Vakantie horror, klein en groot.

28-07-2025 10:42 177 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Komt voort uit het ‘gierig’-topic, maar omdat het vaak niet helemaal onder die noemer past:

Vertel hier al je vreselijke vakantie- en reisverhalen, groot of klein!
De échte horrorverhalen: was jij op de poepcruise of had je tickets gekocht voor Fyre Fest ;-)

Of de wat kleinere: stonden er ineens familieleden voor de deur van je luxe, ruime vakantievilla... Je hebt toch plek genoeg?
Of nodigde je zus (met haar acht schreeuwende kinderen) zichzelf uit, al geboekt ook, voor die cruise die jullie hadden geboekt ter ere van jullie huwelijksjubileum?

Kwam de eigenaar elke dag tussen 8.00 en 21.00 uur het gras maaien met z’n karretje naast jullie huisje en zwembad (ja, dat hadden wij)... en deed hij alsof hij ons mavo-Frans en Google Translate niet begreep? Ook dat past hier, dus vertel! ;-)
missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:21
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
3.77% gewijzigd
Lidl-Annie-Aardbei schreef:
31-07-2025 21:57
Hè bah. Door dit topic krijg ik ineens een herinnering aan de zomer waarin dat rompje gevonden werd van een meisje, ik zat toen met mijn ouders als 1 van de laatste vakanties met hun samen voordat ik niet meer mee wilde, in een vakantiepark in Putten. Weet niet meer welk jaar dat was, denk 2000? Zo’n 25 jaar geleden. We waren zelfs eerder die vakantie bij dat strandje geweest, waarvan we later hoorden dat het aangespoeld gevonden was. Ik weet nog dat ik daar helemaal naar van was destijds.

Meisje van Nulde?
Ja die, ik was het helemaal kwijt. Ik zat net te googlen, eind augustus 2001 was het. Tijdens de laatste week van de zomervakantie, was ineens eng dichtbij toen wij daar dus op vakantie waren.
Iets van 15 jaar geleden op vakantie naar Ölüdeniz, Turkije met man, broer en schoonzus. Ölüdeniz staat bekend om het paragliden dat je daar goed kunt doen maar dat was voor ons niet de reden om er naartoe te gaan. Maar goed, als je er dan toch bent....

Dus broer, schoonzus en ik besloten om een tandemsprong te maken. Mijn man had ooit een cursus parachutespringen gedaan en wist daarom dat het niks voor hem was. Dus die zou alles filmen.
De rit naar boven om op de berg te komen vond ik met mijn hoogtevrees al een drama. Geen verharde weg, alleen gravel en nergens een vangrail. Met de auto terug naar beneden was voor mij dus geen optie.

Lang verhaal kort, ik ben uiteindelijk paraglidend naar beneden gegaan maar dat doe ik nóóit meer!

Wij sprongen in de ochtend en diezelfde dag lagen we 's middags op het strand waar je de springers naar beneden zag komen. Ineens zegt mijn schoonzus "volgens mij gaat dat niet goed".
Er kwam een springer (solo) heel snel tollend naar beneden vallen en die parachute helemaal in elkaar gedraaid. Hij lande in zee maar werd met ambulance afgevoerd. Later hoorde we dat hij was overleden.

Als ik er aan terugdenk vraag ik me echt af hoe ik het in mijn hoofd heb gehaald dat dit een goed idee was.
apiejapie schreef:
31-07-2025 11:27
Op vakantie met twee jonge kinderen, helemaal in je eentje, is meer een werkweek dan een relaxvakantie. Dus ik snap best dat je na de vakantie moe was. Hopelijk kijk je er wel mooi op terug dat de kinderen zo genoten hebben.
Ja zeker en ik heb er een hoop van geleerd! De jaren erna lekker naar de Elzas, 6 uurtjes rijden. En een heel leuk vakantieparkje waar veel te doen was voor kinderen. Kanovaren, zwembad, fietscross baan, tafeltennis, jeu de boules en nog veel meer.
En ook heel fijn, om 23 uur ging het licht uit, de buitenverlichting, en was het doodstil.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
Één vakantie weer naar omdat schoonmoeder opgenomen was in ziekenhuis. Afgelopen maart net halverwege vakantieadres toen ik werd gebeld dat mijn moeder werd opgehaald met de ambulance omdat ze op de grond was gevonden in huis. Ze bleek meerdere herseninfarcten te hebben gehad. Beide vakanties waren in Nederland dus wel redelijk snel weer thuis.
Vakantie in Duitsland gehad toen de jongste een jaar of drie was. Leuk huisje gehuurd alleen één probleem; de tuin was twee meter breed met daarnaast een afgrond van enkele meters. Wat een hele uitdaging was met een ondernemende peuter. Halverwege de week maar naar huis gegaan.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
02-08-2025 07:33
Één vakantie weer naar omdat schoonmoeder opgenomen was in ziekenhuis. Afgelopen maart net halverwege vakantieadres toen ik werd gebeld dat mijn moeder werd opgehaald met de ambulance omdat ze op de grond was gevonden in huis. Ze bleek meerdere herseninfarcten te hebben gehad. Beide vakanties waren in Nederland dus wel redelijk snel weer thuis.
Vakantie in Duitsland gehad toen de jongste een jaar of drie was. Leuk huisje gehuurd alleen één probleem; de tuin was twee meter breed met daarnaast een afgrond van enkele meters. Wat een hele uitdaging was met een ondernemende peuter. Halverwege de week maar naar huis gegaan.
o_o
don't watch the movie, read the book
Met een vriendin twee weken naar Bretagne. De eerste week bovenin, de tweede week naar de zuidkust. Het huisje van de eerste week was echt fantastisch, een omgebouwde schuur op het terrein van een boerderij, modern maar met originele details, comfortabel, echt leuk. De tweede week.... een oeroud huisje, leuk aan de buitenkant, maar het bleek dus gewoon de woning van een gezin te zijn waar de kinderen inmiddels waren uitgevlogen. Het echtpaar zelf woonde inmiddels in de moderne omgebouwde schuur ernaast. Maar de hele oude woning, die ze nu verhuurden, stond nog vol met hun spullen. Veel spullen. Heel veel snuisterijtjes en foto's van het gezin door de jaren heen. Lampen met van die jaren-70 lampenkappen met franje eraan. Oude meubels die zo te zien in geen tijden van z'n plek waren geweest. In de oude keuken een plank die vol stond met een stuk of 20 theepotten in alle soorten en maten. Mijn vriendin pakte er één van de plank, die bleek door middel van een enorme sliert spinnenweb verbonden te zijn met de ander theepotten. De rest van de week maar thee gezet in een mok. En die spinnen... die zaten er dus volop. Op de tweede avond ging ik naar boven naar mijn slaapkamer en toen rende er zo'n enorme zwarte joekel over de muur daar. En ik ben als de dood... dus ik weer naar beneden. Mijn vriendin is wat dat betreft dapperder, dus die naar boven. Waarop ze riep "Oh ja, daar gaat ie. Hij zit nu achter de kast!" Een enorme, zware, donkere gebeeldhouwde kast. Dus ik riep terug 'En nu?" Waarop zij weer: "Ja wat wil je dat ik doe? Die kast opzij schuiven?!" En ik: "Eh... ja!" Waarna ze heel lief aanbood van kamer te ruilen. Ik ging daar echt echt echt niet slapen met dat monster in dezelfde kamer. We hebben het nog een paar dagen volgehouden en zijn twee dagen eerder dan gepland naar huis vertrokken met nog een tussenstop in Normandië. Prima vakantie verder!
The owls are not what they seem
Op zich klinkt dat tweede huisje ook wel leuk authentiek, maar ze hadden van tevoren even de boel moeten afstoffen en de spinnenwebben weg moeten halen. Dat lijkt me sowieso wel normaal als je een accomodatie verhuurt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
04-08-2025 14:49
Op zich klinkt dat tweede huisje ook wel leuk authentiek, maar ze hadden van tevoren even de boel moeten afstoffen en de spinnenwebben weg moeten halen. Dat lijkt me sowieso wel normaal als je een accomodatie verhuurt.
Het huisje was inderdaad zeer zeer authentiek en waarschijnlijk wel 200 jaar oud. Het zag er geweldig uit... aan de buitenkant. Stoffen en spinnenwebben weghalen was alleen nauwelijks te doen, zo propvol meuk stond het. Persoonlijke meuk dus, inclusief familiefoto's in sierlijstjes die ik helemaal niet hoef te zien als vakantieganger. Heel raar.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
04-08-2025 16:56
Het huisje was inderdaad zeer zeer authentiek en waarschijnlijk wel 200 jaar oud. Het zag er geweldig uit... (-)
Dit herinnert me ineens aan een vakantie in Bretagne, ook een boerderij annex huisje met kleedjes, beeldjes en vaasjes.
Oké, ook met 3 kinderen best goed toeven en strand dichtbij. Tot we wakker werden van geklop en gejammer achter een gesloten deur.
Heel de dag door, alsof we in een Roald Dahl verhaal bezeild waren. Navraag bij verhuurder: "oui grandmère kan nu even niet in haar huisje".
Zij was in haar bijkeuken opgesloten. Zo bizar.. heel gauw 'merci, au revoir' en vertrokken.
Alles sal reg kom
Sharing* schreef:
04-08-2025 21:31
Dit herinnert me ineens aan een vakantie in Bretagne, ook een boerderij annex huisje met kleedjes, beeldjes en vaasjes.
Oké, ook met 3 kinderen best goed toeven en strand dichtbij. Tot we wakker werden van geklop en gejammer achter een gesloten deur.
Heel de dag door, alsof we in een Roald Dahl verhaal bezeild waren. Navraag bij verhuurder: "oui grandmère kan nu even niet in haar huisje".
Zij was in haar bijkeuken opgesloten. Zo bizar.. heel gauw 'merci, au revoir' en vertrokken.
O_O Had die oude vrouw serieus alleen nog haar bijkeuken als leefruimte??
Wat een nare mensen! Ik kan best wat hebben, maar dan was ik ook weggeweest.
Si abra la puerta hay lobos.
LemoosGaatDoor schreef:
04-08-2025 21:48
O_O Had die oude vrouw serieus alleen nog haar bijkeuken als leefruimte??
Geen idee, door een raampje zagen we dat er een bed stond, denk echt dat ze daar opgesloten zat.
Zoon, verhuurder, zei dat alles oké was met zijn moeder en dat ze niet zo moest jammeren. Horror..
Alles sal reg kom
Sharing* schreef:
04-08-2025 22:20
Geen idee, door een raampje zagen we dat er een bed stond, denk echt dat ze daar opgesloten zat.
Zoon, verhuurder, zei dat alles oké was met zijn moeder en dat ze niet zo moest jammeren. Horror..
Sorry maar ik was naar het eerste de beste politiebureau gegaan. Echt WTF
Ik heb ook vakanties gehad die niet helemaal fantastisch gingen. Denk aan een veeeeeeel te dure taxichauffeur die de weg zogenaamd niet kende en anderhalf uur bezig was. (Meer dan 200 €) Een gebroken teen op de eerste dag. (gestoten aan een parasolvoet)
Geen fiets kunnen huren vanwege dicht/gesloten verhuurders (in een afgelegen gebied,(in september, dus geen hoogseizoen meer) Riposto in Sicilie. Zonder rijbewijs/auto.
Bloedverziekendheet te (manke) voet iedere dag met liters water (en andere boodschappen ) zeulen naar het huisje. En een keienstrand :'( ook nog een cactusvrucht geplukt waar ik tot op de dag van vandaag nog jeuk van heb ;-) en mijn mooie tas heb moeten weggooien door die stekeltjes.
Oh ja, en een aanslag in de supermarkt. Waardoor er vervolgens iedere dag carabinieri voor de deur stond.
En veel, heel veel insecten. ( die het lekker vonden in mijn wond te peuren. Die wond in mijn scheenbeen die ik opdeed bij het breken (of kneuzen. Wie zal het zeggen) van mijn teen)

Maaaaar, we zagen de humor er van in op een gegeven moment en kregen steeds de slappe lach. Wat moet je anders? heerlijke tijd gehad. Vooral dankzij het heerlijke eten. Die markten waren echt helemaal de bom en ons huis met tuin, te gek. En die wijnen... :kneel:

Hebben jullie trouwens de podcasts over vakanties van Gijs (Groenteman) ,Teun v/d Keuken met Hanneke Groenteman gehoord? :heart: (op Podimo)
pink-freud wijzigde dit bericht op 05-08-2025 21:05
7.43% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
LemoosGaatDoor schreef:
04-08-2025 22:23
Sorry maar ik was naar het eerste de beste politiebureau gegaan. Echt WTF
Naar de gendarmerie gaan zou denk ik ook passen bij het Roald Dahl 'gevoel': een nurkse man met karabijn en grote hond die met zijn maten vanuit het dorpscafé de boel in de gaten hield :|
Alles sal reg kom
Ooit in Spanje binnen een week achtereenvolgens voedselvergiftiging, blaasontsteking en nogmaals voedselvergiftiging. Ik verbleef noodgedwongen in een onhygiënische omgeving en dat heb ik geweten. Gelukkig kon ik daar toen wel bij een huisarts terecht.
huismuis
Milestone schreef:
05-08-2025 10:36
Ooit in Spanje binnen een week achtereenvolgens voedselvergiftiging, blaasontsteking en nogmaals voedselvergiftiging. Ik verbleef noodgedwongen in een onhygiënische omgeving en dat heb ik geweten. Gelukkig kon ik daar toen wel bij een huisarts terecht.
In het buitenland, op vakantie zijn en dan medische verzorging nodig hebben :-(
1 keer is voldoende
Ik was 20. Ging voor het eerst op vakantie, voor het eerst vliegen en dat meteen naar Canada, naar mijn broer om zijn gezin te ontmoeten.
Er was een hittegolf, super benauwd en we gingen zwemmen in een meertje. Springt mijn broer met de autosleutels in z'n zwembroek zo het water in. Sleutels weg.
Dus ik heb met mijn schoonzus en dreumes neefje een hele middag bij vreemde mensen in een soort lake house gezeten terwijl mijn broer aan de andere kant van het meer bij de auto wachtte op de locksmith. Het was wel echt heel gezellig bij die mensen en ze waren super gastvrij, maar het was wel even balen.

En ik ben begin deze zomervakantie gaan kamperen met mijn kinderen, voor het eerst kamperen. Ik had er helemaal niet rekening mee gehouden dat de toiletgebouwen echt een bende worden als het ook maar even een beetje nat weer is. Brrr wat vind ik dat vies.
Gewoon _melon met login problemen
margreetder schreef:
05-08-2025 10:39
In het buitenland, op vakantie zijn en dan medische verzorging nodig hebben :-(

Toch heb ik daar op een of andere manier toen niet voor hoeven betalen. Ik ben door een local geholpen met het aanvragen van een of andere tijdelijke zorgpas en dat was voldoende om bij de plaatselijke huisarts behandeld te mogen worden. Dit was meer dan 20 jaar geleden, ik weet niet of dat nog zou kunnen. Het kan zijn dat er wel iets betaald is voor de pas, ik kan me dat niet meer herinneren. Was zelf nogal in de ban van vreselijke buikkrampen.
huismuis
40 jaar geleden naar Joegoslavië gegaan met toen vriend, nu mijn man. Daar kreeg ik door aan een colaflesje te drinken een stukje glas van de rand in mijn keel. Ik voelde het zitten maar kon er verder niet bij. Op zoek naar een huisarts kwam ik eerst bij een arts die een beetje engels sprak. Hij keek in de keel maar kon er ook niet bij dus hij zei dat ik naar het ziekenhuis moest in de dichtstbijzijnde stad. Ik mocht niet meer slikken want als ik het glas inslikte en het kwam in mijn buik/darmen te zitten dan kon het door de scherpe rand wel eens iets kapot snijden. Dus met een bakje waar mijn speeksel in kon druipen een half uur in de auto naar het ziekenhuis. Daar aangekomen op zoek naar een ingang eindelijk een soort eerste hulp gevonden. Iemand zette ons in een behandelkamer neer en toen wachtte op de arts. Na een kwartiertje kwam hij binnen op sloffen en met een sigaret half uit zijn mond hangen. Hij sprak alleen Joegoslavisch dus met handen en voeten duidelijk gemaakt wat er gebeurt was. Dus mond open en hij ging kijken, pakte een pincet en hield dat boven een olielampje. Ik voelde even een prik en toen was hij klaar. Ik vroeg of ik het glas mocht zien maar dat kon niet maakte hij duidelijk want hij had het gewoon doorgeduwd en het moest op de normale manier (dus via de ontlasting) het lichaam verlaten. Die moest ik maar elke keer nakijken. Hoe ik dat op een camping met toiletten uit de oude tijd moest doen zei hij er niet bij. Wel moest ik nog even de rekening betalen het was ongeveer 5 gulden. De hele vakantie verder niet echt prettig gevoeld want ja wat deed dat glas in mijn lichaam of was het er al uit. Sindsdien drink ik wel nooit meer aan een flesje. O ja en de sigaret bleef de hele behandeling uit zijn mond hangen.
@Blauwbloemetje, wat een verhaal. Jij je best doen om dat glas niet door te slikken en dan duwt de volgende arts het doodleuk naar binnen. Heb je het daarna nog terug gezien?
huismuis
In Egypte 14 dagen diarree gehad tijdens een 14-daagse rondreis, pfff. Maar nog veel erger was het bezoek aan m'n mans' tante in Frankrijk; oude woonboerderij zat volledig onder de spinnen. Het zou een midweek worden, maar na 2 nachten zijn we vertrokken. Nog nooit zoiets meegemaakt, overal spinnen & spinrag (ben doodsbang voor spinnen). Ik zag ze zelfs naar beneden komen hangen. Was honderd keer liever in de auto gaan slapen, op een stoel of achterbank. Wij mochten op een antieke twijfelaar slapen, van een brocantemarkt. Oh, het was zo'n mooi bed, maar het piepte en kraakte, veren staken uit en zakte door met 2 personen. Zoon moest midden in de nacht huilen, had in z'n bed geplast; kon ik op de tast naar boven toe in dat spinnenhol (want licht mocht niet aan omdat oom boven sliep op de overloop). Dit was mijn persoonlijke nachtmerrie.
Ik was op reis en op een tropisch eiland waar bijna alles om duiken draaide, kreeg ik een infectie aan mijn enkel. Ik mocht niet meer duiken en moest iedere dag naar een kliniekje waar een verpleegkundige de dode huid van mijn wond schrobde om vervolgens met waterstofperoxide de wond te ontsmetten. Dat was erg pijnlijk. Omdat het maar niet genas zijn we uiteindelijk naar het vasteland naar een ziekenhuis gegaan waar het inmiddels zo erg was dat ik niet eens meer op mijn been kon staan.
Na zware medicatie is het daarna genezen.
Was verder trouwens een hele leuke reis.
Cum non tum age

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven