40 en weduwe

27-05-2007 10:50 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben sinds maart dit jaar weduwe. Mijn man had een ernstige vorm van botkanker en is in maart overleden. Ik had een topic op het gezondheidsforum. (Mijn man heeft kanker en daardoor een dwarslaesie, in maart 2007 afgesloten) en schrijf nu nog regelmatig in het topic Mijn man heeft kanker, geopend door Mimsey, voor haar en mijn verhaal. Nu het niet zo goed gaat bij Mims en haar Hero heb ik besloten hier verder te gaan omdat ik soms de berichten te confronterend vind en omdat ik vind dat Mims haar verhaal daar lekker moet kunnen vertellen zonder dat er steeds iemand praat over als het al wel fout gegaan is en waar je dan tegenaan loopt. Ook voor haar volgens mij best confronterend. En tja, ik ben nu eenmaal weduwe geworden en moet de draad alleen weer zien op te pakken. Op het relatietopic zijn meer mensen die, door een scheiding, of door andere zaken, alleen verder moeten en hun relatie moeten missen. Dus vandaar dat ik nu hier verder ga. Voor diegene die willen weten wat er laatst allemaal gespeeld heeft, lees even bij op het forum gezondheid, topic: Mijn man heeft kanker.

Vandaag heb ik een moeilijke dag. Het is hier meimarkt in de stad. Een evenement waar ik altijd met Ray en zijn zoontje naartoe ging. Van de ene kant wil ik er wel naartoe omdat ik verschillende vrienden daar heb die proberen allerlei spulletjes te verkopen. Maar ik krijg het niet opgebracht, nog niet. Ik loop hier weer met de tranen net onder mijn winpers, maar ze komen niet. Ik zou wel willen janken, maar mijn tranen zijn opgedroogd. Het is frustrerend. En de komende week heb ik nog zoveel te doen wat ik eigenlijk gewoon niet zonder Ray WIL doen, maar ja het moet.... Mijn oude huis, wat we verhuurd hadden toen we gingen samenwonen, moet leeg. De vloer hier in huis is naar zijn grootje omdat het aquarium gelekt heeft en doordat de vloer eruit moet, moeten er ook andere beslissingen eerder genomen worden. (nieuwe keuken, die Ray en ik al gepland hadden, nieuwe kozijnen omdat de andere toch aan vervanging toezijn) Want zeg nou zelf, als er dan toch gesloopt moet worden dan kun je maar beter zorgen dat een en ander meteen mee geregeld wordt zodat je niet een jaar in de troep zit. Maar het is eigenlijk te vroeg. Mijn gedachten blijven rondtollen, ik heb geen rust en mis Ray verschrikkelijk. Dat wilde ik even delen....
Een virtuele voor jou Rommel.

Meid, wat zul jij je ellendig voelen. Laat alles er gewoon maar uitkomen en neem de tijd voor jezelf. Jammer dat je baas zo lullig doet, maar jij moet nu aan je eigen welzijn denken. Als jij dat niet doet, doet niemand het namelijk.

Heel veel sterkte Rommel!
Hoi lieve Romy,

tussen alle ellende door die je beschrijft, lees ik toch ook een hoop positiviteit, de brief aan Ray, je reactie op je weblog, je grapjes... Zou het dan echt zo zijn dat je nu eindelijk omhoog kan gaan klimmen? Ik denk het wel! Ik hoop zo dat je nu met je rechtervoet op die onderste sport van de ladder staat! Ook al staat je linkervoet nog op de bodem van die rotput, je bent aan de terugtocht begonnen! Heel veel sterkte!
Mamalief, voordat ik hier kwam of op jjpv had ik al een web-log om mensen op de hoogte gehouden hoe het met Ray ging. Na Ray zijn overlijden ben ik die log als uitlaatklep gaan gebruiken. Volgens mij heb ik in mijn stukje op jjpv de naam van de log genoemd maar voor de zekerhied hier ook nog even:

hoeishetmetraymond.web-log.nl

Bedankt voor al jullie lieve reacties dat helpt enorm!

liefs Rommel
Jeetje Rommel, ik had al een tijd niet meer alles precies helemaal gevolgd en heb dus gemist dat de moeder van Ray intussen ook nog is overleden. Gecondoleerd nog.

En ik volg al erg lang je weblog (al langer dan ik dit topic volg) en zag nu dus ook dat je daar nare reacties op krijgt. Je hebt me d'r mensen bij zeg, die denken dat het leven alleen om hen draait en verder met niemand kunnen meeleven of aan niemand anders denken dan zichzelf, geen begrip kunnen opbrengen.

Ik heb altijd geleerd om niet snel over anderen een oordeel klaar te hebben, omdat je niet weet waarom mensen dingen doen die ze doen. Maar bv. rouwen doet eenieder op een eigen manier, met eigen "hulpmiddelen" en jij gebruikt daar je weblog voor, en dat is toch prima. Niemand kan je daar advies in geven of zeggen hoe je het moet doen, dat weet je alleen zelf, en je volgt daarin je eigen weg, en dat is goed. En trek je niet aan van de 'adviezen' van anderen, als jij denkt dat het goed is en de mensen om je heen ook, dan is het goed!

En nu moet je het voorlopig maar eens rustig aan doen en laten komen wat komen gaat. Er zijn zoveel dingen gebeurd in zo'n korte tijd, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten, dat komt er hoe dan ook uit. En bij jou komt er nu een gedeelte naar boven, da's heel logisch.

Sorry voor mijn ellenlange verhaal, ik wilde je eigenlijk alleen maar even een hart onder de riem steken en zeggen dat er zo veel mensen zijn die het beste met je voor hebben en die veel aan jou en Ray denken, vergeet dat alsjeblieft niet .......

He meis,heb je je vandaag aan je programma gehouden,dus een middagslaapje ingelast????

Ik hoop het echt.....

Dikke hug van mij
Een hazenslaapje van 15 minuten......

Verder kasten leeggeruimd voor de komende verbouwing en op een of andere manier geeft dat toch ook rust. Maandag om 8 uur komen ze de vloer eruit halen en nu hoef ik daarvoor niet veel meer te doen. Dus ja, in die zindus rust gecreëerd!

Liefs Rommel.
Een hazeslaapje,is een goed begin
Lieve Rommel, even ook nog op je weblog gekeken... Jammer van de reactie van die "goede vriend". Mooie reactie van jou, recht uit je hart, precies goed.. op je eigen weblog inderdaad.

Fijn dat je i.e.g. op het vlak vd verbouwing wat rust hebt kunenn creëeren voor jezelf.

En ook al het een hazenslaapje geweest, het begin is er.

Liefs,
Computer says nooooo
Heeey, Rommel.

Ik heb net al een reactie op je web-log gezet, maar ik vind dat ik je hier ook nog een flinke knuffel moet geven.

Misschien dat we elkaar snel een keertje zien, dan kunnen we elkaar weer eens echt knuffelen, nu moet je het met een plaatje doen en de gedachte dat wij echt aan je denken.

Dus meid, kop op, je bent goed bezig.

Verbouwing van je huis en verbouwing van Romy!

Niet teveel aan jezelf "verbouwen"daarvoor is de oude Romy veel te leuk, zou zonde zijn.

Een dikke knuf en hopelijk tot gauw.

Groetjes, Annette
Goeiemorgen meis,ben benieuwd of je je aan de regels kunt houden,en of dat een beetje resultaat heeft.

Denk aan je

Succes met de vloer

He Romilda, Hoe gaat het met je vandaag? Hier een mooie zonsopgang met stukjes blauwe lucht... Ik hoop ook bij jou een beetje.

Kom je een beetje aan jezelf en wat rust toe en gaat alles goed met de vloer en de verbouwing?

Liefs, P.

Computer says nooooo
Hoi Rommel, denk aan je!
Hallo allemaal,

Nou de vloer is eruit, ik kook uit dozen (nou ja vandaag dus de keukenkastjes uitgemest en toen vond ik een gebakken ei ook al koken.... ), de elctriciën heeft een plan de campagne gemaakt en ik ben grieperig. Ik heb maandag een gesprek gehad met de psysch en er is een afspraak gemaakt voor een gesprek met mijn baas. Dinsdag moest ik naar een congres. Tja mijn collega's hadden geprobeerd om dat te ruilen naar 2-10 maar dat lukte niet. En een congres is vaak toch ook wel leuk. Ik heb ook vast wel good-will gekweekt door er toch naartoe te gaan. Eigenlijk had ik nog wat dingen willen doen deze week maar ik ben al de hele dag koortsig en duik dus zo mijn bed in. Hopelijk dat het voorbij gaat maar 't voelt aan alsof ik een keelontsteking aan het krijgen ben. En in welke doos zitten de zuigtabletten ook alweer....... Misschien heb ik nog wat strepsils in mijn nachtkastje.....

Of ik pak thee met honing uit de middelste doos....

Het lijkt wel kamperen..... hahahahaha.

Kortom ik leef nog steeds niet als een bejaarde (alhoewel ik vandaag toch 2 x mijn bed heb opgezocht....)

Nou dat was het wel weer eventjes. Volgende week donderdag gaan de meubels eruit en moet ik even kijken waar ik dan de computer laat en of ik dan nog wel online kan zijn....

Woensdag is de verjaardag van Ray. Ik ga een mooi bloemstuk kopen en naar het graf brengen. Dan wil ik ook een mooi gedicht voorlezen voor Ray.

Nu ga ik thee zetten en in mijn bed tv kijken.

Tot de volgende keer.

liefs Rommel.
Lieve Romilda,

Beterschap!!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Beterschap
Ik vond het juist een heel positief, krachtig, bericht. Er even overheen gelezen dat je desondanks ziekig was.
wat goed dat je naar het congres bent geweest, als je mijn collega was, had je absoluut tonnen met goodwill gekweekt

Vind dat je naar omstandigheden erg positief klinkt, fijn.

Dat je lijf je toch een beetje probeert te pushen om rust te nemen, is misschien ook helemaal niet zo slecht.
Computer says nooooo
Bibber ril beef..... Hmmm toch een kou. Veel spierpijn. Sprinten naar het toilet (of weer andere kleren aan moeten trekken...)

Vanmiddag nog wel even gewandeld maar ik lig nu al weer ff op de bank te hangen. Buik borrelt wat af en mijn spieren achter tussen mijn schouderbladen zijn niet gewillig. Vanavond nog maar een keer vroeg naar bed. Misschien zo wel want ik heb het koud........................... (en de thermostaat zegt toch echt dat het 21 graden is....

Hoop dat slapen je goed doet.
Romilda, beterschap.

Ik hoop dat je vannacht goed geslapen hebt.

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ook beterschap van mij. Ik hoop dat een goede nachtrust de opkomende griep heeft kunnen onderdrukken...

Hoop dat je een goeie nacht hebt gehad,en dat de griep begint af te nemen.

Al is dat wel weer mooi geregeld natuurlijk,je zou je als een bejaarde gaan gedragen,was de afspraak,jij luisterde niet erg,dus nu zul je wel moeten meid

Dikke knuffel
Hallo, daar ben ik weer.

Nou ik voel me knap bejaard. Ontzettende pijn tussen mijn schouderbladen. Gisteren helemaal leeggelopen maar vandaag hield ik t wel binnen. Vanacht wel weer koorts gehad. Maar die pijn tussen mijn schouderbladen, echt heftig. En ik weet dat t gewoon spierpijn is, maar toch spookt dan door mijn hoofd, t zal toch niks ernstigs zijn.... Bij Ray zat de pijn op dezelfde plek. Ikke mijn schouder voelen, daar zat bij Ray de primaire tumor, maar die voelen normaal. Dus maar een warmtekussen gepakt en maar een pijnstiller, al helpt die voor geen meter.

Vandaag dus redelijk bejaard geweest. Ben op de fiets naar de markt geweest, moest onderhand weer eens wat eten kopen, had namelijk gehoopt gisteren of vandaag een dagje weg te gaan en dus ook niet te veel eten in huis gehaald. Daarna moe teruggekomen en wat gaan lezen. Op bed dus vervolgens het boek maar weggelegd en in slaap gevallen tot 4 uur!!! Maar die pijn is ook daar niet minder van geworden. Ik had gehoopt door wat beweging (fietsen) dat dat wel zou komen. Ik overweeg dan ook om morgen te gaan sporten. Verder heb ik vanmorgen uitgebreid in bad gelegen maar kreeg een enorme jankbui. Zo ineens overviel die me. Ik ben nu ook al bezig met volgende week woensdag, Ray's verjaardag. Ook komen er steeds flashbacks naar boven over de chemo, de ellende thuis en het gemis van Ray. Kortom ik voel me niet alleen grieperig maar ook gewoon K....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven