Trouwen in Japan

18-07-2016 15:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Even een nieuwe nick aangemaakt in verband met herkenbaarheid (alhoewel ik door de situatie die ik nu ga schetsen toch vast wel herkend zal worden ).

Het zit zo: mijn vriendin en ik gaan trouwen!!!

Alhoewel we nog niets concreets op papier hebben staan of geboekt hebben, hebben we wel een idee hoe we onze trouwerij willen houden: namelijk graag kleinschalig. Als we beginnen te tellen komen op niet zo heel veel mensen:



Ik en mijn vriendin

van 'mijn' kant: ouders, zus (+haar vriend), oma, oma, twee goede vrienden

van 'haar' kant: vader, broer (+zijn vriendin), oma, oma&opa, twee goede vriendinnen

--------------------+

18 mensen in totaal



Verder willen we eigenlijk niemand uitnodigen, ook geen ooms en tantes o.i.d. Niet omdat we niet van ze houden of zo, maar omdat we ze maar eens per jaar zien en dus niet een heel goede band hebben.



We willen graag trouwen in Japan omdat dit land voor mijn aanstaande heel speciaal is. Ze is altijd al verzot geweest op Japan, ze heeft zelf ook de taal geleerd, en we zijn er samen ook al een paar keer geweest. (In de toekomst willen we misschien ook wel emigreren naar Japan. Nouja, 'misschien'; mijn vriendin wil sowieso emigreren het enige wat haar nog tegenhoudt ben ik Ik twijfel ergens nog, maar ja, als zij dit echt wil dan ga ik natuurlijk heel graag mee! Ik kan niet zonder haar leven )

En Japan is voor ons beide ook heel speciaal, omdat zij mij in dit land ten huwelijk heeft gevraagd.



Nou goed, Japan dus! We zitten alleen wel in dubio met een aantal zaken. Zo wil ik graag mijn oma's uitnodigen maar ik weet niet of dat heel verstandig is, door de lange vlucht... Mijn ene oma vloog tot voor kort elk jaar naar Amerika (ze heeft daar familie wonen) en zij zal niet zo'n probleem hebben met zo'n lange vlucht.

Maar mijn andere oma heeft nog nooit gevlogen, en nu moet ze helemaal naar Japan!? Zij is lichamelijk ook de jongste niet meer, en ik wil haar eigenlijk die vlucht niet aandoen... Ik weet haast zeker dat ze wel mee zou gaan naar Japan om bij de trouwerij aanwezig te zijn als ik het haar vraag, maar dat zou ze dan puur om mij doen... Want als het even kan "zou ze voor geen goud gaan vliegen." De kwestie is dus of ik zo'n groot offer wel kan en mag verlangen van mijn oma? Moet ik haar dit wel aandoen?



En als die oma niet meegaat, (niet meekan), willen we eigenlijk helemaal geen oma's en opa uitnodigen... Of is dat heel cru?



Dan heb ik nog een goede vriend die ik er wel heel graag bij wil hebben, alleen hij heeft nu een vriendin.. Nou is het punt dat ik deze vriendin niet zo heel goed ken (ze is wel aardig verder, maar ons contact is heel oppervlakkig wat dat betreft). Het liefst zou ik alleen mijn goede vriend uitnodigen en zijn vriendin dus niet... Maar ik weet niet of ik dat kan maken? Ik zou daar zelf ook niet gecharmeerd van zijn denk ik, als alleen ik werd uitgenodigd en mijn partner mocht niet mee... Ik wil onze vriendschap ook niet bederven verder.

Wat zouden jullie hiermee doen?



Zo, sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is. Vragen/tips/opmerkingen/suggesties zijn allemaal welkom!
Ik denk dat je niet kan maken eventuele partners niet uit te nodigen. Het gaat toch ten koste van (veel) vakantiedagen.

En ik neem aan dat het nog wel even duurt voor je gaat trouwen, dus tijd genoeg om de vriendin van je vriend beter te leren kennen

Grote kans dat die andere vrienden/vriendinnen tegen die tijd ook een relatie hebben. Is iets om in je achterhoofd te houden.



Verder zou ik gewoon eens aan je ouders, opa/oma en vrienden vragen wat ze ervan zouden vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij beseffen ook dat het een hele opgave is voor onze gasten om aanwezig te zijn op onze bruiloft, omdat die dus helemaal in Japan is. En onze genodigden moeten dus maar net vrij kunnen krijgen...



Mijn ouders en alle oma's en opa zijn gepensioneerd. Haar vader heeft een eigen bedrijf en kan zoveel vrij krijgen/nemen als dat hij zelf wil. Broer en zus (en hun partners) zullen wel vakantiedagen in moeten leveren, maar ik neem aan dat ze dat wel voor hun kleine broertje/grote zus over hebben. Van de goede vrienden hoop ik dus inderdaad dat ze ook maar vrij willen nemen voor onze bruiloft.



Wat betreft de data valt er ook wel iets te regelen denk ik, als bepaalde intimi gebonden zijn aan bepaalde weken dan doen we het dan? Voor mezelf maakt het niet uit wanneer ik trouw, zolang ik maar mag trouwen met mijn vriendin De 'oudjes' kunnen in principe ook het hele jaar.
Je kan het natuurlijk ook houden op alleen met de ouders (3) en broer, zus en partners (4) gaan.

Kan je er misschien wel voor iedereen 2 weken vakantie aan koppelen.

Je spaart immers een boel geld uit aan tickets en hotels.

En je laat het land zien waar je toekomstige gek op is en waar jullie misschien ooit wel gaan wonen .



Achteraf ga je dan 1 keer met alle oma's en opa eten en één keer met de vrienden (en partners).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zonder partners doen. Tegen de tijd dat je trouwerij plaatsvindt is de relatie van vriend wellicht allang uit en hebben de nu nog singles een relatie die ze dan ook mee willen op jouw kosten.
Shoot first, ask questions later!
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 16:10:

Je kan het natuurlijk ook houden op alleen met de ouders (3) en broer, zus en partners (4) gaan.

Kan je er misschien wel voor iedereen 2 weken vakantie aan koppelen.

Je spaart immers een boel geld uit aan tickets en hotels.

En je laat het land zien waar je toekomstige gek op is en waar jullie misschien ooit wel gaan wonen .



Achteraf ga je dan 1 keer met alle oma's en opa eten en één keer met de vrienden (en partners).Dit lijkt me geen gek idee.
Ik zou gewoon in Nederland trouwen en op huwelijksreis gaan naar Japan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 16:11:

Ik zou zonder partners doen. Tegen de tijd dat je trouwerij plaatsvindt is de relatie van vriend wellicht allang uit en hebben de nu nog singles een relatie die ze dan ook mee willen op jouw kosten.of er zijn zwangeren en / of kinderen
Bijzonder trouwens, dat men hier minder negatief is dan in het topic over trouwen in/bij Barcelona.
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:08:

Wij beseffen ook dat het een hele opgave is voor onze gasten om aanwezig te zijn op onze bruiloft, omdat die dus helemaal in Japan is. En onze genodigden moeten dus maar net vrij kunnen krijgen...



Mijn ouders en alle oma's en opa zijn gepensioneerd. Haar vader heeft een eigen bedrijf en kan zoveel vrij krijgen/nemen als dat hij zelf wil. Broer en zus (en hun partners) zullen wel vakantiedagen in moeten leveren, maar ik neem aan dat ze dat wel voor hun kleine broertje/grote zus over hebben. Van de goede vrienden hoop ik dus inderdaad dat ze ook maar vrij willen nemen voor onze bruiloft.



Wat betreft de data valt er ook wel iets te regelen denk ik, als bepaalde intimi gebonden zijn aan bepaalde weken dan doen we het dan? Voor mezelf maakt het niet uit wanneer ik trouw, zolang ik maar mag trouwen met mijn vriendin De 'oudjes' kunnen in principe ook het hele jaar.



Maar daar ga je; je neemt het aan. Maar dat kun je niet zomaar aannemen zonder overleg!!

Nogmaals, mijn schoonzus en ook mijn zus zijn schatten, maar ik zou er niet vrolijk van worden als hun bruiloft mij een hoop vakantiedagen zou kosten waardoor de vakantie met mijn vriend niet zoals normaal 3 weken kan zijn. Wij zien elkaar wegens drukte van zijn werk gedurende een jaar niet veel en die jaarlijks vakantie is echt 3 weken "onze tijd".



Los daarvan kunnen er duizend andere redenen zijn waarom familie (en zeker aanhang van jouw broers/zussen) dit niet zien zitten!



Je kunt niet zomaar aannemen dat mensen het allemaal er wel voor over hebben
quote:Kirikou schreef op 18 juli 2016 @ 16:12:

[...]



Dit lijkt me geen gek idee.



Bijkomend voordeel lijkt mij dat je maar met 9 agenda's moet rekening houden en niet met 20 agenda's (18 + 2).

Begin maar es 20 agenda's bij elkaar te leggen ... altijd wel iemand die toch niet kan of die geen vrij krijgt of toch iets belangrijks heeft die week / weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:vergrootglas schreef op 18 juli 2016 @ 15:44:

Lekker in Nederland trouwen. Sushi eten bij de Japanner met iedereen. Dan op huwelijksreis naar Japan.



Laat het eten nou toevallig het enige zijn wat we niet appreciëren aan de Japanse cultuur



Als je aan Japan denkt denk je inderdaad al gauw aan sushi en vis... Daar houden we allebei niet van.



Het eten is ook nogal een dingetje waar we ook over twijfelen (ben dat vergeten aan te halen in de OP, excuus), maar wij zijn dus beide vegetariër... Net als mijn ouders en zus overigens. Dat betekent dat dus al 5/18 (of 5/13 of 5/19) van de gasten vegetariër is. Omdat het onze bruiloft is en het bruidspaar vegetariër is, hadden we het idee om enkel vegetarisch te serveren ('onze' dag = 'onze' wil?). Maar kun je dat wel maken t.o.v. de gasten?
quote:Kirikou schreef op 18 juli 2016 @ 16:13:

Bijzonder trouwens, dat men hier minder negatief is dan in het topic over trouwen in/bij Barcelona.Met 10 à 20 man naar Japan lijkt mij nog iets makkelijker te organiseren dan op 2.5 à 3 dagen met 40 (!) man naar Barcelona.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland trouwen en naar Japan op huwelijksreis.



Wat een vreselijke poespas haal je aan door daar te trouwen, ik zou gillend gek worden van het idee alleen al.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Met alleen de ouders lijkt me haalbaarder trouwens en dan kun je er idd een mooi rondreisje aan vastplakken. Met zussen en vrienden ga je gewoon in NL een keer goed uit eten en met de grootouders en ouders op n andere dag.
Shoot first, ask questions later!
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:16:

[...]





Laat het eten nou toevallig het enige zijn wat we niet appreciëren aan de Japanse cultuur



Als je aan Japan denkt denk je inderdaad al gauw aan sushi en vis... Daar houden we allebei niet van.



Het eten is ook nogal een dingetje waar we ook over twijfelen (ben dat vergeten aan te halen in de OP, excuus), maar wij zijn dus beide vegetariër... Net als mijn ouders en zus overigens. Dat betekent dat dus al 5/18 (of 5/13 of 5/19) van de gasten vegetariër is. Omdat het onze bruiloft is en het bruidspaar vegetariër is, hadden we het idee om enkel vegetarisch te serveren ('onze' dag = 'onze' wil?). Maar kun je dat wel maken t.o.v. de gasten?



Hangt ervan af wat je serveert. Hoe toegankelijk en eetbaar dat is.



Maar is het geen optie om de 2 aan te bieden? Zowel vegi als vlees?
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 16:14:

[...]

Bijkomend voordeel lijkt mij dat je maar met 9 agenda's moet rekening houden en niet met 20 agenda's (18 + 2).

Begin maar es 20 agenda's bij elkaar te leggen ... altijd wel iemand die toch niet kan of die geen vrij krijgt of toch iets belangrijks heeft die week / weken.Ook eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:16:

[...]





Laat het eten nou toevallig het enige zijn wat we niet appreciëren aan de Japanse cultuur



Als je aan Japan denkt denk je inderdaad al gauw aan sushi en vis... Daar houden we allebei niet van.



Het eten is ook nogal een dingetje waar we ook over twijfelen (ben dat vergeten aan te halen in de OP, excuus), maar wij zijn dus beide vegetariër... Net als mijn ouders en zus overigens. Dat betekent dat dus al 5/18 (of 5/13 of 5/19) van de gasten vegetariër is. Omdat het onze bruiloft is en het bruidspaar vegetariër is, hadden we het idee om enkel vegetarisch te serveren ('onze' dag = 'onze' wil?). Maar kun je dat wel maken t.o.v. de gasten?Persoonlijk zou ik dat niet kunnen waarderen, zeker niet als er verwacht wordt dat ik naar Japan vlieg. Je zorgt gewoon dat er voor ieder wat wils is. Dus jullie kunnen zelf aan de rijst met zeewier terwijl je voor je gasten lekkere vis en vlees regelt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:broodjeharing schreef op 18 juli 2016 @ 16:13:

[...]



of er zijn zwangeren en / of kinderen



Precies, dit is ook zo lastig. Nu heeft er nog niemand kinderen en is er nog niemand zwanger (tenminste, voor zover wij weten ) maar wat gebeurt er als de status quo verandert?

Trekken we dan gewoon 1 lijn en nodigen we alleen de intimi uit, zonder (enige vorm van) aanhang?
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 16:16:

[...]

Met 10 à 20 man naar Japan lijkt mij nog iets makkelijker te organiseren dan op 2.5 à 3 dagen met 40 (!) man naar Barcelona.

Ik weet het niet. Het is maar een weekend, naar ik begreep mn jonge mensen zonder kinderen. Als het merendeel het een leuk idee vindt, dan zie ik het probleem niet.



Japan vind ik toch wel heel anders. Zeker hoe TO het in zijn hoofd heeft. 20 man, grootouders etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:16:

[...]





Laat het eten nou toevallig het enige zijn wat we niet appreciëren aan de Japanse cultuur



Als je aan Japan denkt denk je inderdaad al gauw aan sushi en vis... Daar houden we allebei niet van.



Het eten is ook nogal een dingetje waar we ook over twijfelen (ben dat vergeten aan te halen in de OP, excuus), maar wij zijn dus beide vegetariër... Net als mijn ouders en zus overigens. Dat betekent dat dus al 5/18 (of 5/13 of 5/19) van de gasten vegetariër is. Omdat het onze bruiloft is en het bruidspaar vegetariër is, hadden we het idee om enkel vegetarisch te serveren ('onze' dag = 'onze' wil?). Maar kun je dat wel maken t.o.v. de gasten?Zou ik niet zo gastvrij vinden.
Alle reacties Link kopieren
een snelle rekensom want ik vind dit toch vrij bizar



20 x 600 euro (goedkope tickets naar Tokyo). Ik weet niet waar je in Japan gaat trouwen maar anders komen de kosten om er te komen er ook nog eens bij en zoals je weet is het OV niet bepaald goedkoop!

gemakshalve ga ik dan uit van 10x 80 euro per nacht en dan minimaal 2 of 3 nachten zou ik zeggen?



Dit is samen al 20k... ehhhh en dan ben je nog niet getrouwd, heb je daar nog niets gegeten of gedronken en zit je de helft van de tijd in het vliegtuig.
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:16:

[...]





Laat het eten nou toevallig het enige zijn wat we niet appreciëren aan de Japanse cultuur



Als je aan Japan denkt denk je inderdaad al gauw aan sushi en vis... Daar houden we allebei niet van.



Het eten is ook nogal een dingetje waar we ook over twijfelen (ben dat vergeten aan te halen in de OP, excuus), maar wij zijn dus beide vegetariër... Net als mijn ouders en zus overigens. Dat betekent dat dus al 5/18 (of 5/13 of 5/19) van de gasten vegetariër is. Omdat het onze bruiloft is en het bruidspaar vegetariër is, hadden we het idee om enkel vegetarisch te serveren ('onze' dag = 'onze' wil?). Maar kun je dat wel maken t.o.v. de gasten?Een vegetarisch diner hoeft geen probleem te zijn, mits dat goed gedaan wordt. Maar dol zijn op Japan maar niet op het eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 18 juli 2016 @ 16:13:

Bijzonder trouwens, dat men hier minder negatief is dan in het topic over trouwen in/bij Barcelona.valt mij ook op, misschien omdat TO de tickets betaalt?
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

[...]

Precies, dit is ook zo lastig. Nu heeft er nog niemand kinderen en is er nog niemand zwanger (tenminste, voor zover wij weten ) maar wat gebeurt er als de status quo verandert?

Trekken we dan gewoon 1 lijn en nodigen we alleen de intimi uit, zonder (enige vorm van) aanhang?

Nee dat kan dus niet. Daarom zei ik al, wie weet hebben alle vrienden tzt een partner.

Dan gaat er een week vakantiedagen op aan jullie bruiloft, waardoor ze niet meer met partner op vakantie kunnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:16:

[...]





Laat het eten nou toevallig het enige zijn wat we niet appreciëren aan de Japanse cultuur



Als je aan Japan denkt denk je inderdaad al gauw aan sushi en vis... Daar houden we allebei niet van.



Het eten is ook nogal een dingetje waar we ook over twijfelen (ben dat vergeten aan te halen in de OP, excuus), maar wij zijn dus beide vegetariër... Net als mijn ouders en zus overigens. Dat betekent dat dus al 5/18 (of 5/13 of 5/19) van de gasten vegetariër is. Omdat het onze bruiloft is en het bruidspaar vegetariër is, hadden we het idee om enkel vegetarisch te serveren ('onze' dag = 'onze' wil?). Maar kun je dat wel maken t.o.v. de gasten?



Ik ben zelf vegetariër dus hou me te goede. Maar ik vind het niet okee. Wat nu als jullie gek op vlees zouden zijn maar er zaten vegetariërs in de groep. Zou je dan ook alleen vlees serveren, want het is "jullie dag"?!



Ik krijg bij je laatste Posts steeds meer het idee dat de rest je niet zo uitmaakt, als jullie maar je droombruiloft in Japan hebben. Nogmaals; overleg met de groep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven