counters van supermarktjes staan handgels die je mag gebruiken. Maar dat hebben de meeste mensen zelf wel bij zich. Zelfs ik.
Maar dat is de situatie nu natuurlijk. Geen idee hoe dat over een tijdje zal zijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.trefpuntazie.com/thailand-w ... te-redden/

Niets van gemerkt. Behalve dat je de hordes Chinezen mist wat een verademing is.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,
In de meivakantie ga ik met mijn gezin naar Thailand. We vliegen naar Bangkok en nar 2/3 dagen Bangkok willen we een auto huren en richting het zuiden gaan rijden.
Onze route hebben we al grotendeels uitgestippeld. In elk geval tot aan Khao Sok. Vanaf daar willen we de laatste 5 dagen van onze vakantie wat gaan relaxen en snorkelen. Omdat het regenseizoen dan al van start gaat vinden we het lastig om in te schatten waar we dan goed aan doen, want om in de regen/storm op een eiland te zitten worden we niet zo blij van (in elk geval niet toen we 11 jaar geleden op Koh Tao zaten o_o ).

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen. Wat zouden jullie aanraden als laatste bestemming? Dan zitten we in de periode van 28 april tot 3 mei (we vliegen terug vanuit Phuket).
En hebben jullie advies voor een autoverhuurbedrijf?
Ik ga jaarlijks met de meivakantie naar Thailand en tot zover is het op Koh Samui altijd prima weer.
Heel soms een regenbui maar dat duurtje dan een half uur of een uurtje.

Met autoverhuur kan ik je niet helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
wetenwatjewilt schreef:
04-03-2020 09:09
Goedemorgen,
In de meivakantie ga ik met mijn gezin naar Thailand. We vliegen naar Bangkok en nar 2/3 dagen Bangkok willen we een auto huren en richting het zuiden gaan rijden.
Onze route hebben we al grotendeels uitgestippeld. In elk geval tot aan Khao Sok. Vanaf daar willen we de laatste 5 dagen van onze vakantie wat gaan relaxen en snorkelen. Omdat het regenseizoen dan al van start gaat vinden we het lastig om in te schatten waar we dan goed aan doen, want om in de regen/storm op een eiland te zitten worden we niet zo blij van (in elk geval niet toen we 11 jaar geleden op Koh Tao zaten o_o ).

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen. Wat zouden jullie aanraden als laatste bestemming? Dan zitten we in de periode van 28 april tot 3 mei (we vliegen terug vanuit Phuket).
En hebben jullie advies voor een autoverhuurbedrijf?
oprechte vraag: waarom huur je een auto en wil je zelf rijden? Kan je niet beter kijken naar of vliegen of een auto met chauffeur/taxi?
Alle reacties Link kopieren Quote
guppekop schreef:
04-03-2020 09:24
oprechte vraag: waarom huur je een auto en wil je zelf rijden? Kan je niet beter kijken naar of vliegen of een auto met chauffeur/taxi?
Omdat we op deze manier meer vrijheid hebben om te gaan en staan waar en wanneer we willen. Daarnaast kiezen we bewust niet voor vliegen, omdat we juist meer van het land willen zien.
Elegantic schreef:
24-02-2020 21:55
Hoi! In april voor de 3e keer naar Thailand, zin in! We willen dit keer graag een overnight lake tour in Khao Sok. Ik zie Smiley Tours veel voorbij komen (positief) maar ook dat dit heel massaal is.
Heeft iemand een tip voor een goeie organisatie? Of is via het hotel boeken 1 dag van te voren een optie?
Hoi! Meelezert hier. Veel hier meegelezen voordat we in december naar Thailand zijn gegaan.

Wij hebben wel bij Smileys Tours geboekt. Dag van tevoren even een mailtje gestuurd en alles wordt goed geregeld.
Ja het is druk, maar dit vond ik het mooiste stukje Thailand wat ik heb gezien in 3 weken en kijk er eigenlijk alleen maar heel positief op terug :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
In mei is het weer op Phuket doorgaans ook nog goed, uitzonderingen daargelaten. Je kunt ook niets boeken en kijken waar het goed weer is en daarheen rijden. Je hebt toch een eigen auto en accommodatie genoeg overal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb via een tussenpersoon gebruik gemaakt van Avis. Gewoon overal gezocht naar goedkope aanbieders. Dan wel je verzekering helemaal afkopen.

Ik vond deze vorm van reizen in thailand (na járen alleen ov) echt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik jullie tussendoor een heel andere vraag stellen?
Mijn dochter vertrekt volgende week voor een paar maanden naar Thailand en Vietnam. Is het verstandig haar rugzak vol te stoppen met anti-muggenspray, of is het beter die daar te kopen omdat de samenstelling daarvan wellicht geschikter is?
Kunnen jullie een bepaald merk aanraden?
Veel dank vast.
Alle reacties Link kopieren Quote
lesgrandsoiseaux schreef:
04-03-2020 17:16
Mag ik jullie tussendoor een heel andere vraag stellen?
Mijn dochter vertrekt volgende week voor een paar maanden naar Thailand en Vietnam. Is het verstandig haar rugzak vol te stoppen met anti-muggenspray, of is het beter die daar te kopen omdat de samenstelling daarvan wellicht geschikter is?
Kunnen jullie een bepaald merk aanraden?
Veel dank vast.
Daar kopen. In elke minimart, 7/11 en pharmacies. Het flesje met de roze dop. Kan niet missen 😀 de schappen staan er vol van in elke winkel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het flesje er even bij gepakt. Het staat er in Thai op dus dat heeft geen zin. Wit flesje, met groot roze etiket en roze dop. Kan echt niet missen!
Alles komt goed, alleen de rest niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven