Topless ja of nee?

17-08-2012 13:32 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lig aan het strand in Frankrijk. Lekker in het zonnetje beetje het Vivaforum aan het doorkijken. Vanochtend toen we het stand op kwamen heb ik na het zwemmen mijn bikinitopje uitgedaan. Maar nu ik eens om mij heen kijk en het strand al veel meer bezoekers heeft valt mij ineens op dat ik een van de weinige of misschien wel de enige ben die topless aan het zonnen is.

Wat is jullie ervaring? Zon je topless, doe je mee met de rest en trek je hem weer aan of juist niet?

Ik blijf lekker liggen zoals ik lig en als iemand me herkend, kom naar me toe drinken we samen iets aan de bar!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:_Doortje_ schreef op 17 augustus 2012 @ 15:53:

Het gaat toch ook wat er achter die misschien wel overtrokken boze reactie zit? Het zal ongetwijfeld lachwekkend geweest zijn hoor, die hele vertoning, maar het gevoel erachter wordt er ook mee weggelachen.

Pubers zijn net mensen. Soms hebben ze ergens een mening over. Die uiten ze misschien wat hysterisch, maar dat wil niet zeggen dat hun meningen of gevoelens daarom minder echt zijn of alleen afhankelijk zijn van hun leeftijd.

En natuurlijk moeten pubers zich aanpassen, maar topless zonnen of een gekleurde fiets, daarin zit voor mij een wereld van verschil.

Van wat ik las heeft TO haar best gedaan niet te lachen. En dat is soms idd best lastig, als kinderen ineens ergens boos om worden, waar je zelf het probleem niet van ziet.

Er is al naar hun mening geluisterd, er is zelfs wat mee gedaan! En TO heeft al met de pubers gesproken, het gevoel en alles. Maar als een kind er zelf voor kiest om zolang boos te blijven (en ik kan me zo voorstellen dat ze elkaar hierin ook nog versterkten, mijn dochter heeft dan weer een broer die haar voor gek verklaart) dan moet je dat op dat moment toch naast je neerleggen. Praten heeft toch al geen zin meer en de blote borsten waren al een feit. EN ja.. dat was niet onomkeerbaar, maar de dochters liepen, zoals ik het las, boos weg ... dan helpt bovenstukje omdoen ook niet zoveel meer.
Later is nu
quote:opgeprikt schreef op 17 augustus 2012 @ 15:58:

Het ergste van die gekleurde fietsen vind ik dan nog dat je die zomaar, onverwachts, op de raarste plaatsen buiten tegen komt. Rij je daar met je stilistisch zeer verantwoord en stijlvol rustig gekleurde auto, zie je ineens zo'n knalkleuren fiets met, oh horror, felgekleurde tassen en kratten. Of nog erger, plastic bloemen

Blote tieten zie ik dan alleen weer op het strand, waar ik weet dat ik ze in het wild kan tegenkomen en me daar dus psychisch op kan voorbereiden.

En ik ben zó blij dat er meer mensen zijn die er zo over denken!

Mijn vorige, onopvallende, fietsen zijn gejat. Geen mens die er over denkt m'n huidige fiets te jatten, te opvallend. En daar ging het me in eerste instantie om

Verder is het ook wel leuk in een stad te wonen en dan van mensen te horen, "HA, ik zag al dat jij hier zou zijn"
Later is nu
quote:dreamer schreef op 17 augustus 2012 @ 15:59:

[...]

Praten heeft toch al geen zin meer en de blote borsten waren al een feit. EN ja.. dat was niet onomkeerbaar, maar de dochters liepen, zoals ik het las, boos weg ... dan helpt bovenstukje omdoen ook niet zoveel meer.Juist wel. De afspraak was: deze vakantie geen bloot. 'Sorry meiden, ik heb me niet aan onze deal gehouden. Ik snap dat jullie nu boos zijn, zullen we het goedmaken?' Dat zou ik best eerlijk vinden, want als je je woord geeft, moet je je eraan houden.
Hallo?!
Vroeger ging ik wel topless zonnen, maar alleen liggend, zodra ik overeind kwam ging het topje omhoog/t-shirt aan.

De laatste 10 jaar doe ik het eigenlijk nooit meer, zonnen is sowieso niet goed voor je huid en bij mijn borsten is je huid sowieso kwetsbaarder, dus ik ben ermee gestopt.

Bovendien vind ik het meestal ook niet echt mooi om te zien, ok bij jonge vrouwen met stevige kleine borsten is er niets op aan te merken, maar bij oudere vrouwen is het al snel minder mooi om te zien.

het is ook gewoon onzin, als je kleding aan hebt is er geen hond die er iets van ziet, en mijn man vindt witte borsten en billen geen probleem.
Ik bedoel met 'soms de weg kwijt zijn' dat ze niet uit hun boosheid kunnen komen en dan maar bij de caravan blijven. Dus 1 dag minder genieten van die ene week mooi weer. En ik zin altijd topless. Ik hou rekening met bekenden, hun vriendinnen en familie, het zal me een zorg zijn op een strand in Frankrijk waar ik niemand ken.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:dreamer schreef op 17 augustus 2012 @ 16:01:

[...]

En ik ben zó blij dat er meer mensen zijn die er zo over denken!

Mijn vorige, onopvallende, fietsen zijn gejat. Geen mens die er over denkt m'n huidige fiets te jatten, te opvallend. En daar ging het me in eerste instantie om

Verder is het ook wel leuk in een stad te wonen en dan van mensen te horen, "HA, ik zag al dat jij hier zou zijn"

Haha, dat heb ik dus met mijn auto ook vaak. En ik word juist vrolijk van die gekke fietsen.

Ik snap alleen die heisa om fietsen en om tieten gewoon niet
quote:Sleutelbos schreef op 17 augustus 2012 @ 16:08:

En ik zin altijd topless. Ik hou rekening met bekenden, hun vriendinnen en familie, het zal me een zorg zijn op een strand in Frankrijk waar ik niemand ken.Maar beloof het ze dan niet.
Hallo?!
quote:Sleutelbos schreef op 17 augustus 2012 @ 16:08:

Ik bedoel met 'soms de weg kwijt zijn' dat ze niet uit hun boosheid kunnen komen en dan maar bij de caravan blijven. Dus 1 dag minder genieten van die ene week mooi weer. En ik zin altijd topless. Ik hou rekening met bekenden, hun vriendinnen en familie, het zal me een zorg zijn op een strand in Frankrijk waar ik niemand ken.Dus je houd geen rekening met je kinderen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:layla1969 schreef op 17 augustus 2012 @ 16:04:

Vroeger ging ik wel topless zonnen, maar alleen liggend, zodra ik overeind kwam ging het topje omhoog/t-shirt aan.

De laatste 10 jaar doe ik het eigenlijk nooit meer, zonnen is sowieso niet goed voor je huid en bij mijn borsten is je huid sowieso kwetsbaarder, dus ik ben ermee gestopt.

Bovendien vind ik het meestal ook niet echt mooi om te zien, ok bij jonge vrouwen met stevige kleine borsten is er niets op aan te merken, maar bij oudere vrouwen is het al snel minder mooi om te zien.

het is ook gewoon onzin, als je kleding aan hebt is er geen hond die er iets van ziet, en mijn man vindt witte borsten en billen geen probleem.Ach weetje bij die oudere en dikkere vrouwen is een bikini ook niet altijd prettig om te zien. Vandaar waarschijnlijk ook de boerkini-reactie. Want er is nogal eens de tendens dat vanalles ineens niet meer zou mogen, omdat het er in de ogen van anderen ordinair uitziet. Maar als je het perfecte jonge lijf hebt, ja dán, dan mag het wel.
Later is nu
trouwens.. sokken aan op een naturistenstrand
Later is nu
Ik moet gaan, maar TO, fijne vakantie nog! Ook voor je meiden
Hallo?!
quote:Elin_ schreef op 17 augustus 2012 @ 15:13:

[...]

Als ik last heb van starende mannen gaat dat bovenstukje dan ook zeker weer aan. Want ik vind dat vervelend, dat opzichtige geloer. Doen ze het stiekem moeten ze het lekker zelf weten zo lang ik er maar geen last van heb.Kijk en dit vind ik dus belachelijk. Wel topless willen zijn, wéten dat mannen kijken en dan gaan zeiken als ze kijken. Als je topless bent, vraag je er toch zelf om hoor.
Heb jij niet het perfecte lijf, Dreamer?! En dan wel een beetje bloterig op dat strand, op zo'n ienie mienie handdoekje?! Ga je schamen! En heel gauw een alles bedekkend badding kopen! Of gewoon lekker naar Libie ofzo op vakantie! Gewoon lange mouwen ook, want die kwabbende onderarmen van de meeste vrouwen van boven de 35, dat kan dus echt niet meer he... Bah, hoe ordinair!
quote:dreamer schreef op 17 augustus 2012 @ 16:14:

trouwens.. sokken aan op een naturistenstrand Eindelijk iemand die het goede voorbeeld geeft! Blote tenen! Gruwel!
quote:truffelmaffia schreef op 17 augustus 2012 @ 16:17:

[...]

Kijk en dit vind ik dus belachelijk. Wel topless willen zijn, wéten dat mannen kijken en dan gaan zeiken als ze kijken. Als je topless bent, vraag je er toch zelf om hoor.Mannen loeren ook als je een bovenstukje aan hebt hoor. Als je van het geloer af wilt zijn, raad ik je het naaktstrand aan. Doet iedereen zo lekker normaal!
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2012 @ 16:13:

[...]

Dus je houd geen rekening met je kinderen.Eens.
quote:lilaemme schreef op 17 augustus 2012 @ 16:17:

Heb jij niet het perfecte lijf, Dreamer?! En dan wel een beetje bloterig op dat strand, op zo'n ienie mienie handdoekje?! Ga je schamen! En heel gauw een alles bedekkend badding kopen! Of gewoon lekker naar Libie ofzo op vakantie! Gewoon lange mouwen ook, want die kwabbende onderarmen van de meeste vrouwen van boven de 35, dat kan dus echt niet meer he... Bah, hoe ordinair!

ach... er kon wel wat verbetert, hier en daar, maar ik vind m'n lijf redelijk perfect. Ánderen, daarentegen, zullen dat niet met me eens zijn..

45+ en overgewicht
Later is nu
quote:lilaemme schreef op 17 augustus 2012 @ 16:19:

[...]

Eindelijk iemand die het goede voorbeeld geeft! Blote tenen! Gruwel!

JA

en dat scheelt weer met die lelijke kloven op je hakken, waarmee je je eigenlijk ook al niet in het openbaar mag vertonen!
Later is nu
quote:truffelmaffia schreef op 17 augustus 2012 @ 16:17:

[...]

Kijk en dit vind ik dus belachelijk. Wel topless willen zijn, wéten dat mannen kijken en dan gaan zeiken als ze kijken. Als je topless bent, vraag je er toch zelf om hoor.

Nee hoor, rare denkwijze heb jij toch

er is een verschil tussen kijken en staren, en kijken doen mannen idd toch, staren is onbeschoft en daar vraag je niet om, ook niet als je topless ligt.
topless is zo jaren 90. ik vind het ordinair en niet nodig. ongeacht leeftijd, of hoe je eruit ziet. en helemaal als het van die vrouwen zijn die eerst alles open en bloot gooien en later als er een vent naar kijkt gaat liggen janken. kom op, je vraagt daar toch om? Ik vind het ook voor kleine kinderen op het strand gewoon niet tof. noem me maar preuts hoor. maar doe gewoon een leuk bovenstukje aan
Topless is eerder jaren 80 dan jaren 90, denk ik

En juist kleine kinderen storen zich niet aan een bloot lichaam. Alleen als ze van volwassenen horen dat dat raar is.
Later is nu
quote:shabbies schreef op 17 augustus 2012 @ 16:29:

topless is zo jaren 90. ik vind het ordinair en niet nodig. ongeacht leeftijd, of hoe je eruit ziet. en helemaal als het van die vrouwen zijn die eerst alles open en bloot gooien en later als er een vent naar kijkt gaat liggen janken. kom op, je vraagt daar toch om? Ik vind het ook voor kleine kinderen op het strand gewoon niet tof. noem me maar preuts hoor. maar doe gewoon een leuk bovenstukje aan

Zonnen is ook niet nodig, naar het strand gaan ook niet, en vakantie eigenlijk ook niet. Leuk op restaurant gaan ook niet, je opkleden ook niet. Eigenlijk, kleding aandoen an sich is vaak ook niet nodig, genoeg stammen die nagenoeg naakt rondlopen....

En voor kleine kinderen is het juist heel tof om naakt rond te lopen.
quote:shabbies schreef op 17 augustus 2012 @ 16:29:

zo, doe even normaal he.

Topless zonnen doe je om aandacht te vragen van mannen? Een kort rokje dragen doe je ook om aandacht van mannen? Wat een rare redenering. Misschien dat jij dat doet, prima hoor. Maar ik ken behoorlijk wat vrouwen die topless zonnen omdat ze egaal bruin willen worden bijvoorbeeld.
Eens met to. Ik zou dit alleen ook aan je dochters aangeven, dat jij dus wel mwt onbloot bovenlijf gaat zonnen. Hier kun je zelfs afspraken over maken. Bijv, alleen als zij niet in de buurt zijn ofzo.

Ik vind dat je wel genoeg rekening houd met de meiden. Je hebt al je hele vakantie voor hen aangepast, zij mogen zich ook wel een beetje aanpassen, kom nou het zijn geen prinsessen.

Dus bijv: meiden mama heeft al voor jullie de vakantie omgezet in een vakantie met kleren. Het zou fijn zijn als jullie mama het topless zonnen dan nog wel zouden gunnen. Laten we anders afspreken dat ik dat alleen doe als jullie er niet bij zijn.

Zoiets? ( eigenlijk vind ik dat ze zich niet zo moeten aanstellen en je gewoon moeten laten zonnen maar zo kom je zo nog weer iets extra tegemoet, scheeld weer wat boze pubers)
quote:Merelin schreef op 17 augustus 2012 @ 16:33:

[...]

zo, doe even normaal he.

Topless zonnen doe je om aandacht te vragen van mannen? Een kort rokje dragen doe je ook om aandacht van mannen? Wat een rare redenering. Misschien dat jij dat doet, prima hoor. Maar ik ken behoorlijk wat vrouwen die topless zonnen omdat ze egaal bruin willen worden bijvoorbeeld.Waarschijnlijk zouden veel meer vrouwen topless zonnen als er geen mannen in de buurt waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven