Vakantiezeikerds
woensdag 23 juni 2021 om 14:52
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)
Enz.
Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.
Kom maar op met vakantiezeikerds!
En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)
Enz.
Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.
Kom maar op met vakantiezeikerds!
En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
zondag 8 augustus 2021 om 10:14
Haha, ik zou er wel om moeten lachen als ik het zag.patsy--stone schreef: ↑06-08-2021 20:09Ik las laatst in iemands reisverslag dat hij samen met zijn kleine neefje om 7 uur 's ochtends opstond om al die handdoeken van de strandstoelen te halen en allemaal te verstoppen ergens achter een gebouwtje. Ik moest er best wel om lachen
Maar ik heb ook wel eens fimpjes gezien van hotels die expres het hek rondom het zwembad pas om eem bepaalde tijd open deden om dit handoekje-leggen toe voorkómen. Nou, al die mensen dringen en rennen alsof hun leven er vanaf hing joh! De hel op aarde, ik zou daar nog niet heen willen als ze me geld toe gaven.
Ja, wij hebben ook eens een hotel gehad, waar een hek om het zwembad stond.
Ik dacht dat ik aan sloot bij een rij voor het buffet, maar bleek dat ik in de rij handdoekleggers stond. (Was al belachelijk dat je voor je ontbijt in de rij stond. Was een mega hotel en wij hadden een klein kindje. Dat all-in leuk ons erg praktisch.... not! Nooit meer).
Bij het zwembad stonden de bedjes telkens 4 tegen elkaar aan gepropt en dan een mini tafeltje met paraplu.
Je lag dus letterlijk tegen een vreemde aan! Met een beetje pech had je een bedje hier en eentje aan de overkant.
Er stonden rijen en rijen bedjes. Tussen de rijen was net genoeg plek om te lopen.
Vreselijk. Zoiets gaan we dus nooit meer doen.
Ironisch genoeg lag het strand meteen aan het hotel en kon je via een poortje zo het strand op.
Helaas liep de zee zó stijl af dat het voor een kleintje echt niet veilig was. Als we met zijn 2en waren geweest was ik gewoon lekker aan het (bijna lege) strand gaan liggen. Maar ha, als we met zijn 2en waren hadden we nooit voor zo'n hotel gekozen...
zondag 8 augustus 2021 om 10:57
Ik ben ook wel eens een vakantiezeikerd geweest. Airbnb had glowing reviews, maar ik vond het toch minder dat ik voordat ik ging slapen twee dozijn enorme spinnen moest verwijderen uit mijn slaapkamer. Dat is de charme van het Franse platteland, blijkbaar.. toch iets anders dan het platteland waar ik zelf opgegroeid ben.
zondag 8 augustus 2021 om 11:19
Hahahaha, briljant!patsy--stone schreef: ↑06-08-2021 20:09Ik las laatst in iemands reisverslag dat hij samen met zijn kleine neefje om 7 uur 's ochtends opstond om al die handdoeken van de strandstoelen te halen en allemaal te verstoppen ergens achter een gebouwtje. Ik moest er best wel om lachen
Maar ik heb ook wel eens fimpjes gezien van hotels die expres het hek rondom het zwembad pas om eem bepaalde tijd open deden om dit handoekje-leggen toe voorkómen. Nou, al die mensen dringen en rennen alsof hun leven er vanaf hing joh! De hel op aarde, ik zou daar nog niet heen willen als ze me geld toe gaven.
Ik ben nog nooit in een hotel geweest waar er handdoekenleggers waren. Lijkt me bizar om te zien.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 8 augustus 2021 om 12:14
Ik kende het fenomeen ook niet want het was de eerste keer dat ik naar een all in resort ging aan het strand. De eerste dag dacht ik dus dat die bedjes echt bezet waren maar toen merkte ik dat onze buren sochtends vroeg een handdoek gingen leggen, toen de hele dag op pad gingen en er savonds pas echt gingen liggen na het avondeten. We hadden een kamer aan een van de zwembaden en het viel op dat die handdoeken gewoon altijd op een bedje lagen of hingen te drogen over de reling van het balkon savonds laat.doornroosje9 schreef: ↑08-08-2021 11:19Hahahaha, briljant!
Ik ben nog nooit in een hotel geweest waar er handdoekenleggers waren. Lijkt me bizar om te zien.![]()
zondag 8 augustus 2021 om 12:21
Hoe kun je dat van tevoren weten of dat zo gaat op jouw vakantiebestemming? Hopelijk staat dat op Tripadvisor. Ik heb wel eens handdoekjesleggers meegemaakt, maar nooit zoals die hordes in die filmpjes. Onze laatste resortvakantie hadden we vaak het zwembad voor onszelf, geen idee waar de andere gasten dan de hele dag heen gingen. In Italië waren er wel regelmatig handdoekjesleggers, maar dan vroeg ik aan degene ernaast hoe lang het bedje al onbezet was, en bij langer dan een uur, hing ik de handdoek over het hek. Als de mensen dan terug kwamen, gewoon blijven volhouden dat er geen handdoek lag.
zondag 8 augustus 2021 om 12:24
Reviews lezen, heel veel reviews lezen. En ook niet meteen afgaan op cijfers, want sommigen geven bv een 1 omdat er geen animatie is. Wel, dat is perfect voor mij.KamilleT schreef: ↑08-08-2021 12:21Hoe kun je dat van tevoren weten of dat zo gaat op jouw vakantiebestemming? Hopelijk staat dat op Tripadvisor. Ik heb wel eens handdoekjesleggers meegemaakt, maar nooit zoals die hordes in die filmpjes. Onze laatste resortvakantie hadden we vaak het zwembad voor onszelf, geen idee waar de andere gasten dan de hele dag heen gingen. In Italië waren er wel regelmatig handdoekjesleggers, maar dan vroeg ik aan degene ernaast hoe lang het bedje al onbezet was, en bij langer dan een uur, hing ik de handdoek over het hek. Als de mensen dan terug kwamen, gewoon blijven volhouden dat er geen handdoek lag.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 8 augustus 2021 om 12:43
Ik heb een paar seizoen op de NS autoslaaptrein gewerkt, meestal ging ik naar Italië. Klote bedrijf.
Je kreeg dan een wagon tot je verantwoording die meestal plaats bood voor 42 mensen. Opstap in Den Bosch, meestal even wachten tot de trein aankwam op het rangeerterrein, en dan zo'n gigantisch zware bordbar (vol met drankjes en maaltijden voor je 42 passagiers) vanaf de grond (dus niet vanaf het perron) je wagon inwerken, en dan in no time...42 bedden opmaken, en voordat je klaar was en het zweet je op de rug stond, reed de trein al naar het station. Moest je je passagiers welkom heten en een drankje aanbieden.
Standaard was de koelkast in de wagon kapot, dit was gewoon bekend bij de leidinggevenden. Elke reis die ik voor hen heb gemaakt, waren ze gewoon kapot, en dat dus in de zomer.
Een van de taken was drankverkoop, dan moest je dus langs elke coupe om te vragen wat mensen wilden bestellen... en dan moest je die drankjes in de restauratiewagon gaan halen, want daar hadden ze wel een grote (inloop) koelkast met koele drankjes. De drankjes die je daar afnam, werden allemaal genoteerd, je moest dat geld verantwoorden, dit werd heel strikt bijgehouden.
Die restauratiewagon was altijd een hele tocht, je moest flink wat wagons door lopen, dan weer terug met je bestelde drankjes op een dienblad in een wiebelde trein. Je was daar dus oneindig mee bezig, want als je een paar coupes had gehad, moest je de drankjes gaan ophalen, dan weer teruglopen, ze aan de passagiers serveren, en dan verder met de volgende coupes. Vaak wilden de mensen die je net hun drankje had geserveerd gelijk alweer een nieuw drankje bestellen, want het was warm en mensen waren met vakantie.
Alles wat mensen bestelden moest je goed bijhouden, anders moest je het bij terugkomst in NL uit je eigen zak betalen, voor de verkoopsprijs dus (en we verdienden al geen drol).
Ik weet nog dat ik een coupe met 6 mensen had die drankjes hadden besteld, en omdat het hen te lang duurde, ze besloten hadden om wel de drankjes op te drinken maar om niet te betalen. Dit waren overigens mensen die elkaar voor de reis niet kenden maar dit samen wel een briljante zet vonden. Ik heb toen uitgelegd dat mijn koelkast kapot was en ik daarom naar de restauratiewagon moet lopen om hun koele drankjes te halen. Maar ze zouden niet betalen.
De volgende ochtend reden we door Oostenrijk en ik maakte daar elke zaterdagochtend altijd een gezellig praatje met de douanebeambten die dan een stukje met ons meereden. Op een gegeven moment ga je elkaar wat beter leren kennen als je dus elke week dezelfde personen ziet. Ze zagen er heel indrukwekkend uit met hun mooie uniformen en hun wapens. Ik vertelde over de coupe met de mensen die hadden besloten om niet te betalen en dat ik dat nu uit mijn eigen zag zou moeten betalen, en vroeg of ze met me mee wilden lopen naar de coupe. Die mensen wisten toen niet hoe snel ze mij moesten betalen. En hoewel ik best begrijp dat het voor die mensen ook niet leuk was om zo lang te moeten wachten op hun drankje, was dit gewoon het beleid van de NS. Stampvolle wagons met kapotte koelkasten laten rijden in de zomer. Hier wilde ik niet voor opdraaien.
Het was achteraf een "leuk" avontuur dit werk, maar echt klote werk was het wel, fysiek enorm zwaar en je kwam nauwelijks aan slaap toe, mocht pas naar bed als de laatste passagiers waren gaan slapen en super vroeg weer op. Als je trein vertraging had, had je bij aankomst in Italië nauwelijks tijd voor jezelf en in veel gevallen moest je direct weer terug naar Nl. Het hele weekend was je dus onderweg voor een paar centen. Je kon je niet eens douchen en de meeste collega's waren ook niet leuk, blehhhh
Je kreeg dan een wagon tot je verantwoording die meestal plaats bood voor 42 mensen. Opstap in Den Bosch, meestal even wachten tot de trein aankwam op het rangeerterrein, en dan zo'n gigantisch zware bordbar (vol met drankjes en maaltijden voor je 42 passagiers) vanaf de grond (dus niet vanaf het perron) je wagon inwerken, en dan in no time...42 bedden opmaken, en voordat je klaar was en het zweet je op de rug stond, reed de trein al naar het station. Moest je je passagiers welkom heten en een drankje aanbieden.
Standaard was de koelkast in de wagon kapot, dit was gewoon bekend bij de leidinggevenden. Elke reis die ik voor hen heb gemaakt, waren ze gewoon kapot, en dat dus in de zomer.
Een van de taken was drankverkoop, dan moest je dus langs elke coupe om te vragen wat mensen wilden bestellen... en dan moest je die drankjes in de restauratiewagon gaan halen, want daar hadden ze wel een grote (inloop) koelkast met koele drankjes. De drankjes die je daar afnam, werden allemaal genoteerd, je moest dat geld verantwoorden, dit werd heel strikt bijgehouden.
Die restauratiewagon was altijd een hele tocht, je moest flink wat wagons door lopen, dan weer terug met je bestelde drankjes op een dienblad in een wiebelde trein. Je was daar dus oneindig mee bezig, want als je een paar coupes had gehad, moest je de drankjes gaan ophalen, dan weer teruglopen, ze aan de passagiers serveren, en dan verder met de volgende coupes. Vaak wilden de mensen die je net hun drankje had geserveerd gelijk alweer een nieuw drankje bestellen, want het was warm en mensen waren met vakantie.
Alles wat mensen bestelden moest je goed bijhouden, anders moest je het bij terugkomst in NL uit je eigen zak betalen, voor de verkoopsprijs dus (en we verdienden al geen drol).
Ik weet nog dat ik een coupe met 6 mensen had die drankjes hadden besteld, en omdat het hen te lang duurde, ze besloten hadden om wel de drankjes op te drinken maar om niet te betalen. Dit waren overigens mensen die elkaar voor de reis niet kenden maar dit samen wel een briljante zet vonden. Ik heb toen uitgelegd dat mijn koelkast kapot was en ik daarom naar de restauratiewagon moet lopen om hun koele drankjes te halen. Maar ze zouden niet betalen.
De volgende ochtend reden we door Oostenrijk en ik maakte daar elke zaterdagochtend altijd een gezellig praatje met de douanebeambten die dan een stukje met ons meereden. Op een gegeven moment ga je elkaar wat beter leren kennen als je dus elke week dezelfde personen ziet. Ze zagen er heel indrukwekkend uit met hun mooie uniformen en hun wapens. Ik vertelde over de coupe met de mensen die hadden besloten om niet te betalen en dat ik dat nu uit mijn eigen zag zou moeten betalen, en vroeg of ze met me mee wilden lopen naar de coupe. Die mensen wisten toen niet hoe snel ze mij moesten betalen. En hoewel ik best begrijp dat het voor die mensen ook niet leuk was om zo lang te moeten wachten op hun drankje, was dit gewoon het beleid van de NS. Stampvolle wagons met kapotte koelkasten laten rijden in de zomer. Hier wilde ik niet voor opdraaien.
Het was achteraf een "leuk" avontuur dit werk, maar echt klote werk was het wel, fysiek enorm zwaar en je kwam nauwelijks aan slaap toe, mocht pas naar bed als de laatste passagiers waren gaan slapen en super vroeg weer op. Als je trein vertraging had, had je bij aankomst in Italië nauwelijks tijd voor jezelf en in veel gevallen moest je direct weer terug naar Nl. Het hele weekend was je dus onderweg voor een paar centen. Je kon je niet eens douchen en de meeste collega's waren ook niet leuk, blehhhh
zondag 8 augustus 2021 om 21:49
Je hebt ongeveer hetzelfde comment getypt in het vorige recensie topic zie ik hahahaha.doornroosje9 schreef: ↑08-08-2021 12:24Reviews lezen, heel veel reviews lezen. En ook niet meteen afgaan op cijfers, want sommigen geven bv een 1 omdat er geen animatie is. Wel, dat is perfect voor mij.![]()
maandag 9 augustus 2021 om 09:46
Handdoekjes leggen, want stel dat iemand anders op jouw bedje gaat liggen. Bij een resort waar ik geweest ben, had je geen eigen badlakens, deze moest je ophalen bij het uitgiftepunt. Zij hielden ook in de gaten hoeveel bedjes er nog vrij waren op het strand en zo. Dus heel vroeg je handdoek halen, had geen zin. Was goed geregeld.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 14 augustus 2021 om 10:29
Helemaal anno 2021!
Een collega ging met zijn vriendin op vakantie naar ibiza. Ondanks de corona. (Hij is uiteraard niet de enigste).
Hij is niet ingeënt (hier geen discussie over, dat kan in het corona-topic).
De reisadviezen veranderen nog wel eens. Roog, oranje, geel, testen, vaccineren enz.
Hij moest getest en mocht op vakantie.
In het hotel was er een coronauitbraak en ook hij werd getest.
Je raad het al, positief.
Hij werd in quarantaine gezet.
Nou nou, er bleef geen goed woord over voor het hotel.
Kleine kamer, eten was niet wat hij wilde (had eigenlijk alleen ontbijt geboekt). Gevangenen mogen vaker naar buiten. Bedden werden niet dagelijks opgemaakt. Balkon was te klein enz.
Dan denk ik; daar kan het hotel toch niets aan doen?
Hij heeft in deze onzekere tijd geboekt en dan weet je dat daar, met een beetje pech, risiko's aan vast zitten.
Een collega ging met zijn vriendin op vakantie naar ibiza. Ondanks de corona. (Hij is uiteraard niet de enigste).
Hij is niet ingeënt (hier geen discussie over, dat kan in het corona-topic).
De reisadviezen veranderen nog wel eens. Roog, oranje, geel, testen, vaccineren enz.
Hij moest getest en mocht op vakantie.
In het hotel was er een coronauitbraak en ook hij werd getest.
Je raad het al, positief.
Hij werd in quarantaine gezet.
Nou nou, er bleef geen goed woord over voor het hotel.
Kleine kamer, eten was niet wat hij wilde (had eigenlijk alleen ontbijt geboekt). Gevangenen mogen vaker naar buiten. Bedden werden niet dagelijks opgemaakt. Balkon was te klein enz.
Dan denk ik; daar kan het hotel toch niets aan doen?
Hij heeft in deze onzekere tijd geboekt en dan weet je dat daar, met een beetje pech, risiko's aan vast zitten.
zaterdag 14 augustus 2021 om 10:44
Het valt mij dit jaar op wat voor slechte reviews de meeste organisaties en accomodaties krijgen. Als ik de reviews dan lees gaan ze bijna allemaal over Corona en veranderende reisadviezen. Ik snap dat niet helemaal, het is toch al een tijdje duidelijk dat de reisadviezen steeds wijzigen en dat de annuleringsverzekering dat niet altijd dekt. Niet leuk natuurlijk als je vakantie daardoor in het water valt, maar de accommodatie kan je dat niet kwalijk nemen.
zaterdag 14 augustus 2021 om 15:11
Een ander stel durfde de eerste dagen van zijn vakantie de kamer niet uit. ,,Aan de binnenkant van onze deur hing een kaartje: 'Do not disturb'. We dachten dat we de kamer niet uit mochten van het hotelpersoneel. We snapten niet waarom, want wanneer we naar buiten keken, was het erg druk rond het zwembad. Toen mijn man zich toch tot aan de receptie durfde begeven, deden ze alsof ze niet begrepen waar we het over hadden. De volgende dagen hebben we het 'verbod' genegeerd en zijn we toch uit onze kamer gekomen. Kan u ons misschien uitleggen wat hier de bedoeling van was?"
https://www.ad.nl/reizen/10-absurde-rei ... viva.nl%2F
Dit kan toch niet echt zijn he?!
https://www.ad.nl/reizen/10-absurde-rei ... viva.nl%2F
Dit kan toch niet echt zijn he?!
zondag 15 augustus 2021 om 03:18
Dat verhaal van Gordi, echt WTF. Ook zo zielig voor die Griekse pensionhoudster (alhoewel het maar beter is dat ze snel verlost was van die gekken).
Mijn gezin heeft (anoniem) gefigureerd in twee reviews van anderen
Review 1: boze Duitser in boutiquehotel Parijs. Was beyond pissed off dat er midden in de nacht een brandalarm afging en de lift het niet meer deed (duh). Hij zat net als ons helemaal op de bovenste verdieping met zijn gezin. Hij is 12 trappen naar beneden gesjokt in zijn pyjama met gillende kinders. Mijn man kreeg zoon niet wakker dus die werd over mans schouder geslingerd en ik duwde de eerste nooddeur open die ik zag. Bleek gewoon een ijzeren bruggetje te zijn naar het naastgelegen hotel alwaar al spoedig een nachtreceptionist assisteerde en ter plekke dekens regelde. Maar man was een ‘blöde Hollander’ omdat hij niet met een comateus kind achter die Duitser was aangerend om te gillen dat er boven ook een nooduitgang was. Daarom kreeg het hotel (wat overigens alle gasten een gratis diner aanbood vanwege de consternatie) slechts één ster want ‘0 was geen optie’
Low-budget vakantie in Griekenland. Keurige schone accommodatie met alles erop en eraan, echter een beetje gedateerd qua inrichting. Maar brandschoon. Appartementen waren per drie ‘geclusterd’ zodat iedereen uitzicht had op de zee vanaf balkon en op het zwembad vanaf het keukentje. Wij zaten in het middelste appartement, links en rechts van ons ook Nederlanders. Links een heel jong stel dat voor het eerst samen op vakantie was, rechts van ons beroepszeikerds. Het jonge stel vroeg mij hoeveel fooi ik betaalde aan de dames van de schoonmaakploeg en hoe ik duidelijk maakte dat het fooi was. Dus gezegd: geld met een briefje in het Engels (Thank you + smiley) op het hoofdkussen leggen. Review beroepszeikerds: alles was ‘aftands’ en ‘derderangs’, het eten ‘typisch Griekse meuk’
en iedereen was ook aartslui (opsomming van alles wat niet snel genoeg ging). En als kers op de taart ‘een of andere vrouw die niets gewend was die dat luie gedrag ook nog ging belonen en anderen aanspoorde om hetzelfde te doen!’.
En het dan nog raar vinden dat ik wel iedere dag fluffy, schone, maagdelijk witte handdoeken kreeg, bedden waren opgemaakt en pepermuntjes op het hoofdkussen lagen en zij alleen de basisschoonmaak kregen
Mijn gezin heeft (anoniem) gefigureerd in twee reviews van anderen
Review 1: boze Duitser in boutiquehotel Parijs. Was beyond pissed off dat er midden in de nacht een brandalarm afging en de lift het niet meer deed (duh). Hij zat net als ons helemaal op de bovenste verdieping met zijn gezin. Hij is 12 trappen naar beneden gesjokt in zijn pyjama met gillende kinders. Mijn man kreeg zoon niet wakker dus die werd over mans schouder geslingerd en ik duwde de eerste nooddeur open die ik zag. Bleek gewoon een ijzeren bruggetje te zijn naar het naastgelegen hotel alwaar al spoedig een nachtreceptionist assisteerde en ter plekke dekens regelde. Maar man was een ‘blöde Hollander’ omdat hij niet met een comateus kind achter die Duitser was aangerend om te gillen dat er boven ook een nooduitgang was. Daarom kreeg het hotel (wat overigens alle gasten een gratis diner aanbood vanwege de consternatie) slechts één ster want ‘0 was geen optie’
Low-budget vakantie in Griekenland. Keurige schone accommodatie met alles erop en eraan, echter een beetje gedateerd qua inrichting. Maar brandschoon. Appartementen waren per drie ‘geclusterd’ zodat iedereen uitzicht had op de zee vanaf balkon en op het zwembad vanaf het keukentje. Wij zaten in het middelste appartement, links en rechts van ons ook Nederlanders. Links een heel jong stel dat voor het eerst samen op vakantie was, rechts van ons beroepszeikerds. Het jonge stel vroeg mij hoeveel fooi ik betaalde aan de dames van de schoonmaakploeg en hoe ik duidelijk maakte dat het fooi was. Dus gezegd: geld met een briefje in het Engels (Thank you + smiley) op het hoofdkussen leggen. Review beroepszeikerds: alles was ‘aftands’ en ‘derderangs’, het eten ‘typisch Griekse meuk’
En het dan nog raar vinden dat ik wel iedere dag fluffy, schone, maagdelijk witte handdoeken kreeg, bedden waren opgemaakt en pepermuntjes op het hoofdkussen lagen en zij alleen de basisschoonmaak kregen
zondag 15 augustus 2021 om 05:43
Wij hadden in Egypte een vrouw die de enige jongen die daar werkte die niet van geilheid amper kon functioneren moest outen als homo, van zichzelf.
Die bleef maar gesprekken met hem aangaan over hoe ok het was om ook mannen leuk te vinden, en dan maar pushen.
De jongen ging van ellende ook maar nummers van dames vragen en op een date. En zei wanhopig tegen mij: but ladies told me they like me for being nice and not sexy!
Alsof het a verstandig is om je even lekker te outen daar als je dat al zou willen, en b waar bemoei je je mee.
Is er een jongen die zich als een normaal mens gedraagt daar, krijgt hij dat over zich heen.
zondag 15 augustus 2021 om 10:17
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 15 augustus 2021 om 10:46
Dan denk ik dat wij niet met elkaar gewerkt hebben. Met mij was het altijd wel gezellig.Gisselle schreef: ↑08-08-2021 12:43Ik heb een paar seizoen op de NS autoslaaptrein gewerkt, meestal ging ik naar Italië. Klote bedrijf.
Maar inderdaad; Hard werken en bloedheet.
Het was op de bc4 niet gewoon om de bedden compleet op te maken omdat mensen vaak nog even zitten en kletsen. In tegenstelling tot de autoslaaptrein. Maar een mevrouw uit Zwitserland was daar zeer boos over. Er zat ook een schoolklas in de trein en die kregen alles mee. Die mevrouw maar schelden. Ik bood nog aan om het bed alsnog even op te maken. Nee hoor, niks was goed.
De volgende ochtend vroeg met de ontbijtjes rond. Even vragen hoe de mensen geslapen hadden. En die hele schoolklas die alles meegekregen hadden (met een grote grijns) ; Ja wir haben gut geschlafen, aber das bett war nicht gemacht!
Ik zal dat nooit meer vergeten.
Ook was er eens een passagier die een drankje wilde kopen. En toen had ik op 10 cent na niet genoeg wisselgeld. (Dit was voor de euro, dus ik had tig verschillende valuta bij me, maar net 10cent tekort). Vond hij dat ik een cheater was.
Ik had gewoon moeten zeggen dat dat servicekosten waren.
's Nachts een collega gevraagd of die nog een dubbeltje had.
De volgende dag de passagier zijn dubbeltje gegeven en een fijne dag gewenst. Doei....tot nooit meer ziens graag...pfff
zondag 15 augustus 2021 om 16:01
In het resort waar ik nu ben is het verboden om bedjes te reserveren. Het personeel haalt dan de handdoeken weg. Maar dus niet als je er je man op legt, die kennelijk zeer vroeg heeft ontbeten. Nu dus al twee dagen op rij dat ik dezelfde man zie zitten om 9 uur, in afwachting van de rest van het gezindoornroosje9 schreef: ↑08-08-2021 12:24Reviews lezen, heel veel reviews lezen. En ook niet meteen afgaan op cijfers, want sommigen geven bv een 1 omdat er geen animatie is. Wel, dat is perfect voor mij.![]()
zondag 15 augustus 2021 om 16:24
KamilleT schreef: ↑15-08-2021 16:01In het resort waar ik nu ben is het verboden om bedjes te reserveren. Het personeel haalt dan de handdoeken weg. Maar dus niet als je er je man op legt, die kennelijk zeer vroeg heeft ontbeten. Nu dus al twee dagen op rij dat ik dezelfde man zie zitten om 9 uur, in afwachting van de rest van het gezin![]()
zondag 15 augustus 2021 om 16:54
Op internet kan je wel filmpjes vinden van die "sunbed races", zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=w1-qVWKNWUU (actie vanaf 1:46).