Topless ja of nee?

17-08-2012 13:32 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lig aan het strand in Frankrijk. Lekker in het zonnetje beetje het Vivaforum aan het doorkijken. Vanochtend toen we het stand op kwamen heb ik na het zwemmen mijn bikinitopje uitgedaan. Maar nu ik eens om mij heen kijk en het strand al veel meer bezoekers heeft valt mij ineens op dat ik een van de weinige of misschien wel de enige ben die topless aan het zonnen is.

Wat is jullie ervaring? Zon je topless, doe je mee met de rest en trek je hem weer aan of juist niet?

Ik blijf lekker liggen zoals ik lig en als iemand me herkend, kom naar me toe drinken we samen iets aan de bar!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:Banba schreef op 17 augustus 2012 @ 15:41:

Ik vind topless wel van een andere orde dan gekleurde fietstassen trouwens. Niemand anders dan je pubers zal vallen over de kleur van je fietstassen, dat geldt niet voor topless zonnen.Sja... en daarover verschillen wij dan van mening. Ik vind blote borsten net zoiets als blote enkels (110 jaar terug ook verboden voor vrouwen om te laten zien!)
Later is nu
quote:opgeprikt schreef op 17 augustus 2012 @ 15:43:

[...]

Nee hoor, ik heb een hekel aan van die felgekleurde fietsen die dan ook nog eens 'opgeleukt' zijn met nog meer meuk in blije kleurtjes. Ik heb dan weer helemaal geen probleem met topless zonnen Ergo; je bent een puber.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik val zeker wel over fietstassen en bloemenslingers aan fietsen
Het kan ook gewoon vervelend zitten toch, een topje. Ik zeg, gewoon uit doen. Dat die stukken huid met een tepel in het midden zo beladen zijn is nogal jammer eigenlijk.
Ik ben nog nooit topless gaan zonnen en ga dat denk ik ook nooit doen. Mijn borsten vind ik niet echt mooi, niet zo verschrikkelijk dat ik pijn wil lijden om een operatie te ondergaan, maar ik ben er niet erg gelukkig mee. Ik vind het daarnaast een prive ding, waarschijnlijk ook door het niet mooi vinden van mijn borsten en zal dus altijd mijn bikinitopje aanhouden, wat andere mensen ook zullen doen. Iedereen moet het zelf weten, het is zo normaal om topless te gaan ( tenminste, de keren dat ik aan het strand heb gelegen afgelopen 3 weken in Frankrijk en de voorgaande jaren in Spanje) dat het geen uitzondering meer is. Zwembad zie ik eigenlijk nooit.

Overigens heeft moeder en haar vriendinnen ook nooit topless gezonnebaad, totaal niet meegekregen vanuit huis en zij zijn allemaal de 50 gepasseerd-;) Kennelijk niet meegedaan aan de hype van het topless zonnebaden.
Ik zou me als puber ook harder geschaamd hebben voor een moeder in leggings dan topless. Dus het is zeer persoonsgebonden wat pubers nu juist vinden.

Ik zou me dus ook niet aanpassen voor mijn puber op het strand.

Wel als het een gelegenheid is waar de puber centraal staat, zoals een feestje voor hen. Dan zou ik ervoor zorgen dat ik hen niet te hard tot schaamte breng. Maar op vakantie draait het niet om hen.
quote:dreamer schreef op 17 augustus 2012 @ 15:44:

[...]

Sja... en daarover verschillen wij dan van mening. Ik vind blote borsten net zoiets als blote enkels (110 jaar terug ook verboden voor vrouwen om te laten zien!)

Ja, en nog wat langer geleden was de aarde nog plat.

De blote borsten waren 30-20 jaar geleden acceptabel. Nu niet meer (zo). Daarvoor was het ook zeker not done, en nu is het (voor een groot gedeelte) weer die kant op aan het gaan.

Maar dat betekend niet dat we weer de kant op gaan van de korsetten en aanverwante zaken.
Het was ook heel grappig. Kunst is om niet in lachen uit te barsten en ik moet toegeven dat me dat niet helemaal gelukt is. Een snork is geen lach toch?

Maar ik vind het zonde voor de pubers. Een perfecte dag aan het of op het zwembad verpest omdat je vind dat je moeder helemaal geen rekening met je houdt...

Het is een fase.

Ik heb me een jaar geleden al bij neergelegd dat de opvoeding er niet voor zorgt dat je een kopie van jezelf krijgt. Maar wel twee hele mooie mensen die soms even de weg kwijt zijn. En dat mag want ze zijn pas 13.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:_Doortje_ schreef op 17 augustus 2012 @ 15:42:

[...]

Misschien is dat een signaal dat ze het echt niet leuk vinden. Dan is het toch veel belangrijker dat die meiden het ook leuk hebben?

Voor pubers is het óók belangrijk dat ze leren aan te passen.

Ook aan hun ouders ja. Ouders die hun al tegemoet gekomen waren in hun wensen!

En een overtrokken reactie als deze is nogal puber-eigen. Een dagje boos (overtrokken!!!!) om blote moederborsten is echt geen verpeste vakantie. Tenzij ze dat er zelf van maken.
Later is nu
quote:Star schreef op 17 augustus 2012 @ 15:45:

Ik val zeker wel over fietstassen en bloemenslingers aan fietsen Moet je ook kijken waar je loopt
quote:Sleutelbos schreef op 17 augustus 2012 @ 15:47:

Het was ook heel grappig. Kunst is om niet in lachen uit te barsten en ik moet toegeven dat me dat niet helemaal gelukt is. Een snork is geen lach toch?

Maar ik vind het zonde voor de pubers. Een perfecte dag aan het of op het zwembad verpest omdat je vind dat je moeder helemaal geen rekening met je houdt...

Het is een fase.

Ik heb me een jaar geleden al bij neergelegd dat de opvoeding er niet voor zorgt dat je een kopie van jezelf krijgt. Maar wel twee hele mooie mensen die soms even de weg kwijt zijn. En dat mag want ze zijn pas 13.

Waarom zouden ze de weg kwijt zijn?

Ze zijn juist heel bewust van zichzelf, en dat is juist een prima iets.
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2012 @ 15:44:

[...]

Ik snap ook niet dat je per se dat topje uit zou willen terwijl je kinderen zich er zo duidelijk zo niet gemakkelijk mee voelen. Waar ben je dan mee bezig? Zo ongemakkelijk zit zo'n bovenstukje ook niet. En anders toch een betere bikini zoeken.Maar ze had toch pas door dat haar dochters er zoveel problemen van maakten, toen het bovenstukje uit was? Het leed was al geleden. EN ja.. een bovenstukje, hoe goed ook, is een stuk ongemakkelijker dan niets. Voor mij dan.
Later is nu

Het is een fase.

Ik heb me een jaar geleden al bij neergelegd dat de opvoeding er niet voor zorgt dat je een kopie van jezelf krijgt. Maar wel twee hele mooie mensen die soms even de weg kwijt zijn. En dat mag want ze zijn pas 13.Vind je dan dat ze de weg kwijt zijn omdat ze topless zonnen niet acceptabel vinden?
The time is now
quote:dreamer schreef op 17 augustus 2012 @ 15:48:

[...]

Voor pubers is het óók belangrijk dat ze leren aan te passen.

Ook aan hun ouders ja. Ouders die hun al tegemoet gekomen waren in hun wensen!

En een overtrokken reactie als deze is nogal puber-eigen. Een dagje boos (overtrokken!!!!) om blote moederborsten is echt geen verpeste vakantie. Tenzij ze dat er zelf van maken.

Ja, ze hadden toch afgesproken dat ze geen blote lijven meer wilden zien.

En wanneer je moeder zich dan toch ontkleed in het openbaar kan ik me de boosheid van een puber zeker voorstellen.

Het is een fase.

Eigenlijk zou je gewoon voor de grap, toch eens helemaal gekleed of in boerkini op dat strand moeten gaan liggen. Gewoon om je kinderen wél een fijne vakantie te bezorgen

Echt, ik vind het een giller! Blij dat jij er ook om kunt lachen. En nu ga ik echt, echt, echt een goede verlofmoeder zijn en een wasje draaien...
Ik heb me ook rotgeschaamd voor mijn vader op het naaktstrand aks puber (waar ik btw mijn broekje aanhield) omdat ie zijn sokken niet uitdeed haha
quote:dreamer schreef op 17 augustus 2012 @ 15:50:

[...]

Maar ze had toch pas door dat haar dochters er zoveel problemen van maakten, toen het bovenstukje uit was? Het leed was al geleden. EN ja.. een bovenstukje, hoe goed ook, is een stuk ongemakkelijker dan niets. Voor mij dan.Is een uit bovenstukje onomkeerbaar dan?
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2012 @ 15:45:

[...]

Ergo; je bent een puber. Ga meteen mijn ouders bellen om te zeggen dat het toch nog zo ver gekomen is
quote:eefjewentelteefje schreef op 17 augustus 2012 @ 15:52:

Ik heb me ook rotgeschaamd voor mijn vader op het naaktstrand aks puber (waar ik btw mijn broekje aanhield) omdat ie zijn sokken niet uitdeed hahaJa daar zou ik me inderdaad ook wel voor schamen
Ik vind het trouwens not don om op zo'n moment te gaan lachen om je huilende pubers. Dat vind ik nog meer geen rekening met hen houden dan wanneer je je bovenstukje uitdoet.
The time is now
Het gaat toch ook wat er achter die misschien wel overtrokken boze reactie zit? Het zal ongetwijfeld lachwekkend geweest zijn hoor, die hele vertoning, maar het gevoel erachter wordt er ook mee weggelachen.

Pubers zijn net mensen. Soms hebben ze ergens een mening over. Die uiten ze misschien wat hysterisch, maar dat wil niet zeggen dat hun meningen of gevoelens daarom minder echt zijn of alleen afhankelijk zijn van hun leeftijd.

En natuurlijk moeten pubers zich aanpassen, maar topless zonnen of een gekleurde fiets, daarin zit voor mij een wereld van verschil.
Hallo?!
Mijn dochter heeft jaren terug al wel eens een halve dag boos achter de caravan gezeten, omdat ze iets niet mocht. Of iets niet naar haar zin ging. Nu weet ze dat niet eens meer. En er was zeker geen verpeste vakantie. Meer een leermoment, dat de wereld niet om haar draait.

En als moeder in bikini ligt, is het lijf al behoorlijk ontbloot. Zeg nou zelf..

Fijne vakantie verder, sleutelbos ... ze draaien vast nog wel bij, toch?
Later is nu
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2012 @ 15:51:

[...]

Ja, ze hadden toch afgesproken dat ze geen blote lijven meer wilden zien.

En wanneer je moeder zich dan toch ontkleed in het openbaar kan ik me de boosheid van een puber zeker voorstellen.Ook wel terecht vind ik hoor, afspraak is afspraak. Moeten die pubers andersom eens proberen als ze hun moeder iets beloven
Hallo?!
De actie van TO was inderdaad misschien niet de meest slimme.

Ze had beter eerst haar kinderen gewaarschuwd, zodat die nog konden vluchten voor ze ermee geconfronteerd moesten worden.

Zo van, "Mama gaat haar topje uitdoen in 10-9-8-7-...."

Dat zou wat vriendelijker geweest zijn naar dochter toe
Het ergste van die gekleurde fietsen vind ik dan nog dat je die zomaar, onverwachts, op de raarste plaatsen buiten tegen komt. Rij je daar met je stilistisch zeer verantwoord en stijlvol rustig gekleurde auto, zie je ineens zo'n knalkleuren fiets met, oh horror, felgekleurde tassen en kratten. Of nog erger, plastic bloemen

Blote tieten zie ik dan alleen weer op het strand, waar ik weet dat ik ze in het wild kan tegenkomen en me daar dus psychisch op kan voorbereiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven