Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Goede reis maris!
Air Asia is top! Vlieg al 3 jaar niets anders en ga er ook mee naar Europa. Ze zijn goed, goedkoop en hebben vrijwel nooit vertraging.

Er zijn 2 koh Changs, maar niet veel mensen gaan naar de kleine Chang aan de westkust. Daar is het een soort Koh Tao van een jaar of 20 geleden.

Op Koh Phangan zijn een paar goeie yogascholen aan de westkant (en 1 minder goeie aan de oostkant).

Kookcursussen heb je overal in het zuiden. Gewoon vragen aan de receptie van je guesthouse. Ik heb zelf op Lanta en Tao kookles gehad.

Char, balen dat het er alweer bijna opzit! Goeie vlucht naar huis iig.
Thanks Mayou. Vanmorgen om 6 uur geland en nu dus weer veilig thuis. Ik vond Koh Chang erg leuk, maar het was er nog niet druk en daar hou ik van. Ik vermoed dat het in december een stuk drukker is.
Live vanuit bangkok

Egyptair was hartstikke prima. Eerst naar cairo (4,5uur) daar twee uur wachten, toen nog een kleine 8 uur naar bkk.

Alles was in orde, tweede vlucht was ruimer en priveschermpjes bij je stoel met muziek, films, spelletjes, etc. En eigenlijk vond ik de tussenstop wel prettig.... Even uit het vliegtuig, benen strekken, hapje eten, en weer door. Ja, ik zou egyptair wel aan bevelen..zeker gezien mijn ticketprijs: 544 euro. Maar goed, ik moet ook nog weer terug hé, allicht denk ik over drie weken anders over egyptair
Heel veel plezier Maris!
Ik was aan het kijken welke vaccinaties nodig zijn voor thailand.

DTP en Hepatitis A heb ik. Is dit alles wat nodig is? Bij sommige vaccinaties staat dat je moet overleggen met je huisarts? De apotheek zei ook dat alleen DTP en Hep A nodig is en DEET tegen de muggen (geen malariapillen). Weet iemand hier of dit klopt? Of moet ik toch nog een belletje wagen naar mijn huisarts of een vacccinatiebureau? Thanks!
Egypt air klinkt prima, maris! Geniet ze!
Ja klopt en deet verkopen ze daar bij iedere drogist en 7eleven.
quote:sharry schreef op 24 november 2011 @ 09:37:

@maris ik ben erg benieuwd naar je ervaring met Egypt Air. Wanneer kom je weer terug uit Thailand?

Ik ben ook aan het kijken naar een mooi en niet al te druk eiland. Ik hoor juist dat Koh Chang niks aan moet zijn, smaken verschillen!!!

2 jaar geleden was Ko Chang nog redelijk rustig,dit jaar ook een paar nachten geweest en jeeee zeg,wat een drukte,echt een stuk drukker dan 2 jaar geleden.

Als je dan naar een echt rustig en mooi eiland wil,steek dan op Ko Chang over met een speedboot en ga dan naar Ko Mak,Ko Kood of 1 van de andere mooie eilandjes,echt top daar!
thanks mayou!

Ik ga eind dec naar Ko Chang, ben benieuwd hoe het er is!
Even een snelle vraag, ik zit nu vlakbij kanchanaburi, is de tiger temple een bezoekje waard? Ben bang dat het vooral commerciele uitbaterij is, en nog zielig voor de tijgers ook... als mijn beeld niet klopt, lert me know, dan gaan we er vanmiddag even heen denk ik.
niet waard, gedrogeerde beestjes
Wat denk je zelf? Een tempel waar tijgers liggen die je kan knuffelen alsof het babypoesjes zijn....En dat hele dagen lang. Rijen met toeristen achter elkaar....

Wat denk je dan? Dat die tijgers dat heel leuk en gezellig vinden?

Beetje logisch nadenken en je gaat niet naar de tiger temple.

En o ja....over longneck stammen hoef ik hopelijk ook niet uit te wijden?
Pfff... Sorry hoor
Hoezo sorry?
Nou dat knuffelen valt wel mee,ik ben er geweest en je wordt aan het handje meegenomen en een ander maakt met jouw toestel foto's en je mag achter 1 of 2 tijgers of 2 tegelijk plaats nemen en je hand op zijn rug leggen..

Maar ze zijn wel erg sloom idd,ze zitten vast aan een hele dunne ketting en als ze niet zo sloom(gedrogeerd dus al ontkennen ze dat daar uiteraard) zouden zijn en kwaad zouden willen zijn ze zo los.Tenminste dat idee had ik..

Bij mij reageerde er 1 niet zo goed want ik werd meteen weggehaald,hij begon te grommen en maakte aanstalten om op te staan.

Ik vond het wel dood eng.

Ja een toeristentrap dat is het wel en ik zou het ook nooit meer doen maar ben toch blij dat ik het wel gedaan heb want ik wilde met eigen ogen zien hoe het er daar aan toe ging.Maar ja zo houden we het wel in de hand natuurlijk...

Heb ook een ritje op een olifant gemaakt,niet daar maar in Krabi,en daar had ik achteraf veel meer spijt van in zo'n bakje op zo'n prachtig beest terwijl ik het achteraf veel leuker vond om de olifanten in de wei te zien staan en een bad nemen dan zo'n sloom ritje...
We zijn niet geweest, wij hadden inderdaad de indruk dat het vooral zielig voor de beesten is, en het ligbedje bij het zwembad lag prima vandaag reizen we naar chiang mai.
Owww... nog ruim drie weken en dan mag ik ook! Wel gek, ik was in september (toen ik mijn ticket boekte) bijna elke dag met voorbereidingen (lees: voorpret) bezig. En nu komt het dichterbij en nu doe ik niks meer. Er moet nog wel van alles. Hoogste prioriteit: inentingen!
Vermaken ons prima in chiang mai. Vandaag lekker door de oude stad geslenterd, heerlijk gegeten, zalige voetmassage gehad en de nightbazaar bezocht. Ondanks een paar flinke buien vandaag is het hier een lekkere temperatuur, beter dan rond Bangkok wat mij betreft, minder drukkend.

Van de water overlast is hier niets te merken, rond Bangkok wel wat stukken onder water zien staan, en daar rijden sommige taxi's, bussen en treinen aangepaste routes.
Ik ook over 3 weken! Wanneer vertrekken jullie precies en met welke maatschappij?

Gelukkig heb ik alle inentingen al, maar het schiet wel op. Moet nog wel een hotel in Bangkok boeken.

Moet je de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai online reserveren of kan het in Bangkok, aangezien we wel in de drukste periode reizen.

quote:Rasa schreef op 01 december 2011 @ 15:54:

Owww... nog ruim drie weken en dan mag ik ook! Wel gek, ik was in september (toen ik mijn ticket boekte) bijna elke dag met voorbereidingen (lees: voorpret) bezig. En nu komt het dichterbij en nu doe ik niks meer. Er moet nog wel van alles. Hoogste prioriteit: inentingen!
Jammer dat ik nu geen vakantie kan nemen!!!! Er is nu een aanbieding bij emirates. Vliegen naar bkk met vertrek tot 15 december. 547 euro!!!! Hoe geweldig is dat?
Even een vraag over de inentingen.

Soms lees je dat het wel moet, soms dat het niet nodig is.

Wat is waar?
DTP en Hepatitis A worden aangeraden, maar er staat nergens dat het moet. Het is alleen slimmer om ze wel te nemen. Zekere voor het onzekere enzo...

Neele, zonde!
Mijn vriend gaat za voor een week en ik wil graag een souvenir daarvandaan, maar wat is leuk?

Ik hou wel van waaiers en sjaals van zijde etc, maar misschien weet iemand iets anders?
@ Sharry: vorig jaar kwam ik aan op 1 januari, en wilde 3 januari naar Chang Mai. Alle treinen zaten vol, ben direct gaan boeken op de dag van aankomst bij het grote station, maar moest tot 8 januari wachten. Weet niet wanneer je precies gaat, maar als je eind dec aankomt dan kan je pech hebben zoals ik destijds.

Ook qua hotel zat toen erg veel vol in BKK trouwens, daar baalde ik toen goed van. Moest een stuk duurder gaan zitten dan ik van plan was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven