37jarige man, advies gevraagd

vrijdag 11 mei 2018 om 15:36
Je over the top slachtofferrol, dat is op dit moment DE grote turnoff, vriend.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2018 15:53
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
83.32% gewijzigd
vrijdag 11 mei 2018 om 15:50
Inderdaad huizenhoog en toch viel het mij niet op, interessant. Inderdaad op dit moment want het is een aannemelijk gevolg van zoveel jaar teleurstelling.Chocolotje schreef: ↑11-05-2018 15:36Je over the top slachtofferrol, dat is op dit moment DE grote turnoff, vriend.

vrijdag 11 mei 2018 om 15:53
Ik begrijp dat het iets is wat is opgebouwd. Alleen zo gaat het echt alleen erger worden. Dus of die houding nu het gevolg is van wat "vrouwen" hem niet hebben gegund of zelfs ontnomen, zo wordt het nog lastiger om het ooit te krijgen.ooitverlegen schreef: ↑11-05-2018 15:50Inderdaad huizenhoog en toch viel het mij niet op, interessant. Inderdaad op dit moment want het is een aannemelijk gevolg van zoveel jaar teleurstelling.
vrijdag 11 mei 2018 om 16:10
Of hij het nog leest is de vraag maar.. Hij zit al onderaan de vicieuze cirkel en het is ontzettend moeilijk daar uit te komen.Chocolotje schreef: ↑11-05-2018 15:53Ik begrijp dat het iets is wat is opgebouwd. Alleen zo gaat het echt alleen erger worden. Dus of die houding nu het gevolg is van wat "vrouwen" hem niet hebben gegund of zelfs ontnomen, zo wordt het nog lastiger om het ooit te krijgen.

maandag 21 mei 2018 om 21:27
Oh ik wist niet dat er nog mensen waren die in mijn topic postten. Dacht dat het inmiddels wel gesloten was. Aan de andere kant ook wel bijzonder dat dit topic nog steeds actief is en misschien wel het langstlopende topic is in deze rubriek?Chocolotje schreef: ↑11-05-2018 15:53Ik begrijp dat het iets is wat is opgebouwd. Alleen zo gaat het echt alleen erger worden. Dus of die houding nu het gevolg is van wat "vrouwen" hem niet hebben gegund of zelfs ontnomen, zo wordt het nog lastiger om het ooit te krijgen.
Het is bijzonder pijnlijk om vast te stellen dat er sinds mijn eerste post hier maar ook al vele jaren daarvoor en op heden dat er helemaal niets veranderd is. Ik kan alleen maar zeggen dat de situatie misschien nog wel verergerd is.
Vrouwen geef ik echter niet de schuld, het zijn mijn faal genen en zwaar ondermaatse uiterlijk wat de kern van het probleem is.

maandag 21 mei 2018 om 21:28
Bedoel je nu mij of die andere user boven mij?ooitverlegen schreef: ↑11-05-2018 16:10Of hij het nog leest is de vraag maar.. Hij zit al onderaan de vicieuze cirkel en het is ontzettend moeilijk daar uit te komen.
maandag 21 mei 2018 om 21:55
Ik bedoelde UiterlijkTelt maar ik denk niet dat het voor jou heel anders is. Ik heb een afbeelding van de vicieuze cirkel die komt uit een boek dat ik je kan aanraden. Het is een proefschrift over dit onderwerp van Robin Sprenger, Männliche Absolute Beginner. Helaas is het alleen in het Duits beschikbaar.

maandag 21 mei 2018 om 22:05
Je had toch ook wel iets intiems meegemaakt met een vrouw? Of past dat niet zo goed in je verhaal?
.
Nee je geeft ze niet de schuld, maar je onderschat ze wel. (Alsof ze niet verder kunnen kijken dan jouw uiterlijk aan de oppervlakte.)Vrouwen geef ik echter niet de schuld, het zijn mijn faal genen en zwaar ondermaatse uiterlijk wat de kern van het probleem is.
maandag 21 mei 2018 om 23:41
Misschien onderschat ik het wel compleet maar ik geloof niet zo in een ondermaats uiterlijk. Natuurlijk helpt het mee of je een knap koppie hebt of niet. Maar ik zie af en toe mensen op straat lopen waarvan je denkt die hebben echt niet vooraan gestaan in de rij toen het uiterlijk uitgekozen werd. En die mensen lopen dan toch gezellig met vrouw en kinders door de stad te banjeren.justme_37 schreef: ↑21-05-2018 21:27Oh ik wist niet dat er nog mensen waren die in mijn topic postten. Dacht dat het inmiddels wel gesloten was. Aan de andere kant ook wel bijzonder dat dit topic nog steeds actief is en misschien wel het langstlopende topic is in deze rubriek?
Het is bijzonder pijnlijk om vast te stellen dat er sinds mijn eerste post hier maar ook al vele jaren daarvoor en op heden dat er helemaal niets veranderd is. Ik kan alleen maar zeggen dat de situatie misschien nog wel verergerd is.
Vrouwen geef ik echter niet de schuld, het zijn mijn faal genen en zwaar ondermaatse uiterlijk wat de kern van het probleem is.
Heb verder het topic niet gelezen hoor dus er zijn vast al heel veel tips gegeven.
Maar is het niet een idee om een fysiek datingbureau in de arm te nemen, dus niet een online date formule maar echte mensen die jou matchen? Of eens rond te vragen in je vriendenkring of die niet iemand weten die bij je past? Dan is de introductie ook anders.

dinsdag 22 mei 2018 om 18:59
Interessant, maar een ander vraagje,ooitverlegen schreef: ↑21-05-2018 21:55Ik bedoelde UiterlijkTelt maar ik denk niet dat het voor jou heel anders is. Ik heb een afbeelding van de vicieuze cirkel die komt uit een boek dat ik je kan aanraden. Het is een proefschrift over dit onderwerp van Robin Sprenger, Männliche Absolute Beginner. Helaas is het alleen in het Duits beschikbaar.
![]()
In hoeverre denk jij dat mijn leeftijd mijn lot heeft beslist? Ik ben 45, denk jij dat er nog tijd is of is het te laat en is alles beslist door de natuur?
dinsdag 22 mei 2018 om 19:37
Ik heb helaas geen glazen bol maar in principe is het nooit te laat, dat bevestigt ook de auteur van een ander boek hierover. Wel denk ik dat met stijgende leeftijd mensen minder snel in een relatie stappen. Aan de andere kant hang het ook af van de vraag waar het over gaat, een diepe vriendschap, lat relatie of meer?
woensdag 23 mei 2018 om 14:05
Volgens mij heb je nog alle tijd, zolang je maar wel flink aan jezelf werkt. Je komt nu op mij over als: ik ben lelijk, dus het heeft geen zin, want vrouwen zien me daardoor niet staan. Maak daarvan: ik ben dan weliswaar bepaald niet moeders mooiste, maar wel een ontzettend leuke vent. En straal dat ook uit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

donderdag 24 mei 2018 om 00:38
Ik snap je punt, maar wat als je zo onaantrekkelijk bent dat je alleen maar onaantrekkelijkheid kan uitstralen.tonkje schreef: ↑23-05-2018 14:05Volgens mij heb je nog alle tijd, zolang je maar wel flink aan jezelf werkt. Je komt nu op mij over als: ik ben lelijk, dus het heeft geen zin, want vrouwen zien me daardoor niet staan. Maak daarvan: ik ben dan weliswaar bepaald niet moeders mooiste, maar wel een ontzettend leuke vent. En straal dat ook uit.
Mijns inziens is deze man volledig onaantrekkelijk? Of zie ik dat verkeerd? Dit is hoe ik er ongeveer zelf ook uitzie:
https://www.google.nl/search?q=maarten+ ... W3vR1drBtM:
Laten we eerlijk zijn, oerlelijke mensen bestaan maar het verschil tussen die mensen en ik is dat zij er gewoon totaal niet mee lijken te zitten.
donderdag 24 mei 2018 om 09:05
Meen je dat?
Ik dacht meer aan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Merrick
Als dat echt zo is dan zit je onaantrekkelijkheid tussen je oren. Geen twijfel mogelijk. Een laag zelfbeeld is onaantrekkelijk. Vrouwen hebben daar een antenne voor.
Wat ik begrijp heb je een pest-verleden en dat draag je de hele tijd met je mee. Het is alsof de pesters tussen jou en de vrouwen instaan waardoor jullie elkaar niet kunnen bereiken.
Ik heb meegedaan aan een discussie over incels. De discussie vliegt hier en daar uit de bocht, maar wellicht ben je geïnteresseerd? psyche/incel-subcultuur/list_messages/409150
donderdag 24 mei 2018 om 09:37
Ik denk dat je heel snel moet proberen van dat lage zelfbeeld af te komen want dat is absoluut niet nodig als je er ongeveer zo uitziet.justme_37 schreef: ↑24-05-2018 00:38Ik snap je punt, maar wat als je zo onaantrekkelijk bent dat je alleen maar onaantrekkelijkheid kan uitstralen.
Mijns inziens is deze man volledig onaantrekkelijk? Of zie ik dat verkeerd? Dit is hoe ik er ongeveer zelf ook uitzie:
Laten we eerlijk zijn, oerlelijke mensen bestaan maar het verschil tussen die mensen en ik is dat zij er gewoon totaal niet mee lijken te zitten.
Extreme onzekerheid is onaantrekkelijk. Denk dat daar toch meer het probleem zit.
Denk als je daar wat aan doet dat het wel goed gaat komen

donderdag 24 mei 2018 om 09:47
Mijn eerste gedachte was: Even opzoeken of deze man getrouwd is maar dat lukte niet. De tweede gedachte: Iemand als hem ontmoet een partner tijdens zijn werk waar hij veel mee bezig is maar ook veel mensen ontmoet.
Ik zie helemaal niets aan hem dat afstoot, echt. Daarin ben ik het dus helemaal met Inkijk eens. Hij zal geen rokkenjager zijn maar dat heeft meer met zijn persoonlijkheid als met zijn uiterlijk te maken
Er bestaat een officiële term voor ingebeelde lelijkheid. Deze wordt ook genoemd in het rijtje van oorzaken voor het niet vinden van een relatie.
Echter: Ik ontken niet dat TO een werkelijk probleem heeft/ had want er zijn niet voor niets operaties geweest maar ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
Die link van Josph Merrick doet me denken aan die film die erover is gemaakt maar het verhaal op de wiki pagina is shocking.
Ik zie helemaal niets aan hem dat afstoot, echt. Daarin ben ik het dus helemaal met Inkijk eens. Hij zal geen rokkenjager zijn maar dat heeft meer met zijn persoonlijkheid als met zijn uiterlijk te maken

Er bestaat een officiële term voor ingebeelde lelijkheid. Deze wordt ook genoemd in het rijtje van oorzaken voor het niet vinden van een relatie.
Echter: Ik ontken niet dat TO een werkelijk probleem heeft/ had want er zijn niet voor niets operaties geweest maar ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
Die link van Josph Merrick doet me denken aan die film die erover is gemaakt maar het verhaal op de wiki pagina is shocking.

donderdag 24 mei 2018 om 09:59
Ik ben van mening dat je uitstraling veel belangrijker is dan hoe mooi of lelijk je bent.
Des goûts et des couleurs on ne discute pas...
donderdag 24 mei 2018 om 10:14
Ik heb niet alles in dit hele lange topic gelezen, maar wilde hier toch even op reageren. De man die jij post is weliswaar niet echt een type waarvan je glibberend van je stoel valt maar er staan zeker foto's tussen waarvan ik denk: hee, dat lijkt me een interessant persoon, iemand waarmee ik best een goed gesprek zou willen voeren.justme_37 schreef: ↑24-05-2018 00:38Ik snap je punt, maar wat als je zo onaantrekkelijk bent dat je alleen maar onaantrekkelijkheid kan uitstralen.
Maar dat komt misschien omdat ik zelf ook niet vooraan heb gestaan. Ook niet achteraan, maar ik ben niet het type dat in de kroeg standaard aanspraak heeft. Maar ik verzorg mezelf goed en voor de rest fake ik dat het me niks doet. Dat gaat niemand namelijk iets aan. En zo ben ik inmiddels toch gelukkig getrouwd. Met iemand die ook niet standaard aanspraak heeft in de kroeg maar wel een heel mooi persoon is.

donderdag 24 mei 2018 om 19:21
Ja ik ben geïnteresseerd.inkijk74 schreef: ↑24-05-2018 09:05Meen je dat?
Ik dacht meer aan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Merrick
Als dat echt zo is dan zit je onaantrekkelijkheid tussen je oren. Geen twijfel mogelijk. Een laag zelfbeeld is onaantrekkelijk. Vrouwen hebben daar een antenne voor.
Wat ik begrijp heb je een pest-verleden en dat draag je de hele tijd met je mee. Het is alsof de pesters tussen jou en de vrouwen instaan waardoor jullie elkaar niet kunnen bereiken.
Ik heb meegedaan aan een discussie over incels. De discussie vliegt hier en daar uit de bocht, maar wellicht ben je geïnteresseerd? psyche/incel-subcultuur/list_messages/409150
Maar het voorbeeld dat jij zojuist gaf heeft niets met onaantrekkelijkheid te maken, die man is gewoon misvormd door een zeldzame ziekte.
Daar zijn er meer van. neem deze man bijvoorbeeld die letterlijk verminkt is aan één helft van zijn gezicht.
https://www.elitereaders.com/man-lost-f ... sing-skin/

donderdag 24 mei 2018 om 19:25
TO, waarom zoek je steeds mensen op die in jouw ogen afzichtelijk zijn? Ook die laatste man vind ik niet afstotelijk, hij heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen getoond.
Als je echt zo met je uiterlijk in je maag zit, staat het je altijd nog vrij om b.v. eens met een tandarts of kaakchirurg (afgaande op je eerdere posting van iemand die jij niet aantrekkelijk vond en op wie jij volgens jezelf lijkt) te overleggen wat er te doen is met b.v. een beugel. Als jou dat meer zelfvertrouwen op zou leveren... Dat is geen heel heftige ingreep, maar het geeft je misschien wel het gevoel dat je het heft in eigen hand neemt.
Ik blijf er echter bij dat je met een goede kledingkeuze en humor al veel verder kunt komen dan je nu zelf denkt.
Als je echt zo met je uiterlijk in je maag zit, staat het je altijd nog vrij om b.v. eens met een tandarts of kaakchirurg (afgaande op je eerdere posting van iemand die jij niet aantrekkelijk vond en op wie jij volgens jezelf lijkt) te overleggen wat er te doen is met b.v. een beugel. Als jou dat meer zelfvertrouwen op zou leveren... Dat is geen heel heftige ingreep, maar het geeft je misschien wel het gevoel dat je het heft in eigen hand neemt.
Ik blijf er echter bij dat je met een goede kledingkeuze en humor al veel verder kunt komen dan je nu zelf denkt.

donderdag 24 mei 2018 om 19:26
Nee het is complete overtuiging. Ik ben er zo erg van overtuigt dat ik volledig onaantrekkelijk ben dat ik ook niet meer onzeker ben. De twijfel is weg.Trien30 schreef: ↑24-05-2018 09:37Ik denk dat je heel snel moet proberen van dat lage zelfbeeld af te komen want dat is absoluut niet nodig als je er ongeveer zo uitziet.
Extreme onzekerheid is onaantrekkelijk. Denk dat daar toch meer het probleem zit.
Denk als je daar wat aan doet dat het wel goed gaat komen![]()

donderdag 24 mei 2018 om 19:40
Ik heb niet alles gelezen, maar als je er serieus wat aan je probleem wilt doen, zoek dan hulp. Psychologische hulp.
Want met deze overtuiging sta je voor niemand open en zul je vooral bewijzen vinden die jou sterken in je overtuiging.
Want met deze overtuiging sta je voor niemand open en zul je vooral bewijzen vinden die jou sterken in je overtuiging.
anoniem_169486 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 19:43
17.53% gewijzigd