Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
KamilleT schreef:
15-08-2021 16:01
In het resort waar ik nu ben is het verboden om bedjes te reserveren. Het personeel haalt dan de handdoeken weg. Maar dus niet als je er je man op legt, die kennelijk zeer vroeg heeft ontbeten. Nu dus al twee dagen op rij dat ik dezelfde man zie zitten om 9 uur, in afwachting van de rest van het gezin :)
:HA:
madamecannibale schreef:
14-08-2021 10:44
Het valt mij dit jaar op wat voor slechte reviews de meeste organisaties en accomodaties krijgen. Als ik de reviews dan lees gaan ze bijna allemaal over Corona en veranderende reisadviezen. Ik snap dat niet helemaal, het is toch al een tijdje duidelijk dat de reisadviezen steeds wijzigen en dat de annuleringsverzekering dat niet altijd dekt. Niet leuk natuurlijk als je vakantie daardoor in het water valt, maar de accommodatie kan je dat niet kwalijk nemen.
Dit toont maar weer eens aan hoe weinig hersencellen en empathie veel mensen hebben. Die weten niet waar ze heen moeten met hun frustratie over een onzichtbaar virus. Dus dan gaan ze hun woede maar richten op iets wat toevallig in hun blikveld komt.

Zonder er ook maar 1 seconden bij stil te staan hoe oerdom ze zelf overkomen in zo'n review; én hoe ernstig ze zo'n hotel of organisatie ermee schaden door zo hun gemiddelde scores / cijfers omlaag te halen en daarmee waarschijnlijk ook hoe hoog ze belanden in zoekresultaten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
vork-lepel schreef:
15-08-2021 16:54
Op internet kan je wel filmpjes vinden van die "sunbed races", zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=w1-qVWKNWUU (actie vanaf 1:46).
Grandioos

Zooooooooooooooooooooo sneu
En dan zijn er gewoon bedden over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
patsy--stone schreef:
15-08-2021 18:07

Zonder er ook maar 1 seconden bij stil te staan hoe oerdom ze zelf overkomen in zo'n review; én hoe ernstig ze zo'n hotel of organisatie ermee schaden door zo hun gemiddelde scores / cijfers omlaag te halen en daarmee waarschijnlijk ook hoe hoog ze belanden in zoekresultaten.

De meer ervaren reizigers lezen er wel doorheen.
Ik lees altijd de reviews en je hebt al vrij snel in de gaten of het een serieuze klacht is of "geneuzel" ik reis regelmatig in landen als Litouwen, Estland etc. nou daar betaal je €35,- voor een kamer met airco en WIFI inclusief ontbijt.

Dan lees je reviews als: "Maar 2 soorten roggebrood bij het ontbijt" of "WIFI was geen glasvezel en dus traag" en "Na 23.00 geen roomservice meer" ga dan naar het Hilton denk ik dan.

En het mooiste is dat die ontbijtbuffetten prima zijn, de WIFI vaak beter dan in hotels in West Europa omdat alles er nieuw is etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Klagen dat er andere toeristen zijn.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
madamecannibale schreef:
14-08-2021 10:44
Het valt mij dit jaar op wat voor slechte reviews de meeste organisaties en accomodaties krijgen. Als ik de reviews dan lees gaan ze bijna allemaal over Corona en veranderende reisadviezen. Ik snap dat niet helemaal, het is toch al een tijdje duidelijk dat de reisadviezen steeds wijzigen en dat de annuleringsverzekering dat niet altijd dekt. Niet leuk natuurlijk als je vakantie daardoor in het water valt, maar de accommodatie kan je dat niet kwalijk nemen.
Klopt, veel reviews over de reisadviezen waar men ter plekke ook niks aan kan doen. Anderzijds heb ik me afgelopen vakantie ook wel een geërgerd aan het belachelijk doorvoeren van covid “maatregelen” waarbij onze kamer in een hotel (Radisson blu) ongeveer gestript was, geen glazen meer, geen waterkoker met thee/koffie, koelkast dichtgeplakt en afstandbediening mocht je bij de receptie ophalen. Verder kon je een tijdslot van een half uur krijgen voor ontbijt, bar, zwembad en restaurant “vanwege covid” gesloten. Dit alles was met uitzondering van het zwembad niet duidelijk op de website. In mijn ogen ga je dan toch echt wel een beetje te ver, maak de boel gewoon goed schoon na gasten en ga verder met leven. Dit was ook echt een keuze want in een andere plaats was een hotel van dezelfde keten wel normaal.
hollebollegijs schreef:
15-08-2021 20:01
De meer ervaren reizigers lezen er wel doorheen.
Ik lees altijd de reviews en je hebt al vrij snel in de gaten of het een serieuze klacht is of "geneuzel" ik reis regelmatig in landen als Litouwen, Estland etc. nou daar betaal je €35,- voor een kamer met airco en WIFI inclusief ontbijt.

Dan lees je reviews als: "Maar 2 soorten roggebrood bij het ontbijt" of "WIFI was geen glasvezel en dus traag" en "Na 23.00 geen roomservice meer" ga dan naar het Hilton denk ik dan.

En het mooiste is dat die ontbijtbuffetten prima zijn, de WIFI vaak beter dan in hotels in West Europa omdat alles er nieuw is etc.
Klopt, als je zelf goed leest dan zie je duidelijk genoeg welke reviews onzin zijn. Maar als een hotel in plaats van een score van 9/10 opeens nog maar 6,5/10 haalt door al die absurde klachten over iets heel anders, dan komt 'ie echt niet zo hoog in de lijst in beeld in Booking bijvoorbeeld, of in Google. Dus heeft dat hotel minder kans om nieuwe klanten te krijgen. En het kan ook dat mensen dan lage punten geven voor het personeel, hoe schoon het hotel is en nog meer dingen, dat zijn subscores waar nieuwe klanten soms ook bewust op zoeken en waar geen uitleg bij staat waarom mensen een lage score hebben gegeven.
Plus dat het natuurlijk persoonlijk heel frustrerend is voor de hoteleigenaar om onterechte klachten te krijgen die wel invloed hebben op hoe je online verschijnt. Die kan hooguit een weerwoord schrijven maar dat heeft geen invloed op of die score meetelt of niet.
Je moet inderdaad vaak een beetje door de reacties heen lezen. Er zijn best veel mensen die een review om 1 voorval heen schrijven dat ene voorval bepaalt dan de hele score terwijl het vaak niets zegt over de accommodatie.
In Thailand weten ze wel raad met toeristen die slechte reviews schrijven.

https://www.bbc.com/news/world-asia-54335789
Maar een keer een negatieve review achtergelaten. We waren in de winter in een prachtig luxe hotel in zweden. Alles werkelijk perfect. Op een ding na. Ze hadden een enorm mooi saunacomplex met uitzicht op een skipiste. Ket wel, we konden wel naar buiten kijken van buiten niet naar binnen natuurlijk.

Enfin, daar in de sauna was gezellig ook een groep rijke Russen. Die dus ook heel gezellig met hun Ipad alles filmden. Inclusief andere gasten. Nu is mijn vriend wel groot. Maar geen enorm grote held, toch heeft hij er iets van gezegd. Zonder effect. Dus de sauna uit en gemeld aan de manager. Die is er heen gegaan heeft met ze gesproken maar niet veranderde. De russen bleven filmen. Blijkbaar had de manager het opgegeven. Aangezien ik niet zo veel zin had in mijn blote reet ergens op facebook of insta te eindigen zijn we dus de hele week niet meer naar de sauna geweest. En dat was toch een van de belangrijkste redenen dat we voor dat hotel hadden gekozen. Niets gehoord op de klacht verder.
Ik vond nog een mooie tussen de reviews van hotels in Egypte. (Geen quote maar ongeveer dit)

“Het enige nadeel zijn de lokale toeristen, diet met kleren aan zwemmen. Mensen die zo met hun gewone kleren de zee in lopen om af ge koelen. Er zijn ook mooie alles bedekkende badpakken te koop, dus waarom met je gewone kleren??”

Ik vond dit wel grappig, want… waarom eigenlijk niet? Waarom zou het jouw vakantieplezier bederven als iemand anders met kleren aan zwemt??? Ik kan me voorstellen dat je het in een zwembad niet hygienisch vind, maar in zee…
Jaren geleden op vakantie met partner in Maleisië

Onderdeel van de reis was een boottocht door een lokale rivier, door de jungle. Was prachtig, o.a. Oeran Oetangs in het wild gezien.

Op de boot zaten ook een paar nogal arrogante Fransen. Op een gegeven moment zegt 1 van hen tegen mij (en denk daar een dik Allo Allo accent bij): 'Off course this is nice, but compared to Paris this is nothing!'

Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar hij vergeleek serieus de jungle van Maleisië met Parijs.
BuzzieBee schreef:
19-08-2021 19:32
Maar een keer een negatieve review achtergelaten. We waren in de winter in een prachtig luxe hotel in zweden. Alles werkelijk perfect. Op een ding na. Ze hadden een enorm mooi saunacomplex met uitzicht op een skipiste. Ket wel, we konden wel naar buiten kijken van buiten niet naar binnen natuurlijk.

Enfin, daar in de sauna was gezellig ook een groep rijke Russen. Die dus ook heel gezellig met hun Ipad alles filmden. Inclusief andere gasten. Nu is mijn vriend wel groot. Maar geen enorm grote held, toch heeft hij er iets van gezegd. Zonder effect. Dus de sauna uit en gemeld aan de manager. Die is er heen gegaan heeft met ze gesproken maar niet veranderde. De russen bleven filmen. Blijkbaar had de manager het opgegeven. Aangezien ik niet zo veel zin had in mijn blote reet ergens op facebook of insta te eindigen zijn we dus de hele week niet meer naar de sauna geweest. En dat was toch een van de belangrijkste redenen dat we voor dat hotel hadden gekozen. Niets gehoord op de klacht verder.
Als ze ook niet luisteren naar de manager dan was het misschien een idee geweest om de politie dan maar te bellen want volgens mij mag je nooit filmen of foto's maken in een sauna tenzij het een prive sauna is of als je toestemming hebt,
:rofl: over onterechte klachten gesproken

“Het Spaanse rurale dorp Ribadesella heeft enkele klachten ontvangen van toeristen, onder meer over balkende ezels en kraaiende hanen. Het dorp besloot van zich af te bijten en een poster te verspreiden met het opschrift: ‘Als je het plattelandsleven niet aankunt, ben je misschien niet op de juiste plaats.

Het Noord-Spaanse dorpje Ribadesella kreeg in de afgelopen weken enkele opvallende klachten binnen van toeristen die uit Spaanse steden naar het platteland afgezakt waren om de rust op te zoeken. Zo belden sommigen om hun beklag te maken over balkende ezels, anderen over rondzwervende koeien. “Een vrouw belde vier keer naar de stadsdienst om te eisen dat ze iets aan een kraaiende haan deden die haar uit haar slaap hield”, zegt Ramón Canal, de burgemeester van het dorp.

Waarop de ambtenaren in actie schoten, maar niet op de manier waar de klagers op gehoopt hadden. Naar het voorbeeld van een Frans dorp twee jaar geleden, ontwierp de stadsdienst een poster die toeristen waarschuwde dat “het platteland misschien niet de juiste plaats voor hen was” mochten ze ontevreden zijn over de omstandigheden.

“Hier hebben we kerkklokken die regelmatig luiden, hanen die ’s morgens vroeg kraaien en kuddes vee die in de buurt leven en soms koebellen dragen die ook lawaai maken”, staat er te lezen op de poster. Met de campagne wil het dorpje de kloof tussen het stadsleven en het platteland overbruggen. “Men moet beseffen dat melk niet in kartonnen dozen komt, maar van koeien, en dat je die moet voeden en onderhouden”, klinkt het bij de burgemeester.

Naast een waarschuwing is de poster tegelijkertijd een uitnodiging voor iedereen die het plattelandsleven wel kan smaken. “Als u daarentegen een van de bevoorrechten bent die dit alles kan verdragen: geniet van Ribadesella!”
TsumTsum schreef:
19-08-2021 21:29
Als ze ook niet luisteren naar de manager dan was het misschien een idee geweest om de politie dan maar te bellen want volgens mij mag je nooit filmen of foto's maken in een sauna tenzij het een prive sauna is of als je toestemming hebt,
Ik was weekje op vakantie. Ik heb dan echt geen zin om ook nog eens iets met de politie te moeten doen en daar een dag een te moeten spenderen. dat had de eigenaar moeten doen.
ik laat houd reviews altijd subtiel. We huurden eens een huisje waarvan de eigenaar meerdere keren per dag kwam binnenvallen. Hoogst irritant, in mijn ogen.
Maar ik beschrijf het dan als "zeer betrokken eigenaar, die geregeld even langskomt"

Goede lezer kan dan denken: Niks voor mij
lilalinda schreef:
20-08-2021 15:01
ik laat houd reviews altijd subtiel. We huurden eens een huisje waarvan de eigenaar meerdere keren per dag kwam binnenvallen. Hoogst irritant, in mijn ogen.
Maar ik beschrijf het dan als "zeer betrokken eigenaar, die geregeld even langskomt"

Goede lezer kan dan denken: Niks voor mij
Dat is wel een idee. ‘Als je houdt van elke dag patat, wortelen, zachtgekookte spruitjes en kip, ben je hier helemaal aan het goede adres. Genieten onder de Griekse zon met Nederlandse gerechten uit oma’s keuken.’
en als er echt onwaarheden in de advertentietekst staan, dan vermeld ik dat ook even.
"houdt er rekening mee, dat het prive-zwembad, door meerdere huisjes gebruikt wordt"
Daar baal ik namelijk zelf erg van, Privé, is in mijn eigen: alleen voor mijn huisje
lilalinda schreef:
20-08-2021 15:21
en als er echt onwaarheden in de advertentietekst staan, dan vermeld ik dat ook even.
"houdt er rekening mee, dat het prive-zwembad, door meerdere huisjes gebruikt wordt"
Daar baal ik namelijk zelf erg van, Privé, is in mijn eigen: alleen voor mijn huisje
Eens
Anders heet het een ‘gedeeld zwembad’

Prive zie ik ook als ‘alleen voor ons’. Maar daar gaat men vaak de mist in blijkbaar in de advertenties
BuzzieBee, nou daar zou ik ook echt niet heen willen, een sauna waar mensen gewoon 'mogen' filmen! Dus zo'n review kan dan echt goed helpen om de keus te maken. Wel balen van jullie vakantie en dat je dan het lekkere saunahangen moet missen daardoor.
Ik heb straks in september 8 dagen in wellnesshotels en die zijn natuurlijk duurder dan normale. Ik zou dat echt niet op prijs stellen als er dan zulke dingen gebeuren! En zou dan geld terug willen.
.
Eva-020 schreef:
19-08-2021 18:11
In Thailand weten ze wel raad met toeristen die slechte reviews schrijven.

https://www.bbc.com/news/world-asia-54335789
:-o :HA:
lilalinda schreef:
20-08-2021 15:21
Haha nou daar was laatst een hele discussie over hier in het forum. Een vrouw zocht een appartement met privézwembad in noord-Frankrijk.
Wat ze eigenlijk bleek te bedoelen: een hotel met gedeeld zwembad, en zuid-Frankrijk mocht ook. :roll:
Ze werd ongelooflijk kwaad toen mensen haar probeerden uit te leggen wat een privézwembad is, of wat een appartement is.
Deze past hier ook wel, kwam ik tegen op jacht naar een leuk vakantiepark:

"Ons verblijf heeft ons veel geld gekost. We hadden namelijk pech aan de auto, de koppeling begaf het, koste 550 euro."
patsy--stone schreef:
20-08-2021 17:40
Haha nou daar was laatst een hele discussie over hier in het forum. Een vrouw zocht een appartement met privézwembad in noord-Frankrijk.
Wat ze eigenlijk bleek te bedoelen: een hotel met gedeeld zwembad, en zuid-Frankrijk mocht ook. :roll:
Ze werd ongelooflijk kwaad toen mensen haar probeerden uit te leggen wat een privézwembad is, of wat een appartement is.

Ga je dat gezeik nu weer beginnen?
Ik zat nog eens te denken over die ‘subtiele’ reviews en ga dat toch niet doen. Liever duidelijk zodat andere mensen er ook echt wat aan hebben zonder verder te hoeven nadenken. Dus het dinerbuffet met oma’s keuken is zonde van je geld. Je kunt beter alleen ontbijt nemen en lekker gaan eten in een van de 50 andere restaurants in de buurt.
Ik was net aan het kijken voor een vakantie. Staat bij een hotel. Dit hotel ligt vlak bij het centrum van …,
Review. Het centrum is nog best een stukje lopen. Zeker wel 200 meter. 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven